Makro Cash & Carry ČR··6 min

Češi se poprvé po 15ti letech zúčastnili evropského finále Bocuse d'or

"Naši norští přátelé přispěli velkou měrou k rozvoji a pověsti soutěže a jejich kuchaři a příznivci jsou toho důkazem," říká Jérôme Bocuse, prezident Bocuse d'Or. „DNA Bocuse d'Or má zdůrazňovat různá kulinární bohatství světa, a proto je přirozené, že se na každý ročník přesouvá do jiného evropského města.“ Dvoudenní „mistrovství Evropy v gastronomii“ - evropský šampionát Bocuse d’Or se – po Turínu v roce 2018, Tallinnu v roce 2020 a Budapešti v roce 2022 - konalo 19. a 20. března 2024 v Trondheimu, hlavním městě gastronomie Norska.

Špičkoví kuchaři měli za úkol připravit pokrmy na předem dané téma v časovém limitu 335 minut. Soutěžilo se ve dvou disciplínách – plater čili plato, plate neboli servírovaný talíř. Na plater museli kuchaři použít norskou tresku Skrei, mušle sv. Jakuba a mrazem sušenou rybu, tzv. stockfish. Na plate měli předem dáno sobí maso a severský destilát Aquavit. Typické norské produkty vybrala Heidi Bjerkan, rodačka z Norska, hvězdná šéfkuchařka a čestná prezidentka letošního ročníku. O postup do světového finále Bocuse d'Or soutěžilo dvacet zemí ve dvou skupinách.

Tým Česka nastoupil proti vítězům národních kol z Francie, Itálie, Německa, Norska, Dánska, Španělska, Nizozemska, Islandu a Polska. Ve složení Dominik Unčovský (kuchař, ambasador Makro Akademie), Adam Tišer (asistent, tzv. commis, kuchař restaurace Field), Lukáš Čarný (trenér, senior ambasador Makro Akademie) v první disciplíně připravili na plater menu z norské tresky Skrei a mušlí sv. Jakuba, okurkového salátu s jablkem, celerem, křenem a pivem, plněného knedlíku se sušenou rybou a omáčkou z kvašeného zelí. Na plate servírovali pokrm ze steaku ze sobího masa, plněného smrže, ravioly z červené řepy s jablkem, černého kořene s topinamburem, majonézy z libečku a kompot z jablek a Aquavitu.

Český tým, vítěz národního kola, které se konalo v rámci festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST v květnu 2023, se nakonec do světového finále neprobojoval. „Vařit v Trondheimu v hokejové hale za účasti tisíců diváků a pro nejlepší světové porotce je nejen zkušenost, ale i nepopsatelný unikátní moment mojí kariéry. Jsem vděčný, že mi makro ČR poskytlo zázemí profesionální kuchyně Makro Akademie,“ říká Dominik Unčovský, který přípravou na nejprestižnější kuchařskou soutěž světa strávil stovky hodin: „Myslím, že se nám povedlo odevzdat maximum. Postup do finále by byl jen sladkou tečkou, která vyjde snad příště.“

„Gratuluji talentovanému Dominikovi. Jsem si jist, že neřekl dnes své poslední slovo. Je skvělé sledovat jeho cestu. Jako velkoobchod s vysoce kvalitním a širokým sortimentem potravin podpořilo makro ČR český tým surovinami i profesionálním zázemím. Sehnat sobí maso, tresku Skrei a stockfish byla i pro naše zkušené nákupčí celkem výzva. Zvládli jsme to a zvládl to hlavně Dominik! Jsme pyšní na celý český tým,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává, že podpora talentovaných a kreativních lidí, kteří se chtějí vzdělávat a zlepšovat, je pro celé odvětví gastronomie důležitá.

Dominik Unčovský (28) začínal v Pražském kulinářském institutu, kde asistoval při tvorbě kuchařských knih Romana Vaňka a Zdeňka Pohlreicha. V následujících letech pracoval v podnicích zvučných jmen, jako je La Finestra in Cucina, Sansho a Mánes, vyzkoušel také kuchyně horských hotelů v Alpách a absolvoval měsíční stáž v Indii. Od loňského roku je ambasadorem Makro Akademie, největšího profesionálního školicího centra v Evropě. Spolupracuje na vývoji produktů pro program Chytrý kuchař, podílí se na testování kvality vlastních značek makro ČR a je školitelem kurzů Pivní gastro akademie.

Slavný francouzský šéfkuchař Paul Bocuse založil roce 1987 mezinárodní kuchařskou soutěž Bocuse d’Or, aby rozšířil povědomí veřejnosti o mimořádné oddanosti, tvrdé práci a preciznosti, kterých je zapotřebí k přípravě těch nejlepších pokrmů v profesionálních kuchyních. Bocuse d’Or je postupová soutěž, která začíná národním kolem, na něj navazuje kontinentální kolo (evropské, americké, africké) a po dvou letech ho završí světové finále. Vítěz každého kola vzejde z bodování mezinárodní technické a degustační poroty. Hodnotí se především celková harmonie chutí v pokrmu, prezentace talíře, použité techniky a originalita pokrmu, ale také efektivita práce týmů, zpracování a výtěžnost surovin, čistota pracoviště či dodržení stanoveného časového limitu.

Světové finále soutěže Bocuse d’Or se pravidelně koná ve francouzském Lyonu. V lednu 2025 se bude konat už dvacátý ročník. Generálním partnerem proslulé mezinárodní kuchařské soutěže a nejlepších kuchařských týmů je mj. společnost METRO AG, která dlouhodobě propaguje kulinářskou rozmanitost a kreativitu našeho světa a zdůrazňuje společenský význam gastro odvětví.

Dominika Unčovského a jeho trenéra Lukáše Čarného budete moci v nejbližší době potkat na festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2, který se bude konat 12. a 13. dubna v O2 universum. Oba kuchaři budou mít kuchařskou show na hlavní makro stage, která je součástí sekce Fresh market.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 na stránkách www.makroczechgastrofest.cz.

https://www.makro.cz/vlastni-znacky

https://letaky.makro.cz/chytry-kuchar-kompletni-nabidka

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Zdroj: www.makro.cz

Zadavatel
Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.
Makro Cash & Carry ČR

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.
Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.
Makro Cash & Carry ČR

Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Od svého založení v roce 2022 přispěla iniciativa ČESKÉ POLE k vypěstování 300 tun českých brambor na hranolky a 1,7 tuny tuzemských odrůd česneku. Podpořila také renesanci řízného českého křenu. Nyní se iniciativa, jejímž hlavním cílem je navracení české úrody do gastronomie, zaměřuje na další plodiny – pravé české okurky a dvouletý Český kmín s jedinečnou chutí. Nové plodiny byly dnes slavnostně představeny na 50. ročníku agrosalonu Země živitelka.
Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii
Makro Cash & Carry ČR

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu
Makro Cash & Carry ČR

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.
Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity

Na slavnostním setkání 7. června, během Evropského dne diverzity, podepsalo makro ČR Chartu Diverzity. Závazek k podpoře diverzity a inkluze stvrdila svým podpisem personální ředitelka Daniela Hrbková.
Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti

V rámci aktivní podpory diverzity a inkluze v pracovním prostředí uspořádalo makro ČR v květnu, u příležitosti celosvětového měsíce diverzity, celofiremní inspirativní setkání Vstříc rozmanitosti. Konference probíhala v Makro Akademii s možným online připojením, aby se jí mohlo zúčastnit co nejvíce zaměstnanců z obchodů makro po celé České republice.
Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí
Makro Cash & Carry ČR

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy.
Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7
Makro Cash & Carry ČR

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích. Společnost makro ČR se rozhodla jít proti tomuto trendu a v rámci své sítě Můj obchod nabídnout prodejnám odbornou pomoc při zavádění prodeje v režimu 24/7, který dovoluje nákupy v místě bydliště a kdykoli. První prodejna tohoto typu úspěšně funguje několik měsíců v Bystré na Frýdecko-Místecku a druhá se otevřela v pátek 26. 4. v obci Krpy na Mělnicku.