Datart··4 min

Bezpečí na prvním místě: Čtvrtina lidí si s nákupem nového telefonu pořídí i ochranu displeje, trendem jsou fólie na míru

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Většina českých spotřebitelů (85 %) dnes vnímá ochranu svého telefonu jako nezbytný standard. Vyplývá to z průzkumu mezi zákazníky maloobchodního prodejce DATART. Data z prodejů ukazují, že si hned 25 % zákazníků pořizuje ochranu displeje spolu s nákupem nového telefonu. Jen vloni stoupl počet prodaných kusů ochrany displeje o 6,5 %. Zájem roste zejména o fólie na míru, kterých dokáží vyřezávací stroje vyrobit až 70 tisíc různých variant.

Mobilní telefony v našich životech hrají stále významnější roli. Lidé se proto více než kdy dříve snaží dbát na jejich ochranu. V průzkumu realizovaném mezi zákazníky maloobchodního prodejce elektroniky DATART hned 85 % dotázaných uvedlo, že je pro ně ochrana mobilního telefonu dnes již základní standard. Jednou ze součásti telefonu, o které jejich uživatelé často pečují jako o oko v hlavě, je přitom displej. Není se čemu divit, jeho výměna může v některých případech vyjít na tisíce korun. Rámcově může cena opravy zařízení odpovídat až 65 % pořizovací ceny telefonu.

I proto každým rokem roste poptávka po ochranných fóliích a sklech, která pomáhají se vysokým nákladům za výměnu vyhnout. Za minulý rok stouply jejich prodeje v síti maloobchodního prodejce DATART o 6,5 %. Hned čtvrtina zákazníků si přitom ochranu displeje pořizuje společně s novým telefonem. Téměř polovina (49 %) spotřebitelů podle průzkumu preferuje ochranné sklo, o něco menší část (35 %) pak volí ochranné fólie.

„Kryty a obaly ochraňující telefony jsou už dlouhá léta naprostým standardem. Tím se postupně stává i ochrana displeje. Na rozdíl od krytů u ní ale lidé často bojovali s obtížemi při aplikaci skla či fólie a v případě méně populárních telefonů i s horší dostupností. To z velké části řeší fólie na míru, které se významně podílí na rostoucí popularitě prvků ochrany displeje,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Právě ochranné fólie na míru podle ní vyhledává stále větší část zákazníků – nejen u mobilních telefonů, ale i v případě tabletů či chytrých hodinek. Jejich velkou výhodou oproti standardizovaným ochranným sklům a fóliím je šířka nabídky mobilních zařízení, pro které je možné fólie vytvořit. Vyřezávací stroje mají v databázi až 70 000 variant mobilních zařízení.

„Aktuálně máme tyto vyřezávací stroje na všech našich prodejnách. Na základě požadavků zákazníka dokáží vyříznout dokonalý tvar ochranné fólie. Díky automatizaci celého procesu tak můžeme obsloužit prakticky každého. To do jisté míry redefinuje způsob, jakým se mohou uživatelé starat o svá cenná zařízení a poskytuje jim možnost individuálního přizpůsobení ochrany na míru,“ říká Petra Psotková.

Dlouhodobé popularitě se mezi zákazníky těší i služba nalepení ochranné fólie či skla speciálně vyškolenými elektrospecialisty přímo na prodejně. Ti se postarají o čisté a přesné nanesení fólie na displej. Vůbec přitom nezáleží na tom, zda zákazník zvolí klasické sklíčko nebo fólií na míru, u které si může vybrat z celého spektra různých materiálů a vlastností vhodných pro různé způsoby používání.

„Naše ochranné fólie jsou navržené s důrazem na kvalitu, výkon a estetiku. Každá fólie je vyrobená z vysoce kvalitních materiálů, aby poskytovala trvanlivou ochranu před škrábanci, prachem, otisky prstů a drobnými poškozeními, která by mohla ovlivnit výkon a vzhled zařízení. Zákazníci si mohou volit fólii dle svých individuálních potřeb a specifických vlastností fólií,“ doplňuje Petra Psotková.


Sběr dat probíhal online v březnu 2024, celkem se průzkumu zúčastnilo 2113 respondentů.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart
Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
| Datart
Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
| Datart
Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.
| Datart
Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování spotřebitelů se často mění a je ovlivňováno mnoha faktory, které se ne vždy dají jednoduše předvídat. Kromě základního porozumění nákupním zvyklostem a cestám zákazníků, jsou zde další vlivy jako celospolečenské dění, ekonomická situace, nálada obyvatelstva, a dokonce i počasí, které mohou výrazně ovlivnit chuť spotřebitelů nakupovat.
| Datart
Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.
| Datart
V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V období letních dovolených stoupá podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Během tří letních měsíců za ně lidé na českém trhu utratí více než 300 milionů korun. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty, jejichž prodeje každým rokem klesají o desítky procent, jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Za nový fotoaparát spotřebitelé v průměru zaplatí 12 300 korun.
| Datart