Většina českých spotřebitelů (85 %) dnes vnímá ochranu svého telefonu jako nezbytný standard. Vyplývá to z průzkumu mezi zákazníky maloobchodního prodejce DATART. Data z prodejů ukazují, že si hned 25 % zákazníků pořizuje ochranu displeje spolu s nákupem nového telefonu. Jen vloni stoupl počet prodaných kusů ochrany displeje o 6,5 %. Zájem roste zejména o fólie na míru, kterých dokáží vyřezávací stroje vyrobit až 70 tisíc různých variant.
Mobilní telefony v našich životech hrají stále významnější roli. Lidé se proto více než kdy dříve snaží dbát na jejich ochranu. V průzkumu realizovaném mezi zákazníky maloobchodního prodejce elektroniky DATART hned 85 % dotázaných uvedlo, že je pro ně ochrana mobilního telefonu dnes již základní standard. Jednou ze součásti telefonu, o které jejich uživatelé často pečují jako o oko v hlavě, je přitom displej. Není se čemu divit, jeho výměna může v některých případech vyjít na tisíce korun. Rámcově může cena opravy zařízení odpovídat až 65 % pořizovací ceny telefonu.
I proto každým rokem roste poptávka po ochranných fóliích a sklech, která pomáhají se vysokým nákladům za výměnu vyhnout. Za minulý rok stouply jejich prodeje v síti maloobchodního prodejce DATART o 6,5 %. Hned čtvrtina zákazníků si přitom ochranu displeje pořizuje společně s novým telefonem. Téměř polovina (49 %) spotřebitelů podle průzkumu preferuje ochranné sklo, o něco menší část (35 %) pak volí ochranné fólie.
„Kryty a obaly ochraňující telefony jsou už dlouhá léta naprostým standardem. Tím se postupně stává i ochrana displeje. Na rozdíl od krytů u ní ale lidé často bojovali s obtížemi při aplikaci skla či fólie a v případě méně populárních telefonů i s horší dostupností. To z velké části řeší fólie na míru, které se významně podílí na rostoucí popularitě prvků ochrany displeje,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.
Právě ochranné fólie na míru podle ní vyhledává stále větší část zákazníků – nejen u mobilních telefonů, ale i v případě tabletů či chytrých hodinek. Jejich velkou výhodou oproti standardizovaným ochranným sklům a fóliím je šířka nabídky mobilních zařízení, pro které je možné fólie vytvořit. Vyřezávací stroje mají v databázi až 70 000 variant mobilních zařízení.
„Aktuálně máme tyto vyřezávací stroje na všech našich prodejnách. Na základě požadavků zákazníka dokáží vyříznout dokonalý tvar ochranné fólie. Díky automatizaci celého procesu tak můžeme obsloužit prakticky každého. To do jisté míry redefinuje způsob, jakým se mohou uživatelé starat o svá cenná zařízení a poskytuje jim možnost individuálního přizpůsobení ochrany na míru,“ říká Petra Psotková.
Dlouhodobé popularitě se mezi zákazníky těší i služba nalepení ochranné fólie či skla speciálně vyškolenými elektrospecialisty přímo na prodejně. Ti se postarají o čisté a přesné nanesení fólie na displej. Vůbec přitom nezáleží na tom, zda zákazník zvolí klasické sklíčko nebo fólií na míru, u které si může vybrat z celého spektra různých materiálů a vlastností vhodných pro různé způsoby používání.
„Naše ochranné fólie jsou navržené s důrazem na kvalitu, výkon a estetiku. Každá fólie je vyrobená z vysoce kvalitních materiálů, aby poskytovala trvanlivou ochranu před škrábanci, prachem, otisky prstů a drobnými poškozeními, která by mohla ovlivnit výkon a vzhled zařízení. Zákazníci si mohou volit fólii dle svých individuálních potřeb a specifických vlastností fólií,“ doplňuje Petra Psotková.
Sběr dat probíhal online v březnu 2024, celkem se průzkumu zúčastnilo 2113 respondentů.
Zdroj: www.datart.cz