Od začátku koronavirové pandemie doprovází zaměstnance Alberta linka pomoci. Konzultanti na ní radí s dotazy, se kterými si volající či píšící neumí poradit, jako je například proces podání daňového přiznání, vyúčtování energií či objednání k lékaři. Její význam dokládá okolnost, že počet kontaktů loni narostl o více než pětinu. Linka pomáhá k mentálnímu zdraví a spokojenosti zaměstnanců a patří mezi nepeněžní benefity, které zaměstnavatel poskytuje.
V průběhu let se skladba otázek proměnila. Ze začátku linka pomáhala s dotazy ohledně pandemie Covid-19, minulou zimu byla rozšířena o poradenství v ukrajinštině. S postupem času se ale už otázky překlopily i do dalších rovin, jako je psychologie, vztahy, komunikace či právo. Konzultanti poradí také s mezilidskými vztahy, interními procesy, vyřizováním na úřadech či třeba ohledně zdravé životosprávy.
Linka se v průběhu tří let mezi zaměstnanci etablovala. „Měsíčně konzultanti odpovídají na více než stovku otázek. Mezi prvním a druhým rokem se počet dotazů zdvojnásobil a loni narostl zase o pětinu,“ vysvětluje Denisa Maternová, manažerka HR v obchodech Albert.
„Jde o rychlý a efektivní nástroj, jak našim zaměstnancům pomoct v situaci, ve které si neumí sami poradit. V správnosti této cesty nás utvrzují také jejich reakce a poděkování. Někomu pomůže, že ho někdo vyslechne, jinému zase rada při hledání lékaře či pomoc s vyúčtováním energií nebo administrativou nemocenské. Liší se to případ od případu,“ dodává.
Zdroj: www.albert.cz