dm··6 min

Ať je vám 20 nebo 50 let, barev v líčení se nemusíte bát. Pozor jen na vhodný odstín, radí vizážistka

RADY, TIPY

České Budějovice, 19.05.2023Ráda byste sáhla po ostře rudé rtěnce, máte ale pocit, že vám nesluší? Lákaly by vás pestrobarevné nehty, bojíte se však, že jsou spíše dominantou mladších ročníků? Odhoďte předsudky a nalaďte se na jarní vlnu veselými a výraznějšími barvami. Ty totiž do života i vzhledu přináší radost a hravost, bez ohledu na věk. Jak ale najít v pestré jarní paletě barev ten správný odstín, který tváři zalichotí a rozzáří ji? Mohou všechny ženy používat rozjasňovač? A jaký efekt udělá rtěnka s fialovým nádechem?

TZ_ať je vám 20 nebo 50 let

Barev se nemusíte obávat, stačí zvolit správný odstín

Barev se nemusí bát ženy jakéhokoliv věku. Pokud zvolíte ke svému typu pleti ten správný odstín, líčení vám pomůže zvýraznit přednosti a také vám dodá sebevědomí. „Výrazné a syté tóny ukážou, že máte zdravou sebedůvěru, radost ze života, jistotu v sebe sama. Věk v tomto případě nehraje roli,“ radí vizážistka Veronika Šáchová. „I v barevném světě však existují jisté zákonitosti, které je dobré vzít v potaz. Příkladem může být rtěnka s fialkovým nádechem, která přitáhne více pozornosti k nažloutlým zubům. Zelené tóny zase vytáhnou začervenání tváří. To je efekt, kterému se například ženy s růžovkou či kuperózou snaží spíše uniknout,“ přibližuje vizážistka s tím, že by při volbě odstínů každá žena měla brát ohled primárně na vlastní typ pleti, barvu vlasů a očí. Zde přijde vhod metoda barevné typologie.

Rtěnka jako univerzální pomocník, červená sluší všem

Největší ozdobou obličeje je úsměv. Zkuste mu přidat zářivější barvu pomocí rtěnky. Pokud si na syté odstíny netroufáte, můžete začít třeba s barevným balzámem na rty. Ten vám dodá svěží vzhled a zároveň rty vyživí a hydratuje. „Letos na jaře jsou trendy odstíny výrazné růžové a magenta. Je to patrné i z prodejů, kdy odstíny růžové u rtěnek, lesků a tónujících balzámů v posledních týdnech získávají na větší oblibě. Tyto barvy rozzáří jakýkoliv typ obličeje – třeba i ten, který zdobí vrásky,“ potvrzuje trend Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu dm drogerie markt. Krok vedle ale rozhodně neuděláte ani s klasickou červenou. „Často se setkávám s předsudky k barvám, které v sobě mají ženy zakořeněné. Ani nespočítám, kolikrát jsem slyšela větu, že červená rtěnka dané ženě nesluší. To však není pravda. Červená rtěnka sluší každému, jen je třeba zvolit správný odstín,“ říká Veronika Šáchová. Rty se s věkem postupně ztenčují, proto je ideální sáhnout po krémových texturách s lehkým leskem. Ty pomohou podpořit efekt plnějších rtů, které jsou symbolem mládí a svěžesti. Běžnou rtěnku můžete navíc nanést i na tváře a rozetřít jako tvářenku, která do vašeho vzhledu vnese zdravou barvu a energii.

Oči ozdobte barevnou linkou, nehty zvýrazněte sytými tóny

Ať je vám dvacet nebo padesát let, nechte se v líčení inspirovat rozkvetlou přírodou! Růžová, žlutá či zelená – to všechno jsou barvy, které k jaru neodmyslitelně patří. Tyto odstíny proto nyní mizí i z regálů s dekorativní kosmetikou. „Ženy mají na jaře větší zájem o barevné odstíny laků na nehty nebo očních linek, než tomu bývá v období zimy. Často sahají po výrazných tónech modré, oranžové či zelené, v případě laků na nehty pozadu nezůstává ani sytě růžová nebo fialová,“ potvrzuje trend Michaela Zikmundová. I běžné denní líčení v neutrálních hnědých tónech je možné na jaře oživit barevným detailem. Pozor jen na množství třpytu a lesku v případě, že vaše oči zdobí vějířek vrásek. „Dámám ve vyšším věku bych doporučovala vyhnout se třpytivým stínům nebo rozjasňovačům, které můžou prohloubit viditelnost vrásek okolo očí,“ radí vizážistka Veronika Šáchová.

Tmavší líčení přidá na věku, základem je péče

Ačkoliv fantazii se meze nekladou a barvy jsou vhodné pro všechny věkové skupiny žen, přeci jen existují určitá pravidla, která jsou obecně platná. Pokud si nechcete přidávat roky navíc, měla byste dobře promyslet volbu temných a tmavých odstínů dekorativní kosmetiky. Make-up by nikdy neměl být tmavší, než váš vlastní odstín pleti, a vždy jej aplikujte v tenké vrstvě. V opačném případě totiž vytáhne na světlo každou vrásku a vytvoří na tváři nepřirozenou masku. Ideální je lehká textura, s nižším krytím, která se dá v případě potřeby vrstvit. Pozor si ve zralejším věku dejte i na kombinaci jemných barev, ve výsledku totiž můžete působit mdle a nevýrazně. Ideální proto je jemnost nabourat zářivými odstíny růžové nebo meruňkové. Mladší ženy se naopak vůbec nemusí obávat do líčení zakomponovat jak zářivé barvy, tak pastelové tóny růžové, modré nebo fialkové. Pravidlo, které však platí pro všechny věkové kategorie žen, je vhodně zvolená péče. Ta je základem pro docílení svěží, pěstěné pleti se zdravým tónem i texturou. A to ať je vám dvacet, nebo padesát let.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.