„Uzavření lokální prodejny v menší obci se často rovná zániku posledního místa, kde si lidé mohou nakoupit potraviny bez dojíždění, v makro ČR věříme, že pokud dokáží takové prodejny nabídnout zákazníkům odpovídající přidanou hodnotu, mohou tato místa velmi dobře prosperovat, což ukazuje již úspěšně fungující první prodejna v Bystré,“ vysvětluje generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává: „Z toho důvodu aliance Můj obchod, kterou makro ČR zaštiťuje, od letošního roku nabízí svým členům pomoc při zavádění provozu prodejen v režimu 24/7. V takovém případě může zákazník přijít do obchodu i mimo běžnou otevírací dobu a nakoupit vše, co potřebuje, v samoobslužném režimu.“
Celý systém funguje ve spolupráci s aplikací „Dokapsy” od ČSOB, která prostřednictvím bankovní identity v chytrém telefonu vygeneruje dočasný QR kód pro vpuštění zákazníka do prodejny. Zákazníci přitom nepotřebují účet u ČSOB banky.
„Systém menších prodejen, které fungují část dne s obsluhou, a po zbytek dne v samoobslužném režimu, není na našem trhu novinkou. Dosud ho ale nasazovaly především maloobchodní řetězce, které své prodejny zároveň vlastní a tím pádem je pro ně případná přestavba prodejny a samotné spuštění samoobslužného prodeje jednodušší. Síť Můj obchod je jednou z prvních nezávislých aliančních sítí, kde je tento projekt realizován,“ říká Miroslav Pácl, vedoucí maloobchodu v makro ČR.
„Pokud má majitel prodejny, která je součástí aliance Můj obchod, zájem investovat do modernizace obchodu a zavedení samoobslužného prodeje, dokáže mu makro ČR prostřednictvím aliance Můj obchod pomoci především po stránce softwarového řešení a odbornosti,“ vysvětluje Václav Hora, vedoucí aliance Můj obchod, a dodává: „Po prvotní investici do automatizovaných dveří, kamerového systému a samoobslužné pokladny nastoupí odborní poradci makro ČR, kteří do databáze pokladny nahrají všechny prodávané položky z nabídky obchodu a pomohou s nastavením systému.“ Stejně jako v případě všech ostatních prodejen nabízí aliance Můj obchod neustálou podporu obchodních zástupců, pomoc s vnitřním vybavením prodejny nebo propagačními letáky.
První samoobslužné prodejny jsou již v provozu
První prodejnou, která nový systém fungování nasadila, se stal Můj obchod v místní části Bystré u obce Janovice na Frýdecko-Místecku. Vedení obce se nedařilo v posledních 2 letech získat provozovatele pro obecní obchod, a proto se rozhodla zajistit svým obyvatelům prostor pro malé nákupy vlastními silami. Obec oslovila na konci loňského roku makro ČR a využila širokého know-how společnosti pro znovuotevření vesnické prodejny v budově hasičské zbrojnice.
Prostřednictvím aliance Můj obchod tak makro ČR pomohlo s dovybavením provozovny regály a chladící technikou a obchodní tým pak s výběrem a rozmístěním správného sortimentu. O technologii pro fungování v režimu 24/7 a zabezpečení se postarala firma PVA Systems.
Prodejna nyní nabízí základní sortiment zboží denní potřeby a čerstvé potraviny jako pečivo, uzeniny, sýry, ovoce a zeleninu. V dopoledních hodinách funguje prodejna s obsluhou, po zbytek dne a noci pak mohou zákazníci nakupovat v samoobslužném režimu.
„Pevně věříme, že otevření prvních dvou prodejen na začátku letošního roku inspiruje další členy aliance k tomuto inovativnímu kroku a prodejen Můj obchod v režimu 24/7bude přibývat. Pokud jsou splněny všechny technické podmínky, dokáže aliance Můj obchod majitelům prodejen pomoci se zavedením samoobslužného prodeje v celkem krátké době, v horizontu jednoho až dvou měsíců,“ dodává Miroslav Pácl.
O síti prodejen Můj obchod
Nezávislá alianční síť Můj obchod působí na českém trhu již 12 let a poskytuje záštitu a podporu malým prodejcům nejen na českém venkově. Celá síť čítá více než 700 prodejen rozmístěných po celé České republice a funguje pod záštitou makro ČR, které prodejcům kromě lokálního zásobování pomáhá také zlepšovat vnější i vnitřní vzhled jednotlivých prodejen a dokáže poskytnout odborné poradenství při výběru vhodného sortimentu či kompletní renovaci prodejny.
***
Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte:
Pavla Pokorná
FleishmanHillard
tel.: +420 777 228 276
e-mail: [email protected]
Nikola Formanová
Vedoucí komunikace makro ČR
tel.: +420 603 850 320
e-mail: [email protected]
Zdroj: www.makro.cz