Makro Cash & Carry ČR··6 min

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

„Uzavření lokální prodejny v menší obci se často rovná zániku posledního místa, kde si lidé mohou nakoupit potraviny bez dojíždění, v makro ČR věříme, že pokud dokáží takové prodejny nabídnout zákazníkům odpovídající přidanou hodnotu, mohou tato místa velmi dobře prosperovat, což ukazuje již úspěšně fungující první prodejna v Bystré,“ vysvětluje generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává: „Z toho důvodu aliance Můj obchod, kterou makro ČR zaštiťuje, od letošního roku nabízí svým členům pomoc při zavádění provozu prodejen v režimu 24/7. V takovém případě může zákazník přijít do obchodu i mimo běžnou otevírací dobu a nakoupit vše, co potřebuje, v samoobslužném režimu.“

Celý systém funguje ve spolupráci s aplikací „Dokapsy” od ČSOB, která prostřednictvím bankovní identity v chytrém telefonu vygeneruje dočasný QR kód pro vpuštění zákazníka do prodejny. Zákazníci přitom nepotřebují účet u ČSOB banky.


„Systém menších prodejen, které fungují část dne s obsluhou, a po zbytek dne v samoobslužném režimu, není na našem trhu novinkou. Dosud ho ale nasazovaly především maloobchodní řetězce, které své prodejny zároveň vlastní a tím pádem je pro ně případná přestavba prodejny a samotné spuštění samoobslužného prodeje jednodušší. Síť Můj obchod je jednou z prvních nezávislých aliančních sítí, kde je tento projekt realizován,“
říká Miroslav Pácl, vedoucí maloobchodu v makro ČR.

„Pokud má majitel prodejny, která je součástí aliance Můj obchod, zájem investovat do modernizace obchodu a zavedení samoobslužného prodeje, dokáže mu makro ČR prostřednictvím aliance Můj obchod pomoci především po stránce softwarového řešení a odbornosti,“ vysvětluje Václav Hora, vedoucí aliance Můj obchod, a dodává: „Po prvotní investici do automatizovaných dveří, kamerového systému a samoobslužné pokladny nastoupí odborní poradci makro ČR, kteří do databáze pokladny nahrají všechny prodávané položky z nabídky obchodu a pomohou s nastavením systému.“ Stejně jako v případě všech ostatních prodejen nabízí aliance Můj obchod neustálou podporu obchodních zástupců, pomoc s vnitřním vybavením prodejny nebo propagačními letáky.

První samoobslužné prodejny jsou již v provozu

První prodejnou, která nový systém fungování nasadila, se stal Můj obchod v místní části Bystré u obce Janovice na Frýdecko-Místecku. Vedení obce se nedařilo v posledních 2 letech získat provozovatele pro obecní obchod, a proto se rozhodla zajistit svým obyvatelům prostor pro malé nákupy vlastními silami. Obec oslovila na konci loňského roku makro ČR a využila širokého know-how společnosti pro znovuotevření vesnické prodejny v budově hasičské zbrojnice.

Prostřednictvím aliance Můj obchod tak makro ČR pomohlo s dovybavením provozovny regály a chladící technikou a obchodní tým pak s výběrem a rozmístěním správného sortimentu. O technologii pro fungování v režimu 24/7 a zabezpečení se postarala firma PVA Systems.

Prodejna nyní nabízí základní sortiment zboží denní potřeby a čerstvé potraviny jako pečivo, uzeniny, sýry, ovoce a zeleninu. V dopoledních hodinách funguje prodejna s obsluhou, po zbytek dne a noci pak mohou zákazníci nakupovat v samoobslužném režimu.

„Pevně věříme, že otevření prvních dvou prodejen na začátku letošního roku inspiruje další členy aliance k tomuto inovativnímu kroku a prodejen Můj obchod v režimu 24/7bude přibývat. Pokud jsou splněny všechny technické podmínky, dokáže aliance Můj obchod majitelům prodejen pomoci se zavedením samoobslužného prodeje v celkem krátké době, v horizontu jednoho až dvou měsíců,“ dodává Miroslav Pácl.

O síti prodejen Můj obchod

Nezávislá alianční síť Můj obchod působí na českém trhu již 12 let a poskytuje záštitu a podporu malým prodejcům nejen na českém venkově. Celá síť čítá více než 700 prodejen rozmístěných po celé České republice a funguje pod záštitou makro ČR, které prodejcům kromě lokálního zásobování pomáhá také zlepšovat vnější i vnitřní vzhled jednotlivých prodejen a dokáže poskytnout odborné poradenství při výběru vhodného sortimentu či kompletní renovaci prodejny.

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Zadavatel
Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.
Makro Cash & Carry ČR

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.
Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.
Makro Cash & Carry ČR

Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Od svého založení v roce 2022 přispěla iniciativa ČESKÉ POLE k vypěstování 300 tun českých brambor na hranolky a 1,7 tuny tuzemských odrůd česneku. Podpořila také renesanci řízného českého křenu. Nyní se iniciativa, jejímž hlavním cílem je navracení české úrody do gastronomie, zaměřuje na další plodiny – pravé české okurky a dvouletý Český kmín s jedinečnou chutí. Nové plodiny byly dnes slavnostně představeny na 50. ročníku agrosalonu Země živitelka.
Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii
Makro Cash & Carry ČR

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu
Makro Cash & Carry ČR

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.
Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity

Na slavnostním setkání 7. června, během Evropského dne diverzity, podepsalo makro ČR Chartu Diverzity. Závazek k podpoře diverzity a inkluze stvrdila svým podpisem personální ředitelka Daniela Hrbková.
Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti

V rámci aktivní podpory diverzity a inkluze v pracovním prostředí uspořádalo makro ČR v květnu, u příležitosti celosvětového měsíce diverzity, celofiremní inspirativní setkání Vstříc rozmanitosti. Konference probíhala v Makro Akademii s možným online připojením, aby se jí mohlo zúčastnit co nejvíce zaměstnanců z obchodů makro po celé České republice.
Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí
Makro Cash & Carry ČR

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy.
Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7
Makro Cash & Carry ČR

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích. Společnost makro ČR se rozhodla jít proti tomuto trendu a v rámci své sítě Můj obchod nabídnout prodejnám odbornou pomoc při zavádění prodeje v režimu 24/7, který dovoluje nákupy v místě bydliště a kdykoli. První prodejna tohoto typu úspěšně funguje několik měsíců v Bystré na Frýdecko-Místecku a druhá se otevřela v pátek 26. 4. v obci Krpy na Mělnicku.