PPL··5 min

PPL bude doručovat i 23. prosince, předpokládá dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek

PPL

PPL

PPL CZ s.r.o. (zkráceně PPL, též PPL Professional Parcel Logistic) je původně česká firma zabývající se expresní balíkovou a kurýrní přepravou, dále přepravou palet firem a jednotlivců. Vznikla v roce 1995 jako svazek sedmi regionálních dopravců. V roce 2004 došlo k restrukturalizaci, tím vznikla jedna velká firma s odštěpnými závody. O dva roky později jeden ze zakladatelů koupil podíly spoluvlastníků a prodal firmu německé společnosti DHL, divizi Deutsche Post.

Tisková zpráva

Společnost PPL CZ hlásí připravenost na blížící se předvánoční sezónu.

Letos rozšířila doručovací dobu až do 23. prosince, přičemž vyzvednutí balíků bude v určitých případech možné i na Štědrý den. Se sítí přesahující 6 700 výdejních míst a boxů, posílenou kapacitou a novými technologiemi je připravena na očekávaný dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek oproti loňské sezóně.

Předvánoční období je pro přepravní společnosti tradičně obdobím nejvyššího zatížení. V reakci na potřeby zákazníků proto společnost PPL rozšířila doručování až do pondělí 23. prosince. Tyto zásilky si zákazníci mohu vyzvednout i poslední den adventu – 24. prosince – ve 1 200 PPL Parcelboxech a vybraných PPL Parcelshopech, které budou mít i na Štědrý den otevřeno.

„Pro doručení balíčku tak, aby se stihl objevit pod stromečkem je důležitý termín podání. Pokud nám e-shop předá zásilku v pátek 20. prosince, přes 98 % takových zásilek doručíme v pondělí 23. prosince zákazníkům na adresu nebo do kteréhokoli z více než 6 700 výdejních míst a boxů PPL,“ uvádí Petr Horák, CEO PPL CZ.

Během letošního předvánočního období PPL předpokládá, že objem zpracovaných zásilek výrazně překoná loňská čísla a zaznamená meziročně dvouciferný nárůst. Největší množství zásilek společnost tradičně odbavuje po Black Friday a v období těsně před Vánoci. „Očekáváme 500 000+ svezených zásilek za den. Zejména díky nasazení našich zaměstnanců tato hektická období každoročně zvládáme s grácií. A věřím, že tomu tak bude i letos. Díky veškerým opatřením, které jsme před sezónou zavedli, můžeme s klidem říci, že jsme na nadcházející období připraveni,“ dodává Horák.

I loni zažila PPL velmi silnou předvánoční sezónu. Její síť dosáhla nejvyššího provozu během druhého týdne v prosinci. Nejvíce evidovaných zásilek v síti za jeden den bylo 860 tisíc, a to těsně před Vánoci. Celkem v roce 2023 PPL doručila 55 milionů zásilek.

Připravená přepravní kapacita i rozsáhlá síť

Do nové sezony PPL vstupuje s 2 000 řidiči a 1 500 zaměstnanci. „Jelikož pro nás už hlavní sezóna začala a počet zpracovávaných zásilek narůstá, máme počty našich kmenových a agenturních zaměstnanců i řidičů povětšinou stabilizované. Pokud nastane potřeba dalších pracovníků, jsme připraveni naše řady i posílit. Abychom obrovské objemy zásilek před vánočními svátky zvládli zpracovat, každoročně posilujeme náš provoz především o sezonní řidiče a manipulační pracovníky,“ komentuje Petr Horák.

Zákazníci mohou pro vyzvedávání dárků využít více než 6 700 výdejních míst, z toho 1 200 PPL Parcelboxů, přes 4 000 PPL Parcelshopů a 1 500 AlzaBoxů. „Oproti minulému roku jsme navýšili počty výdejních míst tak, abychom zlepšili flexibilitu doručování a navýšili volná místa pro zásilky. Samozřejmě platí, že je lepší objednat co nejdříve a nenechávat nákupy na poslední chvíli. Pokud ale budou naši zákazníci přece jen potřebovat doručit poslední dárky těsně před Vánoci, jsme připraveni se o jejich balíky spolehlivě postarat,“ vysvětluje Petr Horák.

Společnost PPL dosahuje úspěšnosti doručení do druhého dne ve více než 98 % případů.

Češi preferují výdejní boxy

Češi pro doručování svých zásilek stále častěji využívají výdejní boxy. PPL se této poptávce přizpůsobuje nejen zvyšováním jejich počtu, ale také jejich strategickým umístěním tak, aby byly dostupné i v menších městech a obcích po celé České republice.

„Investovali jsme do rozšíření sítě a umístění boxů v co největším počtu lokalit, abychom vyšli vstříc potřebám našich zákazníků,“ říká Horák a dodává: „V PPL Parcelshopech si zákazníci mohou zásilky vyzvednout do 7 dnů od uložení, přičemž po uplynutí této doby se zásilka vrací odesílateli. V PPL Parcelboxech je pak úložní doba nastavena až na 72 hodin a u boxů třetích stran až na 48 hodin od obdržení upozornění.”

Věrnostní program a gamifikace v mobilu

Letošní novinkou, kterou PPL spustilo v říjnu, je mobilní aplikace mojePPL rozšířená o věrnostní program, který slevami na odesílání zásilek odměňuje zákazníky za využívání jejích služeb.

Zdroj: www.ppl.cz

Další články

Další články od PPL

PPL bude doručovat i 23. prosince, předpokládá dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek

PPL bude doručovat i 23. prosince, předpokládá dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek

Letos rozšířila doručovací dobu až do 23. prosince, přičemž vyzvednutí balíků bude v určitých případech možné i na Štědrý den. Se sítí přesahující 6 700 výdejních míst a boxů, posílenou kapacitou a novými technologiemi je připravena na očekávaný dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek oproti loňské sezóně.
| PPL
Přepravce PPL varuje: Po podvodných SMS přibývá také lstivých telefonátů a bezcenných balíků na dobírku

Přepravce PPL varuje: Po podvodných SMS přibývá také lstivých telefonátů a bezcenných balíků na dobírku

Kyberkriminalita tvoří přes 10 % veškeré registrované kriminality, meziročně navíc stále roste.
| PPL
PPL jako první přepravní společnost spustila věrnostní program. Zákazníci mohou nasbírané body měnit za slevy

PPL jako první přepravní společnost spustila věrnostní program. Zákazníci mohou nasbírané body měnit za slevy

Společnost PPL ve své mobilní aplikaci mojePPL spustila věrnostní program. Učinila tak jako úplně první napříč logistickými společnostmi v Česku.
| PPL
Ve své první televizní reklamě se PPL CZ hrdě připojuje k hokejové horečce

Ve své první televizní reklamě se PPL CZ hrdě připojuje k hokejové horečce

Společnost PPL CZ, lídr mezi českými přepravci zásilek, vstoupila do další fáze vývoje na poli komunikace se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou KNOWLIMITS představí novou reklamní kampaň v rámci nadcházejícího hokejového svátku.
| PPL
Index Balík: Trendy v českém e-commerce?

Index Balík: Trendy v českém e-commerce?

Češi na internetu utrácí [1] nejvíce v Evropě a pro doručení svých objednávek stále častěji využívají výdejní boxy. Jako možnost doručení online pořízeného zboží je volí téměř 60 % nakupujících, oceňují na nich především dostupnost a flexibilitu. Fenoménem se stal online prodej použitého oblečení nebo elektroniky, třetina Čechů takové balíky pravidelně posílá. Vyplývá to z prvního ročníku průzkumu Index Balík přepravní společnosti PPL CZ.
| PPL
PPL obhájilo titul Top Employer

PPL obhájilo titul Top Employer

Společnost PPL CZ už potřetí v řadě získala certifikaci Top Employer 2024. Certifikace je udělována na základě nezávislé analýzy 20 oblastí v řízení lidských zdrojů a personálního vedení firmy. PPL se dlouhodobě snaží tvořit vstřícné a moderní pracovním prostředí a udržovat své zaměstnance spokojené.
| PPL
Pohodové Vánoce s PPL CZ. Přepravní lídr letos naděluje do 22. prosince

Pohodové Vánoce s PPL CZ. Přepravní lídr letos naděluje do 22. prosince

Předvánoční sezóna je v plném proudu i u přepravní jedničky, společnosti PPL CZ. K úspěšnému zvládnutí nejnáročnějšího období přispívá i rozšířená síť o další překladiště, které navýšila přepravní kapacity až na půl milionu zásilek denně,...
| PPL
Češi jsou na evropské špici, na e-shopech utrácí nejvíce. Nejčastěji za nové oblečení

Češi jsou na evropské špici, na e-shopech utrácí nejvíce. Nejčastěji za nové oblečení

Vánoční sezóna je v plném proudu a s ní i shon, který každoročně nákupní horečku doprovází. Češi se čím dál více vyhýbají davům a nákupy raději řeší online. Podle nejnovějších dat utrácí právě tuzemští zákazníci za nákupy po internetu nejvíce v celé Evropě.
| PPL
Nové depo ve středních Čechách nabídne až 130 pracovních míst

Nové depo ve středních Čechách nabídne až 130 pracovních míst

Středočeský kraj se od listopadu těší novému depu, které v Kostelci nad Černými lesy v pilotním provozu otevřela společnost PPL CZ. Nové depo nabízí až 130 nových pracovních příležitostí a díky kapacitě odbavení, které dosahuje i 15 tisíc zásilek denně, výrazně posílí přepravní síť a doručovací infrastrukturu v celém regionu.
| PPL
„S námi máte Vánoce pod kontrolou.“ PPL CZ letos zákazníkům usnadní vyzvednutí rozšířenou výdejní sítí i novou mobilní aplikací

„S námi máte Vánoce pod kontrolou.“ PPL CZ letos zákazníkům usnadní vyzvednutí rozšířenou výdejní sítí i novou mobilní aplikací

Společnost PPL CZ, lídr mezi českými přepravci zásilek, je perfektně připravena na předvánoční sezonu.
| PPL