PPL··7 min

Index Balík: Trendy v českém e-commerce?

PPL

PPL

PPL CZ s.r.o. (zkráceně PPL, též PPL Professional Parcel Logistic) je původně česká firma zabývající se expresní balíkovou a kurýrní přepravou, dále přepravou palet firem a jednotlivců. Vznikla v roce 1995 jako svazek sedmi regionálních dopravců. V roce 2004 došlo k restrukturalizaci, tím vznikla jedna velká firma s odštěpnými závody. O dva roky později jeden ze zakladatelů koupil podíly spoluvlastníků a prodal firmu německé společnosti DHL, divizi Deutsche Post.

Tisková zpráva

Online nakupují všichni, výdejní boxy zažívají boom. Třetina i zboží prodává.

Češi na internetu utrácí [1] nejvíce v Evropě a pro doručení svých objednávek stále častěji využívají výdejní boxy. Jako možnost doručení online pořízeného zboží je volí téměř 60 % nakupujících, oceňují na nich především dostupnost a flexibilitu. Fenoménem se stal online prodej použitého oblečení nebo elektroniky, třetina Čechů takové balíky pravidelně posílá. Vyplývá to z prvního ročníku průzkumu Index Balík přepravní společnosti PPL CZ.

Drtivá většina Čechů, kteří jsou aktivními internetovými uživateli [2] nakupují online (96 %). Jako hlavní motivaci, proč se lidé nevydávají raději do obchodů, uváděli Češi na prvním místě pohodlí, na druhém pak časovou flexibilitu. Necelé polovině tuzemských spotřebitelů vyhovují online nákupy, protože ve svém okolí nemají kamenný obchod, který by nabízel potřebné zboží. Vyplývá to z průzkumu Index balík přepravní společnosti PPL, který proběhl letos v dubnu. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. „Češi si nákupy třeba i přímo z mobilu skutečně oblíbili, 70 % zákazníků uvedlo, že měsíčně ušetří díky online nákupům minimálně 4 hodiny, 17 % dokonce 12 hodin, které by jinak strávili v obchodech či na cestách za nimi,“ říká Lenka Vitovská, manažerka komunikace PPL CZ.

Boxy zažívají boom – objednává do nich více než polovina Čechů

Výrazný nárůst popularity zažívají boxy na balíky, k vyzvednutí je využívají necelé dvě třetiny zákazníků, naprostá většina (95 %) alespoň jednou do měsíce. Na nejnovější formu doručování si Češi rychle zvykli i proto, že si mohou své balíčky vyzvednout kdykoliv během dne i noci a nemusí se řídit otevírací či pracovní dobou. Zákazníci oceňují, že se boxy vyskytují i v lokalitách, kde jinak obchody, které by mohly být výdejními místy, nejsou, například na sídlištích. Kvůli lepší lokalitě volí doručení balíčku do boxu téměř dvě třetiny lidí.

Varianta vyzvedávání balíčků v boxech má mnoho výhod. Kromě flexibility oceňuje část zákazníků boxů i možnost vyzvednout balíčky bez osobního kontaktu a s vyšší ochranou soukromí. To se týká především mladších zákazníků do 35 let, kteří tolik nevyhledávají osobní kontakt, případně chtějí třeba více choulostivé objednávky vyzvednout o samotě,“ uvádí Vitovská.

Po práci rovnou do boxu. Nejlépe do toho, který je v blízkosti domova

Dle průzkumu si 6 z 10 Čechů pro balík do boxu zajde po práci. Většinou si vybírají boxy v okolí svého domova. Pětina Čechů si stihne balík vyzvednout mezi návštěvou fitness, setkání s přáteli nebo mezi dalšími volnočasovými aktivitami. „Lidé si objednávku před prací vyzvednou jen málokdy, museli by u sebe mít balík celý den. Před prací či o obědové pauze si pro balíčky do schránek odběhne jen 9 % zákazníků,“ uvádí Vitovská.

Češi utrácí na internetu nejvíce z celé Evropy a skutečně v poslední době prahnou po boxech. Zákazníkům chceme proto vyzvedávání balíků touto flexibilní formou co nejvíce usnadnit a reagovat tak na rostoucí poptávku. Neustále pracujeme na rozšiřování naší již tak husté sítě PPL boxů, v tomto roce ji plánujeme navýšit na 2100 PPL Parcelboxů,doplňuje Vitovská.

Během letošního roku PPL plánuje nejen rozšiřovat počty boxů, ale také jejich typy. Nově se zákazníci budou moci vedle dosavadních PPL Parcelboxů, které pojmou až 75 balíků, setkávat také s modulárními boxy. Čerstvou novinkou budou i menší ekologické boxy poháněné solární energií.

Pro balíček ještě pohodlněji díky mobilní aplikaci mojePPL

PPL spolupracuje také s lokálními kamennými prodejnami. V současné době mohou zákazníci pro výdej nebo podej zásilek využít vedle samoobslužných boxů i přes 4200 PPL Parcelshopů. Společnost plánuje pokrytí výdejními místy a boxy tak, aby se lidé v celé republice mohli k tomu nejbližšímu dostat ve městě do pěti minut, mimo města pak do 10 minut.

Stále oblíbenější je mobilní aplikace mojePPL. „Zákazníkům se stačí přihlásit do aplikace e-mailem, který zadávají při objednávkách zboží na internetu, a podrobnosti o všech zásilkách se jim automaticky propíšou do aplikace. Mají tak vše potřebné k vyzvednutí nebo převzetí zásilky na jednom místě,“ popisuje Vitovská. Aplikace mojePPL slouží nejen pro sledování a přebírání balíků, ale také pro jejich snadné posílání.

Češi čím dál více prodávají na internetu

Češi si oblíbili také online prodejní platformy, kde mohou udat své již nechtěné oblečení nebo třeba použitou spotřební elektroniku, pravidelně takto zboží prodává více než třetina Čechů. K odesílání balíčků podle průzkumu využívá skoro polovina těchto lidí výdejní místa, prostřednictvím boxů pak balíky posílá pětina. „S tím, jak vzrostla popularita různých bazarů, z nichž některé jsou i integrovány na sociálních sítích, se množí i podvody, kde bohužel figuruje i naše značka. Neustále upozorňujeme naše zákazníky, ať se mají na pozoru před podvodnými stránkami. Častá taktika podvodníků je, že se tváří jako potenciální kupci zboží a slibují vyzvednutí kurýrem s odkazem na podvodné stránky, kde dle nich dojde k přijetí platby. Ve formuláři požadují např. datum narození, přihlášení do internetového bankovnictví a následně sdělení čísla platební karty. S tímto postupem se u PPL nikdy nesetkáte. Pokud chce prodejce odeslat balík, musí jít na oficiální stránky PPL nebo do mobilní aplikace mojePPL a řídit se pokyny pro odeslání,“ upozorňuje Vitovská.

[1] Zdroj: https://www.dhl.com/content/dam/dhl/global/dhl-spotlight/documents/pdf/dhl-ecommerce-european-eshopper-survey.pdf

[2] V současnosti je dle dat ČSÚ připojeno 3,9 milionu) českých domácností. Zatímco rodiny s dětmi a mladé rodiny bez dětí byly připojeny téměř všechny (99,7 %), z domácností seniorů (osob starších 65 let) měla přístup k internetu jen každá druhá. Zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/cesi-si-oblibili-internetove-bankovnictvi-a-nakupovani

---

Poznámka pro editory

Průzkum společnosti PPL CZ probíhal ve dnech od 15. 4. do 18. 4. 2024 na reprezentativním vzorku 1 050 respondentů ve věku 18–65 let ze všech krajů České republiky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Zdroj: www.ppl.cz

Další články

Další články od PPL

PPL bude doručovat i 23. prosince, předpokládá dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek

PPL bude doručovat i 23. prosince, předpokládá dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek

Letos rozšířila doručovací dobu až do 23. prosince, přičemž vyzvednutí balíků bude v určitých případech možné i na Štědrý den. Se sítí přesahující 6 700 výdejních míst a boxů, posílenou kapacitou a novými technologiemi je připravena na očekávaný dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek oproti loňské sezóně.
| PPL
Přepravce PPL varuje: Po podvodných SMS přibývá také lstivých telefonátů a bezcenných balíků na dobírku

Přepravce PPL varuje: Po podvodných SMS přibývá také lstivých telefonátů a bezcenných balíků na dobírku

Kyberkriminalita tvoří přes 10 % veškeré registrované kriminality, meziročně navíc stále roste.
| PPL
PPL jako první přepravní společnost spustila věrnostní program. Zákazníci mohou nasbírané body měnit za slevy

PPL jako první přepravní společnost spustila věrnostní program. Zákazníci mohou nasbírané body měnit za slevy

Společnost PPL ve své mobilní aplikaci mojePPL spustila věrnostní program. Učinila tak jako úplně první napříč logistickými společnostmi v Česku.
| PPL
Ve své první televizní reklamě se PPL CZ hrdě připojuje k hokejové horečce

Ve své první televizní reklamě se PPL CZ hrdě připojuje k hokejové horečce

Společnost PPL CZ, lídr mezi českými přepravci zásilek, vstoupila do další fáze vývoje na poli komunikace se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou KNOWLIMITS představí novou reklamní kampaň v rámci nadcházejícího hokejového svátku.
| PPL
Index Balík: Trendy v českém e-commerce?

Index Balík: Trendy v českém e-commerce?

Češi na internetu utrácí [1] nejvíce v Evropě a pro doručení svých objednávek stále častěji využívají výdejní boxy. Jako možnost doručení online pořízeného zboží je volí téměř 60 % nakupujících, oceňují na nich především dostupnost a flexibilitu. Fenoménem se stal online prodej použitého oblečení nebo elektroniky, třetina Čechů takové balíky pravidelně posílá. Vyplývá to z prvního ročníku průzkumu Index Balík přepravní společnosti PPL CZ.
| PPL
PPL obhájilo titul Top Employer

PPL obhájilo titul Top Employer

Společnost PPL CZ už potřetí v řadě získala certifikaci Top Employer 2024. Certifikace je udělována na základě nezávislé analýzy 20 oblastí v řízení lidských zdrojů a personálního vedení firmy. PPL se dlouhodobě snaží tvořit vstřícné a moderní pracovním prostředí a udržovat své zaměstnance spokojené.
| PPL
Pohodové Vánoce s PPL CZ. Přepravní lídr letos naděluje do 22. prosince

Pohodové Vánoce s PPL CZ. Přepravní lídr letos naděluje do 22. prosince

Předvánoční sezóna je v plném proudu i u přepravní jedničky, společnosti PPL CZ. K úspěšnému zvládnutí nejnáročnějšího období přispívá i rozšířená síť o další překladiště, které navýšila přepravní kapacity až na půl milionu zásilek denně,...
| PPL
Češi jsou na evropské špici, na e-shopech utrácí nejvíce. Nejčastěji za nové oblečení

Češi jsou na evropské špici, na e-shopech utrácí nejvíce. Nejčastěji za nové oblečení

Vánoční sezóna je v plném proudu a s ní i shon, který každoročně nákupní horečku doprovází. Češi se čím dál více vyhýbají davům a nákupy raději řeší online. Podle nejnovějších dat utrácí právě tuzemští zákazníci za nákupy po internetu nejvíce v celé Evropě.
| PPL
Nové depo ve středních Čechách nabídne až 130 pracovních míst

Nové depo ve středních Čechách nabídne až 130 pracovních míst

Středočeský kraj se od listopadu těší novému depu, které v Kostelci nad Černými lesy v pilotním provozu otevřela společnost PPL CZ. Nové depo nabízí až 130 nových pracovních příležitostí a díky kapacitě odbavení, které dosahuje i 15 tisíc zásilek denně, výrazně posílí přepravní síť a doručovací infrastrukturu v celém regionu.
| PPL
„S námi máte Vánoce pod kontrolou.“ PPL CZ letos zákazníkům usnadní vyzvednutí rozšířenou výdejní sítí i novou mobilní aplikací

„S námi máte Vánoce pod kontrolou.“ PPL CZ letos zákazníkům usnadní vyzvednutí rozšířenou výdejní sítí i novou mobilní aplikací

Společnost PPL CZ, lídr mezi českými přepravci zásilek, je perfektně připravena na předvánoční sezonu.
| PPL