… říká Doğu Kir, viceprezident pro spotřebitelský segment ve Vodafonu, v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media 20/2025. Řeč byla hlavně o tom, kam směřujeme s naší novou kampaní „Giga síť pro život“, proč už není hlavní tváří kampaně herec Martin Hofmann a jakými kroky chce Doğu přispět ke zvýšení podílu Vodafonu na tuzemském trhu. Doğu také naznačil, jak důležitá je pro úspěch do budoucna transformace byznysu napříč všemi segmenty a že pro zákazníky je důležitá hlavně flexibilita a možnost volby.

Překvapilo mě, že jste se s novou kampaní na rychlejší síť vydali cestou bez Martina Hofmanna, proč?
Česko je už třetí trh, na kterém působím, a ze svých zkušeností z Turecka i Albánie můžu říct, že komunikace týkající se sítě je „game changer“. Došli jsme k milníku, kdy můžeme nabídnout nejdostupnější a nejrychlejší datovou síť s rychlostí dvě giga za sekundu. Nejde ale jen o komunikaci funkčních benefitů, to bychom se bavili o komoditě, kterou můžete mít odkudkoli. Nekupujete si jen rychlost stahování a nahrávání, ale spolehlivou konektivitu, která vám pomáhá zlepšovat život. Proto musíme komunikaci giga sítě, jeden ze stěžejních pilířů značky, propojit s důležitými životními momenty zákazníků, abychom s nimi posílili vztah. Je třeba zdůraznit emoce.
Takže se chcete přiblížit zákazníkům. O to se ale snaží i další operátoři…
Jenže přinášíme výjimečný produkt a tomu musí odpovídat komunikace. Hlavní brandový spot se soustředí na reálné rodinné situace. Naše giga síť rodinu provází od narození dítěte a je u všech malých i velkých momentů. Jak dítě roste a objevuje svět, až po chvíli, kdy vyrazí do zahraničí a rodiče s ním díky síti zůstávají v kontaktu.

To máme možná podobné. Ostatně náš dlouhodobý globální slogan je „Together we can“ a naším cílem je být s našimi zákazníky v každé jejich životní fázi. Strategii tedy můžeme mít podobnou, ale odlišujeme se exekucí, která je z pohledu kreativity a brandu obrovsky důležitá. Pro kampaň jsme vybrali reálnou životní zkušenost rodiny.
Tím se vracíme k první otázce – proč to nešlo s Martinem Hofmannem?
Protože se do komunikační strategie snažíme zakomponovat více různých stylů. Někdy prostě chceme zdůraznit lidskost a komunikace sítě je přesně ta oblast, která to potřebuje. Někdy je komunikace taktičtější nástroj a volíme tomu odpovídající způsob, jako to bylo třeba se startem služby Flex. Pro B2B řešení, která jsou dalším důležitým pilířem značky, můžeme využít adaptaci globálních kampaní. A pak jsou situace, pro které je přínosné využít spolupráci s celebritou. Může jít o Vánoce nebo „back to school“ kampaně, které mají za cíl budovat povědomí ve velkém. Podle mě takový mix komunikace přináší větší hodnotu i vyšší návratnost.
Celý rozhovor si můžete přečíst v týdeníku Marketing & Media. Článek je přístupný pouze pro předplatitele a odkaz vás dovede do čtenářské zóny k platbě za aktuální číslo.
Zobrazit další související témata
Zdroj: www.vodafone.cz