Lidl··5 min

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.

03.10.2024 | Praha

Klimatické závazky

Společnost Lidl, jeden z největších evropských maloobchodních prodejců potravin, se zavázala, že do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality ve všech oblastech vlastního provozu i ve svých dodavatelských řetězcích. To znamená, že do roku 2050 přiblíží své emise skleníkových plynů co nejvíce nule. Cíl čisté nuly zahrnuje emise i tzv. Scope 3, tedy emise v předcházejícím a navazujícím hodnotovém řetězci společnosti Lidl. Zde vzniká více než 90 % celkových emisí společnosti.

Spojení sil ke snížení emisí

Aby společnost Lidl dosáhla nulových emisí, rozšiřuje svou klimatickou strategii o nové konkrétní cíle ve Scope 3: do roku 2034 chce snížit emise skleníkových plynů v zemědělství, lesnictví a dalším využití půdy o 42,4 % (tzv. FLAG „Forest, Land and Agriculture“ emise). Společnost Lidl se rovněž zavázala snížit ve stejném období emise v odvětví energie a průmyslu o 35 procent ("E+I emise"- ve všech případech ve srovnání s rokem 2022).

Za tímto účelem bude Lidl v budoucnu ještě úžeji spolupracovat se svými partnery a dodavateli. Společnost bude motivovat své největší dodavatele, kteří jsou zodpovědní za 75 % emisí souvisejících s výrobky, že do roku 2026 snížili své emise v souladu s iniciativou Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je celosvětová iniciativa, která podporuje společnosti při stanovování vědecky podložených cílů snižování emisí skleníkových plynů v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu. Společnost Lidl podporuje a umožňuje svým dodavatelům dosáhnout těchto cílů prostřednictvím vhodných opatření.

Již dosažené milníky strategie v oblasti klimatu

K dnešnímu dni již společnost Lidl ušetřila 52 % provozních emisí CO2 (Scope 1 a 2- stav v obchodním roce 2023 ve srovnání s rokem 2019) . Přispělo k tomu zejména využívání obnovitelných zdrojů energie: od 1. března 2022 používá společnost Lidl ve všech prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách 100 procent zelené elektřiny . Úspěšně byla zavedena i další opatření, jako např.

• Od roku 2022 odebíráme výhradně zelenou elektřinu – v našich prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách

• Rozšiřujeme e-mobilitu a dobíjecích stanice. Do konce příštího obchodního roku plánujeme vybudovat dobíjecí stanici u každé naší prodejny s více než 20 parkovacími místy.

• Rozšiřujeme počet fotovoltaických zařízení na střechách našich prodejen a skladů. Do konce obchodního roku 2025 bude fotovoltaické zařízení na nejméně 95 prodejnách.

• Rozšířili jsme počet vozů na alternativní pohony jak v naší transportní logistice, tak i ve flotile služebních vozů. Zaměstnancům nabízíme i služby sdílených vozů.

• Ovoce a zeleninu nedovážíme letecky.

„Společnost Lidl již v oblasti ochrany klimatu dosáhla významného pokroku. Chceme našim zákazníkům nabízet výrobky za dostupné ceny, které jsou v souladu s našimi klimatickými cíli," říká mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. „Změna klimatu je jednou z největších výzev naší doby. S ambiciózními cíli a rozhodnými kroky se v Lidlu ujímáme tohoto úkolu a přispíváme k jeho řešení."

Cíle založené na vědeckých poznatcích: oddanost vědě Společnosti skupiny Schwarz se připojily k iniciativě Science Based Targets již v roce 2020, aby pomohly splnit cíl Pařížské dohody o klimatu ve výši 1,5 stupně. Společnost Lidl v rámci klimatické strategie společností skupiny Schwarz formulovala vlastní klimatickou strategii s dalšími klimatickými cíli. Lidl přebírá odpovědnost a přispívá k dosažení pařížských cílů ochrany klimatu svou klimatickou ofenzivou v rámci své mezinárodní strategie CSR. Bližší informace naleznete na https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary- únor férový, čisté svědomí

Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary- únor férový, čisté svědomí

Únor férový, čisté svědomí. Právě to je podtitulem společné kampaně společnosti Lidl Česká republika a organizace Fairtrade, která v průběhu února vyzývá Čechy, aby prostřednictvím svých nákupů jednali co nejférověji a rozhodovali se při nákupech podle původu potravin. Férové nakupování přitom nemusí být drahé ani složité.
| Lidl
Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.
| Lidl
Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Společnost Lidl Česká republika pokračuje v rozšiřování svého projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek. Aktuálně spustil testovací provoz prvního samostatně stojícího automatu pro vracení těchto obalů v prodejně OC Opatovská v Praze 11. Projekt, který je součástí strategie REset Plastic, umožňuje zákazníkům vracet libovolné PET lahve a plechovky bez nutnosti nákupu dalších produktů. Od začátku projektu v únoru 2023 se podařilo sesbírat více než 820 tisíc obalů v osmi prodejnách po celé České republice.
| Lidl
Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl dále posiluje své úsilí o vědomém stravování tím, že do roku 2050 ještě důsledněji přizpůsobí svůj sortiment Planetary Health Diet (PHD). Do roku 2030 Lidl zvýší podíl prodeje rostlinných potravin, jako jsou rostlinné bílkoviny, celozrnné výrobky, ovoce a zelenina, o 20 procent ve srovnání s rokem 2023. Lidl je prvním maloobchodníkem, který vytvořil transparentnost pro všechny kategorie potravin ve svém sortimentu ve všech 31 zemích, kde má prodejny. K tomu Lidl používá metodiku Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Tímto způsobem Lidl umožňuje svým zákazníkům činit ekologičtější a zdravější rozhodnutí.
| Lidl
Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Při příležitosti návštěvy ministra životního prostředí Petra Hladíka ve společnostech Kaufland a Lidl byly představeny průběžné výsledky dvouletého pilotního projektu na zpětný odběr nápojových PET lahví a plechovek. Programy zaměřené na edukaci zákazníků a jejich zkušenosti se systémem se osvědčily. Probíhající přípravy na budoucí zálohový systém v ČR tak vychází jak z výsledků projektu, tak zkušeností obou obchodních řetězců se zálohováním v zahraničí.
| Lidl
Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Nezávislý "Top Employers Institute" každoročně certifikuje nejlepší zaměstnavatele na světě. Ocenění letos opět získal i Lidl Česká republika, a to již počtvrté za sebou. Společnost se tak řadí mezi nejlepší zaměstnavatele v zemi.
| Lidl
Lidl otevírá první outletovou prodejnu v České republice

Lidl otevírá první outletovou prodejnu v České republice

Po úspěšném výprodeji spotřebního zboží, který se konal koncem roku v pražských Letňanech, nabízí Lidl zákazníkům další jedinečnou příležitost, jak si nakoupit za opravdu výhodné ceny. Ve čtvrtek 2. ledna otevírá historicky první outletovou prodejnu Lidl v České republice v Retail parku Štěrboholy, v ulici Kutnohorská.
| Lidl
Sbírka Srdce dětem v Lidlu letos pro nemocné děti vynesla 38 000 000 Kč

Sbírka Srdce dětem v Lidlu letos pro nemocné děti vynesla 38 000 000 Kč

I letos měli zákazníci Lidlu příležitost přispět na pomoc vážně nemocným dětem prostřednictvím charitativní sbírky Srdce dětem. Ta se ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Život dětem konala ve všech prodejnách již počtrnácté. Kromě zakoupení dárcovské samolepky při nákupu letos zákazníci nově přispívali také zasláním virtuálního srdce přes aplikaci Lidl Plus. Za každé odeslané srdce přidal Lidl 1 Kč, finální částku ještě navýšil. Na pomoc dětem celkem poputuje 38 milionů Kč, za celou dobu fungování se podařilo vybrat již 364 milionů Kč.
| Lidl
Sbírka Srdce dětem v Lidlu letos pro nemocné děti v vynesla 38 000 000 Kč

Sbírka Srdce dětem v Lidlu letos pro nemocné děti v vynesla 38 000 000 Kč

I letos měli zákazníci Lidlu příležitost přispět na pomoc vážně nemocným dětem prostřednictvím charitativní sbírky Srdce dětem. Ta se ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Život dětem konala ve všech prodejnách již počtrnácté. Kromě zakoupení dárcovské samolepky při nákupu letos zákazníci nově přispívali také zasláním virtuálního srdce přes aplikaci Lidl Plus. Za každé odeslané srdce přidal Lidl 1 Kč, finální částku ještě navýšil. Na pomoc dětem celkem poputuje 38 milionů Kč, za celou dobu fungování se podařilo vybrat již 364 milionů Kč.
| Lidl
Obří výprodej Lidlu v Letňanech. Slevy až desítky procent na oblíbené zboží!

Obří výprodej Lidlu v Letňanech. Slevy až desítky procent na oblíbené zboží!

Lidl ke konci roku uvolňuje místo ve skladech a přináší zákazníkům jedinečnou příležitost k výhodným nákupům ve velkém výprodeji, který proběhne ve dnech od 12. do 21. prosince v pražských Letňanech. Zákazníci se mohou těšit na široký výběr oblíbeného spotřebního zboží o desítky procent levněji. Přehledně uspořádané sektory s jednotnými cenami umožní snadný a rychlý výběr, ať už pro nákup vánočních dárků pro blízké, nebo pro radost sobě samým – vše za mimořádně výhodné ceny.
| Lidl