Lidl··5 min

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.

03.10.2024 | Praha

Klimatické závazky

Společnost Lidl, jeden z největších evropských maloobchodních prodejců potravin, se zavázala, že do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality ve všech oblastech vlastního provozu i ve svých dodavatelských řetězcích. To znamená, že do roku 2050 přiblíží své emise skleníkových plynů co nejvíce nule. Cíl čisté nuly zahrnuje emise i tzv. Scope 3, tedy emise v předcházejícím a navazujícím hodnotovém řetězci společnosti Lidl. Zde vzniká více než 90 % celkových emisí společnosti.

Spojení sil ke snížení emisí

Aby společnost Lidl dosáhla nulových emisí, rozšiřuje svou klimatickou strategii o nové konkrétní cíle ve Scope 3: do roku 2034 chce snížit emise skleníkových plynů v zemědělství, lesnictví a dalším využití půdy o 42,4 % (tzv. FLAG „Forest, Land and Agriculture“ emise). Společnost Lidl se rovněž zavázala snížit ve stejném období emise v odvětví energie a průmyslu o 35 procent ("E+I emise"- ve všech případech ve srovnání s rokem 2022).

Za tímto účelem bude Lidl v budoucnu ještě úžeji spolupracovat se svými partnery a dodavateli. Společnost bude motivovat své největší dodavatele, kteří jsou zodpovědní za 75 % emisí souvisejících s výrobky, že do roku 2026 snížili své emise v souladu s iniciativou Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je celosvětová iniciativa, která podporuje společnosti při stanovování vědecky podložených cílů snižování emisí skleníkových plynů v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu. Společnost Lidl podporuje a umožňuje svým dodavatelům dosáhnout těchto cílů prostřednictvím vhodných opatření.

Již dosažené milníky strategie v oblasti klimatu

K dnešnímu dni již společnost Lidl ušetřila 52 % provozních emisí CO2 (Scope 1 a 2- stav v obchodním roce 2023 ve srovnání s rokem 2019) . Přispělo k tomu zejména využívání obnovitelných zdrojů energie: od 1. března 2022 používá společnost Lidl ve všech prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách 100 procent zelené elektřiny . Úspěšně byla zavedena i další opatření, jako např.

• Od roku 2022 odebíráme výhradně zelenou elektřinu – v našich prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách

• Rozšiřujeme e-mobilitu a dobíjecích stanice. Do konce příštího obchodního roku plánujeme vybudovat dobíjecí stanici u každé naší prodejny s více než 20 parkovacími místy.

• Rozšiřujeme počet fotovoltaických zařízení na střechách našich prodejen a skladů. Do konce obchodního roku 2025 bude fotovoltaické zařízení na nejméně 95 prodejnách.

• Rozšířili jsme počet vozů na alternativní pohony jak v naší transportní logistice, tak i ve flotile služebních vozů. Zaměstnancům nabízíme i služby sdílených vozů.

• Ovoce a zeleninu nedovážíme letecky.

„Společnost Lidl již v oblasti ochrany klimatu dosáhla významného pokroku. Chceme našim zákazníkům nabízet výrobky za dostupné ceny, které jsou v souladu s našimi klimatickými cíli," říká mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. „Změna klimatu je jednou z největších výzev naší doby. S ambiciózními cíli a rozhodnými kroky se v Lidlu ujímáme tohoto úkolu a přispíváme k jeho řešení."

Cíle založené na vědeckých poznatcích: oddanost vědě Společnosti skupiny Schwarz se připojily k iniciativě Science Based Targets již v roce 2020, aby pomohly splnit cíl Pařížské dohody o klimatu ve výši 1,5 stupně. Společnost Lidl v rámci klimatické strategie společností skupiny Schwarz formulovala vlastní klimatickou strategii s dalšími klimatickými cíli. Lidl přebírá odpovědnost a přispívá k dosažení pařížských cílů ochrany klimatu svou klimatickou ofenzivou v rámci své mezinárodní strategie CSR. Bližší informace naleznete na https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Lidl a Thun představují exkluzivní kolekci porcelánu inspirovanou jarem

Lidl a Thun představují exkluzivní kolekci porcelánu inspirovanou jarem

Lidl Česká republika ve spolupráci s českou porcelánkou Thun přináší limitovanou jarní kolekci porcelánových misek a talířů inspirovanou krásou probouzející se přírody. Tuto exkluzivní sadu mohou zákazníci získat v rámci věrnostního programu v aplikaci Lidl Plus – stačí nasbírat 6 bodů za nákupy.
| Lidl
Lidl spouští čtvrtý ročník grantové výzvy jedlých zahrad pro školy

Lidl spouští čtvrtý ročník grantové výzvy jedlých zahrad pro školy

Společnost Lidl Česká republika ve spolupráci s programem Skutečně zdravá škola zahajuje 3. března 2025 další ročník grantové výzvy Jedlá školní zahrada. Školy a školky zapojené v programu mohou získat až 100 000 Kč na vytvoření nebo rozvoj své školní zahrady. Cílem projektu je přivést děti blíže k přírodě, naučit je, odkud pochází jejich jídlo, a podpořit je ve zdravém stravování. Díky této iniciativě již dvě desítky škol napříč Českou republikou vybudovaly vlastní zahrady a nyní mají další instituce možnost se zapojit.
| Lidl
Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu

Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu

Ve čtvrtek 6. března otevírá společnost Lidl svou další prodejnu, tentokrát ve Dvoře Králové nad Labem. Zákazníci se mohou těšit na novou moderní a ekologickou prodejnu a v prvních 5 týdnech po otevření také na atraktivní akce. Zajímavostí je rovněž to, že prodejna se nachází poblíž 83 metrů vysokého památkově chráněného komínu bývalého textilního podniku TIBA.
| Lidl
Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl od 1. března 2025 opět navyšuje mzdy a současně rozšiřuje portfolio zaměstnaneckých benefitů. Ty se již na podzim minulého roku rozrostly o benefitní systém Cafeterie, nově se do něj zaměstnancům 1 x měsíčně připíší body k využití dle vlastního výběru. Program tak doplní stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené v roce, příspěvku na stravné, MultiSport karty, Sabbaticalu či placeného volna v první školní den svého prvňáčka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl zaměřuje dlouhodobě a díky tomu již počtvrté získal prestižní ocenění Top Employer.
| Lidl
Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary- únor férový, čisté svědomí

Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary- únor férový, čisté svědomí

Únor férový, čisté svědomí. Právě to je podtitulem společné kampaně společnosti Lidl Česká republika a organizace Fairtrade, která v průběhu února vyzývá Čechy, aby prostřednictvím svých nákupů jednali co nejférověji a rozhodovali se při nákupech podle původu potravin. Férové nakupování přitom nemusí být drahé ani složité.
| Lidl
Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.
| Lidl
Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Společnost Lidl Česká republika pokračuje v rozšiřování svého projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek. Aktuálně spustil testovací provoz prvního samostatně stojícího automatu pro vracení těchto obalů v prodejně OC Opatovská v Praze 11. Projekt, který je součástí strategie REset Plastic, umožňuje zákazníkům vracet libovolné PET lahve a plechovky bez nutnosti nákupu dalších produktů. Od začátku projektu v únoru 2023 se podařilo sesbírat více než 820 tisíc obalů v osmi prodejnách po celé České republice.
| Lidl
Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl dále posiluje své úsilí o vědomém stravování tím, že do roku 2050 ještě důsledněji přizpůsobí svůj sortiment Planetary Health Diet (PHD). Do roku 2030 Lidl zvýší podíl prodeje rostlinných potravin, jako jsou rostlinné bílkoviny, celozrnné výrobky, ovoce a zelenina, o 20 procent ve srovnání s rokem 2023. Lidl je prvním maloobchodníkem, který vytvořil transparentnost pro všechny kategorie potravin ve svém sortimentu ve všech 31 zemích, kde má prodejny. K tomu Lidl používá metodiku Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Tímto způsobem Lidl umožňuje svým zákazníkům činit ekologičtější a zdravější rozhodnutí.
| Lidl
Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Nezávislý "Top Employers Institute" každoročně certifikuje nejlepší zaměstnavatele na světě. Ocenění letos opět získal i Lidl Česká republika, a to již počtvrté za sebou. Společnost se tak řadí mezi nejlepší zaměstnavatele v zemi.
| Lidl
Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Při příležitosti návštěvy ministra životního prostředí Petra Hladíka ve společnostech Kaufland a Lidl byly představeny průběžné výsledky dvouletého pilotního projektu na zpětný odběr nápojových PET lahví a plechovek. Programy zaměřené na edukaci zákazníků a jejich zkušenosti se systémem se osvědčily. Probíhající přípravy na budoucí zálohový systém v ČR tak vychází jak z výsledků projektu, tak zkušeností obou obchodních řetězců se zálohováním v zahraničí.
| Lidl