„Po třech za sebou jdoucích triumfech v letech 2021, 2022 a 2023 jsme si vědomi, že udržení vysokých standardů služeb je neustálý proces, který nekončí oceněním v soutěži. Rád bych poděkoval všem pracovníkům úřadu za jejich práci a odhodlání, protože bez nich by se kvalita služeb nemohla posunout tím správným směrem. Úspěšným městům gratulujeme,“ uvedl tajemník úřadu Tomáš Lang.
Data se sbírala v květnu a červnu 2024, následně prošla několika fázemi kontrol ze strany ministerstva. Účastníci odpovídali na celkem 90 otázek rozdělených do 10 kategorií. Letos byla nově přidána kategorie přívětivosti úřadu k zaměstnancům, protože jejich komfort, motivace a ocenění jsou stavebními kameny přívětivé radnice pro občany.
Cílem soutěže je mapovat a hodnotit stav přívětivosti úřadů vůči občanům, tedy efektivnější a modernější výkon veřejné správy. Mezi hodnotící kritéria patří například počet úředních hodin, zavádění aplikací či online nástrojů, elektronizace agend, komunikace s občany, či spokojenost zaměstnanců.
Soutěž je také platformou pro sdílení dobré praxe mezi úřady. „Mezi inovace, které jsme v minulém roce zavedli, patří například webová stránka o městských bytech určených k pronájmu, systém inovačního managementu motivujícího zaměstnance předkládat návrhy a podílet se na zlepšení služeb úřadu, akce „na slovíčko s primátorem“ – pravidelné setkání s občany a řada dalších. Konkurence mezi soutěžícími městy je však velká a mnohdy inspirující,“ upozornil tajemník Lang.
Slavnostní vyhlášení výsledků 9. ročníku soutěže Přívětivý úřad se uskutečnilo 1. října v unikátních prostorách Zrcadlové kaple pražského Klementina.
Zdroj: www.zlin.eu