dm··5 min

Ženy se kvůli covidu méně líčí, zanedbávají i čištění pleti. Jen krémy však v péči o pleť nestačí

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Aktuální průzkum dm drogerie markt

Lednový průzkum společnosti dm drogerie markt odhalil, že ženy během pandemie covidu-19 omezily líčení. Méně se líčí 24 % žen, 11 % s líčením přestalo úplně. Naproti tomu na péči o pleť ženy nezapomínají, stejně nebo více nyní o svou pleť pečuje 73 % z nich. Používají hlavně denní a noční krémy, méně však využívají odličovací přípravky či tonika. To se týká především starších žen. Samotné krémy však nejsou dostatečnou péčí. Domněnka, že při absenci líčení není odličování pleti potřeba, je však mýtem. Odličování a čištění je naopak zcela zásadním krokem správné péče o pleť obličeje.

Čtvrtina žen se během pandemie méně líčí, pětina více pečuje o pleť

Pandemie onemocnění covid-19 přinesla řadu změn v životním stylu mnoha žen, a to včetně péče o zevnějšek. Například svoje návyky v líčení změnily skoro dvě pětiny žen, péči o pleť jako takovou upravila třetina žen. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie během letošního ledna provedla agentura STEM/MARK mezi ženami od 25 do 60 let. Průzkumu se zúčastnilo celkem 506 respondentek.

Výsledky ukázaly, že podstatná část žen během pandemie omezila líčení – skoro čtvrtina se líčí znatelně méně, 11 % žen se líčit přestalo úplně. Naproti tomu 3 % žen se začala líčit více, většinou pod vlivem tutoriálů a blogů, na které měly více času. Celkovou péči o pleť ovšem ženy neomezily. Zhruba pětina o svou pleť dokonce pečuje více než před pandemií, 52 % pokračuje v pravidelné péči stejně jako před covidem. Důkladnější péči se věnují mladší ženy od 25 do 29 let, ty o svou pleť nyní více pečují hned v 36 % případů. Ženy ve věku 45 až 60 let své návyky v péči nijak výrazně nezměnily, více se jich o pleť obličeje stará jen 14 %.

Odličování patří k péči, i když ženy make-up nenosí. Krémy samy o sobě nestačí

Desetina žen pečuje o svoji pleť více než před pandemií a zároveň se méně líčí. Tomu odpovídají i nákupní trendy: Dekorativní kosmetiku třetina žen nakupuje méně než před covidem, 9 % ji přestalo kupovat úplně. U pečující kosmetiky nebyl pokles nákupů tak výrazný, omezilo ji asi 18 % žen. „Naše prodejní data ukazují pokles v kategoriích čisticích pleťových přípravků – tedy tonik, čisticích vod, odličovacích ubrousků a podobně. To velmi pravděpodobně souvisí s menším používáním dekorativní kosmetiky. Ženy se méně líčí, a tudíž i méně odličují,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

To, že si ženy spojují čištění pleti s líčením a odličováním, je však velký mýtus a omyl. „Mnoho žen si říká: ‚Když nejsem nalíčena, nemusím nic čistit‘, a nanesou na pleť rovnou krém. Maximálně si obličej omyjí vodou, někdy i mýdlem, a netuší, že takto jejich pleť trpí. Základ kvalitně pěstěné pleti je trojkombinace: čištění – sérum – krém. Bez čištění se sérum ani krém nedostanou tam, kam správně mají doputovat. Mýdlo umyje nečistoty pouze z povrchu pleti, navíc v mnoha případech spíše pleť vysuší,“ vysvětluje kosmetička a vizážistka Kateřina Hrabalová. „Pokud trávíme, zvláště v těchto dnech, více času doma, nelíčíme se, nepohybujeme se tolik venku, určitě to neznamená, že pleť není potřeba čistit. Pleť produkuje kožní maz, ulpí na ní nečistoty i z našeho okolí a určitě si zaslouží stejnou odličovací péči, jako kdyby byla nalíčena. Berme to tak, že čištěním pleť takzvaně odšpuntujeme, abychom do čistých pórů poslaly tu správnou výživu a péči z pleťových krémů a sér,“ dodává vizážistka.

Podle průzkumu dm drogerie do své péče o pleť nezařazují čisticí přípravky především starší ženy od 45 do 60 let. Například tonika a pleťové vody vůbec nepoužívá či používá jen občas 45 % z nich. U odličovačů je tento podíl ještě vyšší – zhruba 52 %. V této věkové kategorii používá denně noční krémy 50 % žen a denní krémy dokonce 71 % dotázaných. Ženy mezi 45 a 60 lety rovněž velmi málo používají různé vyživující masky a séra, nikdy je nepoužívá téměř 31 % z nich, jen občas pak celých 44 %. Oproti tomu bezmála 41 % žen od 25 do 29 let si masky a séra aplikuje alespoň jednou týdně. V této kategorii také 55 % žen alespoň jednou týdně používá odličovače, tonika a pleťové vody pak téměř 57 %.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm