dm··5 min

Ženy se kvůli covidu méně líčí, zanedbávají i čištění pleti. Jen krémy však v péči o pleť nestačí

Aktuální průzkum dm drogerie markt

Lednový průzkum společnosti dm drogerie markt odhalil, že ženy během pandemie covidu-19 omezily líčení. Méně se líčí 24 % žen, 11 % s líčením přestalo úplně. Naproti tomu na péči o pleť ženy nezapomínají, stejně nebo více nyní o svou pleť pečuje 73 % z nich. Používají hlavně denní a noční krémy, méně však využívají odličovací přípravky či tonika. To se týká především starších žen. Samotné krémy však nejsou dostatečnou péčí. Domněnka, že při absenci líčení není odličování pleti potřeba, je však mýtem. Odličování a čištění je naopak zcela zásadním krokem správné péče o pleť obličeje.

Čtvrtina žen se během pandemie méně líčí, pětina více pečuje o pleť

Pandemie onemocnění covid-19 přinesla řadu změn v životním stylu mnoha žen, a to včetně péče o zevnějšek. Například svoje návyky v líčení změnily skoro dvě pětiny žen, péči o pleť jako takovou upravila třetina žen. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie během letošního ledna provedla agentura STEM/MARK mezi ženami od 25 do 60 let. Průzkumu se zúčastnilo celkem 506 respondentek.

Výsledky ukázaly, že podstatná část žen během pandemie omezila líčení – skoro čtvrtina se líčí znatelně méně, 11 % žen se líčit přestalo úplně. Naproti tomu 3 % žen se začala líčit více, většinou pod vlivem tutoriálů a blogů, na které měly více času. Celkovou péči o pleť ovšem ženy neomezily. Zhruba pětina o svou pleť dokonce pečuje více než před pandemií, 52 % pokračuje v pravidelné péči stejně jako před covidem. Důkladnější péči se věnují mladší ženy od 25 do 29 let, ty o svou pleť nyní více pečují hned v 36 % případů. Ženy ve věku 45 až 60 let své návyky v péči nijak výrazně nezměnily, více se jich o pleť obličeje stará jen 14 %.

Odličování patří k péči, i když ženy make-up nenosí. Krémy samy o sobě nestačí

Desetina žen pečuje o svoji pleť více než před pandemií a zároveň se méně líčí. Tomu odpovídají i nákupní trendy: Dekorativní kosmetiku třetina žen nakupuje méně než před covidem, 9 % ji přestalo kupovat úplně. U pečující kosmetiky nebyl pokles nákupů tak výrazný, omezilo ji asi 18 % žen. „Naše prodejní data ukazují pokles v kategoriích čisticích pleťových přípravků – tedy tonik, čisticích vod, odličovacích ubrousků a podobně. To velmi pravděpodobně souvisí s menším používáním dekorativní kosmetiky. Ženy se méně líčí, a tudíž i méně odličují,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

To, že si ženy spojují čištění pleti s líčením a odličováním, je však velký mýtus a omyl. „Mnoho žen si říká: ‚Když nejsem nalíčena, nemusím nic čistit‘, a nanesou na pleť rovnou krém. Maximálně si obličej omyjí vodou, někdy i mýdlem, a netuší, že takto jejich pleť trpí. Základ kvalitně pěstěné pleti je trojkombinace: čištění – sérum – krém. Bez čištění se sérum ani krém nedostanou tam, kam správně mají doputovat. Mýdlo umyje nečistoty pouze z povrchu pleti, navíc v mnoha případech spíše pleť vysuší,“ vysvětluje kosmetička a vizážistka Kateřina Hrabalová. „Pokud trávíme, zvláště v těchto dnech, více času doma, nelíčíme se, nepohybujeme se tolik venku, určitě to neznamená, že pleť není potřeba čistit. Pleť produkuje kožní maz, ulpí na ní nečistoty i z našeho okolí a určitě si zaslouží stejnou odličovací péči, jako kdyby byla nalíčena. Berme to tak, že čištěním pleť takzvaně odšpuntujeme, abychom do čistých pórů poslaly tu správnou výživu a péči z pleťových krémů a sér,“ dodává vizážistka.

Podle průzkumu dm drogerie do své péče o pleť nezařazují čisticí přípravky především starší ženy od 45 do 60 let. Například tonika a pleťové vody vůbec nepoužívá či používá jen občas 45 % z nich. U odličovačů je tento podíl ještě vyšší – zhruba 52 %. V této věkové kategorii používá denně noční krémy 50 % žen a denní krémy dokonce 71 % dotázaných. Ženy mezi 45 a 60 lety rovněž velmi málo používají různé vyživující masky a séra, nikdy je nepoužívá téměř 31 % z nich, jen občas pak celých 44 %. Oproti tomu bezmála 41 % žen od 25 do 29 let si masky a séra aplikuje alespoň jednou týdně. V této kategorii také 55 % žen alespoň jednou týdně používá odličovače, tonika a pleťové vody pak téměř 57 %.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.