Zájem Čechů o biopotraviny roste v desítkách procent

|

Prospívají zdraví i přírodě

obrazek

Vysoká kvalita, prokazatelný původ a také šetrnost k životnímu prostředí. To jsou jen některé z důvodů, proč u českých zákazníků stále roste obliba bioproduktů. Co všechno musejí produkty splňovat, aby šlo skutečně o biopotravinu, a jak je při koupi bezpečně rozeznat od ostatních?

Podle Ministerstva zemědělství je stoupající zájem Čechů o biopotraviny jednoznačný, což také potvrzují průzkumy posledních let, jež resort publikoval letos v dubnu. „Celková spotřeba biopotravin, včetně dovozu, dosáhla v roce 2018 v České republice hodnoty 4,43 miliardy korun. To je v porovnání s rokem 2017 nárůst o 33 procent,“ uvádí mluvčí ministerstva Vojtěch Bílý. Mezi nejoblíbenější produkty podle něj patří káva, čaj, dětské výživy a další zpracované biopotraviny, v závěsu se drží mléčné výrobky, ovoce a zelenina.

Zelené cenovky pro biopotraviny

Zájem o biopotraviny stoupá také tento rok, což potvrzuje také poptávka zákazníků dm drogerie markt. „Letos jsme zaznamenali další desetiprocentní nárůst obratu prodaných biopotravin, a to v období leden až srpen. Více než 60 procent z těchto produktů tvořily produkty privátní značky dmBio. Bioprodukty naši zákazníci poznají nejen podle obalů, ale i podle zelených cenovek. U biopotravin a produktů šetrných k životnímu prostředí jsme je zavedli už v roce 2018 na přání zákazníků, abychom jim usnadnili vyhledávání těchto potravin mezi ostatními,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt, která byla jedním z partnerů projektu Září – měsíc biopotravin.

Právě společnost dm drogerie markt patřila mezi první maloobchodníky v Rakousku, kteří již před třiceti lety začali zákazníkům nabízet biopotraviny. Také v Čechách patřila dm k prvním maloobchodníkům, na jejichž pultech se biopotraviny objevily. Ty byly již od roku 2005 součástí sortimentu prodejen dm, v roce 2015 byla uvedena do prodeje privátní značka dmBio. Ta nyní zastřešuje asi pět set bioproduktů a toto číslo dál roste.

Produkty ekologického zemědělství si podle Jiřího Peroutky nacházejí cestu do českých domácností. „Stále přibývá lidí, kteří úctu k přírodě přijali za životní styl a přemýšlejí nad svým jídelníčkem také z hlediska udržitelnosti. Další se z etických důvodů zříkají masa a mléčných výrobků. Proto jsme do nabídky zařadili například i nemléčné produkty, v nichž živočišné mléko nahrazujeme rostlinnou variantou,“ vysvětluje.

Podle čeho vybírat?

Žádná umělá barviva, dochucovadla nebo náhražky. A především – všechny suroviny musejí pocházet z ekologického zemědělství. Všechny tyto podmínky splňují biopotraviny, které nakoupíte v českých obchodech s potravinami, zdravou výživou nebo například v drogeriích. Odborníci proto upozorňují, aby se nakupující nenechali zmást nápisy na výrobcích typu „přímo od farmáře“ nebo obrázky české krajiny. Jednou z možností je vyhledat logo EU pro ekologickou produkci v podobě listu tvořeného hvězdami po vzoru vlajky Evropské unie. Jedná se o povinné nadnárodní značení pro biopotraviny splňující požadavky EU.

Další možností je zelené pruhované půlkulaté logo s ochrannou známkou a nápisem Bio, produkt ekologického zemědělství. Toto logo ovšem neznamená, že produkt pochází přímo z České republiky. Mohou jej získat také zahraniční potraviny, které jsou u nás kontrolovány a certifikovány a splňují požadavky legislativy ekologické produkce.

V dm drogeriích mohou zákazníci nakoupit produkty ekologického zemědělství pod privátní značkou dmBio. Všichni výrobci pro dmBio jsou rovněž certifikovaní IFS Food (International Feautured Standards), neziskovou organizací, která dbá na všeobecný standard bezpečnosti potravin v obchodních řetězcích. Tato řada navíc zohledňuje speciální nároky lidí s různými typy alergií a potravinových nesnášenlivostí, jako je intolerance lepku, laktózy a podobně.

Značka dmBio není jedinou dm privátní značkou, která biopotraviny nabízí. Maminky jistě potěší, že ingredience výhradně z certifikovaného biologického zemědělství jsou použity též pro produkty dětské výživy dm značky babylove.

Zdroj: www.dm.cz

dm

Značka Balea slaví 25 let na trhu

Značka Balea slaví 25 let na trhu. Sortiment dm drogerie se tak rozšíří o limitovanou edici narozeninových produktů inspirovaných pouťovými atrakcemi a letními sladkostmi. Privátní značka společnosti dm drogerie markt je spojována s vysokou kvalitou přípravků, nízkými cenami a důrazem na trvalou udržitelnost.