dm··4 min

Zájem Čechů o biopotraviny roste v desítkách procent

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Prospívají zdraví i přírodě

obrazek

Vysoká kvalita, prokazatelný původ a také šetrnost k životnímu prostředí. To jsou jen některé z důvodů, proč u českých zákazníků stále roste obliba bioproduktů. Co všechno musejí produkty splňovat, aby šlo skutečně o biopotravinu, a jak je při koupi bezpečně rozeznat od ostatních?

Podle Ministerstva zemědělství je stoupající zájem Čechů o biopotraviny jednoznačný, což také potvrzují průzkumy posledních let, jež resort publikoval letos v dubnu. „Celková spotřeba biopotravin, včetně dovozu, dosáhla v roce 2018 v České republice hodnoty 4,43 miliardy korun. To je v porovnání s rokem 2017 nárůst o 33 procent,“ uvádí mluvčí ministerstva Vojtěch Bílý. Mezi nejoblíbenější produkty podle něj patří káva, čaj, dětské výživy a další zpracované biopotraviny, v závěsu se drží mléčné výrobky, ovoce a zelenina.

Zelené cenovky pro biopotraviny

Zájem o biopotraviny stoupá také tento rok, což potvrzuje také poptávka zákazníků dm drogerie markt. „Letos jsme zaznamenali další desetiprocentní nárůst obratu prodaných biopotravin, a to v období leden až srpen. Více než 60 procent z těchto produktů tvořily produkty privátní značky dmBio. Bioprodukty naši zákazníci poznají nejen podle obalů, ale i podle zelených cenovek. U biopotravin a produktů šetrných k životnímu prostředí jsme je zavedli už v roce 2018 na přání zákazníků, abychom jim usnadnili vyhledávání těchto potravin mezi ostatními,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt, která byla jedním z partnerů projektu Září – měsíc biopotravin.

Právě společnost dm drogerie markt patřila mezi první maloobchodníky v Rakousku, kteří již před třiceti lety začali zákazníkům nabízet biopotraviny. Také v Čechách patřila dm k prvním maloobchodníkům, na jejichž pultech se biopotraviny objevily. Ty byly již od roku 2005 součástí sortimentu prodejen dm, v roce 2015 byla uvedena do prodeje privátní značka dmBio. Ta nyní zastřešuje asi pět set bioproduktů a toto číslo dál roste.

Produkty ekologického zemědělství si podle Jiřího Peroutky nacházejí cestu do českých domácností. „Stále přibývá lidí, kteří úctu k přírodě přijali za životní styl a přemýšlejí nad svým jídelníčkem také z hlediska udržitelnosti. Další se z etických důvodů zříkají masa a mléčných výrobků. Proto jsme do nabídky zařadili například i nemléčné produkty, v nichž živočišné mléko nahrazujeme rostlinnou variantou,“ vysvětluje.

Podle čeho vybírat?

Žádná umělá barviva, dochucovadla nebo náhražky. A především – všechny suroviny musejí pocházet z ekologického zemědělství. Všechny tyto podmínky splňují biopotraviny, které nakoupíte v českých obchodech s potravinami, zdravou výživou nebo například v drogeriích. Odborníci proto upozorňují, aby se nakupující nenechali zmást nápisy na výrobcích typu „přímo od farmáře“ nebo obrázky české krajiny. Jednou z možností je vyhledat logo EU pro ekologickou produkci v podobě listu tvořeného hvězdami po vzoru vlajky Evropské unie. Jedná se o povinné nadnárodní značení pro biopotraviny splňující požadavky EU.

Další možností je zelené pruhované půlkulaté logo s ochrannou známkou a nápisem Bio, produkt ekologického zemědělství. Toto logo ovšem neznamená, že produkt pochází přímo z České republiky. Mohou jej získat také zahraniční potraviny, které jsou u nás kontrolovány a certifikovány a splňují požadavky legislativy ekologické produkce.

V dm drogeriích mohou zákazníci nakoupit produkty ekologického zemědělství pod privátní značkou dmBio. Všichni výrobci pro dmBio jsou rovněž certifikovaní IFS Food (International Feautured Standards), neziskovou organizací, která dbá na všeobecný standard bezpečnosti potravin v obchodních řetězcích. Tato řada navíc zohledňuje speciální nároky lidí s různými typy alergií a potravinových nesnášenlivostí, jako je intolerance lepku, laktózy a podobně.

Značka dmBio není jedinou dm privátní značkou, která biopotraviny nabízí. Maminky jistě potěší, že ingredience výhradně z certifikovaného biologického zemědělství jsou použity též pro produkty dětské výživy dm značky babylove.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm