Průběh výstavby D47 byl mírně řečeno velmi nešťastný, z mého pohledu tato dálnice měla být postavena k tomu, aby tam jezdili lidé, a ne abychom ji po několika letech museli opravovat.
My se v současné době soudíme o to, kdo za co může a bude na soudech, aby o tom rozhodly. Jestli vyšetřovací komise po čtyřech letech došla k tomu, že má vláda určit, kdo je viníkem, tak mi to přijde absurdní. Nebyl jsem na ministerstvu, když se dálnice D47 stavěla, ale k současnému stavu chci říci, že rozhodně ŘSD kontrolujeme dostatečně a budeme kontrolovat ještě více. Trvám také na tom, že ŘSD musí kontrolovat dodavatele, aby k podobné situaci již nikdy nemohlo dojít.
Byl jsem šéfem velké stavební firmy a jestliže někdo řekne, že firma, která postaví dálnici, která se po třech letech zvlní tak, že se po ní nedá jezdit, nic nezavinila a za všechno může stát a investor, vnímám to jako absurditu. Pokud komisi vedl pan poslanec Birke, o jehož objektivitě se velmi pochybovalo, měli všichni tito pochybovači pravdu. Je přece jasné, že firma Eurovia si neohlídala, že jí její subdodavatel dodal jiný materiál, než na který jim dal certifikát. To je věc, která se nedá oddebatovat a může kolem toho zasedat klidně pět komisí.
Dan Ťok, ministr dopravy
Zdroj: www.mdcr.cz