Ministerstvo dopravy··3 min

Výbor SFDI schválil pravidla k poskytování příspěvků pro rok 2024. K dispozici je 1,6 miliardy Kč

Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na svém pátečním jednání schválil pravidla pro poskytování příspěvků například na výstavbu a rekonstrukce městské nebo obecní dopravní infrastruktury pro rok 2024 případně 2025. V rozpočtu fondu pro rok 2024 je pro financování bezpečných chodníků, přechodů či cyklostezek vyčleněno více než 1,6 mld. Kč.

Výbor SFDI schválil pravidla k poskytování příspěvků pro rok 2024. K dispozici je 1,6 miliardy Kč

„Podporou těchto projektů chceme pomoci budovat bezpečnou a užitečnou dopravní infrastrukturu pro všechny účastníky silničního provozu tam, kde to lidé v každodenním životě nejvíc potřebují. Typicky jde o cyklostezky, chodníky, lávky či zvýšení bezpečnosti kritických míst,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

O příspěvek z rozpočtu SFDI, který činí nejčastěji 85 %, v některých případech až 100 % uznatelných nákladů akce, tak mohou požádat města a obce, svazky obcí, kraje, ale také například vlastníci letišť. Tímto způsobem se mohou financovat stavby a rekonstrukce chodníků, přechodů pro chodce vč. nasvětlení nebo světelné signalizace, zastávek autobusů a autobusových zálivů, podchodů, lávek a mostů v místech křížení s nadřazenou infrastrukturou, opravy, výstavba a rekonstrukce cyklistických stezek a zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.

Dále bude v rámci schválených pravidel financováno odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. tříd ve vlastnictví krajů a také vybavení letišť technickými nebo obdobnými prostředky sloužícími k ochraně civilního letectví před protiprávními činy.

Pro období let 2023 a 2024 fond v rámci předchozího schvalování výzev již na podzim loňského roku podpořil 76 projektů krajů i obcí ze všech částí republiky v celkové výši téměř 796 milionů korun. Největší podíl z celkového objemu tvořily příspěvky zaměřené na výstavbu a rekonstrukce cyklistických stezek i zřizování jízdních pruhů pro cyklisty. „Z rozpočtu SFDI jsme teď již podpořili výstavbu více než 43 kilometrů těchto komunikací pro rozvíjející se cyklodopravu. Síť od silnic oddělených bezpečných stezek se tak zase o něco rozšíří,“ zdůrazňuje ministr Kupka. V únoru 2024 byly schváleny příspěvky zejména na bezbariérové chodníky pro 206 akcí v celkovém objemu cca 1 055 mil. Kč.

Přehled nyní schválených pravidel výzev:

  • Pravidla pro financování opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace pro rok 2025
  • Pravidla pro financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty pro rok 2025
  • Pravidla pro financování výstavby, modernizace nebo oprav místních komunikací nebo veřejně přístupných účelových komunikací v místech křížení s nadřazenou dopravní infrastrukturou pro rok 2024
  • Pravidla pro financování opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy na silnicích II. a III. třídy pro rok 2024
  • Pravidla pro financování vybavení letišť technickými nebo obdobnými prostředky sloužícími k ochraně civilního letectví před protiprávními činy pro rok 2024

Zdroj: www.mdcr.cz

Zadavatel
Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Další články od Ministerstvo dopravy

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu
Ministerstvo dopravy

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi
Ministerstvo dopravy

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím
Ministerstvo dopravy

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici
Ministerstvo dopravy

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům
Ministerstvo dopravy

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově
Ministerstvo dopravy

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo obchvat Jaroměře na I/33
Ministerstvo dopravy

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo obchvat Jaroměře na I/33

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo 9. září obchvat Jaroměře na silnici I/33 v Královéhradeckém kraji. Práce na 6,5 kilometru dlouhé stavbě stály 689 milionů Kč bez DPH, trvaly dva roky. Obchvat navazující na část dálnice D11 Smiřice – Jaroměř odvede tranzitní dopravu z Jaroměře, Čáslavky, Dolan i Svinišťan. Na silnici I/33 plánuje ŘSD ještě letos začít stavět také obchvat Náchoda.
Ministr Kupka: Kontroly technických a emisních stanic nemíří na řidiče
Ministerstvo dopravy

Ministr Kupka: Kontroly technických a emisních stanic nemíří na řidiče

Vyjádření ministra dopravy Martina Kupky k aktuálnímu tématu kontrol stanic technické kontroly a emisí.
První PPP projekt české železnice přitahuje pozornost investorů
Ministerstvo dopravy

První PPP projekt české železnice přitahuje pozornost investorů

Správa železnic a Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD) za účasti ministra dopravy a konsorcia poradenských firem představily klíčové parametry prvního PPP projektu na české železnici. Prezentace v pražské Fantově budově přilákala více než 200 zástupců investorů, stavebních firem a financujících institucí, dalších 80 se připojilo online.
Ministerstvo dopravy zpřísní státní odborný dozor nad STK a SME, nová Inspekce posílí dozor nad vozi
Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy zpřísní státní odborný dozor nad STK a SME, nová Inspekce posílí dozor nad vozi

Ministerstvo dopravy zintenzivní státní odborný dohled nad stanicemi technické kontroly a stanicemi měření emisí. Automaticky se budou také kontrolovat data z informačního systému technických prohlídek. Ministr dopravy Martin Kupka zároveň vyzval příslušné úřady k častějším kontrolám STK a SME.