dm··4 min

Věrnost zákazníků dm je rekordní, vyplývá z průzkumu maloobchodního trhu

dm drogerie jako první volba

Klíč k srdci zákazníka se společnosti dm drogerie markt daří hledat úspěšně. Ukázalo to lednové měření věrnosti pomocí Net Loyalty Score agentury Pricewise, které umožňuje srovnávat loajalitu zákazníků k různým značkám na českém trhu. Z výsledků například vyplývá, že dm drogerie je pro nakupující první volbou ve svém segmentu a že k ní mají pevný vztah. Velkou motivací je i propracovaný věrnostní program.

Společnost dm drogerie markt má jedny z nejvíce loajálních zákazníků na trhu vůbec. Jsou značce věrní a cítí se za to i náležitě odměňováni. Vyplývá to ze zjištění agentury Pricewise. „Mohu říct, že výsledky dm drogerie jsou rekordní. Segment zákazníků, kteří nakupují každý týden, vykázal námi dosud vůbec nejvyšší naměřené hodnoty věrnosti,“ uvádí Radek Hrachovec z agentury Pricewice.

Věrnost značce dm měřila agentura pomocí standardizované metodiky Net Loyalty Score (NLS). Ta se zaměřuje na tři aspekty loajality. „První je hodnocení míry ocenění, tedy zda značka dává svým zákazníkům najevo, že jsou pro ni důležití. Dále měří sílu jejich vztahu ke značce a také zjišťuje její pozici mezi konkurencí,“ vysvětluje Hrachovec. Dotazník též zkoumal, zda by respondenti dm drogerii doporučili svým známým nebo jestli se sami cítí být značce věrni.

Rekordní hodnoty: vřelý vztah a loajalita ke značce dm

Průzkumu se účastnilo celkem 10 747 respondentů. Agentura už dříve aplikovala identická měření u desítek různých firem, což umožňuje výsledné hodnoty různých společností porovnat. Na škále od nejchladnějšího vztahu -100 po nejvřelejší +100 je výsledná známka dm +54. To je mezi velkými společnostmi na českém trhu rekordní skóre, více než 50 bodů zatím žádná z nich dle mezifiremního srovnání nezískala. Podle Hrachovce z agentury Pricewise pak dm dosáhla i další rekordní hodnoty. Věrnost těch, kteří v prodejnách dm nakupují každý týden, je na úrovni neuvěřitelných +77 bodů, jde o nejvyšší naměřenou loajalitu mezi všemi doposud zkoumanými firmami.

Jedinečný vztah zákazníků k drogerii dm pomohla vytvořit nejen prvotřídní kvalita výrobků, příjemné prostředí prodejen a přátelský personál. Na úspěchu se podílí i věrnostní program active beauty, který dm nabízí už dvacet let. V říjnu loňského roku navíc společnost spustila novou mobilní aplikaci, prostřednictvím níž je využívání slevových akcí a kuponů ještě snazší.

„Víme, že vztah a důvěra se budují roky. Velmi si našich zákazníků vážíme a také se jim to snažíme soustavně dávat najevo. Teď je naší motivací vysokou laťku nejen udržet, ale samozřejmě ji posouvat nahoru. Díky Net Loyalty Score víme, že se nám naše investice do budování věrnostního programu a prohlubování zákaznické věrnosti vyplácí. Zároveň nám výsledky ukázaly, kde je prostor pro zlepšení. I na tom hodláme do budoucna pracovat,“ reaguje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

O metodice Net Loyalty Score agentury Pricewise

Benchmark Net Loyalty Score (NLS) funguje jako „teploměr“, který pomocí jednotné metodiky rychle změří aktuální stav loajality zákaznické báze. NLS zjišťuje individuální skóre každého respondenta ve třech oblastech: zkoumá, zda firma oceňuje zákazníkovu věrnost, zda bude firma první volbou při příštím nákupu a jakou sílu má vztah zákazníka ke značce. Výsledné skóre spolehlivě ukazuje, nakolik jsou zákazníci loajální. Z výsledků mnoha měření NLS v různých firmách a propojení odpovědí respondentů s jejich reálnými transakčními daty má agentura Pricewise k dispozici jedinečné srovnání českého trhu.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.