V Česku se pojede Středoevropská rallye, Toyota se už připravuje

|

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team se připravuje na zbrusu nový podnik, Středoevropskou rallye, která se pojede v České republice, v Německu a Rakousku 26. až 29. října. Start bude u Pražského hradu a součástí programu bude i ukázka továrního speciálu Toyota Hilux GR T1 pilota Tomáše Ouředníčka v pražské Chuchli.

Poté, co si tým Toyoty v předchozím podniku v Chile pojistil již třetí mistrovský titul mezi značkami po sobě, se pozornost přesouvá k tomu, zda se mistrem světa v kategorii soutěžních jezdců stane Kalle Rovanperä, nebo Elfyn Evans – společně s navigátory Jonnem Halttunenem a Scottem Martinem v příslušné kategorii. Tituly přitom tým získá již popáté za sebou.

Na čelních pozicích dělí vedoucího Rovanperu a druhého Evanse 31 bodů, přičemž v posledních dvou kolech je stále možné získat 60 bodů, což znamená, že pokud Evans Rovanperu na Středoevropské rallye nepřekoná, Rovanperä by si zde mohl pojistit druhý mistrovský titul v řadě. Na druhé straně v případě Evansova vítězství by se o mistrovském titulu rozhodlo až v samotném závěru, tedy na závěrečné Rallye Japonsko v listopadu.

Týmovou sestavu v rámci Středoevropské rallye obohatí osminásobný mistr světa Sébastien Ogier, volantu čtvrté Toyoty GR YARIS Rally1 HYBRID se chopí Takamoto Katsuta v rámci programu TGR WRC Challenge Program.

První asfaltový podnik, start bude u Pražského hradu

Po sedmi podnicích v řadě pořádaných na šotolině nebo na nejrůznějších typech cest po celém světě půjde o první asfaltový podnik od dubnové rallye v Chorvatsku. Zároveň půjde o první podnik v novodobé historii světového rallyového šampionátu FIA, který zahrnuje měřené úseky ve třech různých zemích. Konkrétně jde o návrat do Německa poprvé od roku 2019, premiéru v České republice, resp. návrat do Rakouska po dlouhé době od zahajovací sezóny v roce 1973.

Servisní park bude ležet v německém Pasově, rozjezdy jsou naplánovány na středeční odpoledne v nedalekém Tittlingu. Rallye bude startovat ve čtvrtek v poledne u Pražského hradu a následovat bude úvodní superspeciálka na dostihovém závodišti Velká Chuchle na okraji Prahy.

Součástí doprovodného programu první rychlostní zkoušky WRC v pražské Chuchli bude team Toyota Gazoo Racing Czech ve složení Tomáš Ouředníček a David Křípal. Zájemci si tam můžou prohlédnout zázemí týmu TGR Czech a několik vybraných účastníků se projede s Tomášem Ouředníčkem dakarským Hiluxem přímo po trati WRC. Večer následuje další měřený okruh kolem Klatov a následně se posádky vrátí do Pasova.

Páteční program v Česku, přezouvání v Prachaticích

Páteční program se též odehraje výhradně v Česku – posádky dvakrát absolvují tři měřené úseky po obou stranách technické zóny pro přezouvání pneumatik v Prachaticích. Na sobotním programu jsou dva měřené úseky v Rakousku a další v Německu, přičemž všechny si jezdci zopakují i po polední servisní přestávce v Pasově, jezdci pak dvakrát absolvují jeden úsek po obou stranách německo-rakouské hranice v rámci nedělního finále.

Citace:
Jari-Matti Latvala (šéf týmu)

„Je úžasné míst jistý titul v šampionátu značek ještě před dvěma posledními podniky, a nyní se tak můžeme zaměřit na souboj o mistrovský titul mezi Kallem a Elfynem. Oba budou mít naši plnou podporu, aby to byl volný a férový souboj, a nakonec zvítězil ten nejlepší jezdec. Do naší jezdecké sestavy se také vrací Sébastien, který jako vždy bude toužit po vítězství; a když Taka již není pod tlakem šampionátu, věřím, že v těchto podnicích zabojuje o další pódiové umístění. Středoevropská rallye bude pro všechny novinkou a lze očekávat, že v této roční době by povrch mohl být velmi náročný: může být mokro, může se vyskytnout bahno, a také by na vozovkách mohla být spousta listí. Pro jezdce to nebude snadné, ale vím, že náš vůz je za takových podmínek silný, a osobně je budu povzbuzovat, aby tlačili na pilu.“

Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69)

„Titul v mistrovství značek je ohromný úspěch pro celý tým, ale nyní ve dvou posledních podnicích sezóny budeme tvrdě bojovat o mistrovské tituly pro soutěžní jezdce a navigátory. Když se bojuje mezi stájovými kolegy, bývá to celkem přátelský a férový souboj stejných vozů, takže by to mělo být dobré. Je fajn vrátit se s rallyovým autem na asfalt; při testování jsem měl z vozu okamžitě dobrý pocit, a tak věřím, že to bude stejné i během rallye. Jsem si celkem jist, že to pro nás bude dobrý podnik: tento typ asfaltové rallye mi zpravidla vyhovuje nejvíce a na podobných cestách mívám dobré výsledky.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)

„Dvě kola před koncem nás od Kalleho na čele šampionátu stále dělí dost velký odstup, ale nic ještě neskončilo, víme dobře, jak se v této hře může vše rychle změnit. Dáme do toho vše, abychom obě zbývající rallye před koncem sezóny zajeli co nejlépe, a tak nepolevíme v tlaku na pilu. Tahle rallye bude pro všechny novinkou a vzhledem k erzetám pořádaným ve třech různých zemích musíme vyzkoušet a zvolit takový setup, který bude všude fungovat. U nové rallye je těžké erzety posoudit jen na základě videí, ale zásadní roli bude určitě hrát počasí, které určí, jak čisté vozovky budou a jaká nakonec bude přilnavost.“

Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 17)

„Mám ohromnou radost, že náš tým opět získal titul v mistrovství značek; je to zasloužená odměna za skvělou práci v této sezóně. Těžko odhadovat, co můžeme od této rallye očekávat, ale na každou podobnou výzvu se vždy těším. Také je to dnes pro mne blízko od domova, a jsem si jist, že tam bude spousta rallyových fanoušků, kteří se přijdou podívat a podpořit nás. Nejsem si jist, zda budu mít právě optimální postavení na trati, ale to pravděpodobně bude záviset na počasí: pokud bude sucho, asi budeme moci bojovat o nejlepší místa, ale v případě mokra to pro nás může být komplikace, když úseky před námi nejprve projede několik vozů. Ale do každé rallye vždy nastupuji s nejlepším naladěním, a měli bychom si to tak užít.“

Zdroj: www.toyotanews.eu

Toyota

Toyota v Japonsku odhalila inteligentní elektromobily a široce využitelné vozy

Toyota na Japonské přehlídce mobility odhalila několik zbrusu nových bateriových koncepčních modelů nabitých novými technologiemi s velmi širokým využitím. Byly mezi nimi koncepty bateriových elektromobilů, SUV s označením FT-3e a sportovní vůz FT-Se, koncepční model KAYOIBAKO umožňující modifikace podle využití, a koncepční model pickup-upu IMV 0.

Toyota

Nová Toyota C-HR se bude poprvé vyrábět na jednom místě včetně baterií

Toyota Motor Europe (TME) ve svém tureckém závodu Sakarya zahájila výrobu nové Toyoty C-HR včetně první vlastní montážní linky na baterie v Evropě. Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) bude díky investici do výrobních zařízení jako první evropský závod automobilky Toyota vyrábět plug-in hybridní vozidla.