Toyota··7 min

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Tisková zpráva
Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Na přítomnost výkonného a dynamického prémiového audiosystému JBL v Toyotě Aygo X upozorňuje nová výrazná speciální edice s označením Aygo X JBL Edition. Při té příležitosti vznikl i speciální playlist „The Sound of Noise“, který je k dispozici na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.

Aygo X od svého uvedení na evropský trh v roce 2022 dokázalo ke značce přitáhnout nové zákazníky, kteří kladou důraz na styl. Model tak navázal na mladistvý a zábavný charakter, který láká uživatele modelu Aygo již bezmála dvě dekády, a přidal sebejistější polohu za volantem v kombinaci s prostorným interiérem.

Přechodem od hatchbacku ke crossoveru se evropským návrhářům nového Ayga X podařilo probudit jedinečné emoce. Obdobně si počínali zvukoví specialisté od JBL, kteří speciálně pro tento vůz navrhli prémiový audiosystém, volitelně nabízený pro verzi Executive, a nyní standardně dodávaný v nové speciální edici Aygo X JBL Edition.

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Požadavky na systém ozvučení se začaly formovat ještě během vývoje Ayga X za použití virtuálních modelů, které napomohly s výběrem nejvhodnějšího vybavení. Návrháři JBL se kromě kvality zvuku zaměřili i na nízkou hmotnost systému, aby pomohli snížit hmotnost vozidla, což se následně odráží ve spotřebě paliva a výfukových emisích.

Do návrhu dynamického audiosystému uzpůsobeného vlastnostem interiéru vozidla byly investovány stovky hodin pečlivé práce a přesného dolaďování. K vytvoření co nejširšího zvukového pole je klíčové rozmístění reproduktorů, v tomto případě dvou širokopásmových reproduktorů v předních dveřích v kombinaci s 25mm reproduktory zabudovanými do předních A-sloupků.

O hutné basy, živou odezvu reproduktorů a čistý dynamický zvuk se stará 200mm subwoofer v zadní části vozu – nezvykle velký na kompaktní vůz, jakým Aygo X je. Šestikanálový zesilovač o výkonu 300 W pod sedadlem spolujezdce použili specialisté JBL k jemnému odladění frekvencí, aby výsledné ozvučení v kvalitě koncertního sálu naplnilo očekávání vyznavačů všech hudebních žánrů.

Díky systému Toyota Smart Connect si řidič zároveň snadno vybere oblíbenou hudbu prostřednictvím kabelového nebo bezdrátového připojení chytrého telefonu přes Android Auto nebo Apple CarPlay s ovládáním na 9" dotykovém displeji o vysokém rozlišení.

Zatímco systém ozvučení stimuluje sluch posluchačů, exteriér nového nepřehlédnutelného Ayga X JBL Edition upoutá oko dvoubarevným lakováním v kombinaci odstínu Jasmine Silver a černé, postaveným na výrazném estetickém kontrastu, jenž je zde zvýrazněn ozdobnými prvky pod předním i zadním nárazníkem a na bocích vozu. Dvoubarevné lakování, použité i na zádi vozu, navazuje na podběhy předních kol k dosažení jedinečného charakteru, který je ještě zdůrazněn markantními 18" koly v kombinaci černé barvy a odstínu Dark Jasmine.

Aygo X JBL dále poukazuje na přítomnost prémiového audiosystému prostřednictvím jedinečných emblémů a vizuálních prvků uvnitř i zvenčí. Záď zkrášluje logo JBL, přičemž dekorativní prvky se opakují i na panelu zadního okna. V kompaktní a zároveň prostorné kabině zaujme barevně sladěné luxusní čalounění sedadel včetně loga JBL, aby si každý mohl vychutnat nejen pohodlné, ale i stylové prostředí.

Společně s novou edicí modelu se představuje i inovativní playlist „The Sound of Noise“

Použité zvuky představují stimulaci, uvolnění a informace. Trojice zvukových stop má zachytit výrazný charakter speciální edice spojující emoce a technologie do jediného moderního celku, jenž ideálně zapadá do rušného životního stylu obyvatel Evropy.

Playlist odrážející svěží a zábavnou image modelu Aygo X zahrnuje jízdu Berlínem – tato hravá kolekce zvuků byla vygenerována samotným vozidlem a zahrnuje i poučný rozhovor o technologii ozvučení.

Posluchači se ocitají přímo v srdci německého hlavního města a vydávají se na podnětnou zvukovou výpravu za volantem hbitého Ayga X JBL Edition, které se pyšní agilitou a polohou za volantem podporující řidičskou sebejistotu pro pohyb v městském prostředí. Mikrofon na palubě vozu zachytil nejrůznější zvukové kulisy za jízdy v různých částech města; výsledná stopa láká k dobrodružství a zároveň posluchače nechává uvolnit se při cestování městem bez zbytečného stresu. Mechanické zvuky se spojují s dopravními ruchy během jízdy Berlínem, kde jsou zvonky projíždějících kol a rozhovory lidí na chodnících pravidelně přerušovány hukotem okolní dopravy.

Uvolnění dokáže v posluchačích navodit zvuková stopa ASMR Textures, která se inspirovala fyzickými pocity označovanými jako ‚autonomní senzorická meridiánová reakce‘ – ty jsou zde evokovány prostřednictvím zvuků, často zcela všedních. Zvuky ASMR dovolují posluchači uvolnit se tím, že potlačují stres a shon všedního života – samotná koncepce si nachází stále více fanoušků, přičemž některé stopy si na streamovacích platformách poslechly i miliony uživatelů. Sedmiminutová stopa obsahuje nezvyklé uklidňující zvuky ASMR uvnitř i zvenčí Ayga X, které vznikly nahráváním fyzických dotyků různých materiálů přes ultra citlivé mikrofony během speciální akce v nahrávacím studiu. Takto získané zvuky byly následně namixovány a zpracovány s použitím různých efektů (např. ozvěn, zpoždění) k dosažení celostního zážitku a povzbuzení emocí.

Ke stimulaci myšlenek je určen šestiminutový rozhovor v kabině Ayga X JBL Edition. Rozhovor pojatý jako podcast uzavírá playlist a zprostředkuje fascinující vzhled do vývoje tohoto prémiového audiosystému, tvořícího součást standardní výbavy nové speciální edice. Tajemství úspěšného vývoje audiosystému odhaluje Kyle Concessi, Automotive Sound Owner společnosti JBL pro Ameriku a Evropu. Posluchači odhalují, jaké výzvy je nutné překonat k dosažení dynamického a čistého zvuku v rámci omezeného interiéru vozidla, jakož i řešení, která umožnila zprostředkovat široké spektrum kmitočtů v kompaktní (jakkoli prostorné) kabině Ayga X.

Playlist „The Sound of Noise“ se drží filozofie hladké konektivity a praktičnosti Ayga X, a je proto k dispozici i na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.

The Sound of Noise

Spotify

Deezer

Apple Music

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Nová Toyota Aygo X JBL Edition

Na přítomnost výkonného a dynamického prémiového audiosystému JBL v Toyotě Aygo X upozorňuje nová výrazná speciální edice s označením Aygo X JBL Edition. Při té příležitosti vznikl i speciální playlist „The Sound of Noise“, který je k dispozici na streamovacích platformách Spotify, Apple Music a Deezer.
| Toyota
Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Nechte svůj vůz před sezónou zkontrolovat, zimní kola i příslušenství pořídíte za nižší ceny

Přesnější by bylo, kdyby se zimním pneumatikám říkalo „pneumatiky do chladného počasí“. Když totiž teplota klesá pod 7 stupňů, letní gumy ztrácí trakci, pružnost i přilnavost a stávají se nebezpečnými. Naopak zimní pneumatiky zůstávají vláčné i v mrazech. Kromě toho mají speciální vzor, který ještě zlepšuje přilnavost nejen v chladu, ale i na mokru a ledu.
| Toyota
Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

Poslední možnost pořídit si v Česku Toyotu Highlander, zákazníci ušetří až 291 000 korun

České zastoupené automobilky Toyota přichystalo od října akční nabídku svého největšího SUV modelu Highlander. V rámci akce Final Edition jej nyní zákazníci pořídí se slevou 15 procent, tedy až 291 000 korun. Pro ČR je dostupných 100 posledních kusů, poté model v Evropě končí.
| Toyota
Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce Toyoty Autostyl otevřel v Trutnově unikátní prémiový showroom pro ojeté vozy

Prodejce vozů Autostyl Trutnov otevřel zcela nový prémiový showroom Toyota Prověřené vozy zaměřený na ojeté vozy. Vznikl rekonstrukcí budovy bývalé textilky z poloviny 19. století v Horské ulici a nabízí prostor až pro 100 aut. V Česku jde již o druhou krytou prodejní plochu značky Toyota Prověřené vozy, dohromady má po celé ČR již 18 prodejních míst.
| Toyota
Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun

Sportovní vozy Toyota GR Yaris ve dvou speciálních verzích Rovanperä Edition a Ogier Edition se ve včerejší veřejné aukci v pražském hotelu Hilton vydražily na celkem 9,5 milionu korun. Vyvolávací cena každého z celkem čtyř dražených vozů byla 1,8 milionu korun.
| Toyota
Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Z kolínského závodu Toyota vyjel dvoumiliontý vůz

Kolínský výrobní závod Toyota Motors Manufacturing vyrobil toto léto již dvoumiliontý vůz. Šlo o model Aygo X, který si jeho nová majitelka nyní přebrala u dealera Toyota Tsusho Průhonice.
| Toyota
Mezinárodní úspěch: Čtyřletá česká malířka vyhrála v soutěži Toyota Dream Car 5000 dolarů

Mezinárodní úspěch: Čtyřletá česká malířka vyhrála v soutěži Toyota Dream Car 5000 dolarů

V mezinárodní výtvarné soutěži Toyota Dream Car namalovala čtyřletá Daniela Šmausová z Plzně létající auto. V národním kole vyhlašovaném na jaře se umístila druhá, nyní ovšem získala také jednu z cen celosvětového finále Grand Prize.
| Toyota
Toyota bude v Praze dražit dvě speciální rallyeové edice modelu GR Yaris

Toyota bude v Praze dražit dvě speciální rallyeové edice modelu GR Yaris

Automobilka Toyota přichystala na středu 25. září aukci speciálních edicí modelu GR Yaris. V pražském hotelu Hilton bude od 13:00 hodin dražit dva vozy GR Yaris Rovanperä Edition a dva vozy GR Yaris Ogier Edition. Vyvolávací cena každého vozu bude 1,8 milionu korun.
| Toyota
Toyota připravila podzimní roadshow zaměřenou na užitkové vozy Professional

Toyota připravila podzimní roadshow zaměřenou na užitkové vozy Professional

České zastoupení automobilky Toyota i letos startuje podzimní turné po svých dealerstvích. Tentokrát bude Toyota Professional Roadshow zaměřena na prezentaci kompletní řady užitkových vozů a uskuteční se po celé ČR od 9. září do 11. listopadu.
| Toyota
Toyota v srpnu upevnila pozici dvojky na českém trhu

Toyota v srpnu upevnila pozici dvojky na českém trhu

Automobilka Toyota v srpnu prodala 1967 vozů a s tržním podílem 10,5 procenta upevnila pozici druhé nejprodávanější značky na českém trhu. Zatímco celý trh zaznamenal v osmém měsíci meziroční pokles o téměř devět procent, Toyota udržela prodeje na loňské úrovni.
| Toyota