T-mobile··6 min

Unikátní technologicko-umělecký projekt, který vznikl díky běžkařům Jizerské 50, umělé inteligenci a 5G síti T-Mobile

T-mobile

T-mobile

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

Tisková zpráva

Propojení sportu, technologií a umění. To mohli zažít fanoušci v rámci nedělního tradičního závodu Jizerská 50. Všichni běžci na trati totiž svým výkonem přispěli k finální podobě živé umělecké instalace, a to i za pomoci umělé inteligence. Toto dílo bylo umístěné na jediný den před obchodním centrem Arkády Pankrác v Praze. Společnost T-Mobile se rozhodla skrze unikátní projekt propojit svět sportu a umění pomocí nejmodernějších technologií přenosu dat. Během nedělního závodu Jizerské 50 vzniklo vizuální dílo ve formě animace, která v reálném čase reflektovala dění na trati. Poprvé v České republice tak bylo možné sledovat a zachytit sportovní závod touto netradiční formou.

Představte si, že závodíte v běhu na lyžích v Jizerských horách, mírně fouká vítr a vás čeká první stoupák. Ve stejnou chvíli se na digitální instalaci v Praze objeví tisíce barevných částic rozpohybovaných nejrůznějšími typy dat – od počasí po množství běžců. To vše je zasazeno do miniatury reliéfu Jizerských hor. Vznikne tak naprosto unikátní umělecko-technologické dílo, které pohánějí anonymizovaná data sbíraná přímo v Bedřichově a přenášená 5G sítí T-Mobile do Prahy.

„Právě anonymizovaná data o pohybu letošních více než 4 000 závodníků sehrála ve finální podobě uměleckého díla velmi důležitou roli a určila jeho podobu a dynamiku. Každý závodník měl čip, který kontroloval, kdy projede checkpointem. Čím více běžkařů například v danou chvíli projelo checkpointem, tím více se daný abstraktně ztvárněný checkpoint v animaci začal rozpadat na jednotlivé částečky,“ vysvětluje Ladislav Báča, ředitel značky a marketingové komunikace společnosti T-Mobile Česká republika.

Pro vznik díla bylo celkově nutné zkompletovat několik datových vstupů. Jednalo se o zmíněná real-time anonymizovaná data o pohybu běžkařů sesbíraná z online časomíry Jizerské 50. Dále real-time data z hydrometeorologického ústavu, jako například směr větru, teplota nebo svit. V neposlední řadě se jednalo o data topografická a geografická. Základem animace je totiž mapa trati, která je zasazena do miniatury reliéfu Jizerských hor, dokonce v poměru 1:1. Animaci pak spoluvytvářely i předem naprogramované assety a data z loňského ročníku závodu Jizerská 50, která sloužila jako simulace při vyvíjení celkového mechanismu. Vše se pak přes 5G síť T-Mobile posílalo k další modelaci umělou inteligencí a bylo komponováno do výsledného díla.

Hlavním záměrem operátora bylo reálně demonstrovat využití moderních technologií, které otevírají nové možnosti do dalších oblastí. V tomto případě například ukazuje na možné spojení fyzického offline světa pohybu, online světa dat a světa umění, což může oslovit širší populaci.

„V dnešním digitálním světě s široce dostupnými technologiemi vidíme spoustu příležitostí k propojování zdánlivě nespojitelného. Virtuální spojení sportu a umění skrze náš projekt může nadchnout nejen sportovce, ale i milovníky designu, umělé inteligence nebo technologického pokroku. Dílo může různé komunity oslovit i propojit a každý se může výsledkem na chvíli nechat ‚unést‘,“ dodává Ladislav Báča, ředitel značky a marketingové komunikace společnosti T-Mobile Česká republika.

Projekt pro T-Mobile kreativně, strategicky i organizačně zpracoval tým Ticino, tvořený odborníky z reklamní sítě WPP, o produkci uměleckého díla se postarala produkční agentura Nice!, o zvuk pak oceňované brazilské studio Hefty. Komunikačním partnerem celého projektu je agentura Raul, organizátor Jizerské 50. Celý přípravný proces kampaně trval zhruba 3 měsíce a hlavním cílem bylo inspirovat, propojovat a ukázat, co dnešní technologie umožňují i v rovině umění.

Výsledný minutový sestřih celého přenosu najdete zde https://youtu.be/T_cpBNMTics

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

X

Zdroj: www.t-press.cz

Další články

Další články od T-mobile

T-Mobile daruje 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní, vyhlásil zaměstnaneckou sbírku a prodloužil nabídku volání a datování zdarma pro všechny do středy

T-Mobile daruje 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní, vyhlásil zaměstnaneckou sbírku a prodloužil nabídku volání a datování zdarma pro všechny do středy

17. září 2025 – Společnost T-Mobile se rozhodla darovat 10 milionů korun na obnovu po ničivých povodních, které zasáhly Českou republiku. Zároveň s tím vypsala také sbírku pro zaměstnance a vybranou částku ztrojnásobí. Během 24 hodin se na ní sešly po ztrojnásobení více než 2 miliony korun! Finanční prostředky zamíří do Charity Česká republika. Kromě peněžité pomoci poskytl operátor také materiální pomoc a od nedělních 18:00 hod. zavedl neomezené volaní a data pro všechny zákazníky, aby mohli zůstat ve spojení se svými blízkými. Tato nabídka je prodloužena do středy.
| T-mobile
T-Mobile spouští provoz nového křídla svého datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Optimalizaci provozu bude zajišťovat 5G privátní síť

T-Mobile spouští provoz nového křídla svého datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Optimalizaci provozu bude zajišťovat 5G privátní síť

Společnost T-Mobile, největší poskytovatel datových center v Česku (měřeno rozlohou a počtem datových center), spustila provoz nového křídla DC7 umístěného v Praze 15. Datové centrum od roku 2018 spravuje data více než 60 významných mezinárodních klientů, včetně velkých bankovních institucí a firem využívajících privátní cloud. Nové křídlo umožní obsloužit desítky dalších zákazníků ve čtyřech nových sálech s plochou 1 400 m² výhradně pro IT. Nové křídlo nyní nabízí celkovou plochu až 3 500 m2 a kapacitu až 1 560 racků, přičemž splňuje přísné mezinárodní standardy. Operátor datacentrum osadí privátní 5G sítí a DC7 se tak stane unikátním test labem společnosti T-Mobile.
| T-mobile
T-Mobile představuje nové tarifní portfolio MAGENTA TV, nabídka DSL se zjednoduší

T-Mobile představuje nové tarifní portfolio MAGENTA TV, nabídka DSL se zjednoduší

T-Mobile představuje novou nabídku pro diváky MAGENTA TV a zjednodušuje portfolio pro uživatele Pevného internetu. Nové TV tarify Plus budou nabízeny a všem stávajícím zákazníkům MAGENTA TV postupně aktivovány od 4. listopadu 2024. Nadále budou stavět na prémiové kvalitě služeb i inovované Videotéce. Díky té vyjde operátor vstříc i měnícím se požadavkům na služby video-on-demand (VOD). Od stejného data budou mít všichni stávající uživatelé Pevného internetu nastaveno výhradně aktuálně nabízené tarifní portfolio. Obě nabídky bude možné i nadále kombinovat výhodně pod Magenta 1 a Magenta 1 Business.
| T-mobile
Magenta Moments od T-Mobile slaví 1 rok a 1 milion zákazníků

Magenta Moments od T-Mobile slaví 1 rok a 1 milion zákazníků

Program Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile slaví v září 1 rok od spuštění a společně s tím i další milník – přes 1 milion registrovaných zákazníků. Při této příležitosti si operátor přichystal nové nabídky od partnerů i soutěže o exkluzivní ceny. Část z nich najdou v aplikací už nyní, další budou přibývat v průběhu narozeninového měsíce září.
| T-mobile
T-Mobile spouští službu Magenta Wi-Fi na inteligentní pokrytí domácnosti bezdrátovou sítí. Internet na doma s gigabitovou rychlostí připojení nabídne za 199 Kč měsíčně

T-Mobile spouští službu Magenta Wi-Fi na inteligentní pokrytí domácnosti bezdrátovou sítí. Internet na doma s gigabitovou rychlostí připojení nabídne za 199 Kč měsíčně

T-Mobile spouští novou službu Magenta Wi-Fi, která přináší stabilnější signál Wi-Fi a rozšiřuje jeho pokrytí do všech koutů domácnosti díky inteligentní mesh síti. Cena služby Magenta Wi-Fi se odvíjí od plochy domácnosti a zákazníci si ji mohou objednat k Fiber nebo Cable internetu. T-Mobile také od 15. srpna 2024 nabídne všem novým zákazníkům, včetně podnikatelů a drobných živnostníků, internet na doma s rychlostí 1 000 Mb/s za 199 Kč měsíčně po dobu jednoho roku.
| T-mobile
T-Mobile se zapojuje do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship. Cílí na amatérské i profi hráče

T-Mobile se zapojuje do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship. Cílí na amatérské i profi hráče

Mezinárodní projekt T-esports Championship, který probíhá pod křídly společnosti Deutsche Telekom již tři roky, letos expanduje do dalších zemí. Po Chorvatsku, Severní Makedonii a Černé Hoře se přidávají také Polsko, Maďarsko a Česká republika. Esportové turnaje cílí na amatérské i profi hráče a nabídnou celkovou výhru 100 000 euro a další ceny.
| T-mobile
Polovina roku 2024 u T-Mobile: investice do infrastruktury pokračují, představeny nové tarify, nástup generální ředitelky i silná podpora neziskového sektoru

Polovina roku 2024 u T-Mobile: investice do infrastruktury pokračují, představeny nové tarify, nástup generální ředitelky i silná podpora neziskového sektoru

Společnost T-Mobile představuje hospodářské výsledky za první pololetí roku 2024. Počet zákazníků vzrostl o 0,6 % a překonal hranici 6,5 milionů. Naopak klesající trend pokračuje v počtu odeslaných SMS (- 5,9 %) a v majitelích předplacených karet (- 6,5 %). Spotřeba dat stoupla téměř o jednu třetinu (32 %), a tomu operátor přizpůsobil také nabídku nových tarifů. V meziročním srovnání pokračuje mírný pokles tržeb (- 1 %), avšak díky zodpovědnému podnikání zůstává stabilní ziskovost na 6 %. Od 1. června nastoupila na pozici generální ředitelky Melinda Szabó.
| T-mobile
T-Mobile přináší na Colours of Ostrava nezapomenutelnou zábavu a podporuje návštěvníky k recyklaci starých telefonů

T-Mobile přináší na Colours of Ostrava nezapomenutelnou zábavu a podporuje návštěvníky k recyklaci starých telefonů

Letošní Colours of Ostrava přinesou nejen skvělou hudbu, ale také zážitky, přednášky a soutěže v režii T-Mobile, který je nově generálním partnerem celého festivalu. V areálu opět zajistí pokrytí 5G a LTE přes mobilní vysílače, představí hudební T-Mobile stage a přichystá bohatý program pro návštěvníky ve své zóně.
| T-mobile
Primoco UAV SE a český T-Mobile testují využití dronů u pokrytí mobilních sítí při krizových situacích

Primoco UAV SE a český T-Mobile testují využití dronů u pokrytí mobilních sítí při krizových situacích

Společnosti Primoco UAV SE a T-Mobile Czech Republic společně ověřily možnost integrace základnové stanice BTS sítě LTE do bezpilotního letounu Primoco UAV One 150. Výsledkem je pilot moderního konceptu, umožňující zásadně zkrátit dobu obnovy spojení v případě mimořádných situací, použitelný v rámci v EU.
| T-mobile
Nová tarifní nabídka Next od T-Mobilu přináší další benefity i partnerství Alzy a Maxe

Nová tarifní nabídka Next od T-Mobilu přináší další benefity i partnerství Alzy a Maxe

Tarify, které mění pravidla hry, už klepou na dveře. V životě občas přijde situace, kdy je potřeba udělat věci jinak. Aby si zákazníci užili chvíle #MeziSvými opravdu naplno, T-Mobile reaguje na jejich aktuální potřeby, ale i trendy v oblasti služeb a představuje nové portfolio mobilních tarifů Next. Ty kladou důraz na aktivní využití dat, zábavu, pohodlí a bezpečí a uživatelům přinesou kromě dalších porce dat a vyšší rychlosti i neomezené víkendy a exkluzivní nabídku od partnerů Alza či Max. Portfolio bude spuštěno 25. června, aktivovat ho lze třeba přes aplikaci Můj T-Mobile nebo na prodejnách.
| T-mobile