Alza··6 min

Umělá inteligence Alzee zlepšuje zákaznický servis v Alza.cz

Praha, 26. září 2022 – Alza.cz nasazuje na vyřizování zákaznických požadavků umělou inteligenci jménem Alzee. Ta zrychluje přepojení volajících zákazníků přímo ke specializovaným týmům operátorů, kteří dokážou efektivněji řešit jejich požadavky. Na nejčastější dotazy, jako je otvírací doba poboček, dokáže Alzee přímo odpovědět.

Alza.cz poprvé nasazuje v zákaznické péči umělou inteligenci. Robot Alzee má pomoci zrychlit a zároveň zlepšit vyřizování zákaznických požadavků. Ostrému spuštění předcházelo šest měsíců vývoje a testování včetně několika tisíc testovacích telefonických hovorů. Alzee je totiž prvním hlasem, který zvedá příchozí zákaznické hovory.

„Díky Alzee se zákazníci při telefonátu na naši zákaznickou linku rychleji a pohodlněji dovolají přímo k operátorovi, který je v danou chvíli nejlépe schopný jejich požadavek vyřešit,“ vysvětluje Tomáš Anděl, strategický ředitel provozu Alza.cz a dodává: „Voicebot po spojení hovoru zákazníka požádá, aby jednou větou vysvětlil, s čím potřebuje pomoci, a po potvrzení, že požadavek správně rozpoznal, ho přepojí na nejvhodnějšího kolegu. Odpadá tak nutnost zadávat číslo skupiny požadavků na klávesnici telefonu.“

Robot zatím dokáže rozpoznat více než 40 důvodů telefonátů a podle nich hovory přepojuje specializovaným týmům operátorů. Dotaz na otvírací dobu jednotlivých poboček dokáže odpovědět přímo bez nutnosti kontaktu s živým operátorem. Zároveň firma pracuje na jeho dalším rozvoji a postupně bude kategorie dotazů, které dokáže pro zákazníky vyřešit, rozšiřovat. Počítá totiž s tím, že se blíží předvánoční nákupní sezona, kdy zákazníci nejvíce potřebují své požadavky řešit co nejrychleji a nejpohodlněji.

Operátoři call centra největšího českého e-shopu se tak mohou více specializovat na konkrétní problematiku a vyřešit tak větší množství zákaznických požadavků ihned při prvním kontaktu. „Abychom si udrželi pozici jedničky na trhu e-commerce, musíme přicházet s inovacemi nejen na poli našeho produktu, ale i na straně zákaznického servisu. Naši operátoři zpracovávají denně tři a půl tisíce dotazů od zákazníků, v hlavní sezóně před Vánocemi je to až 10 000. Zapojení umělé inteligence Alzee nám pomůže tento servis ještě zrychlit a zefektivnit,“ předpokládá Anděl.

Robot Alzee řeší nejen hovory na telefonické lince zákaznické podpory, ale zároveň umělá inteligence třídí písemné dotazy a požadavky zákazníků z webového formuláře a e-mailových adres. Díky tomu se i jim mohou specialisté nejen ze zákaznické podpory, ale i dalších oddělení firmy věnovat rychleji. Takto už bylo zpracováno více než 400 tisíc případů.

Specializovaný tým call centra během vývoje Alzee společně s dodavateli technologie, startupy AddAI.Life a Vocalls, provedli několik tisíc testovacích hovorů, aby umělá inteligence dokázala reagovat na co nejvíce různých situací, které mohou během hovoru se zákazníkem nastat. Přesto si e-shop uvědomuje, že mohou nastat scénáře, které zákazník snáz vyřeší s člověkem, a proto je možné během hovoru požádat o přepojení na operátora.

„Spolupráce s Alzou je už několik let mým snem, proto jsem rád, že se splnil. Projekt Alzee je koordinačně a manažersky velmi zajímavý, spolupracuje na něm totiž více partnerů. Věřím, že uživatelé i kolegové Alzee přijmou. Po náročném vývoji nás čeká neméně těžká část, tedy období těsně po spuštění projektu. Během toho se ukáže, s jakými požadavky a jakým způsobem s ní budou komunikovat opravdoví zákazníci. Zaměříme se na získaná data, která zanalyzujeme a na jejich základě budeme asistenta dále upravovat,“ říká Jindřich Chromý, spoluzakladatel a CEO AddAI.Life.

„Alza nás od začátku spolupráce překvapila svou vizí, která se snaží posouvat zákaznickou zkušenost daleko za hranice toho, co je v dnešní době standardem. To nás bavilo a zároveň bylo velkou výzvou pro našeho voicebota. Individuální přístup ke každému zákazníkovi i při velkých hromadných kampaních, a s tím spojené vysoké nároky na voicebota, jeho schopnosti, projev a empatii. A to i v případě, kdy voicebot pomáhá s upomínáním zákazníků, aby se dostali z nepříjemné situace. V neposlední řadě zapálenost celého týmu, ochota neustále voiceboty společně zlepšovat a stavět na získaných zkušenostech,“ komentuje Martin Čermák, spoluzakladatel a CTO Vocalls.

Alzee je kombinace různých automatizačních řešení a umělé inteligence. E-shop očekává, že díky postupnému učení se bude její pracovní náplň dále rozšiřovat. Aktuálně v Alze pomáhá s odchozími i příchozími hovory, třídí přijaté písemné žádosti a pomáhá na ně odpovídat, případně je předává specializovaným týmům. Díky tomu mohou její lidští kolegové rychleji a efektivněji řešit požadavky zákazníků.

AI

Zdroj: www.alza.cz

Zadavatel
Alza

Alza

Alza je největší internetový obchodník, uznávaný lídr a inovátor v oblasti internetového prodeje v Česku a na Slovensku. Byznysové aktivity se od roku 2014 rozšířily do dalších zemí EU.

Další články od Alza

Školní nákupy na Alze vrcholí: Elektronika je nejžádanější, nákup na splátky využívá jen minimum zákazníků
Alza

Školní nákupy na Alze vrcholí: Elektronika je nejžádanější, nákup na splátky využívá jen minimum zákazníků

Před začátkem školního roku vrcholí nákupy školního vybavení a Alza potvrzuje svou pozici lídra české e-commerce s nabídkou všeho, co studenti potřebují – od notebooků po tužky do penálu. Vlastní průzkum Alzy ukázal, že elektronika dominuje školním nákupům, následují sešity, učebnice a psací potřeby. Alza nabízí možnost nákupu na Třetinku nebo splátky. Nákup školních potřeb na splátky však využilo pouze jedno procento zákazníků, ukázal průzkum.
Google představil nové telefony Pixel 9. Na e-shopu alza.cz jsou již v předprodeji s několika zvýhodněními
Alza

Google představil nové telefony Pixel 9. Na e-shopu alza.cz jsou již v předprodeji s několika zvýhodněními

Společnost Google si e-shop alza.cz vybrala jako jednoho z mála partnerů pro prodej nové řady telefonů Google Pixel 9. Všechny modely řady Pixel 9 si zákazníci Alzy již mohou předobjednat s mnoha zvýhodněními. Devátá generace telefonů Google Pixel zahrnuje Pixel 9, Pixel 9 Pro a Pixel 9 Pro XL. Oficiálně se pak tyto mobily začnou prodávat 22. srpna. Nové špičkové telefony zákazníkům nabízí unikátní design, jeden z nejlepších fotoaparátů na trhu či AI asistenta.
Vedra zvyšují poptávku po klimatizacích a ventilátorech. Na e-shopu Alza.cz je o ně mnohem větší zájem než loni
Alza

Vedra zvyšují poptávku po klimatizacích a ventilátorech. Na e-shopu Alza.cz je o ně mnohem větší zájem než loni

Praha 21. 6. 2024 – S blížícím se létem a vyššími teplotami e-shop Alza.cz pozoruje vyšší zájem zákazníků o produkty k chlazení jako jsou ventilátory a klimatizace, ale také zahradní bazény. Obecně je letos o tyto produkty vyšší zájem v porovnání se stejným obdobím loni. Alza na produkty nabízí výhodné slevy ale také doručení do druhého dne nebo doručení zdarma po celé České republice.
Zákazníci s AlzaPlus+ během dvou let ušetřili přes půl miliardy korun
Alza

Zákazníci s AlzaPlus+ během dvou let ušetřili přes půl miliardy korun

Praha 21. 5. 2024 – Je to dva roky, co největší český e-shop Alza.cz zavedl nový standard – doručení zdarma na cokoli díky programu AlzaPlus+. Vyzkoušelo ho už téměř 900 tisíc zákazníků. Do letošního května díky AlzaPlus+ všichni jeho členové z Česka, Slovenska i Maďarska ušetřili už přes půl miliardy korun.
Alza slaví dvanáct měsíců od zavedení novinky v programu Alza pro firmy, je jí dvouletá záruka na cokoli
Alza

Alza slaví dvanáct měsíců od zavedení novinky v programu Alza pro firmy, je jí dvouletá záruka na cokoli

Praha 30. 4. 2024 – Je to 12 měsíců, co firemní zákazníci na Alze začali nakupovat s výhodami běžných spotřebitelů. Společnost Alza od loňského dubna v rámci programu Alza pro firmy nabízí podnikatelům nejen nákupy na splatnost a možnost získat výhodnější ceny, ale i minimálně dvouletou záruku na veškeré zboží, stejně jako koncovým zákazníkům. A další zajímavé benefity.
Alza.cz šetří planetu (nejen na Den Země) díky projektu Nebalení i 24hodinovému provozu AlzaBoxů
Alza

Alza.cz šetří planetu (nejen na Den Země) díky projektu Nebalení i 24hodinovému provozu AlzaBoxů

Praha 22. 4. 2024 – Jednička české e-commerce nejen v oblasti elektroniky společnost Alza od února 2024 vlastní certifikát Udržitelný e-shop roku pro český a slovenský trh, který uděluje Heureka.cz. Většinu objednávek do svých výdejních schránek AlzaBoxů nebalí a díky jejich husté síti po celé České republice, Slovensku i Maďarsku a 24hodinovému provozu přispívá k ochraně životního prostředí.
E-shop Alza.cz má v nabídce tisíce dětských knih. Největší zájem je o ty pro nejmenší
Alza

E-shop Alza.cz má v nabídce tisíce dětských knih. Největší zájem je o ty pro nejmenší

Praha 2. 4. 2024 – Dnes je Mezinárodní den dětské knihy. Od roku 1967 připadá právě na 2. duben, tedy den výročí narození dánského spisovatele Hanse Christiana Andersena. Největší český e-shop Alza.cz má dětské publikace ve své nabídce od roku 2017.
Alza v pražském Showroomu představí v měřítku 1:1 realistický model auta LEGO® PEUGEOT Le Mans
Alza

Alza v pražském Showroomu představí v měřítku 1:1 realistický model auta LEGO® PEUGEOT Le Mans

Praha 25. 3. 2024 – V Showroomu společnosti Alza.cz v pražských Holešovicích zažijí návštěvníci jedinečnou podívanou. Jednička české e-commerce ve spolupráci se společností LEGO představí zákazníkům v Česku unikátní model LEGO® Technic PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar ze závodů 24 hodin Le Mans. Prohlédnout si ho budou moci už od zítra. Auto v životní velikosti postavené celé z kostek LEGO® bude k vidění až do 14. dubna, následně vyjede do světa. Stavělo se 24 hodin z více než 600 000 dílů.
Během jarních prázdnin je v Alze největší poptávka po výbavě na hokej, sjezdových lyžích, ale i po cyklistických kolech
Alza

Během jarních prázdnin je v Alze největší poptávka po výbavě na hokej, sjezdových lyžích, ale i po cyklistických kolech

Praha 28. 2. 2024 – Jarní prázdniny jsou v plném proudu a největší český e-shop Alza.cz během nich zaznamenává zvýšenou poptávku po zimním vybavení. To teď mohou zákazníci pořídit ve výprodeji i s 30 % slevou. Největší zájem je na Alze zatím o hokejové vybavení, sjezdové lyže a běžky, naopak úpadek zaznamenalo skialpinistické vybavení. Mimo zimní výbavu roste už nyní poptávka také po cyklistických kolech.
Valentýn jednoduše a online. Alza láká na doručení dárků do druhého dne a tisíce produktů skladem
Alza

Valentýn jednoduše a online. Alza láká na doručení dárků do druhého dne a tisíce produktů skladem

Praha 12. 2. 2024 – Největší český e-shop Alza.cz je připravený pomoci zákazníkům s bezstarostnou oslavou Dne zamilovaných. Dárky z lásky můžou pořídit pohodlně a online, nechat si je doručit do druhého dne nebo vybírat z tisíců produktů skladem a vyzvednout si je okamžitě na některé z prodejen.