Praha 30. 4. 2024 – Je to 12 měsíců, co firemní zákazníci na Alze začali nakupovat s výhodami běžných spotřebitelů. Společnost Alza od loňského dubna v rámci programu Alza pro firmy nabízí podnikatelům nejen nákupy na splatnost a možnost získat výhodnější ceny, ale i minimálně dvouletou záruku na veškeré zboží, stejně jako koncovým zákazníkům. A další zajímavé benefity.
Do programu Alza pro firmy se může přihlásit kdokoliv, kdo má IČO. Stačí ho zaregistrovat na webových stránkách Alzy a začít využívat výhody, které program nabízí, včetně dvouleté záruky na cokoli. Do loňského rozhodnutí totiž firma sice dvouletou záruku na zboží pro firemní zákazníky nabízela, plošně ale veškerý sortiment nezahrnovala: „U některých populárních kategorií jako notebooky, lednice, pračky, monitory nebo audio technika tato možnost do loňska chyběla. A my to vnímali jako možnou nákupní bariéru. Rozhodli jsme se proto zainvestovat do zlepšení služby a poskytnout B2B klientele na trhu výjimečnou delší záruku na vše. Na vybrané produkty, například z rodiny privátních značek, mohou získat v základu dokonce i záruku tříletou,“ vysvětluje ředitel Alza pro firmy Lukáš Glöckl s tím, že ona záruka teď platí v Česku i na Slovensku.
Spolu s dvouletou zárukou i další benefity
Program Alza pro firmy již několik let nabízí unikátní službu pro firmy všech velikostí – od drobných živnostníků, přes nadnárodní korporace až po státní instituce. Kombinuje širokou nabídku produktů, zvýhodněný ceník včetně akčních B2B nabídek a další výhody. Těmi jsou například prodloužená splatnost, pronájem elektroniky, benefity pro vlastní zaměstnance nebo možnost využívat v rámci firemní registrace také členský program AlzaPlus+ s doručením zdarma do všech výdejních míst e-shopu na objednávky v jakékoliv výši. „Nastavujeme tím nový standard na B2B trhu. Do nedávné doby jsme byli jediní, kdo dvouletou záruku poskytoval. Do následujících období tuto výhodu budeme mít stále jako jednu z hlavních komunikačních linek. Na základě našich interních průzkumů stále totiž méně, než polovina firemních zákazníků netuší, že Alza dvouletou záruku podnikatelům a společnostem nabízí, jako kdyby to byli koncoví zákazníci,“ upozorňuje Lukáš Glöckl.
Program Alza pro firmy od spuštění využilo více než 500 000 firem či živnostníků. Benefit v podobě dvouleté záruky si pochvaluje například Tomáš Feszanicz, Business Applications Specialist ve společnosti Pernod Richard Czech Republic: „Díky dvouleté záruce na firemní nákupy, včetně produktů Apple, je pro nás Alza B2B dodavatelem č.1.“
Podnikatelé mohou využívat i vrácení zdarma
V loňském roce se e-shop v rámci programu Alza pro firmy rozhodl také srovnat podmínky pro vracení zboží během 14denní lhůty. „Díky tomu mohou i firmy a podnikatelé vrátit nepoužité zboží do 14 dnů bez udání důvodu a bez poplatků, stejně jako mají ze zákona tuto možnost koncoví zákazníci. Navíc jsme zkrátili reklamační lhůtu ze 60 dnů na 30,“ vysvětluje Lukáš Glöckl s tím, že Alza tak má srovnané záruční podmínky pro koncové spotřebitele i firemní zákazníky.
E-shop Alza.cz se kontinuálně rozvíjí. Některé funkcionality ocení všichni zákazníci – např. rozvoj služby Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš. Dále pak existují funkcionality, které Alza vyvinula speciálně pro firemní zákazníky. „V poslední době šlo zejména o nové zobrazení firemních cenovek nebo zobrazení zůstatku kreditu při nákupu na fakturu. Nově také podporujeme strojově lépe čitelný formát faktur (ISDOC) a umíme také zasílat faktury s nebo bez dodací adresy,“ dodává Glöckl. To jsou oblasti, které chce firma kontinuálně dále zlepšovat – zobrazovat více relevantních informací firmám, zajistit lépe firemní potřeby pro automatizaci nákupu a zlepšit self-care firemních zákazníků.
Podíl kancelářské a IT techniky ve firemních už není tak markantní
Podíl čistě kancelářské a IT techniky, vnímané jako tradiční firemní nákupy, na celkovém firemním obratu klesá. Stále více si totiž ukrajuje spotřební elektronika a díky šíři sortimentu nejvíce rostou méně tradiční kategorie jako velké i malé domácí spotřebiče, popř. segment hraček nebo hobby produkty. „Vliv na to určitě má i naše celkové složení zákazníků, tj. do firemních nákupů zahrnujeme i nákupy ze strany škol, neziskových organizací nebo měst a úřadů, které u nás řeší i jiné potřeby než tradiční "komerční" firmy,“ říká Glöckl.
Zdroj: www.alza.cz