T-mobile··8 min

T-Mobile rozšiřuje svůj ochranný firewall proti podvodným hovorům a nově ho spouští i pro koncové zákazníky. Bude zdarma a pro všechny

T-mobile

T-mobile

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

Tisková zpráva

Počet podvodných telefonátů zneužívajících čísla bank a dalších institucí (tzv. spoofing) v České republice neustále roste. Při meziročním srovnání H1 2022/2023 zaznamenala Policie 10% nárůst registrovaných skutků spáchaných v kyberprostoru. Podle NÚKIBu je nejčastějším útokem phishing. Podvodný spoofing je však také velice nebezpečný a z kapes klientů dokáže vytáhnout statisíce i miliony korun. Oběťmi jsou často vzdělaní lidé. T-Mobile v rámci prevence a ochrany zákazníků jako první operátor v ČR v březnu představil bezpečnostní řešení, které nyní vylepšil o identifikaci původu hovoru. V rámci sítě se toto ochranné opatření pod názvem Firewall 2.1 nově aplikuje na všechna mobilní čísla operátora a zákazníci za něj nemusí nic platit.

T-Mobile v České republice denně detekuje a zablokuje přes čtyři tisíce podezřelých aktivit, které často cílí na citlivá a osobní data uživatelů. Spoofing přitom představuje sofistikovanou formu podvodu, kdy podvodník falšuje identitu třetí strany a působí často velmi důvěryhodně. Uživatelům pak útočník s touto falešnou identitou volá a předstírá např. hovor z banky či jiné instituce. Cílem je získat citlivé údaje nebo například přístupy do internetového bankovnictví a klienta okrást. Ačkoli zobrazené telefonní číslo tomu nenapovídá, hovory velmi často přicházejí ze zahraničí, kde je zdrojové zařízení nedohledatelné a pro útočníka tak jde o „pohodlnější“ způsob podvodu.

Bezpečnostní řešení Firewall 2.1. pracuje s identifikací původu hovoru, tedy s tím, zda se telefonní číslo nachází v domácí síti nebo v zahraničí. Podvržené hovory pak v případě aktivního přihlášení čísla do domácí sítě na území České republiky tento firewall blokuje – zjednodušeně brání zneužití čísel T-Mobile při volání do sítě T-Mobile. Opatření navazuje na pilotní provoz spuštěný na jaře tohoto roku, který fungoval pro pevné linky firemních zákazníků.

„Podle statistik Policie ČR došlo v roce 2022 k takřka zdvojnásobení počtu registrovaných skutků spáchaných v kyberprostoru oproti předchozímu roku. V letošním roce zaznamenáváme ke konci srpna meziroční nárůst o 9,9 %. Přestože se nárůst v posledních měsících snížil, i tak zůstává mírně nad hodnotami z roku 2022. Příčinou poklesu mohou být rozsáhlé preventivní aktivity, aktivní opatření v bankách, provedené realizace Policie ČR, ale i proaktivní preventivní opatření, jako je například právě potírání možností spoofingu telefonních čísel ve spolupráci s T-Mobile. Právě spoofing telefonních čísel označujeme jako velmi rizikový, protože ho pachatelé využívají zejména při podvodných telefonátech, kde se vydávají za pracovníky bank, policisty, či za pracovníky Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost. Znovu apelujeme na veřejnost, aby nesdělovala po telefonu žádné citlivé informace a nenechala se vmanipulovat do vyžadovaných převodů finančních prostředků. Účet dovede banka zabezpečit sama, bez vašeho aktivního přičinění,“doplňuje pplk. Ondřej Kapr, rada odboru hospodářské kriminality, Úřadu služby kriminální policie a vyšetřování Policejního prezidia ČR.

Nárůst kybernetických útoků evidují i banky. Podle nedávné zprávy České bankovní asociace jen v prvním pololetí letošního roku počet kybernetických útoků přesáhl 30 tisíc. „V meziročním porovnání sledujeme nárůst počtu kybernetických útoků zhruba o pětinu, nicméně pozitivním zjištěním je fakt, že se nám podařilo za prvních osm měsíců letošního roku meziročně snížit objem klientských škod u dokonaných kybernetických útoků téměř o polovinu. Lví podíl má na tom nejen náš systém detekce podvodných plateb a speciální Kyberteam v klientském centru, ale i prohlubující se spolupráce s mobilním operátorem T-Mobile, díky kterému můžeme využívat bezpečnostní opatření na ochranu před spoofingem,“ říká Pavel Běhal, manažer bezpečnosti v České spořitelně .

„Boj s útočníky je bohužel běh na dlouhou trať, jsou velice vynalézaví. Počty různých podvodných útoků rok od roku stoupají, vidíme to nejen v interních statistikách, ale i díky spolupráci s Policií, bankami a dalšími subjekty. Stoprocentní ochrana zatím neexistuje, ale snažíme neustále inovovat a připravujeme i další navazující řešení. Náš firewall totiž blokuje pouze zneužití našich čísel při volání do naší sítě, nikoliv veškeré podvodné telefonáty. Soustředit se i nadále chceme na edukaci a osvětu uživatelů, aby další typy podvodných telefonátů rozpoznali,“ komentuje situaci Jakub Ludvík, manažer korporátní bezpečnosti v T-Mobile.

Dodavatelem bezpečnostního řešení Firewall 2.1 je telekomunikační společnost jtendo, která se specializuje na služby pro mobilní operátory. „Na vývoji firewallu jsme s dodavateli pracovali intenzivně několik měsíců a podařilo se nám vytvořit skutečně robustní a propracované opatření. První implementace řešení se ukázala jako velmi úspěšná a jsme rádi, že nyní na ni můžeme navázat a přinést upgrade v podobě spuštění ochranného firewallu 2.1 i pro koncové zákazníky. O jeho implementaci mají už zájem i další subjekty,“ doplňuje Adam Falus, manažer fraudu v T-Mobile.

Firewall 2.1 byl spuštěn dnes a využívá se u hovorů směrovaných na všechny zákazníky T-Mobile. Operátor také aktivně edukuje veřejnost v oblasti kyberbezpečnosti prostřednictvím online i offline seminářů realizovaných nejen ve svých prostorách Magenta Experience Centrum a prevenci nabízí i díky projektu Klik pro Klid, kde zákazníci mimo jiné naleznou i bezpečnostní desatero. Jelikož podvodů je bohužel celá řada, pro nahlašování podvodných SMS zřídil bezplatné číslo 7726, kam je možné podezřelé zprávy přeposlat k expertní analýze. Na základě podnětů pak dochází k aktualizaci SMS Firewallu, případně k blokaci podvodných stránek či aplikací.

Mohu zde být já, klidně však by tu mohl být i Ondřej Pohanka nebo Petr Zíma, s pozicí "manažer klientské bezpečnosti …".

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

X

Zdroj: www.t-press.cz

Další články

Další články od T-mobile

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: otevřeno nové křídlo DC7, program Magenta Moments překročil milion zákazníků, spotřeba dat vzrostla meziročně o 28 %

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: otevřeno nové křídlo DC7, program Magenta Moments překročil milion zákazníků, spotřeba dat vzrostla meziročně o 28 %

V Praze, 14. listopadu – I ve třetím čtvrtletí roku 2024 se operátor soustředil na vysokou kvalitu svých služeb a znovu ujistil mírně rostoucí bázi (+ 0,2 %) svých 6,5 milionů zákazníků, že je stabilním partnerem. Vývoj ve Q3 potvrdil trend stále stoupající spotřeby dat (meziročně + 28 %) a pokračujících investic do výstavby a modernizace sítě (pro rok 2024 4,9 mld), operátor investoval i do nového křídla datového centra DC7. Počet zákazníků MAGENTA TV vzrostl o 6,9 % na 279 000, počet uživatelů předplacených karet klesl o 7 %. Pokračuje mírný pokles tržeb – meziročně o 1,8 %, udržitelný přístup zajistil stabilní ziskovost s růstem 10 %.
| T-mobile
T-Mobile ve vánoční kampani připomíná, že spojení začínají tam, kde končí bariéry

T-Mobile ve vánoční kampani připomíná, že spojení začínají tam, kde končí bariéry

Letošní vánoční kampaň společnosti T-Mobile inspiruje k překonávání pomyslných bariér. Pod názvem „Kde končí bariéry, začínají spojení“ připomíná, že navzdory rostoucí propojenosti díky technologiím žijí mnozí stále ve svých „sociálních bublinách“ a přijímají pouze ty, s nimiž sdílejí stejné názory a postoje. Vyzývá všechny, aby se snažili o vzájemné porozumění, více spolu komunikovali a hledali to, co mají společné i navzdory možným rozdílům. Podobně jako v minulých letech jde o mezinárodní kampaň mateřské společnosti Deutsche Telekom, zaměřenou na deset evropských zemí, kde operátor působí.
| T-mobile
MAGENTA TV přichází s vylepšenou Videotékou, exkluzivně nabídne BBC Player i film Vlny

MAGENTA TV přichází s vylepšenou Videotékou, exkluzivně nabídne BBC Player i film Vlny

Digitální a satelitní MAGENTA TV od T-Mobilu přichází s novou Videotékou. Přináší podstatně rozšířenou obsahovou nabídku a řadu vylepšení, součástí bude i další exkluzivní obsah – přibude služba BBC Player i rozhovory DVTV. Zásadní novinkou je pak uvedení oceňovaného filmu Vlny, který se na MAGENTA TV dostane exkluzivně 18. listopadu 2024. Nová Videotéka bude spuštěna 4. listopadu a je v ceně nových tarifů MAGENTA TV Plus.
| T-mobile
T-Mobile spouští autorský podcast MeziSvými

T-Mobile spouští autorský podcast MeziSvými

T-Mobile s hrdostí oznamuje spuštění svého vlastního podcastu s názvem „MeziSvými“, na kterém se podíleli zkušení producenti ze Storylab Audio. Podcast zavede posluchače do fascinujícího světa technologií a inovací a pootevře dveře do zákulisí firmy. Operátor tímto krokem rozšiřuje své portfolio edukativních projektů.
| T-mobile
Kouzelné Vánoce u T-Mobile: statisíce dárků, pro každého

Kouzelné Vánoce u T-Mobile: statisíce dárků, pro každého

Rodinná společenská hra, sluchátka ke každému telefonu, vánoční TV i horký vánoční nápoj na prodejně nebo bonusové kredity. T-Mobile představuje letošní bohatou vánoční nabídku, která přinese odměny pro všechny a nezapomíná ani na podporu charitativních projektů.
| T-mobile
T-Mobile a O2 společně chrání své zákazníky proti podvodným hovorům díky ochrannému firewallu. Je zdarma a pro všechny

T-Mobile a O2 společně chrání své zákazníky proti podvodným hovorům díky ochrannému firewallu. Je zdarma a pro všechny

T-Mobile vloni spustil ochranný firewall 2.1. proti podvodnému volání. Letos v létě implementovalo svoje řešení O2. Nově obě společnosti zavedly ochranou funkcionalitu, která pomáhá odhalit podvodná volání mezi oběma operátory. To znamená, když do sítě T-Mobile přichází hovor z O2 čísla anebo do sítě O2 přichází hovor z T-Mobile čísla. Rozhraní celého systému funguje online a obousměrně, a proto je možné zabezpečit mnohem větší část provozu. Vylepšený firewall 2.2. funguje na území celé České republiky a také na Slovensku v síti Slovak Telekom.
| T-mobile
T-Mobile daruje 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní, vyhlásil zaměstnaneckou sbírku a prodloužil nabídku volání a datování zdarma pro všechny do středy

T-Mobile daruje 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní, vyhlásil zaměstnaneckou sbírku a prodloužil nabídku volání a datování zdarma pro všechny do středy

17. září 2025 – Společnost T-Mobile se rozhodla darovat 10 milionů korun na obnovu po ničivých povodních, které zasáhly Českou republiku. Zároveň s tím vypsala také sbírku pro zaměstnance a vybranou částku ztrojnásobí. Během 24 hodin se na ní sešly po ztrojnásobení více než 2 miliony korun! Finanční prostředky zamíří do Charity Česká republika. Kromě peněžité pomoci poskytl operátor také materiální pomoc a od nedělních 18:00 hod. zavedl neomezené volaní a data pro všechny zákazníky, aby mohli zůstat ve spojení se svými blízkými. Tato nabídka je prodloužena do středy.
| T-mobile
T-Mobile spouští provoz nového křídla svého datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Optimalizaci provozu bude zajišťovat 5G privátní síť

T-Mobile spouští provoz nového křídla svého datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Optimalizaci provozu bude zajišťovat 5G privátní síť

Společnost T-Mobile, největší poskytovatel datových center v Česku (měřeno rozlohou a počtem datových center), spustila provoz nového křídla DC7 umístěného v Praze 15. Datové centrum od roku 2018 spravuje data více než 60 významných mezinárodních klientů, včetně velkých bankovních institucí a firem využívajících privátní cloud. Nové křídlo umožní obsloužit desítky dalších zákazníků ve čtyřech nových sálech s plochou 1 400 m² výhradně pro IT. Nové křídlo nyní nabízí celkovou plochu až 3 500 m2 a kapacitu až 1 560 racků, přičemž splňuje přísné mezinárodní standardy. Operátor datacentrum osadí privátní 5G sítí a DC7 se tak stane unikátním test labem společnosti T-Mobile.
| T-mobile
T-Mobile představuje nové tarifní portfolio MAGENTA TV, nabídka DSL se zjednoduší

T-Mobile představuje nové tarifní portfolio MAGENTA TV, nabídka DSL se zjednoduší

T-Mobile představuje novou nabídku pro diváky MAGENTA TV a zjednodušuje portfolio pro uživatele Pevného internetu. Nové TV tarify Plus budou nabízeny a všem stávajícím zákazníkům MAGENTA TV postupně aktivovány od 4. listopadu 2024. Nadále budou stavět na prémiové kvalitě služeb i inovované Videotéce. Díky té vyjde operátor vstříc i měnícím se požadavkům na služby video-on-demand (VOD). Od stejného data budou mít všichni stávající uživatelé Pevného internetu nastaveno výhradně aktuálně nabízené tarifní portfolio. Obě nabídky bude možné i nadále kombinovat výhodně pod Magenta 1 a Magenta 1 Business.
| T-mobile
Magenta Moments od T-Mobile slaví 1 rok a 1 milion zákazníků

Magenta Moments od T-Mobile slaví 1 rok a 1 milion zákazníků

Program Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile slaví v září 1 rok od spuštění a společně s tím i další milník – přes 1 milion registrovaných zákazníků. Při této příležitosti si operátor přichystal nové nabídky od partnerů i soutěže o exkluzivní ceny. Část z nich najdou v aplikací už nyní, další budou přibývat v průběhu narozeninového měsíce září.
| T-mobile