T-Mobile 2023: propojování země pokračuje, investice do výstavby přes 3 miliardy korun, spotřeba dat roste

|

23. února 2024

Stagnace ekonomiky, krocení inflace, markantní růst cen – takový byl v kostce rok 2023 v České republice. Přes ne příliš pozitivní prognózy z trhu v loňském roce však T-Mobile může zákazníky opět ujistit o své stabilitě. Počet zákazníků mírně stoupl o 1,6 % na 6,523 milionu, spotřeba dat markantně o 39,3 %, investice do rozvoje infrastruktury přesáhly 3 miliardy korun. Celkové tržby mírně rostly o 1,9 %, ziskovost dle očekávání klesá.

Budování optické sítě patří k našim dlouhodobým a zásadním investičním projektům – ostatně jde o přípravu infrastruktury pro další rozvoj internetového připojení na následující desítky let. Pevně věříme v postupnou digitalizaci byznysu i dalších oblastí – nejen průmyslu, ale třeba i státní sféry, školství či zdravotnictví,“ uvedl Vladan Peković, zastupující generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic, a doplnil: „Vloni jsme v oblasti rozvoje infrastruktury proinvestovali 3,044 miliardy korun.“

I přes překážky související s legislativou pokračoval T-Mobile ve výstavbě a modernizaci optické sítě. Výhod našeho nejrychlejšího připojení nyní může využívat půl milionu domácností ve více než 140 městech a obcích, ve spolupráci s partnerem pak internet s rychlostí až 1 Gb/s může využít více než 1 milion domácností. V srpnu operátor dokončil převedení celé přístupové sítě na standard XGS-PON, což umožnilo zahájení testování datových přenosů rychlostí až 8 Gb/s na vybraných místech v Olomouci. Vysokou kvalitu a rychlost mobilní sítě potvrdil opět nezávislý test společnosti Ookla. Firma obhájila prvenství mezi českými mobilními operátory a znovu získala prestižní ocenění Ookla Speedtest Awards™ jak za nejlepší mobilní pokrytí, tak za nejrychlejší mobilní síť. Vzhledem k úspěchu v obou kategoriích získala i celkové ocenění Ookla Speedtest Awards™ za nejlepší mobilní síť v České republice.

Zákazník na prvním místě

Novinky a zážitky operátor přinášel zákazníkům po celý rok. Do nabídky zařadil vylepšené smartphony T Phone a T Phone Pro a přibyl k nim T Tablet. V tarifním portfoliu sázel na data pro všechny. Jako jediný na trhu zákazníkům garantuje, že jim v hlasovém tarifu data nikdy nedojdou (tarify, Pořád online). Česká republika se dále stala první zemí, kde skupina Deutsche Telekom spustila v aplikaci Můj T-Mobile nový zákaznický program Magenta Moments. Ten přináší řadu atraktivních nabídek operátora i partnerů – např. výhodné letenky, lístky do kina, občerstvení, soutěže a další zážitky. Za 4 měsíce (k 31. 12. 2023) měl přes 653 tisíc uživatelů. Digitální televize prošla rebrandingem a z T-Mobile TV se stala MAGENTA TV. V průběhu roku přinesla řadu novinek (Premier League na CANAL+ Sport, CANAL+ Action, Voyo, DVTV Extra, Dramox, BBC First,..). V létě na zákazníky využívající tarify s datovými limity čekalo v aplikaci Můj T-Mobile celkem 30 GB dat zdarma, na prodejnách stylové magentovo-černé sluneční brýle a osvěžující ovocné nanuky. Během července a srpna si zákazníci vyzvedli v aplikaci celkem 905 556 datových balíčků, tedy přes 13 milionů GB dat. Počet zákazníků využívajících roaming v červenci a v srpnu stoupl meziročně o 286 712. Během července bylo v roamingu 26 % celé zákaznické báze, v srpnu 23 %. Bodovalo Polsko, Rakousko, Německo a Slovensko. Pětici uzavřelo Chorvatsko, kde návštěvnost oproti předešlým letům poklesla. Průměrně vyčerpá tarifní zákazník za jednu cestu do EU 3,5 GB dat. Hitem Vánoc se stala bezdrátová Bluetooth sluchátka značky Baseus, nechyběly ani tradiční korunovky s modely od 1 Kč. Odměny čekaly i na firemní zákazníky.

T-Mobile jako první český mobilní operátor umožnil zákazníkům v rámci roamingu využívat službu Apple Watch Connection (AWC). Na e-shopu spustil operátor ověřování přes službu Bank iD, kterou nyní zákazníci mohou využít i při přechodu z předplacené karty na paušální tarif. Online proces bez nutnosti čekat na kurýra a předkládat doklady totožnosti se zkrátil z několika dní na pár minut. Bojoval také za ochranu svých zákazníků a spustil pro ně ochranné opatření proti podvodným hovorům Spoofing firewall jako rychlou reakci na stoupající počet kyberhrozeb a kyberútoků. Nové bezpečnostní opatření bylo vyvinuto ve spolupráci s Policií ČR a Českou spořitelnou. Po testovacím pilotu u firemních klientů bylo spuštěno i pro všechny koncové zákazníky, ti za něj nic neplatí.

V rámci rozvoje divize T-Business pro firemní zákazníky vloni operátor zahájil výstavbu nového křídla DC7. Čtyři nové datové sály nabídnou rozlohu 1 400 m2, kapacitu až 780 racků. Jde o investici zhruba 800 milionů korun. Privátní 5G síť T-Mobile nasadil ve společnosti Continental Automotive v Brandýse nad Labem, kde se nachází modelový závod pro digitalizaci a automatizaci. V červenci uzavřel memorandum o dlouhodobé spolupráci s Univerzitou obrany v Brně, kam dodává řešení 5G kampusové sítě. Univerzita obrany se tak stala šestou českou univerzitou, která výhody privátní 5G, tzv. Stand Alone (SA) sítě může využívat.

Odpovědná firma

V rámci péče o zaměstnance a jejich rozvoje v roce 2023 zaznamenala firma na své T-Univerzitě 4 539 účastí, největší zájem byl o finanční gramotnost, Digi Talks a AI. Pokračovala podpora duševního zdraví – interně i externě. Zaměstnancům i jejich rodinám ve všech regionech zprostředkovala aplikaci ulékaře. Ta pomáhá s prevencí, konzultacemi i s objednáním. Pokračovala spolupráce s psychologickou poradnou, zavedla Wellbeing granty na aktivity zaměstnanců a dále na zdraví a tmelení kolektivu. V předvánočním čase operátor již po desáté pořádal sbírku Pomáhejme příběhům. Ta podporuje blízké zaměstnanců, kteří se nejčastěji vinou tragické události, nemoci nebo úrazu ocitli v těžké životní situaci. Jubilejní ročník vynesl 1 003 500 korun. Milionem korun podpořil i největší charitativní sbírkovou akci, Tříkrálovou sbírku, kterou pořádá Charita Česká republika.

Duševní zdraví je téma, kterému se operátor věnuje dlouhodobě i v rámci ESG aktivit. Na to, jak tuto oblast vnímají samy děti, se zaměřil průzkum, který realizoval v dubnu 2023 s neziskovou organizací Nevypusť duši a výzkumnou agenturou g82. V rámci pilíře digitální inkluze se zapojil do aktivního boje proti nenávistnému obsahu na internetu a spojil se s neziskovou organizací IN IUSTITIA. Dále se zaměřil na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn. V oblasti ochrany životního prostředí se soustředil zejména na energetickou efektivitu a snižování emisí, k čemuž pomohl i nově spuštěný interní program ECCO2. Jeho cílem je zefektivnění, kontrola a získávání souhrnných dat pro nefinanční reporting. Dalším tématem byla cirkulární ekonomika, zejména recyklace. Tu doprovodila edukativní kampaň Zrecyklujtel. V rámci podpory udržitelnosti a snížení množství odpadu T-Mobile v roce 2023 pilotoval doručování balíčků koncovým zákazníkům ve znovupoužitelných krabicích.

Meziroční souhrn (2023):

  1. Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 1,6 %, na 6,523 milionu
  2. Počet uživatelů předplacených karet klesl o 4,9 % na 1,861 milionu
  3. Počet migrací předplacených karet do paušálních tarifů: 123 089
  4. Počet uživatelů zákaznického programu Magenta Moments: 653 518
  5. Počet diváků T-Mobile TV vzrostl o 12,2 % na 266 000
  6. Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 39,3 %
  7. Investice v ČR přesáhly 3 miliardy korun
  8. Meziroční růst tržeb stoupl o 1,9 % na 30,695 miliardy korun
  9. EBITDA (AL) pokles o 8,8 % na 11,267 miliardy korun

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test umlaut (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

Zdroj: www.t-press.cz

T-mobile

T-Mobile představuje nový směr marketingové komunikace: chce, aby zákazníci cítili, že jsou #MeziSvými

Praha, 26. 3. 2024 – Spojení, sounáležitost, společně strávený čas, ale i pomoc potřebným. T-Mobile představuje nový rámec své marketingové strategie: staví především na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších, na kterých nejvíc záleží – propojování rodin, přátel i komunit, v rámci nichž rádi sdílíme své hodnoty, aktivity i koníčky. Nový přístup marketingové komunikace se opírá o interní i zákaznické průzkumy a nejzásadnější charakteristiky, postoje a pocity Čechů napříč generacemi za poslední léta. Novou linku zahájí videospot na sociálních sítích a online kanálech s doprovodným hashtagem #MeziSvými. Na ni pak 8. dubna naváže první ze série klasických marketingových kampaní.