Ministerstvo dopravy··3 min

SŽDC do roku 2022 dokončí rekonstrukce více než osmdesáti nádražních budov

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) intenzivně připravuje rekonstrukce a opravy dalších výpravních budov po celé České republice. Stavební práce na minimálně šedesáti nádražních objektech přinesou zvýšení komfortu a kultury cestování včetně moderních odbavovacích prostor i bezbariérových přístupů. SŽDC tak plní Programové prohlášení vlády z loňského června, a to právě v oblasti oprav a rekonstrukcí nádražních budov.

SŽDC do roku 2022 dokončí rekonstrukce více než osmdesáti nádražních budov

„Do roku 2022 plánujeme dokončit celkem 82 oprav a rekonstrukcí nádražních budov. Již bylo renovováno 13 nádražních objektů, dalších 26 rekonstrukcí je ve fázi realizace s plánovaným ukončením do konce roku 2020. Současně SŽDC připravuje u dalších 49 staveb dokumentaci pro stavební povolení, případně žádost o vydání územního rozhodnutí,“ uvedl generální ředitel Jiří Svoboda.

V nedávné době se například dokončila rozsáhlá oprava kolínského nádraží, které je s 19 000 cestujících nejfrekventovanější stanicí ve středních Čechách. Aktuálně probíhají rekonstrukce výpravních budov také ve Frenštátu pod Radhoštěm, Havířově, Křižanově, Šternberku či Přerově. Začala rovněž rekonstrukce fasády Fantovy budovy pražského hlavního nádraží. Připravují se veřejností velmi očekávané opravy rozsáhlých historických objektů nádraží v Českých Budějovicích, Plzni nebo Pardubicích.

V Českých Budějovicích začnou práce v květnu příštího roku. Zcela se zrenovuje památkově chráněný objekt a stane důstojnou vstupní branou do jihočeské metropole. Současně s opravou výpravní budovy se předpokládá také revitalizace přilehlých venkovních prostranství.

V roce 2020 by také měla začít kompletní renovace historické budovy plzeňského hlavního nádraží. I v tomto případě je objekt památkově chráněný. Cílem rekonstrukce bude navrátit nádražní budově architektonicky cennou původní podobu. Během oprav se ale bude myslet také na cestující, kteří se mohou těšit na příjemnější interiéry a širokou nabídku služeb v hale.

Další významnou investici připravuje SŽDC v Pardubicích. Unikátní budova pardubického hlavního nádraží projde kompletní rekonstrukcí včetně nového dispoziční řešení vnitřních prostor a vybudování eskalátorů do pochodu.

Nádražní budovy, které již prošly obnovou:

  • Český Krumlov
  • Hradec Králové hlavní nádraží
  • Jedlová
  • Karlštejn
  • Kuřim
  • Kutná Hora město
  • Lipník nad Bečvou
  • Návsí (Nawsie)
  • Poběžovice
  • Příbram
  • Přibyslav
  • Sokolov
  • Turnov

Nádražní budovy právě dokončené:

  • Kolín
  • Kácov
  • Ledečko
  • Zruč nad Sázavou

Právě probíhající rekonstrukce:

  • Praha hl. n. – Fantova budova (fasáda)
  • Brantice
  • Břeclav
  • Domažlice město
  • Frenštát pod Radhoštěm
  • Frýdek-Místek
  • Havířov
  • Hradec Králové
  • Krnov
  • Křivoklát
  • Křižanov
  • Lhotka nad Bečvou
  • Litoměřice město
  • Mirošovice u Prahy
  • Moravské Bránice
  • Nedvědice
  • Nový Bydžov
  • Plasy
  • Praha-Velká Chuchle
  • Přerov
  • Semily
  • Staré Město u Uherského Hradiště
  • Strakonice
  • Šternberk
  • Tanvald zastávka

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy