Ministerstvo dopravy··3 min

SŽDC do roku 2022 dokončí rekonstrukce více než osmdesáti nádražních budov

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) intenzivně připravuje rekonstrukce a opravy dalších výpravních budov po celé České republice. Stavební práce na minimálně šedesáti nádražních objektech přinesou zvýšení komfortu a kultury cestování včetně moderních odbavovacích prostor i bezbariérových přístupů. SŽDC tak plní Programové prohlášení vlády z loňského června, a to právě v oblasti oprav a rekonstrukcí nádražních budov.

SŽDC do roku 2022 dokončí rekonstrukce více než osmdesáti nádražních budov

„Do roku 2022 plánujeme dokončit celkem 82 oprav a rekonstrukcí nádražních budov. Již bylo renovováno 13 nádražních objektů, dalších 26 rekonstrukcí je ve fázi realizace s plánovaným ukončením do konce roku 2020. Současně SŽDC připravuje u dalších 49 staveb dokumentaci pro stavební povolení, případně žádost o vydání územního rozhodnutí,“ uvedl generální ředitel Jiří Svoboda.

V nedávné době se například dokončila rozsáhlá oprava kolínského nádraží, které je s 19 000 cestujících nejfrekventovanější stanicí ve středních Čechách. Aktuálně probíhají rekonstrukce výpravních budov také ve Frenštátu pod Radhoštěm, Havířově, Křižanově, Šternberku či Přerově. Začala rovněž rekonstrukce fasády Fantovy budovy pražského hlavního nádraží. Připravují se veřejností velmi očekávané opravy rozsáhlých historických objektů nádraží v Českých Budějovicích, Plzni nebo Pardubicích.

V Českých Budějovicích začnou práce v květnu příštího roku. Zcela se zrenovuje památkově chráněný objekt a stane důstojnou vstupní branou do jihočeské metropole. Současně s opravou výpravní budovy se předpokládá také revitalizace přilehlých venkovních prostranství.

V roce 2020 by také měla začít kompletní renovace historické budovy plzeňského hlavního nádraží. I v tomto případě je objekt památkově chráněný. Cílem rekonstrukce bude navrátit nádražní budově architektonicky cennou původní podobu. Během oprav se ale bude myslet také na cestující, kteří se mohou těšit na příjemnější interiéry a širokou nabídku služeb v hale.

Další významnou investici připravuje SŽDC v Pardubicích. Unikátní budova pardubického hlavního nádraží projde kompletní rekonstrukcí včetně nového dispoziční řešení vnitřních prostor a vybudování eskalátorů do pochodu.

Nádražní budovy, které již prošly obnovou:

  • Český Krumlov
  • Hradec Králové hlavní nádraží
  • Jedlová
  • Karlštejn
  • Kuřim
  • Kutná Hora město
  • Lipník nad Bečvou
  • Návsí (Nawsie)
  • Poběžovice
  • Příbram
  • Přibyslav
  • Sokolov
  • Turnov

Nádražní budovy právě dokončené:

  • Kolín
  • Kácov
  • Ledečko
  • Zruč nad Sázavou

Právě probíhající rekonstrukce:

  • Praha hl. n. – Fantova budova (fasáda)
  • Brantice
  • Břeclav
  • Domažlice město
  • Frenštát pod Radhoštěm
  • Frýdek-Místek
  • Havířov
  • Hradec Králové
  • Krnov
  • Křivoklát
  • Křižanov
  • Lhotka nad Bečvou
  • Litoměřice město
  • Mirošovice u Prahy
  • Moravské Bránice
  • Nedvědice
  • Nový Bydžov
  • Plasy
  • Praha-Velká Chuchle
  • Přerov
  • Semily
  • Staré Město u Uherského Hradiště
  • Strakonice
  • Šternberk
  • Tanvald zastávka

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministr dopravy Martin Kupka a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představili vládě návrh řešení problémů spojených s digitalizací stavebního řízení (DSŘ). Tento krok je reakcí na aktuální stav, kdy systémy nenaplňují očekávání uživatelů a zákonné požadavky.
| Ministerstvo dopravy
Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Ministerstvo dopravy se připojilo k dalším ministerstvům a úřadům, které postupně přecházejí na jednotnou státní doménu. Webové stránky jsou nyní dostupné také na md.gov.cz, stejně tak e-mailové adresy jsou nyní odesílané ze shodné domény. Stávající doména pro příjem zpráv funguje dál, adresa „mdcr.cz“ bude dostupná ještě více než pět let.
| Ministerstvo dopravy
Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Evropský zabezpečovač ETCS přináší mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na naší železnici. Výhradní provoz bude na 620 km tratí v ČR postupně začínat v průběhu čtyřech lednových týdnů na začátku roku 2025.
| Ministerstvo dopravy
Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Bělá pod Pradědem, Nové Heřminovy, Holčovice, Velká Kraš, Hošťálkovy, Vápenná … Co obec, to rozdělení velkou vodou a jejími následky. Provizorní mosty pomáhají opět spojovat a obnovovat život v zasažených oblastech. Což je před zimou pod jesenickými a rychlebskými horami dost důležité. 7 z přibližně 25 mostních provizorií, které vyčlenilo Ministerstvo dopravy ze svých zásob pro pomoc v nejpostiženějších místech, již zamířilo od Správy státních hmotných rezerv díky armádě do těch nejpostiženějších oblastí, jsou usazené na místě a pomáhají.
| Ministerstvo dopravy
Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Ředitelství silnic a dálnic začalo se stavbou úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Stavba je největší dálniční zakázkou v historii veřejných soutěží ŘSD. Práce na 21,2 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 11,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají 3,5 roku.
| Ministerstvo dopravy
První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
| Ministerstvo dopravy
Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem začne v pátek 11. října odpoledne.
| Ministerstvo dopravy
Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. To je klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně a udržení pracovních míst v odvětví.
| Ministerstvo dopravy
Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

V rámci novinek návrhu novely zákona o silniční dopravě schválených vládou se k 1. červenci 2025 změní Centrum služeb pro silniční dopravu na Inspekci silniční dopravy (INSID). Kromě nových pravomocí získají silniční kontroloři zaměřující se zejména na kamiony i nové mobilní jednotky na kontrolu emisí či technického stavu přímo na silnicích. V případě zjištěných nedostatků budou moci sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna silničního zákona dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
| Ministerstvo dopravy
Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
| Ministerstvo dopravy