Ministerstvo dopravy··4 min

Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria. Cílem je větší spolehlivost provozu

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Systém odměňování a indikátorů vázaných na roční odměnu členům vedení Správy železnic za rok 2023 zahrnuje nová kritéria. Jejich cílem je zaměřit fungování této státní organizace nejen na investice, ale i na zajištění větší spolehlivosti železniční sítě v ČR. Na svém zasedání o tom dnes rozhodla Správní rada Správy železnic.

Systém odměňování vedení Správy železnic má nová kritéria. Cílem je větší spolehlivost provozu

„Změny systémového nastavení včetně odměňování vedení Správy železnic směřují k tomu, aby fungování této organizace bylo více proklientské. Měníme její přístup tak, že se musí více zaměřit na kvalitu služeb pro dopravce a ve výsledku i pro cestující nebo firmy. Směřujeme k tomu, abychom dokázali mnohem víc sledovat kvalitativní měřítka práce Správy železnic a celá železniční síť byla spolehlivější,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Vedle plnění provozních a investičních plánů organizace ve stanovených termínech podle schváleného seznamu investic pro příslušný rok tak bude při hodnocení výkonnosti organizace hrát stejně důležitou roli i spolehlivost a propustnost železniční sítě, měřená mírou zpoždění vlaků způsobenou provozovatelem dráhy. Ukazatelem plnění kritéria bude meziroční zlepšení v procentech ve srovnání s rokem 2022. Sledováno bude rovněž snížení počtu hodin zastavení provozu z důvodu poruch zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení a jeho napájení nebo výkonnost a spolehlivost infrastruktury pro nákladní dopravu.

Ukazatelem výkonnosti v investiční oblasti bude plnění stanovených milníků přípravy prioritních projektů; jde o přípravu VRT i dalších klíčových konvenčních spojení, elektrizace železniční dopravní cesty, konverze napájecí soustavy a vybavení tratí systémem ETCS.

V organizační oblasti Správní rada požaduje, aby Správa železnic posílila roli koordinátora výluk se zapojením už do přípravy investičního plánu a samotné přípravy staveb včetně zohlednění mezinárodních záměrů a výlukové činnosti v sousedních zemích.

Významnou váhu v hodnocení činnosti vedení Správy železnic má do budoucna hrát rovněž zlepšení komunikace a informovanosti cestujících i dopravců o aktuálních investicích, omezeních či problémech na železniční síti a přípravě významných staveb. S veřejností by Správa železnic rovněž měla zahájit aktivní projednávání dalších úseků vysokorychlostních tratí.

Blíží se konec omezení na některých významných tratích

Správní rada dnes rovněž dostala informace o plánovém ukončení některých letošních výluk, které značně zkomplikovaly provoz na důležitých trasách.

Cestující i dopravci se mohou ještě letos těšit na otevření nového nádraží v pražských Vysočanech (říjen) a 10. prosince letošního roku skončí výluka na úseku Vysočany – Odbočka Skály.

Prvního listopadu skončí veškerá omezení ve Velimi, 18. prosince pak skončí jednokolejný provoz Bezpráví – Brandýs nad Orlicí na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou. V říjnu se ještě zvýší rychlost vlaků v okolí Přerova.

Ulehčení nastane i na trati směrem na Brno, od 11. prosince 2022 s novým jízdním řádem bude zaveden dvoukolejný provoz na trati Brno – Adamov - Blansko a vrátí se sem zatím alespoň vlaky osobní dopravy.

Konec výluk pomůže i na severovýchodě republiky; 9. prosince skončí výluka jedné koleje mezi Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem.

Na trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi se bude od poloviny prosince (nový jízdní řád) jezdit až 160 kilometrů v hodině a od 12. prosince se zdvojkolejní trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy