Ministerstvo dopravy··4 min

Stavby desítky nových kilometrů dálnic a státních silnic se rozjíždějí, informaci dostala vláda

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Postupné zahajování úseků modernizace D1, stavba několika částí jihočeské D3, obchvatu Opavy a příprava prioritních staveb dálnic jako je D11 z Hradce Králové směrem do Polska, dálnice D35 do Olomouce nebo další úseky karlovarské D6. To je obsahem informace o přípravě a realizaci dopravních staveb v letech 2016 až 2018, kterou dostala vláda.

Stavby desítky nových kilometrů dálnic a státních silnic se rozjíždějí, informaci dostala vláda

U všech devíti dopravních staveb už Ministerstvo životního prostředí vydalo závazné stanovisko nutné pro podání žádosti o stavební povolení. Konkrétně jsou to pokračování dálnic a úseků D1 Říkovice – Přerov; D3 Úsilné – Hodějovice – Třebonín; nových úseků D6; D35 Opatovice – Ostrov; D48 Frýdek-Místek obchvat; D11 Hradec Králové – Smiřice – Jaroměř; D49 Hulín – Fryšták; D55 Obchvat Otrokovic a modernizace železniční trati v úseku Sudoměřice – Votice.

U těchto prioritních dopravních staveb nyní Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v majetkoprávních vypořádáních pozemků a postupně žádá příslušné úřady o stavební povolení. Zahájení staveb se tak předpokládá po vydání nutných povolení v druhé polovině letošního roku, nejpozději na přelomu dalšího roku. Průběh stavebního řízení bude záviset nejen na Ministerstvu dopravy, ale i na dalších dotčených úřadech a zúčastněné veřejnosti. Stavět se pak budou nové úseky dálnic v průměru následující tři roky.

Nejvíc se budou stavět a otevírat úseky na brněnské D1, jihočeské D3 a hradecké D11

V letošním roce pokračuje ve velkém modernizace nejvytíženější dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Staví se na čtyřech úsecích z loňského roku, konkrétně na úsecích 06 Psáře – Soutice (zprovoznění v listopadu), 15 Jihlava – Velký Beranov, 18 Měřín – Velké Meziříčí (zprovoznění v říjnu), západ a úsek 22 Velká Bíteš – Devět Křížů (zprovoznění v listopadu). Pracuje se také na úseku 20 Velké Meziříčí východ – Lhotka a dubnu bude zahájena modernizace také na úsecích 10 Hořice – Koberovice a 04 Ostředek – Šternov.

Letos se také podaří otevřít dohromady devět kilometrů jihočeské dálnice D3. Konkrétně se zprovozní úseky Veselí nad Lužnicí – Bošilec a Borek – Úsilné. S výstavbou dalších 20 kilometrů D3 se začne v druhé polovině roku, konkrétně se bude pracovat na úsecích Úsilné – Hodějovice – Třebonín.

Pozadu nezůstane ani hradecká dálnice D11, kde bude otevřen poslední skoro čtyřkilometrový úsek do Hradce Králové. Zároveň se zahájí přípravné práce a archeologický průzkum v úsecích Hradec Králové – Smiřice – Jaroměř.

Přehled letos nově otevíraných úseků dálnic

37,8 kilometrů nových úseků dálnic

- D3 v úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a Borek – Úsilné = 8,9 km

- D11 Osičky – Hradec Králové (konečně spojí plnohodnotně Prahu a Hradce) = 3,7 km

- D4 Skalka (uleví řidičům v problematickém stoupání za Příbramí) = 4,8 km

- D1 modernizace – dokončení tří úseků – 6, 18, 22 = 20,4 km

Dokončení staveb na silnicích I. tříd, např.:

- I/3 Mirošovice – Benešov (změna uspořádání na 2+1)

- I/11 Obchvat Třince

- I/14 Kunratice – Jablonec n. Nisou

- I/34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov

- I/35 Valašské Meziříčí – Lešná

- I/35 Zubří, přestavba křižovatky

- I/37 Pardubice – Trojice

- I/44 Červenohorské sedlo – Jih

Nově připravované stavby

- D1 – Říkovice – Přerov

- D3 – obchvat Českých Budějovic (Úsilné - Hodějovice - Třebonín)

- D6 – obchvaty obcí Řevničov a Lubenec

- D11 Hradec Králové - Smiřice - Jaroměř

- D35 – Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov

- D48 – obchvat Frýdku-Místku

- D49 – Hulín a Fryšták

- D55 – obchvat Otrokovic

- modernizace D1 – nově zahájené úseky 04, 10

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy