Stavbaři na Slovanech hlásí hotovo, nová zastávka už slouží cestujícím

|

Skončila další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Hotový je téměř čtyřkilometrový dvoukolejný úsek, který protíná městskou část Slovany. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020. Největším přínosem pro cestující je vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky namísto hůře dostupné stanice v Koterově.

Stavbaři na Slovanech hlásí hotovo, nová zastávka už slouží cestujícím

Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na svém severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci plzeňského hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla mimo jiné odstraněna stávající nástupiště.

Jako náhrada se vybudovala zcela nová zastávka na Slovanech, která zlepšila obslužnost okolního území a současně nabídla pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je po nové lávce, bezbariérovost zajišťují výtahy na nástupiště.

K investici Správy železnic se připojilo také Ředitelství silnic a dálnic. Díky tomu se mohl v předstihu vybudovat zárodek tunelu pod tratí pro budoucí silnici I/20, aby se při její stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků. Město Plzeň pak financovalo výstavbu lávky pro pěší a cyklisty přes kolejiště v Koterově.

Zhotoviteli stavby byly společnosti Metrostav a Chládek & Tintěra. Celková hodnota prací dosáhla 2,2 miliardy korun, z toho Ředitelství silnic a dálnic vynaložilo 869 milionů a statutární město Plzeň 50,6 milionu.

Realizace projektu Uzel Plzeň, 5. stavba – Lobzy – Koterov byla spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj: www.mdcr.cz

Ministerstvo dopravy

Železniční spojení mezi Českem a Německem se zlepší. Ministři podepsali společné memorandum

Ministr dopravy Martin Kupka a německý spolkový ministr digitálních záležitostí a dopravy Volker Wissing dnes podepsali společné prohlášení o dalších plánech rozvoje železničního spojení mezi Českou republikou a Německem. Obě ministerstva se chtějí soustředit na vybudování vysokorychlostního spojení na ose Praha – Drážďany – Berlín, modernizaci a elektrizaci trati Praha – Plzeň – Domažlice – Norimberk/ Mnichov a na zlepšení parametrů spojení Norimberk – Marktredwitz – Cheb – Praha. Ministři také chtějí postupovat koordinovaně při jednáních o získání finančních prostředků na železniční infrastrukturu na úrovni Evropské unie.