Ministerstvo dopravy··4 min

Státní plavební správa vymezuje bezpečná místa pro koupání na Slapech, Orlíku nebo Brněnské přehradě

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Státní plavební správa v rámci letošní plavební sezóny obnovuje všechna dopravní opatření, která souvisí s výtlačným režimem plavby a vymezením prostor pro koupající. Cílem těchto opatření je snížení rizika tragických nehod malých plavidel s plavci.

Státní plavební správa vymezuje bezpečná místa pro koupání na Slapech, Orlíku nebo Brněnské přehradě

„Počet nově evidovaných malých plavidel stále roste. Loni jich přibylo v evidenci 824, z toho bylo 138 vodních skútrů. Budeme proto pokračovat v opatřeních, která ochrání plavce na velkých tocích“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Na vodních nádržích Slapy, Orlík, Brněnská přehrada, Dalešice a Vranov dochází postupně k obnovení vymezených prostorů pro koupání, kam nesmí vplouvat plavidla. Nově budou prostory pro koupající vymezeny na vodních nádržích Těrlicko a Žermanice. Celkem je v České republice takto vymezeno 36 bezpečných míst pro koupající. Na části vodní nádrže Těrlicko se zároveň zavádí výtlačný režim plavby.

Koncem března byl obnoven výtlačný režim plavby na území hlavního města Prahy od plavební komory Praha-Štvanice (ř. km 50,83) proti proudu k železničnímu mostu na Výtoni (ř. km 55,35), včetně zdrže Staroměstského jezu a dále úseku od Císařské louky (ř. km 56,55 pod stadionem vodních sportů) po Barrandovský most (ř. km 58,55). Výtlačný režim plavby bude obnoven také na vodní nádrži Slapy v úseku od Nové Rabyně ř. km 94,00 po Měřín (Hrdlička) ř. km 98,00 a v úseku od silničního mostu na ř. km 100,50 po Mastník ř. km 105,00, na vodní ploše Velké Žernoseky, včetně přilehlého spojovacího kanálu s Labem a také na vodní nádrži Dalešice.

„Na vodní nádrži Slapy jsme po dohodě se zástupci místní samosprávy zveřejnili návrh opatření obecné povahy, kterým bude vymezen prostor pro akrobatickou a figurální plavbu vodních skútrů v lokalitě ř. km. 104,00 až 104,40 u levého břehu. Ze zkušeností z vodní nádrže Orlík toto opatření přispěje ke zvýšení bezpečnosti plavebního provozu a jeho účastníků, zejména tím, že dojde k omezení nežádoucího způsobu plavby těchto plavidel v běžném plavebním provozu“, říká ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová.

Na co si dát pozor na vodě, kde hrozí střet lodě s plavcem a jak se vyhnout riskantním situacím, v loňském roce upozornilo šest minipořadů o bezpečnosti plavebního provozu, které ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a Státní plavební správou natočila Česká televize. V osvětové činnosti bude plavební správa pokračovat i letos, kdy ve spolupráci s Policií ČR připravuje na nádrži Orlík (23. 6. 2018) a Těrlicko (30. 6.) projekt prevence „Nedělej vlny“ s praktickými ukázkami bezpečného způsobu plavby.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Výtlačný režim plavby je způsob plavby, při kterém nedochází ke vzniku škodlivého vlnobití a kdy je rychlost plavidel snížena. Je charakteristický tím, že loď při pohybu vytlačuje vodu dolů pod sebe a do stran. Loď při tom nemění ani svůj ponor, ani náklon.

Uzavřené vodní plochy pro bezpečné koupání
Vodní nádržMístoBřehŘíční kilometr
VD SlapySlapy-LahozL93,15–93,25
RabyněP93,70–93,95
ŽdáňL96,10–96,30
MěřínP97,05–97,65
Stará ŽihovošťL101,60–102,05
Nová ŽivohošťP102,85–103,20
Nová ŽivohošťP103,90–104,05
Chotilsko-KobylníkyL106,40-106,60
ČastobořP110,05–110,15
SmiloviceL111,80–112,10
CholínL115,03-115,33
ŽupanoviceL120,60–120,70
VD OrlíkBorP148,9
TrhovkyP148,75–148,80
PodskalíP152,75–152,85
RadavaP154,00-154,10
Velký Vír I.L155,10–155,20
Velký Vír II.L155,30–155,45
JetěticeP180,90–181,00
PodolskoP181,80–182,00
VD BrnoRakovecP56,30- 56,40
Kozí HorkaP56,80-57,10
SokolákL57,40-57,90
OsadaL58,20-58,50
RokleP58,80-58,90
VD VranovPláž a pod vojenskou zotavovnouL176,00-176,60
Štítarský lesL176,80-177,40
VD TěrlickoPacalůvkaLpláž Pacalůvka
TěrlickoLpláž bufet Oskar
TerlickoLpláž vodní lyžování u Loděnice
VD ŽermaniceLučinaLautocamp Lučina
Dolní SoběšovicePpod barem STORM
Horní SoběšovicePpod Přístavem
Dolní DomaslavicePtábořiště u Rybárny
VD DalešiceHartvíkovická plážL71,070-71,220
Koněšínská plážL76,370-76,600

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministr dopravy Martin Kupka a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představili vládě návrh řešení problémů spojených s digitalizací stavebního řízení (DSŘ). Tento krok je reakcí na aktuální stav, kdy systémy nenaplňují očekávání uživatelů a zákonné požadavky.
| Ministerstvo dopravy
Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Ministerstvo dopravy se připojilo k dalším ministerstvům a úřadům, které postupně přecházejí na jednotnou státní doménu. Webové stránky jsou nyní dostupné také na md.gov.cz, stejně tak e-mailové adresy jsou nyní odesílané ze shodné domény. Stávající doména pro příjem zpráv funguje dál, adresa „mdcr.cz“ bude dostupná ještě více než pět let.
| Ministerstvo dopravy
Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Evropský zabezpečovač ETCS přináší mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na naší železnici. Výhradní provoz bude na 620 km tratí v ČR postupně začínat v průběhu čtyřech lednových týdnů na začátku roku 2025.
| Ministerstvo dopravy
Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Bělá pod Pradědem, Nové Heřminovy, Holčovice, Velká Kraš, Hošťálkovy, Vápenná … Co obec, to rozdělení velkou vodou a jejími následky. Provizorní mosty pomáhají opět spojovat a obnovovat život v zasažených oblastech. Což je před zimou pod jesenickými a rychlebskými horami dost důležité. 7 z přibližně 25 mostních provizorií, které vyčlenilo Ministerstvo dopravy ze svých zásob pro pomoc v nejpostiženějších místech, již zamířilo od Správy státních hmotných rezerv díky armádě do těch nejpostiženějších oblastí, jsou usazené na místě a pomáhají.
| Ministerstvo dopravy
Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Ředitelství silnic a dálnic začalo se stavbou úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Stavba je největší dálniční zakázkou v historii veřejných soutěží ŘSD. Práce na 21,2 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 11,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají 3,5 roku.
| Ministerstvo dopravy
První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
| Ministerstvo dopravy
Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem začne v pátek 11. října odpoledne.
| Ministerstvo dopravy
Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. To je klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně a udržení pracovních míst v odvětví.
| Ministerstvo dopravy
Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

V rámci novinek návrhu novely zákona o silniční dopravě schválených vládou se k 1. červenci 2025 změní Centrum služeb pro silniční dopravu na Inspekci silniční dopravy (INSID). Kromě nových pravomocí získají silniční kontroloři zaměřující se zejména na kamiony i nové mobilní jednotky na kontrolu emisí či technického stavu přímo na silnicích. V případě zjištěných nedostatků budou moci sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna silničního zákona dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
| Ministerstvo dopravy
Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
| Ministerstvo dopravy