Ministerstvo dopravy··4 min

Startuje dubnová výzva 10000 kroků

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Na začátku dubna začíná již třetí kolo výzvy 10 000 kroků, která má nejen posílit zdraví, ale také pomoci zlepšit podmínky pro chůzi především ve městech a vrátit pravidelnou chůzi do běžného života. U startu akce stojí zástupci 85 zapojených měst a obcí. Pravidla výzvy jsou nastavena tak, aby podpořila v aktivním pohybu zejména osoby s vyšším věkem a nadváhou.

Startuje dubnová výzva 10000 kroků

„Léta jsem běhal orientační závody, k mým koníčkům dodnes patří turistika a jízda na kole. Byl bych proto rád, aby se Ministerstvo dopravy začalo prezentovat nejen jako ministerstvo velkých dopravních staveb dálnic nebo železnic, ale také jako ministerstvo aktivní mobility, tedy i chůze a cyklistiky. Zvýšení významu aktivní mobility máme v Koncepci městské a aktivní mobility pro období 2021–2030, nyní se musíme zaměřit na to, abychom od různých návrhů a námětů přešli k jejich faktické realizaci,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka, který výzvu podpořil.

Každý účastník výzvy soutěží především sám za sebe, zároveň se ale může zúčastnit partnerské výzvy, případně se přidat k některému týmu o 4–10 lidech. Všichni účastníci pak přispívají svými naběhanými či nachozenými kroky k lepšímu umístění svého města v soutěži měst. „Pro tuto dubnovou výzvu jsme přichystali celou řadu novinek, kterými chceme přilákat nové účastníky a rozšířit povědomí o výzvě. Mezi ně patří výzva pro třídní a firemní týmy, která počítá se zapojením škol a organizací, či soutěž malých obcí (tzv. Galské vesnice). Do výzvy se započítává nejen chůze, ale také běh či nordic walking (chůze se speciálními holemi),“ vypočítává hlavní organizátor výzvy Jaroslav Martinek.

Pro každého je výzvou jiný počet kroků. Vykonané aktivity je možné zaznamenávat na libovolném zařízení (mobilní aplikace, chytré hodinky atd.) a následně je nahrát do profilu na www.desettisickroku.cz. I přesto, že je hlavním cílem a odměnou upevnění našeho zdraví, pro ty nejzdatnější jsou připraveny zajímavé ceny od partnerů akce.

„Vzdálenost 7,5 km, která odpovídá denní dávce 10 000 kroků, je jen pomyslnou metou. Není cílem každý den ujít právě tuto vzdálenost, ale spíše si všímat, jakou vzdálenost denně ujdeme a především chodit více. Proto byl zvolený formát soutěže, kterou ale ve finále vyhráváme všichni,“ říká Jaroslav Vymazal, předseda pořádající organizace Partnerství pro městskou mobilitu, z. s.

Výzva reaguje na skutečnost, že chůze se z našich životů pomalu vytrácí. I na velmi krátké vzdálenosti hojně preferujeme auto nebo jiný způsob dopravy. Od roku 1993 klesla průměrná obsazenost automobilů na polovinu a zároveň se významně zvýšil počet kilometrů, které každý z nás v autě za rok průměrně ujede. Proto ani nepřekvapuje, že Češi vlastní daleko více vozů než v minulosti. Jen za posledních 10 let se počet registrovaných automobilů zvýšil o bezmála 35 %. V roce 2019 ČR s počtem 554 aut na 1 000 obyvatel přesáhla průměr EU. S rostoucí cenou pohonných hmot je nyní podpora alternativní dopravy, včetně pěší a cyklistické, ve městech stále více aktuální.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministr dopravy Martin Kupka a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představili vládě návrh řešení problémů spojených s digitalizací stavebního řízení (DSŘ). Tento krok je reakcí na aktuální stav, kdy systémy nenaplňují očekávání uživatelů a zákonné požadavky.
| Ministerstvo dopravy
Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Ministerstvo dopravy se připojilo k dalším ministerstvům a úřadům, které postupně přecházejí na jednotnou státní doménu. Webové stránky jsou nyní dostupné také na md.gov.cz, stejně tak e-mailové adresy jsou nyní odesílané ze shodné domény. Stávající doména pro příjem zpráv funguje dál, adresa „mdcr.cz“ bude dostupná ještě více než pět let.
| Ministerstvo dopravy
Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Evropský zabezpečovač ETCS přináší mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na naší železnici. Výhradní provoz bude na 620 km tratí v ČR postupně začínat v průběhu čtyřech lednových týdnů na začátku roku 2025.
| Ministerstvo dopravy
Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Bělá pod Pradědem, Nové Heřminovy, Holčovice, Velká Kraš, Hošťálkovy, Vápenná … Co obec, to rozdělení velkou vodou a jejími následky. Provizorní mosty pomáhají opět spojovat a obnovovat život v zasažených oblastech. Což je před zimou pod jesenickými a rychlebskými horami dost důležité. 7 z přibližně 25 mostních provizorií, které vyčlenilo Ministerstvo dopravy ze svých zásob pro pomoc v nejpostiženějších místech, již zamířilo od Správy státních hmotných rezerv díky armádě do těch nejpostiženějších oblastí, jsou usazené na místě a pomáhají.
| Ministerstvo dopravy
Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Ředitelství silnic a dálnic začalo se stavbou úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Stavba je největší dálniční zakázkou v historii veřejných soutěží ŘSD. Práce na 21,2 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 11,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají 3,5 roku.
| Ministerstvo dopravy
První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
| Ministerstvo dopravy
Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem začne v pátek 11. října odpoledne.
| Ministerstvo dopravy
Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. To je klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně a udržení pracovních míst v odvětví.
| Ministerstvo dopravy
Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

V rámci novinek návrhu novely zákona o silniční dopravě schválených vládou se k 1. červenci 2025 změní Centrum služeb pro silniční dopravu na Inspekci silniční dopravy (INSID). Kromě nových pravomocí získají silniční kontroloři zaměřující se zejména na kamiony i nové mobilní jednotky na kontrolu emisí či technického stavu přímo na silnicích. V případě zjištěných nedostatků budou moci sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna silničního zákona dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
| Ministerstvo dopravy
Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
| Ministerstvo dopravy