Ministerstvo dopravy··4 min

Startuje dubnová výzva 10000 kroků

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Na začátku dubna začíná již třetí kolo výzvy 10 000 kroků, která má nejen posílit zdraví, ale také pomoci zlepšit podmínky pro chůzi především ve městech a vrátit pravidelnou chůzi do běžného života. U startu akce stojí zástupci 85 zapojených měst a obcí. Pravidla výzvy jsou nastavena tak, aby podpořila v aktivním pohybu zejména osoby s vyšším věkem a nadváhou.

Startuje dubnová výzva 10000 kroků

„Léta jsem běhal orientační závody, k mým koníčkům dodnes patří turistika a jízda na kole. Byl bych proto rád, aby se Ministerstvo dopravy začalo prezentovat nejen jako ministerstvo velkých dopravních staveb dálnic nebo železnic, ale také jako ministerstvo aktivní mobility, tedy i chůze a cyklistiky. Zvýšení významu aktivní mobility máme v Koncepci městské a aktivní mobility pro období 2021–2030, nyní se musíme zaměřit na to, abychom od různých návrhů a námětů přešli k jejich faktické realizaci,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka, který výzvu podpořil.

Každý účastník výzvy soutěží především sám za sebe, zároveň se ale může zúčastnit partnerské výzvy, případně se přidat k některému týmu o 4–10 lidech. Všichni účastníci pak přispívají svými naběhanými či nachozenými kroky k lepšímu umístění svého města v soutěži měst. „Pro tuto dubnovou výzvu jsme přichystali celou řadu novinek, kterými chceme přilákat nové účastníky a rozšířit povědomí o výzvě. Mezi ně patří výzva pro třídní a firemní týmy, která počítá se zapojením škol a organizací, či soutěž malých obcí (tzv. Galské vesnice). Do výzvy se započítává nejen chůze, ale také běh či nordic walking (chůze se speciálními holemi),“ vypočítává hlavní organizátor výzvy Jaroslav Martinek.

Pro každého je výzvou jiný počet kroků. Vykonané aktivity je možné zaznamenávat na libovolném zařízení (mobilní aplikace, chytré hodinky atd.) a následně je nahrát do profilu na www.desettisickroku.cz. I přesto, že je hlavním cílem a odměnou upevnění našeho zdraví, pro ty nejzdatnější jsou připraveny zajímavé ceny od partnerů akce.

„Vzdálenost 7,5 km, která odpovídá denní dávce 10 000 kroků, je jen pomyslnou metou. Není cílem každý den ujít právě tuto vzdálenost, ale spíše si všímat, jakou vzdálenost denně ujdeme a především chodit více. Proto byl zvolený formát soutěže, kterou ale ve finále vyhráváme všichni,“ říká Jaroslav Vymazal, předseda pořádající organizace Partnerství pro městskou mobilitu, z. s.

Výzva reaguje na skutečnost, že chůze se z našich životů pomalu vytrácí. I na velmi krátké vzdálenosti hojně preferujeme auto nebo jiný způsob dopravy. Od roku 1993 klesla průměrná obsazenost automobilů na polovinu a zároveň se významně zvýšil počet kilometrů, které každý z nás v autě za rok průměrně ujede. Proto ani nepřekvapuje, že Češi vlastní daleko více vozů než v minulosti. Jen za posledních 10 let se počet registrovaných automobilů zvýšil o bezmála 35 %. V roce 2019 ČR s počtem 554 aut na 1 000 obyvatel přesáhla průměr EU. S rostoucí cenou pohonných hmot je nyní podpora alternativní dopravy, včetně pěší a cyklistické, ve městech stále více aktuální.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy