Smíchovské nádraží se kompletně promění

|

V Praze už brzo odstartuje modernizace dvou velkých nádraží. Po pražské Masaryčce teď hledá Správa železnic zhotovitele stavby také pro stanici Praha-Smíchov. Výsledkem budou kompletně zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Realizace stavby proběhne v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 miliardy korun.

Smíchovské nádraží se kompletně promění

Rekonstrukce smíchovské stanice je rozdělena na více etap. V rámci už zahájené první fáze dojde zejména ke snesení části kolejí a také lávky přes celé kolejiště. Druhá etapa, pro kterou se nyní hledá zhotovitel stavebních prací, zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu tří stávajících nástupišť a vybudování nového čtvrtého nástupiště, které budou využívat zejména vlaky na trase takzvaného Pražského semmeringu, tedy ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.

Stavbaři také zrekonstruují oba stávající podchody a prodlouží je pod celým kolejištěm stanice. Ústit budou do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město Praha. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup, který zajistí výtahy. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni. Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice, která navíc umožní i přístup na jednotlivá nástupiště a propojení s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City.

Další bezprostředně navazující stavbou bude výstavba moderního terminálu Smíchov, kterou také připravuje pražský magistrát. Správa železnic pak plánuje zahájit v roce 2026 rekonstrukci smíchovské nádražní budovy.

Realizace stavby Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).

Zdroj: www.mdcr.cz

Ministerstvo dopravy

Vláda podpořila přípravu dalších projektů nových dálnic a železnic formou PPP

Vláda schválila další kroky v přípravě nových PPP projektů na připravovaných dálnicích a železničních tratích. Po vyhodnocení dosavadního postupu realizace D4 metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru by se touto metodou mohl začít stavět chybějící úsek IV. železničního koridoru Nemanice – Ševětín a vybrané úseky železničního spojení centra Prahy s Letištěm Václava Havla. U obou staveb potvrdily studie proveditelnosti výhodnost jejich realizací formou PPP. Resort dopravy také začne prověřovat možnosti využití PPP u dostavby dálnic D55, středočeské D3, severních částí Pražského okruhu a některých chystaných úseků vysokorychlostní železnice v rámci baltsko-jadranského koridoru.

Ministerstvo dopravy

Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál

Dynamika probíhajících prací na vsetínském nádraží je patrná na každém kroku. V polovině prázdnin se rozběhla další etapa rekonstrukce, která se nyní soustředí na druhou část kolejiště. Začne také odstraňování dosloužilé nádražní budovy, kterou nahradí moderní terminál. Cestujícím se otevře příští rok na jaře. Postupně se rýsuje i nový parkovací dům.

Ministerstvo dopravy

Stavba plavební komory Rohatec/Sudoměřice je zahájena

Ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů, hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich, predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič, starostové Rohatce, Sudoměřic, Hodonína i primátorka Skalice dnes zahájili stavbu nové plavební komory Rohatec/Sudoměřice, opravu jezu a úpravu navazujícího koryta Radějovky, které prodlouží splavný Baťův kanál o 7 km až do Hodonína. Stavební práce přímo na státní hranici mezi Českou a Slovenskou republikou potrvají více než dva roky. Prodlouženou mezinárodní vodní cestu tak turisté budou moci využívat od plavební sezóny v roce 2026.