dm··4 min

Šetrná drogerie je důležitá pro tři čtvrtiny Čechů. Produktům ohleduplným k životnímu prostředí důvěřují, více než polovina si za ně neváhá připlatit

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

PRŮZKUM

Většina Čechů se domnívá, že u produktů, které lze zakoupit v drogeriích, je důležité dbát na ohleduplnost k životnímu prostředí. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt. Po ekologickém produktu sáhne alespoň občas nebo i častěji téměř 70 % lidí. Jejich nákupní chování se přitom změnilo zejména v posledním roce.

obrazek_text

Češi u nákupu z převážné většiny uvažují nad environmentálními dopady produktů. Tři čtvrtiny respondentů se domnívají, že je u drogistických výrobků důležité dbát na ohleduplnost k životnímu prostředí a na stopu, kterou na planetě zanechávají. Opačný názor má pouze jedna desetina dotázaných. Odkrývá to průzkum, jenž pro společnost dm drogerie markt zpracovala agentura STEM/MARK.

Celá pětina osob dále uvedla, že produkty šetrné k životnímu prostředí nakupuje často, dalších 49 % pak alespoň občas. Zájem o tyto výrobky přitom u Čechů roste zejména v poslední době. Více než polovina dotázaných totiž uvedla, že v letech 2021 a 2022 dbala na nákup šetrných drogistických produktů více než v předchozích letech. „Společnost dm vnímá stále sílící požadavky zákazníků na nabídku zelených produktů, a proto své portfolio neustále rozšiřuje. V prodejnách jsme již v roce 2018 zavedli takzvané zelené cenovky, podle nichž se mohou zákazníci snadněji orientovat. Naši nabídku také neustále rozšiřujeme o produkty, které jsou šetrné k životnímu prostředí,“ komentuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt. Právě tato společnost považuje udržitelnost a ohleduplnost k přírodě za součást své filozofie.

Zkušenosti lidí jsou převážně pozitivní, šetrné výrobky častěji nakupují ženy

Stejně vysoká jako ochota si produkty šetrné k životnímu prostředí kupovat je i důvěra lidí v ně, což potvrdilo hned 73 % dotázaných. Necelá jedna pětina lidí naopak v neutrální dopady na planetu u těchto výrobků nevěří. „Výrobci by se proto měli snažit zákazníky o procesu výroby svého zboží co nejlépe informovat. V dm například pomocí symbolu čtyřlístku přímo na obalu produktu jasně deklarujeme to, čím je ohleduplný k přírodě, ať jsou to použité suroviny, či například obal z recyklovaného papíru,“ dodává Peroutka.

Špatnou zkušenost má s šetrnými produkty jen desetina lidí. Polovinu z nich zklamal hlavně slabý nebo nulový účinek, pro 13 % jedinců je zklamáním vysoká cena. „Je však nutné zdůraznit, že například u přírodní kosmetiky se účinek oproti konvenční kosmetice dostaví až po delší době, zato je dlouhodobější,“ upozorňuje Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu dm drogerie markt.

Průzkum dále ukázal, že více než třetina respondentů není příliš ochotna si za udržitelné produkty připlatit. Podstatně větší části dotázaných (60 %) však do produktů šetrných k životnímu prostředí nevadí investovat více peněz. Převažují mezi nimi zejména mladší lidé, pro které je téma životního prostředí velmi důležité.[1]

Udržitelným produktům jsou dle průzkumu kromě mladší generace obecně více nakloněny ženy. Právě ony také častěji tyto typy produktů nakupují a mají o nich lepší povědomí. Zatímco více než polovina lidí si vybaví zejména šetrné produkty značek Nivea, Frosch a alverde, ženy jmenovaly častěji než muži rovněž značky Tierra Verde, Weleda či Pro Climate, produktovou řadu dm drogerie markt. „Řadu Pro Climate, která je nejen klimaticky neutrální, ale i neutrální k životnímu prostředí, jsme na trh uvedli teprve minulý rok. O to více nás těší, že se již etablovala v povědomí zájemců o šetrné drogistické zboží,“ uzavírá Peroutka.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 1 010 lidí ve věku 15–60 let.

Sortiment produktové řady Pro Climate je dostupný na dm.cz/proclimate.

Více námětů pro trvalou udržitelnost naleznete na stránce dm.cz/udrzitelnost.

[1] https://www.pewresearch.org/science/2021/05/26/gen-z-millennials-stand-out-for-climate-change-activism-social-media-engagement-with-issue/

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm