ŘSD vypíše architektonickou soutěž na most přes Drahanské údolí

|

ŘSD vypíše architektonickou soutěž na most přes Drahanské údolí. Na setkání s veřejností k dostavbě Pražského okruhu v Dolních Chabrech to řekl ministr dopravy Martin Kupka. Most je součástí chybějícího úseku Suchdol- Březiněves. Architektonická soutěž se již připravuje na most přes Vltavu, který bude součástí stejného úseku Pražského okruhu.

ŘSD vypíše architektonickou soutěž na most přes Drahanské údolí

„Na základě podnětů vypíšeme architektonickou soutěž na most přes Drahanské údolí, abychom našli nejlepší možné řešení, které bude co nejvíce v souladu s krajinným rázem území,“ říká ministr dopravy Martin Kupka a dodává: „Pražský okruh svým názvem může budit dojem, že se jedná o něco, co se týká pouze Prahy. To je velký omyl. Není to dálnice jenom pro Prahu a pro střední Čechy, jak by se mohlo zdát. Je to klíčová komunikace pro celou Českou republiku, pro všechny naše občany. Je to dluh, který musíme urychleně splatit.

Několikahodinové jednání s veřejností v Dolních Chabrech proběhlo v pondělí 30. října a týkalo se dostavby úseků Pražského okruhu 518 a 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves, které navázalo na obdobné jednání v minulém týdnu v Suchdole. Na trasu v příštím týdnu proběhne veřejné projednání EIA.

Příprava dostavby Pražského okruhu se musí stejně jako každá jiná velká infrastrukturní stavba vypořádat s řadou podnětů ze strany dotčených obcí a městských částí, které se týkají samotné trasy či podoby dálnice. Aktivně proto přistupujeme k diskuzi se zástupci samospráv a různých zájmových spolků. Intenzivně s nimi jednáme a hledáme kompromisní řešení,“ doplňuje generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl.

Dostavba Pražského okruhu je rozdělena na několik úseků – konkrétně 518 (Ruzyně – Suchdol), 519 (Suchdol – Březiněves) a 520 (Březiněves – Satalice). S ohledem na dostavbu byla pro úseky 518 a 519 podána na Ministerstvo životního prostředí žádost o vydání závazného stanoviska EIA. V této souvislosti se v pondělí 6. listopadu uskuteční veřejné projednání. U části 520 je ŘSD těsně před podáním žádosti o vydání závazného stanoviska EIA.

V případně jihovýchodní části označované jako úsek 511 (Běchovice – D1) probíhají výkupy pozemků, je podaná žádost o stavební povolení a ještě do konce letošního roku plánuje ŘSD vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele.

Dostavba Pražského okruhu významně uleví silné dopravě na Spořilovské, Evropské, V Holešovičkách, v tunelovém komplexu Blanka, Karlovarské, Kbelské, Jižní spojce, Štěrboholské a mnoha dalších ulicích. Mezi Suchdolem a Bohnicemi bude nový most, který bude kromě aut i pro cyklisty a pro pěší. Zároveň tranzitní a dálková doprava nebude vytvářet ve špičkách kolony jako dosud.

Zdroj: www.mdcr.cz

Ministerstvo dopravy

Prahu, Vratislav a Trojměstí na baltském pobřeží spojí od prosince 2024 nová železniční linka

Ministerstvo dopravy ČR a České dráhy s ročním předstihem uzavřely desetiletou smlouvu na zajištění veřejných služeb v přepravě cestujících veřejnou drážní dopravou na lince Ex 32 Praha – Pardubice – Lichkov státní hranice (– Polsko) pro období jízdního řádu 2025 až 2034. Tato dohoda představuje významný krok směrem k posílení mezistátního spojení a umožní spojit českou metropoli Prahu a východní Čechy s polskými městy Vratislav, Poznaň, Bydhošť, Gdaňsk a Gdynia.

Ministerstvo dopravy

Až 225 tisíc řidičů a řidiček by si do konce roku mělo vyměnit svůj řidičský průkaz

Během 10 měsíců letošního roku si o výměnu končícího řidičského průkazu požádalo téměř 650 tisíc zájemců, kterých se povinná výměna týkala. Pro nový řidičský průkaz si tak přišlo 77 % řidičů z celkových 875 tisíc, kterým letos platnost průkazu končí. Do konce roku zbývá vyměnit ještě 225 tisíc průkazů, nejvíce v Praze a ve Středočeském kraji. O nový řidičský průkaz si mohou žadatelé požádat on-line přes Portál dopravy.

Ministerstvo dopravy

Nezapomínejte na snižující se viditelnost, varuje BESIP

Zkracování doby denního světla, déšť a mlhy – to vše v období listopadu zvyšuje riziko dopravních nehod, které souvisí se sníženou viditelností. Řidiči by proto měli pozorně sledovat pohyb chodců a cyklistů v silničním provozu a snížit rychlost v případě mokré vozovky či zhoršené viditelnosti. Chodci a cyklisté si zase musí uvědomit, že jejich cesty do práce či školy a zpátky domů se velmi často odehrávají za tmy a šera. Musí proto dbát na to, aby byli pro své okolí dostatečně viditelní.