dm··6 min

První letní paprsky dopadají na kůži. Je třeba nepodcenit jejich sílu a dostatečně chránit svou pokožku

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Pod sluncem bez obav

Venkovní počasí se konečně přehouplo do letních teplot. Co nevidět nastane čas obléct si plavky a vystavit se slunečním paprskům. Právě první opalování ale bývá pro pokožku náročné. Při nesprávné péči může dojít k jejímu spálení, což může způsobit nejedno trápení a urychlit stárnutí kůže. Se správným přístupem a kvalitními produkty však lze takovým problémům snadno předejít.

obrazek_telo

1. Zvolte správný ochranný faktor

Ačkoliv se to může zdát jako banalita, i při výběru adekvátního ochranného faktoru je dobré mít na paměti několik zásad. Kůže má totiž vlastní ochranné mechanismy, které ji do jisté míry samy brání před škodlivými UV paprsky. Po určitou dobu tak může být vystavena slunci bez rizika spálení. „Abychom zjistili, jak dlouhá tato doba je, musíme nejdříve určit svůj fototyp. Podle něj také zjistíme, jaký ochranný faktor je pro nás ideální a jaký opalovací prostředek zvolit,“ vysvětluje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Čím světlejší typ člověk je, tím vyšší hrozí riziko, že se jeho pokožka spálí. Proto by měl volit silnější ochranný faktor produktu na opalování. Člověk s blonďatými či zrzavými vlasy a modrýma nebo zelenýma očima má ochrannou dobu své kůže pět až deset minut. Možné riziko spálení pokožky hrozí téměř okamžitě. Pro tento fototyp člověka je vhodný přípravek s ochranným faktorem třicet až padesát plus. Naopak od přírody tmavší typy se na slunci mohou zdržet o něco déle a při výběru opalovacího přípravku mohou sáhnout po produktu s nižším ochranným faktorem. Od přírody tmavší pokožka u člověka s černými a tmavými vlasy a hnědýma očima disponuje vlastní ochrannou dobou až půl hodiny a riziko spálení pokožky od slunce nehrozí skoro žádné. Lidé s takovým fototypem by si měli vystačit s produkty s ochranným faktorem deset až patnáct. „V dm se pečlivě věnujeme edukaci našich zákazníků ohledně ochrany před slunečním zářením. Proto nás těší, že sledujeme meziroční nárůst prodeje opalovacích přípravků. V letošním květnu jsme zaznamenali dokonce stoprocentní nárůst v počtu prodaných kusů opalovacích přípravků oproti předchozímu roku. Pravdou je, že roli mohou hrát i loňská covidová opatření, přestože v květnu docházelo k postupnému rozvolňování,“ doplňuje Peroutka.

U dětí je samozřejmě vhodné volit minimálně ochranný faktor třicet. Obzvlášť náchylná je pokožka kojence, která je až desetkrát tenčí než ta dospělého člověka. Vhodné je proto využít produkty na opalování určené přímo pro děti. „Většina takových přípravků je navíc bez parfemace a je obohacená o pečující složky, jako je glycerin nebo vitamín E. Dětem tak zaručují tu nejlepší péči. Alternativou mohou být i speciální produkty určené pro citlivou kůži, které jsou vhodné nejen pro děti, ale i pro lidi trpící sluneční alergií. Vždy je možné vybrat si i z přírodních přípravků,“ přibližuje Peroutka.

2. Nezapomínejte na sílu slunce ani při sportu

Před létem ženy i muži ladí formu na plavkovou sezonu. Většina sportovců se navíc přesouvá z tělocvičny na venkovní hřiště. V zápalu tréninku mohou zapomenout na sílu slunce a odnést si tak bolestivé spálení na místech, kde jim pokožku nezakrývá úbor na cvičení. Pro ochranu sportovců před sluncem existují speciální přípravky, které jsou uzpůsobené pro fyzickou zátěž. Jejich předností je především schopnost lépe odolávat vodě a potu, některé navíc nabízejí také chladivý efekt.

„Přípravky odolné vodě se testují v takzvaném whirlpool-testu. Ten musí potvrdit, že po dvakrát dvaceti minutách strávených ve vodě a stejné době schnutí, bez osušení ručníkem, zůstane minimálně polovina původního ochranného faktoru na pokožce,“ popisuje Peroutka a dodává, že pro docílení původní síly opalovacího přípravku je třeba jeho aplikaci po mytí či koupání zopakovat. Sportovci se nemusejí obávat dlouhého mazání, pro praktičtější aplikaci mohou využít například spreje na opalování.

3. O kůži pečujte i po opalování

Opalováním to nekončí. I při použití správného opalovacího přípravku je delší pobyt na slunci pro pokožku náročný. Důležitá je tak i následná péče. Po večerní hygieně je dobré využít přípravky, které jsou určené k péči po opalování. Ty zajistí lepší regeneraci pokožky. Použitím správné péče se prodlouží opálení a chladivý účinek zmírní podráždění pokožky. Zásadní součástí přípravků po opalování je také hydratační efekt, jenž vrací pokožce vláhu, kterou sluněním ztratila.

„V dm drogerii máme širokou nabídku produktů určených k ochraně před sluncem. Kromě přípravků k péči na a po opalování jsou dostupné například i přípravky vhodné pro samoopalování, dále speciální krémy na obličej a dekolt pro ženy. Důležitou součástí letní výbavy jsou rovněž produkty na ochranu rtů a vlasů, které v našich prodejnách samozřejmě nechybí,“ uzavírá Jiří Peroutka.

Tipy na opalování a ochranu pokožky před sluncem zákazníci naleznou na dm.cz/opalovani. Na stránce se lze seznámit také s kompletní nabídkou opalovacích přípravků.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm