dm··6 min

První letní paprsky dopadají na kůži. Je třeba nepodcenit jejich sílu a dostatečně chránit svou pokožku

Pod sluncem bez obav

Venkovní počasí se konečně přehouplo do letních teplot. Co nevidět nastane čas obléct si plavky a vystavit se slunečním paprskům. Právě první opalování ale bývá pro pokožku náročné. Při nesprávné péči může dojít k jejímu spálení, což může způsobit nejedno trápení a urychlit stárnutí kůže. Se správným přístupem a kvalitními produkty však lze takovým problémům snadno předejít.

obrazek_telo

1. Zvolte správný ochranný faktor

Ačkoliv se to může zdát jako banalita, i při výběru adekvátního ochranného faktoru je dobré mít na paměti několik zásad. Kůže má totiž vlastní ochranné mechanismy, které ji do jisté míry samy brání před škodlivými UV paprsky. Po určitou dobu tak může být vystavena slunci bez rizika spálení. „Abychom zjistili, jak dlouhá tato doba je, musíme nejdříve určit svůj fototyp. Podle něj také zjistíme, jaký ochranný faktor je pro nás ideální a jaký opalovací prostředek zvolit,“ vysvětluje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Čím světlejší typ člověk je, tím vyšší hrozí riziko, že se jeho pokožka spálí. Proto by měl volit silnější ochranný faktor produktu na opalování. Člověk s blonďatými či zrzavými vlasy a modrýma nebo zelenýma očima má ochrannou dobu své kůže pět až deset minut. Možné riziko spálení pokožky hrozí téměř okamžitě. Pro tento fototyp člověka je vhodný přípravek s ochranným faktorem třicet až padesát plus. Naopak od přírody tmavší typy se na slunci mohou zdržet o něco déle a při výběru opalovacího přípravku mohou sáhnout po produktu s nižším ochranným faktorem. Od přírody tmavší pokožka u člověka s černými a tmavými vlasy a hnědýma očima disponuje vlastní ochrannou dobou až půl hodiny a riziko spálení pokožky od slunce nehrozí skoro žádné. Lidé s takovým fototypem by si měli vystačit s produkty s ochranným faktorem deset až patnáct. „V dm se pečlivě věnujeme edukaci našich zákazníků ohledně ochrany před slunečním zářením. Proto nás těší, že sledujeme meziroční nárůst prodeje opalovacích přípravků. V letošním květnu jsme zaznamenali dokonce stoprocentní nárůst v počtu prodaných kusů opalovacích přípravků oproti předchozímu roku. Pravdou je, že roli mohou hrát i loňská covidová opatření, přestože v květnu docházelo k postupnému rozvolňování,“ doplňuje Peroutka.

U dětí je samozřejmě vhodné volit minimálně ochranný faktor třicet. Obzvlášť náchylná je pokožka kojence, která je až desetkrát tenčí než ta dospělého člověka. Vhodné je proto využít produkty na opalování určené přímo pro děti. „Většina takových přípravků je navíc bez parfemace a je obohacená o pečující složky, jako je glycerin nebo vitamín E. Dětem tak zaručují tu nejlepší péči. Alternativou mohou být i speciální produkty určené pro citlivou kůži, které jsou vhodné nejen pro děti, ale i pro lidi trpící sluneční alergií. Vždy je možné vybrat si i z přírodních přípravků,“ přibližuje Peroutka.

2. Nezapomínejte na sílu slunce ani při sportu

Před létem ženy i muži ladí formu na plavkovou sezonu. Většina sportovců se navíc přesouvá z tělocvičny na venkovní hřiště. V zápalu tréninku mohou zapomenout na sílu slunce a odnést si tak bolestivé spálení na místech, kde jim pokožku nezakrývá úbor na cvičení. Pro ochranu sportovců před sluncem existují speciální přípravky, které jsou uzpůsobené pro fyzickou zátěž. Jejich předností je především schopnost lépe odolávat vodě a potu, některé navíc nabízejí také chladivý efekt.

„Přípravky odolné vodě se testují v takzvaném whirlpool-testu. Ten musí potvrdit, že po dvakrát dvaceti minutách strávených ve vodě a stejné době schnutí, bez osušení ručníkem, zůstane minimálně polovina původního ochranného faktoru na pokožce,“ popisuje Peroutka a dodává, že pro docílení původní síly opalovacího přípravku je třeba jeho aplikaci po mytí či koupání zopakovat. Sportovci se nemusejí obávat dlouhého mazání, pro praktičtější aplikaci mohou využít například spreje na opalování.

3. O kůži pečujte i po opalování

Opalováním to nekončí. I při použití správného opalovacího přípravku je delší pobyt na slunci pro pokožku náročný. Důležitá je tak i následná péče. Po večerní hygieně je dobré využít přípravky, které jsou určené k péči po opalování. Ty zajistí lepší regeneraci pokožky. Použitím správné péče se prodlouží opálení a chladivý účinek zmírní podráždění pokožky. Zásadní součástí přípravků po opalování je také hydratační efekt, jenž vrací pokožce vláhu, kterou sluněním ztratila.

„V dm drogerii máme širokou nabídku produktů určených k ochraně před sluncem. Kromě přípravků k péči na a po opalování jsou dostupné například i přípravky vhodné pro samoopalování, dále speciální krémy na obličej a dekolt pro ženy. Důležitou součástí letní výbavy jsou rovněž produkty na ochranu rtů a vlasů, které v našich prodejnách samozřejmě nechybí,“ uzavírá Jiří Peroutka.

Tipy na opalování a ochranu pokožky před sluncem zákazníci naleznou na dm.cz/opalovani. Na stránce se lze seznámit také s kompletní nabídkou opalovacích přípravků.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.