dm··6 min

Pro 86 % Čechů je používání opalovacího přípravku samozřejmostí. Preferují ty voděodolné a nejlépe ve spreji, ukázal průzkum

Průzkum dm drogerie markt

Opalovací přípravky s ochranným faktorem jsou základní obranou proti zdraví škodlivému UV záření. Podle nejnovějšího průzkumu dm drogerie markt je používá celkem 86 % Čechů. Nejčastěji pak preferují aplikaci ve formě spreje, pro 3 ze 4 uživatelů je zásadní, aby byl přípravek voděodolný.

obrazek_do_tela

Slunce, voda, opalování, relaxace – to vše neodmyslitelně patří k létu. Prázdninové měsíce jsou však zároveň obdobím, kdy je naše pokožka nejzranitelnější, a je tudíž potřeba ji účinně chránit. Většina Čechů si toto riziko uvědomuje, přičemž svědomitější jsou v tomto ohledu ženy a mladší lidé s vyšším vzděláním. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt v květnu letošního roku provedla agentura STEM/MARK mezi lidmi od 25 do 60 let.

Blíží se čas dovolených

Letošní letní sezóna může být z pohledu dovolených v některých ohledech rekordní. Napovídá tomu průzkum společnosti Explorio, podle kterého letos o prázdninovém pobytu v Česku ani v zahraničí neuvažují pouhá 4 % domácností. „Právě při letních dovolených využívají podle průzkumu Češi opalovací přípravky nejčastěji. Při zahraničním pobytu u moře nezapomíná na ochranné opalovací přípravky celkem 69 % dotázaných. Na letní dovolenou v Česku si je pak přibalí 66 % respondentů,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt a dodává: „Celkem 75 % uživatelů si opalovací přípravek kupuje před odjezdem na dovolenou. Pro 45 % je důvodem preference konkrétní značky, 30 % dotázaných má zas větší důvěru v produkty českých výrobců.“

Voděodolný a nejlépe ve spreji

Výsledky studie dále napovídají, že u Čechů jednoznačně vítězí voděodolné ochranné opalovací přípravky. Jejich preferenci uvádí více než 3 ze 4 dotázaných. Zdaleka tak jednoznačné už to však není při volbě formy aplikace přípravku. Nejoblíbenější jsou spreje (32 %), které preferují zejména lidé ve středním věku. Následují opalovací mléka (30 %), jež si udržují oblibu zejména mezi seniory, a na třetím místě figurují krémy (28 %). Ty podle průzkumu používají zejména zástupci mladší generace.

I přes mraky se lze spálit

„Průzkum ukázal, že při letní dovolené v tuzemsku se většina Čechů (54 %) spoléhá na opalovací přípravky se středně vysokým opalovacím faktorem. Při dovolené u moře však již správně volí faktor vysoký nebo velmi vysoký (71 %),“ popisuje Peroutka. Obezřetnost však podle studie nesprávně upadá v situaci, kdy je slunce schované za mraky. Při zatažené obloze na letní dovolené v Česku opalovací přípravek většinou nepoužije 39 % dotázaných. V případě pobytu u moře jsou již opatrnější, avšak pro téměř 3 z 10 Čechů je zamračené nebe důvodem k vynechání aplikace přípravku. Oblaka přitom nedokážou zachytit veškeré UV záření a rekreant se tak může ošklivě spálit, i když je slunce za mraky.

Kůži je třeba chránit

Každé letní spálení pokožky může zvyšovat riziko vzniku rakoviny kůže. Ta každoročně v Česku postihne více než 15 tisíc lidí a jedná se tak o vůbec nejčastější nádorové onemocnění u nás. Právě ochranné opalovací přípravky představují základní obranu před nebezpečným UV zářením a jsou prevencí před vznikem kožních chorob a předčasným stárnutím pokožky. Člověk by je měl aplikovat alespoň 20 minut před příchodem na slunce a po 2 až 3 hodinách nanést novou vrstvu. Obecné pravidlo pak radí neopalovat se mezi 11 a 14 hodinou. Ani po konci slunění by však lidé neměli na péči o svoji pokožku zapomínat. Ta je často po působení slunečních paprsků vysušená a nejlépe jí prospěje hydratační přípravek po opalování. Ten podle výsledků studie používají 3 ze 4 dotazovaných, ovšem polovina z nich pouze v případě, že se na slunci spálí.

Produkty pro zdravé opalování

Ideální volbou pro ochranu kůže nejeden dospělého, ale i citlivé pokožky dětí, jsou kvalitní přípravky značky SUNDANCE, alverde či babylove. Tyto produkty mohou zájemci před odjezdem na letní dovolenou, ať už v Česku či v zahraničí, zakoupit v prodejnách dm drogerie.

1. SUNDANCE | Pro Climate fluid na opalování OF 50

Množství: 100 ml

Cena: 149 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

2. alverde | vitamínový krém na opalování OF 30

Množství: 75 ml

Cena: 129 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

3. SUNDANCE | sprej na opalování Sport OF 30

Množství: 200 ml

Cena: 119 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

4. SUNDANCE | krém na opalování OF 30

Množství: 100 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

5. babylove | dětská tyčinka na opalování Sensitive OF 50+

Množství: 20 g

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

6. SUNDANCE | dětský sprej na opalování Sensitiv OF 50+

Množství: 200 ml

Cena: 179 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

7. alverde | Aprés emulze po opalování

Množství: 200 ml

Cena: 109 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

8. SUNDANCE | emulze po opalování

Množství: 500 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

9 SUNDANCE | sorbet po opalování After Sun

Množství: 200 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.