dm··6 min

Pro 86 % Čechů je používání opalovacího přípravku samozřejmostí. Preferují ty voděodolné a nejlépe ve spreji, ukázal průzkum

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Průzkum dm drogerie markt

Opalovací přípravky s ochranným faktorem jsou základní obranou proti zdraví škodlivému UV záření. Podle nejnovějšího průzkumu dm drogerie markt je používá celkem 86 % Čechů. Nejčastěji pak preferují aplikaci ve formě spreje, pro 3 ze 4 uživatelů je zásadní, aby byl přípravek voděodolný.

obrazek_do_tela

Slunce, voda, opalování, relaxace – to vše neodmyslitelně patří k létu. Prázdninové měsíce jsou však zároveň obdobím, kdy je naše pokožka nejzranitelnější, a je tudíž potřeba ji účinně chránit. Většina Čechů si toto riziko uvědomuje, přičemž svědomitější jsou v tomto ohledu ženy a mladší lidé s vyšším vzděláním. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt v květnu letošního roku provedla agentura STEM/MARK mezi lidmi od 25 do 60 let.

Blíží se čas dovolených

Letošní letní sezóna může být z pohledu dovolených v některých ohledech rekordní. Napovídá tomu průzkum společnosti Explorio, podle kterého letos o prázdninovém pobytu v Česku ani v zahraničí neuvažují pouhá 4 % domácností. „Právě při letních dovolených využívají podle průzkumu Češi opalovací přípravky nejčastěji. Při zahraničním pobytu u moře nezapomíná na ochranné opalovací přípravky celkem 69 % dotázaných. Na letní dovolenou v Česku si je pak přibalí 66 % respondentů,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt a dodává: „Celkem 75 % uživatelů si opalovací přípravek kupuje před odjezdem na dovolenou. Pro 45 % je důvodem preference konkrétní značky, 30 % dotázaných má zas větší důvěru v produkty českých výrobců.“

Voděodolný a nejlépe ve spreji

Výsledky studie dále napovídají, že u Čechů jednoznačně vítězí voděodolné ochranné opalovací přípravky. Jejich preferenci uvádí více než 3 ze 4 dotázaných. Zdaleka tak jednoznačné už to však není při volbě formy aplikace přípravku. Nejoblíbenější jsou spreje (32 %), které preferují zejména lidé ve středním věku. Následují opalovací mléka (30 %), jež si udržují oblibu zejména mezi seniory, a na třetím místě figurují krémy (28 %). Ty podle průzkumu používají zejména zástupci mladší generace.

I přes mraky se lze spálit

„Průzkum ukázal, že při letní dovolené v tuzemsku se většina Čechů (54 %) spoléhá na opalovací přípravky se středně vysokým opalovacím faktorem. Při dovolené u moře však již správně volí faktor vysoký nebo velmi vysoký (71 %),“ popisuje Peroutka. Obezřetnost však podle studie nesprávně upadá v situaci, kdy je slunce schované za mraky. Při zatažené obloze na letní dovolené v Česku opalovací přípravek většinou nepoužije 39 % dotázaných. V případě pobytu u moře jsou již opatrnější, avšak pro téměř 3 z 10 Čechů je zamračené nebe důvodem k vynechání aplikace přípravku. Oblaka přitom nedokážou zachytit veškeré UV záření a rekreant se tak může ošklivě spálit, i když je slunce za mraky.

Kůži je třeba chránit

Každé letní spálení pokožky může zvyšovat riziko vzniku rakoviny kůže. Ta každoročně v Česku postihne více než 15 tisíc lidí a jedná se tak o vůbec nejčastější nádorové onemocnění u nás. Právě ochranné opalovací přípravky představují základní obranu před nebezpečným UV zářením a jsou prevencí před vznikem kožních chorob a předčasným stárnutím pokožky. Člověk by je měl aplikovat alespoň 20 minut před příchodem na slunce a po 2 až 3 hodinách nanést novou vrstvu. Obecné pravidlo pak radí neopalovat se mezi 11 a 14 hodinou. Ani po konci slunění by však lidé neměli na péči o svoji pokožku zapomínat. Ta je často po působení slunečních paprsků vysušená a nejlépe jí prospěje hydratační přípravek po opalování. Ten podle výsledků studie používají 3 ze 4 dotazovaných, ovšem polovina z nich pouze v případě, že se na slunci spálí.

Produkty pro zdravé opalování

Ideální volbou pro ochranu kůže nejeden dospělého, ale i citlivé pokožky dětí, jsou kvalitní přípravky značky SUNDANCE, alverde či babylove. Tyto produkty mohou zájemci před odjezdem na letní dovolenou, ať už v Česku či v zahraničí, zakoupit v prodejnách dm drogerie.

1. SUNDANCE | Pro Climate fluid na opalování OF 50

Množství: 100 ml

Cena: 149 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

2. alverde | vitamínový krém na opalování OF 30

Množství: 75 ml

Cena: 129 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

3. SUNDANCE | sprej na opalování Sport OF 30

Množství: 200 ml

Cena: 119 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

4. SUNDANCE | krém na opalování OF 30

Množství: 100 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

5. babylove | dětská tyčinka na opalování Sensitive OF 50+

Množství: 20 g

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

6. SUNDANCE | dětský sprej na opalování Sensitiv OF 50+

Množství: 200 ml

Cena: 179 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

7. alverde | Aprés emulze po opalování

Množství: 200 ml

Cena: 109 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

8. SUNDANCE | emulze po opalování

Množství: 500 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

9 SUNDANCE | sorbet po opalování After Sun

Množství: 200 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| dm
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
| dm