Pro 86 % Čechů je používání opalovacího přípravku samozřejmostí. Preferují ty voděodolné a nejlépe ve spreji, ukázal průzkum

|

Průzkum dm drogerie markt

Opalovací přípravky s ochranným faktorem jsou základní obranou proti zdraví škodlivému UV záření. Podle nejnovějšího průzkumu dm drogerie markt je používá celkem 86 % Čechů. Nejčastěji pak preferují aplikaci ve formě spreje, pro 3 ze 4 uživatelů je zásadní, aby byl přípravek voděodolný.

obrazek_do_tela

Slunce, voda, opalování, relaxace – to vše neodmyslitelně patří k létu. Prázdninové měsíce jsou však zároveň obdobím, kdy je naše pokožka nejzranitelnější, a je tudíž potřeba ji účinně chránit. Většina Čechů si toto riziko uvědomuje, přičemž svědomitější jsou v tomto ohledu ženy a mladší lidé s vyšším vzděláním. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt v květnu letošního roku provedla agentura STEM/MARK mezi lidmi od 25 do 60 let.

Blíží se čas dovolených

Letošní letní sezóna může být z pohledu dovolených v některých ohledech rekordní. Napovídá tomu průzkum společnosti Explorio, podle kterého letos o prázdninovém pobytu v Česku ani v zahraničí neuvažují pouhá 4 % domácností. „Právě při letních dovolených využívají podle průzkumu Češi opalovací přípravky nejčastěji. Při zahraničním pobytu u moře nezapomíná na ochranné opalovací přípravky celkem 69 % dotázaných. Na letní dovolenou v Česku si je pak přibalí 66 % respondentů,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt a dodává: „Celkem 75 % uživatelů si opalovací přípravek kupuje před odjezdem na dovolenou. Pro 45 % je důvodem preference konkrétní značky, 30 % dotázaných má zas větší důvěru v produkty českých výrobců.“

Voděodolný a nejlépe ve spreji

Výsledky studie dále napovídají, že u Čechů jednoznačně vítězí voděodolné ochranné opalovací přípravky. Jejich preferenci uvádí více než 3 ze 4 dotázaných. Zdaleka tak jednoznačné už to však není při volbě formy aplikace přípravku. Nejoblíbenější jsou spreje (32 %), které preferují zejména lidé ve středním věku. Následují opalovací mléka (30 %), jež si udržují oblibu zejména mezi seniory, a na třetím místě figurují krémy (28 %). Ty podle průzkumu používají zejména zástupci mladší generace.

I přes mraky se lze spálit

„Průzkum ukázal, že při letní dovolené v tuzemsku se většina Čechů (54 %) spoléhá na opalovací přípravky se středně vysokým opalovacím faktorem. Při dovolené u moře však již správně volí faktor vysoký nebo velmi vysoký (71 %),“ popisuje Peroutka. Obezřetnost však podle studie nesprávně upadá v situaci, kdy je slunce schované za mraky. Při zatažené obloze na letní dovolené v Česku opalovací přípravek většinou nepoužije 39 % dotázaných. V případě pobytu u moře jsou již opatrnější, avšak pro téměř 3 z 10 Čechů je zamračené nebe důvodem k vynechání aplikace přípravku. Oblaka přitom nedokážou zachytit veškeré UV záření a rekreant se tak může ošklivě spálit, i když je slunce za mraky.

Kůži je třeba chránit

Každé letní spálení pokožky může zvyšovat riziko vzniku rakoviny kůže. Ta každoročně v Česku postihne více než 15 tisíc lidí a jedná se tak o vůbec nejčastější nádorové onemocnění u nás. Právě ochranné opalovací přípravky představují základní obranu před nebezpečným UV zářením a jsou prevencí před vznikem kožních chorob a předčasným stárnutím pokožky. Člověk by je měl aplikovat alespoň 20 minut před příchodem na slunce a po 2 až 3 hodinách nanést novou vrstvu. Obecné pravidlo pak radí neopalovat se mezi 11 a 14 hodinou. Ani po konci slunění by však lidé neměli na péči o svoji pokožku zapomínat. Ta je často po působení slunečních paprsků vysušená a nejlépe jí prospěje hydratační přípravek po opalování. Ten podle výsledků studie používají 3 ze 4 dotazovaných, ovšem polovina z nich pouze v případě, že se na slunci spálí.

Produkty pro zdravé opalování

Ideální volbou pro ochranu kůže nejeden dospělého, ale i citlivé pokožky dětí, jsou kvalitní přípravky značky SUNDANCE, alverde či babylove. Tyto produkty mohou zájemci před odjezdem na letní dovolenou, ať už v Česku či v zahraničí, zakoupit v prodejnách dm drogerie.

1. SUNDANCE | Pro Climate fluid na opalování OF 50

Množství: 100 ml

Cena: 149 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

2. alverde | vitamínový krém na opalování OF 30

Množství: 75 ml

Cena: 129 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

3. SUNDANCE | sprej na opalování Sport OF 30

Množství: 200 ml

Cena: 119 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

4. SUNDANCE | krém na opalování OF 30

Množství: 100 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

5. babylove | dětská tyčinka na opalování Sensitive OF 50+

Množství: 20 g

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

6. SUNDANCE | dětský sprej na opalování Sensitiv OF 50+

Množství: 200 ml

Cena: 179 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

7. alverde | Aprés emulze po opalování

Množství: 200 ml

Cena: 109 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

8. SUNDANCE | emulze po opalování

Množství: 500 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

9 SUNDANCE | sorbet po opalování After Sun

Množství: 200 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

dm

Ženy se kvůli covidu méně líčí, zanedbávají i čištění pleti. Jen krémy však v péči o pleť nestačí

Lednový průzkum společnosti dm drogerie markt odhalil, že ženy během pandemie covidu-19 omezily líčení. Méně se líčí 24 % žen, 11 % s líčením přestalo úplně. Naproti tomu na péči o pleť ženy nezapomínají, stejně nebo více nyní o svou pleť pečuje 73 % z nich. Používají hlavně denní a noční krémy, méně však využívají odličovací přípravky či tonika. To se týká především starších žen. Samotné krémy však nejsou dostatečnou péčí. Domněnka, že při absenci líčení není odličování pleti potřeba, je však mýtem. Odličování a čištění je naopak zcela zásadním krokem správné péče o pleť obličeje.