Ministerstvo dopravy··4 min

Příprava prioritních staveb dálnic D6, D11, D35 nebo D48 pokračuje výběrem zhotovitelů

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Otevřením obálek s nabídkami začalo Ředitelství silnic a dálnic sérii výběrů stavebních firem, které postaví přes sto kilometrů nových dálnic. Nabídky na dostavbu 23 km dálnice D11 z Hradce Králové až na Jaroměř jsou v průměru o třetinu nižší než předpokládaná cena.

Příprava prioritních staveb dálnic D6, D11, D35 nebo D48 pokračuje výběrem zhotovitelů

„Za poslední tři roky jsme zrychlili výstavbu a přípravu nových dálnic a silnic první třídy. Aktuálně stavíme 230 kilometrů bezpečnějších silnic, otevřeli jsme celkem 120 kilometrů nových komunikací a připraveno k zahájení v dalších měsících máme 152 kilometrů,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Ředitelství silnic a dálnic dnes obdrželo ve druhém kole výběrového řízení na 7,4 kilometrů dlouhý úsek D11 1106 Hradec Králové – Smiřice šest nabídek. Oproti původně předpokládané hodnotě zakázky ve výši čtyři miliardy korun (4 008 000 000 Kč) nabídlo sdružení pod vedením EUROVIA CS, a.s. stavbu za 2,6 miliardy korun (2 593 810 985 Kč), což je 65 procent ceny. Druhá nejnižší nabídka je od společnosti Strabag, a.s. za 2,9 miliardy (2 949 893 796 Kč), to je 74 procenta z ceny. Třetí nejnižší pak podalo sdružení s vedoucí firmou COLAS CZ, a.s. za 3,2 miliardy korun (3 164 940 687 Kč), což je 79 procent z původně plánované výši zakázky.

O stavbu 15,2 kilometru dlouhého úseku D11 1107 Smiřice – Jaroměř se přihlásilo osm stavebních firem a sdružení. Nejnižší cenu nabídlo sdružení pod vedením firmy PORR, a.s. s nabídkou 1,49 miliardy korun (1 497 742 032 Kč), což je 62 procent předpokládané hodnoty zakázky. Další sdružení pod vedením firmy Metrostav, a.s. nabídla postavit úsek za 1,52 miliardy (1 528 230 420 Kč), to je 63,3 procenta. Třetí skončilo sdružení s vedoucí firmou M – SILNICE, a.s., která chce dostavit úsek za 1,57 miliardy (1 573 999 604 Kč), což je 65,2 procenta z původní předpokládané ceny 2,4 miliardy korun (2 413 000 000 Kč). Záruční doba na stavby je u všech nabídek 10 let.

U všech staveb nyní bude hodnotící komise jmenována vládou posuzovat nabídky, vyhodnotí tu nejlepší a doporučí ji k výběru. Pro nové stavby je to další krok vedoucí k zahájení výstavby desítek kilometrů úseků dálnic v následujících měsících. Většina prioritních staveb, která nemusela opakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí (EIA), již má zažádáno o stavební povolení, u některých vybraných stavebních objektů je již vydáno pravomocné povolení umožňující stavbu.

V dalších dnech bude pokračovat otevírání obálek se zhotoviteli a výběr zhotovitelů na tři úseky karlovarské dálnice D6, pokračování dálnice D35 z Hradce Králové směrem na Mohelnici nebo obchvat Frýdku-Místku na D48.

Stavbu D11 účelově zdržují Děti země

Některé stavby dálnic se potýkají s problémem účelových odvolávání se proti vydanému stavebnímu povolení. Příkladem je úsek dálnice D11 směřující z Hradce Králové do Smiřic, kde může dojít až k ročnímu zdržení kvůli podanému rozkladu spolku Děti země.

„Podaný rozklad spolkem, který údajně chrání přírodu, je účelový, zavalí úřady několikaměsíčním papírováním místo toho, aby mohla stavba co nejdřív sloužit lidem a chránit především je před těžkou nákladní dopravou,“ dodal ministr Ťok.

Na trase budoucí dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Smiřice již probíhá archeologický průzkum, po kterém bylo možné ještě letos zahájit stavbu samotné dálnice. Vydané stavební povolení na úsek s číslem 1106-1 D11 Hradec Králové – Předměřice nad Labem není tak kvůli napadení spolkem Děti země platné.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy