Resort dopravy udělal další důležitý krok k výstavbě nových úseků dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Pro stavbu dálnice mezi Novým Strašecím a Řevničovem se nyní vybírá zhotovitel. Už začátkem října budou pokračovat rovněž soutěže na zhotovitele dalších úseků D6 – obchvatů Lubence a Řevničova. U všech těchto staveb už ŘSD požádalo o stavební povolení. Zatím nepravomocně jsou již vydána povolení na části staveb Nové Strašecí – Řevničov a Řevničov, obchvat. Všechny pozemky jsou smluvně zajištěny. Pokud tedy nedojde k účelovým odvoláním proti stavebnímu povolení či výběru zhotovitele, může výstavba nových částí D6 začít ještě letos.
Ředitelství silnic a dálnic dnes obdrželo ve druhém kole výběrového řízení na 5,55 kilometrů dlouhý úsek D6 Nové Strašecí – Řevničov 11 nabídek, výběrovým kritériem nebyla jen cena stavby, nýbrž i její doba záruky. Oproti původně plánované hodnotě zakázky ve výši 1,15 miliardy korun nabídlo sdružení pod vedením Berger Bau stavbu za 745 milionů korun (bez DPH), což je 65 procent ceny. Druhá nejnižší nabídka je od sdružení vedené firmou Porr. Třetí nejnižší pak podalo sdružení s vedoucí společností VHS. Stavba by měla být dokončena a uvedena do provozu zhruba tři roky od svého zahájení. Totéž platí i pro obchvaty Lubence a Řevničova.
Na všechny tři stavby na D6 bylo druhé kolo výběrového řízení zhotovitele zahájeno 1. června. Soutěže budou v nejbližších dnech uzavřeny také pro úseky Řevničov, obchvat a Lubenec, obchvat. V případě všech tří staveb již má stát s majiteli pozemků smluvně zajištěny potřebné nemovitosti a nebude nutné vést vyvlastňovací řízení. Pro stavbu Lubenec obchvat je už majetkové vyrovnání kompletně ukončeno a stát má všechny potřebné pozemky k dispozici. Na zbylých dvou stavbách ještě musí u některých pozemků dojít ke směně či výkupu. Jde už ale pouze o ukončení těchto administrativních procesů, smluvně jsou všechny pozemky ošetřeny a ŘSD o ně nevede spory.
Nové úseky D6 patří mezi prioritní stavby státu, u nichž se podařilo vyjednat s Evropskou komisí výjimku, a nemusel se tak znovu opakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí (tzv. EIA). V těchto dnech se také u dalších chystaných dálničních staveb otevírají obálky v soutěžích na zhotovitele. Vítězné společnosti jsou známy například u dvou nových úseků D11. Mezi další stavby, které jsou blízko zahájení patří také D35, která spojí Hradec Králové a Olomouc. Začátkem a v průběhu příštího roku budou následovat další dálniční stavby na jihočeské D3, napojení D56 na D48 a obchvat Frýdku-Místku či dostavba D1 u Přerova. Dohromady se tak česká dálniční síť do čtyř let rozroste o zhruba 150 km nových dálničních úseků.
Zdroj: www.mdcr.cz