Vysoko na vysílači se zranil technik a je potřeba ho dostat do péče záchranářů. Takový scénář si na společném cvičení vyzkoušeli hasiči i zástupci Vodafonu. Vzájemná spolupráce je ale mnohem širší, díky vysílačům Vodafonu mají hasiči přehled třeba o postupující větrné smršti. Zásadní je i lokalizace volajících na tísňové linky, kterým se tak může dostat co nejrychlejší pomoci.
„Dva pracovníci montovali antény a je tam podezření na poranění krční páteře,“ zazní na začátku společného cvičení Vodafonu a hasičů. „Nosítka s dekou kvůli tepelnýmu komfortu?“ ptá se záchranář ze země. „Určitě s dekou, tady strašně fouká, je tu zima,“ dostává odpověď z vrcholu vysílače.
Taktické cvičení k záchraně člověka z vysílače se uskutečnilo na přelomu května a června nedaleko obce Dobřany v Královéhradeckém kraji. Cvičení se zúčastnilo lezecké družstvo HZS Královéhradeckého kraje a pracovníci i vedení společnosti Vodafone Czech Republic.
„Cvičení je důkaz, že nic nepodceňujeme. Protože připravenost a koordinace všech složek je nesmírně důležitá pro to, aby případná záchrana dopadla dobře,“ popsal na místě Petr Dvořák, generální ředitel českého Vodafonu.
Spolupráce Vodafonu a hasičů je přitom velmi široká a netýká se zdaleka jen zmíněného cvičení. Vodafone například předává hasičům online informace o stavu své mobilní sítě a konkrétně o tom, kde došlo k výpadku napájení a vysílač musí fungovat na baterii. Protože síť Vodafonu tvoří tisíce mobilních vysílačů napříč Českem, hasiči tak mají okamžitý přehled například o postupující větrné smršti a tom, jaké škody páchá.
Podobně Vodafone s hasiči spolupracuje i v oblasti lokalizace volajících na tísňové linky, kterým se tak může dostat co nejrychlejší pomoci. Záchranku, hasiče i policii si zákazníci Vodafonu zavolají také přes Wi-Fi.
Vodafone pomáhá také s dodatečným pokrytím v případě mimořádných událostí, jako byl loňský rozsáhlý požár v Českém Švýcarsku nebo tornádo na jihu Moravy v červnu 2021.
Zdroj: www.vodafone.cz