České Dráhy··4 min

Po Vysočině se rozeběhly nové „Lišky“, výměna regionálních vlaků v kraji se blíží ke konci

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

RegioFox, tedy „regionální Liška“, je název nové dvoučlánkové motorové jednotky, která je vybavena klimatizací, má nízkopodlažní uspořádání a bezbariérový nástup, palubní Wi-Fi síť i elektrické zásuvky a USB pro napájení cestovní elektroniky. Nový typ byl schválen v červnu a jedny z prvních převzatých vlaků zamířily na Vysočinu, kde už obsluhují první z plánovaných spojů. Slavnostní předání nových motorových vlaků Kraji Vysočina a jeho obyvatelům a dokončení celé výměny regionálních vlaků na Vysočině se uskuteční v září.

„V depu v Havlíčkově Brodě budeme mít celkem 16 nových jednotek RegioFox. Ty obslouží na Vysočině jednak trať z Havlíčkova Brodu do Ždírce nad Doubravou a dál do Pardubic a z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu do Telče a Slavonic. Společně s RegioPantery a motorovými vozy RegioSpider obslouží nové vlaky drtivou většinu výkonů v celém kraji. Vysočina tak má jeden z nejmodernějších vozidlových parků a také díky Regionovám na dalších tratích jsou už v roce 2024 vlakové spoje v kraji prakticky stoprocentně přístupné cestujícím na vozíku,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Dodání nových vlakových jednotek pro Kraj Vysočina se promítne do vyššího komfortu cestování v drážní dopravě a posílí požadovanou kapacitu. V případě drážní dopravy jde často o realizaci víceletých projektů. Od rozhodnutí požadovat po dopravci novou vozbu až po nasazení v provozu uplynou čtyři i více let. Proto už nyní probíhají jednání k další významné obnově kolejových vozidel s plánovaným provozem od roku 2030 na území Kraje Vysočina. Jedná se jak o elektrické jednotky, tak i o bateriové elektrické jednotky,“ říká hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek.

„RegioFoxy nabízejí cestujícím bezbariérové cestování, klimatizované prostory, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, palubní Wi-Fi síť, která usnadní připojení na internet, ale také prostory pro kočárky, jízdní kola a další vybavení pro pohodlné a moderní cestování na železnici. I regionální vlak je tak možné proměnit v místo pro odpočinek, pojízdnou kancelář, lze v něm sledovat filmy, chatovat a dělat mnoho dalších činností při cestě do zaměstnání, do školy nebo při cestě za zábavou a odpočinkem,“ vyzdvihl výhody moderních vlaků Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah. Tyto výhody přitom nejsou spojeny jen s nejmladšími RegioFoxy, ale také s RegioPantery na elektrizovaných páteřních tratích mezi největšími městy regionu.

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce budou postupně nasazovány do provozu na tratích v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém, Pardubickém a v Plzeňském kraji, v Kraji Vysočina a také v Praze. Vedle řady výhod pro cestující mají i další moderní vybavení, jako jsou motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO, představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě, vlakový zabezpečovací systém ETCS nebo radiokomunikaci GSM-R.

RegioFox

Informace o jednotce řady 847 „RegioFox“

  • kapacita 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček),
  • 8 jízdních kol,
  • 3 kočárky,
  • 2 invalidní vozíky,
  • 1 bezbariérová toaleta,
  • klimatizace,
  • Wi-Fi síť,
  • zásuvky 230V+USB,
  • audiovizuální systém, sčítání cestujících, bezpečnostní kamery,
  • délka 44,4 metrů,
  • hmotnost 83 tun,
  • max. rychlost 120 km/h,
  • výkon 750 kW,
  • počet motorů – 2,
  • počet hnaných náprav – 4,
  • přenos výkonu hydrodynamický,
  • počet podvozků – 3,
  • počet dveří – 4.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

Modernizace regionální vlakové flotily na Vysočině je dokončena. Všechny elektrické a více jak 85 procent motorových vlaků v kraji je zajištěno moderními soupravami

Modernizace regionální vlakové flotily na Vysočině je dokončena. Všechny elektrické a více jak 85 procent motorových vlaků v kraji je zajištěno moderními soupravami

Z větší části už jen moderní bezbariérové vlaky brázdí regionální tratě na Vysočině. České dráhy dokončily dva roky trvající obnovu vlaků v regionu. V uplynulém roce byly na elektrifikované tratě dodány moderní elektrické jednotky RegioPanter, v tomto roce k nim přibyly motorové jednotky RegioFox v celkovém počtu 9 kusů. Jednotku RegioFox si dnes mohla široká veřejnost podrobně prohlédnout při Dnu dopravy, který se dnes konal v Havlíčkově Brodě.
| České Dráhy
České dráhy podepsaly smlouvu na výstavbu nové opravárenské haly v Havlíčkově Brodě

České dráhy podepsaly smlouvu na výstavbu nové opravárenské haly v Havlíčkově Brodě

České dráhy podepsaly s firmami Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a. s., a TSS Group, a. s., smlouvu o výstavbě nové opravárenské haly v depu kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě za smluvní cenu více než 235 milionů korun bez DPH. Nová hala bude sloužit především pro zajištění kvalitního servisu nových ucelených jednotek RegioPanter a RegioFox. Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí národního dopravce, která se zaměřuje na modernizaci servisního zázemí a zvýšení kvality servisu kolejových vozidel.
| České Dráhy
Historickým vlakem z Olomouce do Lednice

Historickým vlakem z Olomouce do Lednice

V sobotu 7. září se milovníci železnice mohou svézt historickým vlakem z Olomouce až do Lednice. V úseku Olomouc – Břeclav pojede v čele vlaku dieselová lokomotiva Bardotka, v úseku Břeclav – Lednice ji pak nahradí parní lokomotiva Skaličák. Soupravu budou tvořit historické vozy bývalé třetí třídy, tzv. Rybáky, a historický restaurační vůz.
| České Dráhy
Regionální den železnice v Trutnově nabídne jízdy moderních i parních vlaků

Regionální den železnice v Trutnově nabídne jízdy moderních i parních vlaků

Neděle 8. září bude na Trutnovsku ve znamení oslav Regionálního dne železnice. Hlavním dějištěm se od 9 do 16 hodin stane depo trutnovského hlavního nádraží. Návštěvníci se mohou těšit nejen na prezentaci železničních vozidel všech druhů a velikostí, ale také na živou hudbu a celodenní zábavu pro děti i dospělé. Železniční nadšenci si pak budou moci na vlastní kůži vyzkoušet století vývoje české železnice v podobě jízd parním vlakem taženým historickou lokomotivou Všudybylkou a moderních motorových jednotek RegioFox. Při zahájení dne železnice také budou vylosování výherci soutěže s Veřejnou dopravou Královéhradeckého kraje a Českými drahami. Akce se koná za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
| České Dráhy
Den dopravy v Havlíčkově Brodě představí nové vlaky a upozorní na rizikové chování na železnici

Den dopravy v Havlíčkově Brodě představí nové vlaky a upozorní na rizikové chování na železnici

České dráhy spolu s partnery pořádají v pátek 6. září v Havlíčkově Brodě Den dopravy. V rámci této akce dojde i ke slavnostnímu pokřtění jedné z nových motorových jednotek RegioFox, které již brázdí koleje v Kraji Vysočina. V rámci odpoledního doprovodného programu jsou připraveny ukázky zásahu složek IZS i osvěta o rizicích na železnici, včetně simulace zásahu osoby elektrickým proudem vysokého napětí nebo srážky vlaku s automobilem.
| České Dráhy
Lepší mobilní signál ve vlacích. České dráhy vypsaly zakázku na vybavení vlaků opakovači mobilního signálu

Lepší mobilní signál ve vlacích. České dráhy vypsaly zakázku na vybavení vlaků opakovači mobilního signálu

Cestující ve vlacích Českých drah se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly veřejnou zakázku na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech až 132 milionů korun bez DPH.
| České Dráhy
České dráhy a Akademie řemesel Praha otevírají nový obor Mechanik kolejových vozidel

České dráhy a Akademie řemesel Praha otevírají nový obor Mechanik kolejových vozidel

České dráhy ve spolupráci s Akademií řemesel Praha – Střední školou technickou otevírají od září nový učební obor Mechanik opravář kolejových vozidel. Tento obor je určen pro žáky, kteří se chtějí specializovat na údržbu a opravy kolejových vozidel a stát se odborníky v železničním sektoru.
| České Dráhy
Stavební práce omezí provoz vlaků v úseku Zruč n. S. – Ledeč n. S., ČD zajistí náhradní autobusovou dopravu

Stavební práce omezí provoz vlaků v úseku Zruč n. S. – Ledeč n. S., ČD zajistí náhradní autobusovou dopravu

V období od 2. září do 14. prosince 2024 budou probíhat stavební práce Správy železnic v úseku Zruč nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou na trati č. 212. České dráhy nahradí během výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku náhradní autobusovou dopravou.
| České Dráhy
Na palubě jídelních vozů Českých drah mohou cestující ochutnat nové sezónní menu

Na palubě jídelních vozů Českých drah mohou cestující ochutnat nové sezónní menu

Do jídelních vozů Českých drah vstupuje dnešním dnem nová sezónní nabídka. Podzimní chutě připravila společnost JLV, která ve vlacích ČD zajišťuje catering, ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů České republiky. Součástí menu je tradičně polévka, varianty hlavních chodů a dezert. Cestující zbrusu novou nabídku najdou ve všech vlacích, které nabízejí služby ČD Restaurant.
| České Dráhy
České dráhy a ORLEN Unipetrol ve spolupráci s Výzkumným Ústavem Železničním a Pesou testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

České dráhy a ORLEN Unipetrol ve spolupráci s Výzkumným Ústavem Železničním a Pesou testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

České dráhy úspěšně pokračují v testování motorové nafty se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). V uplynulém týdnu testovaly toto biopalivo v nových motorových jednotkách řady 847 RegioFox dodávaných společností Pesa ve Zkušebním centru VUZ Velim. Cílem výzkumného projektu, který je rozvržen do let 2024 až 2025, je ověřit použitelnost této bionafty v osobních motorových jednotkách a následné její nasazení v běžném provozu. Hlavním partnerem projektu je skupina ORLEN Unipetrol se svou dceřinou společností ORLEN Unipetrol výzkumně-vzdělávací centrum, která realizuje výzkum a dodávky biopaliva. Na projektu se dále podílí Výzkumný Ústav Železniční, Fakulta strojní ČVUT a výrobce kolejových vozidel společnost Pesa.
| České Dráhy