Ministerstvo dopravy··6 min

O víkendu půjdou k zemi tři nadjezdy na D1

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Na dálnici D1 mezi 21. a 90. kilometrem proběhne ze soboty 22. 4. na neděli 23. 4. demolice tří šířkově nevyhovujících nadjezdů. Jedná se o dva nadjezdy mezi Ostředkem a Šternovem a jeden v úseku Hořice – Koberovice. V místě je stanovena objízdná trasa. Mezi exity 34 a 49 (Ostředek – Psáře) dojde navíc od sobotních 19 hodin do nedělních 9:00 k úplné uzavírce. Práce budou probíhat v noci, aby uzavírka co nejméně zatížila řidiče.

O víkendu půjdou k zemi tři nadjezdy na D1

Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na sedmi úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Pouze dočasně při úpravě dopravního značení je sveden provoz v každém směru do jednoho pruhu. ŘSD a zhotovitelé zkracují tuto přípravnou fázi na minimum. Letos se práce na stavbě „nové D1“ dostanou do poloviny a do roku 2020 bude dálnice kompletně nová.

Bližší informace k vedení dopravy v místech dotčených bouráním nadjezdů:

D1 Modernizace – úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov

00 hod. a 23. 4. 2017, 9:00 – 15:00 hod. z důvodu provádění přípravných a dokončovací prací pro snesení nadjezdů.

Doprava ve směru Praha bude v km cca 42,9 svedena do dvou jízdních pruhů a v km cca 41,9 do jednoho provizorního jízdního pruhu. V něm bude pokračovat, částečně v protisměrném pásu, až na konec uzavírky v km cca 34,2. Na MÚK Ostředek (EXIT 34) nebude umožněn sjezd ve směru Brno – Ostředek. Na MÚK Šternov (EXIT 41) bude umožněn sjezd a nájezd ve všech směrech.

2) Úplná uzavírka dálnice mezi MÚK Ostředek a MÚK Psáře v termínu 22. 4. 2017, 19:00 hod. – 23. 4. 2017, 9:00 hod. z důvodu snášení nadjezdů.

Doprava ve směru Brno bude na MÚK Mirošovice (EXIT 21) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Hořice (EXIT 75) – MÚK Koberovice (EXIT 81) vedena po silnici I/3, dálnici D3 a silnicích I/19 a I/34 na MÚK Humpolec (EXIT 90). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Prahy může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Ostředek (EXIT 34).

Doprava ve směru Praha bude na MÚK Humpolec (EXIT 90) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Koberovice (EXIT 81) – MÚK Hořice (EXIT 75) vedena po silnicích I/34 a I/19, dálnici D3 a silnici I/3 na MÚK Mirošovice (EXIT 21). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Brna může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Koberovice (EXIT 81). Místní doprava může využít neznačenou objízdnou trasu mezi MÚK Soutice (EXIT 56) a MÚK Mirošovice (EXIT 21).

Úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov

Hlavní trasa:

délka: 7200 m

km: 34,140 – 41,340

kategorie: D 28/120

plocha vozovek: 186 699 m2

počet stavebních objektů: 28

Zhotovitel: HOCHTIEF CZ a.s. a BT Beton Technik

Předpokládaná hodnota zakázky: 1 060 000 tis. Kč (bez DPH)

Cena stavby dle smlouvy: 838 984 tis. Kč (bez DPH)

Termín modernizace: 03/2017 – 11/2018

Vedení dopravy:

D1 Modernizace – úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice

1) Uzavírka levého provizorního jízdního pruhu v pravém pásu v km cca 80,4 – 80,7 a levého provizorního jízdního pruhu v levém pásu v km cca 80,7 – 80, 4 v termínu 22. 4. 2017, 13:00 hod. – 19:00 hod. a 23. 4. 2017, 9:00 hod. – 15:00 hod. z důvodu provádění přípravných a dokončovacích prací pro snesení nadjezdu.

Doprava ve směru Brno bude v km cca 80,4 – 80,7 vedena v jednom provizorním jízdním pruhu.

Doprava ve směru Praha bude v km cca 80,7 – 80,4 vedena v jednom provizorním jízdním pruhu.

2) Úplná uzavírka dálnice mezi MÚK Hořice a MÚK Koberovice v termínu 22. 4. 2017, 19:00 hod. – 23. 4. 2017, 9:00 hod. z důvodu snášení nadjezdu.

Doprava ve směru Brno bude na MÚK Mirošovice (EXIT 21) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Ostředek (EXIT 34) – MÚK Psáře (EXIT 49) vedena po silnici I/3, dálnici D3 a silnicích I/19 a I/34 na MÚK Humpolec (EXIT 90). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Prahy může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Ostředek (EXIT 34). Místní doprava může využít neznačenou objízdnou trasu vedenou mezi MÚK Loket (EXIT 66) a MÚK Koberovice (EXIT 81).

Doprava ve směru Praha bude na MÚK Humpolec (EXIT 90) vyvedena z dálnice na značenou objízdnou trasu. Objízdná trasa bude vzhledem k souběhu s úplnou uzavírkou dálnice D1 v úseku MÚK Psáře (EXIT 49) – MÚK Ostředek (EXIT 34) vedena po silnicích I/34 a I/19, dálnici D3 a silnici I/3 na MÚK Mirošovice (EXIT 21). Dále bude pokračovat po dálnici bez omezení. Místní doprava ve směru od Brna může po dálnici D1 pokračovat až na MÚK Koberovice (EXIT 81). Místní doprava může využít neznačenou objízdnou trasu vedenou mezi MÚK Koberovice (EXIT 81) a MÚK Loket (EXIT 66).

Úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice

Hlavní trasa:

délka: 6497 m (km 75,920–82,417)

kategorie: D 28/120

plocha vozovek: 150 612 m2

počet stavebních objektů: 28

Zhotovitel: EUROVIA + COLAS + EUROVIA Beton

Předpokládaná hodnota zakázky: 1 003 200 tis. Kč (bez DPH)

Cena stavby dle smlouvy: 841 800 tis. Kč (bez DPH)

Termín modernizace: 03/2017 – 11/2018

Informace o dopravních omezeních a uzavírkách najdou řidiči přehledně na www.dopravniinfo.cz a mohou také využít bezplatnou asistenční službu ŘSD na telefonu 800 280 281.

ŘSD zavedlo na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem bezplatnou asistenční službu pro řidiče: je zajišťována pracovníky ŘSD a funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Donedávna si řidiči kupovali dálniční známku jako zákonem nařízenou vstupenku na dálniční síť ČR, nyní mají v ceně bezplatnou asistenční pomoc přímo na dálnici. V rámci pomoci řidičům byla dálnice D1 mezi Prahou a Brnem rozdělena na 4 úseky, pro každý úsek je vyčleněno jedno vozidlo. Dojezdový čas je 20 minut.

Bližší informace k modernizaci D1 naleznete také na webu: www.novad1.cz

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministr dopravy Martin Kupka a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představili vládě návrh řešení problémů spojených s digitalizací stavebního řízení (DSŘ). Tento krok je reakcí na aktuální stav, kdy systémy nenaplňují očekávání uživatelů a zákonné požadavky.
| Ministerstvo dopravy
Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Ministerstvo dopravy se připojilo k dalším ministerstvům a úřadům, které postupně přecházejí na jednotnou státní doménu. Webové stránky jsou nyní dostupné také na md.gov.cz, stejně tak e-mailové adresy jsou nyní odesílané ze shodné domény. Stávající doména pro příjem zpráv funguje dál, adresa „mdcr.cz“ bude dostupná ještě více než pět let.
| Ministerstvo dopravy
Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Evropský zabezpečovač ETCS přináší mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na naší železnici. Výhradní provoz bude na 620 km tratí v ČR postupně začínat v průběhu čtyřech lednových týdnů na začátku roku 2025.
| Ministerstvo dopravy
Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Bělá pod Pradědem, Nové Heřminovy, Holčovice, Velká Kraš, Hošťálkovy, Vápenná … Co obec, to rozdělení velkou vodou a jejími následky. Provizorní mosty pomáhají opět spojovat a obnovovat život v zasažených oblastech. Což je před zimou pod jesenickými a rychlebskými horami dost důležité. 7 z přibližně 25 mostních provizorií, které vyčlenilo Ministerstvo dopravy ze svých zásob pro pomoc v nejpostiženějších místech, již zamířilo od Správy státních hmotných rezerv díky armádě do těch nejpostiženějších oblastí, jsou usazené na místě a pomáhají.
| Ministerstvo dopravy
Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Ředitelství silnic a dálnic začalo se stavbou úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Stavba je největší dálniční zakázkou v historii veřejných soutěží ŘSD. Práce na 21,2 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 11,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají 3,5 roku.
| Ministerstvo dopravy
První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
| Ministerstvo dopravy
Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem začne v pátek 11. října odpoledne.
| Ministerstvo dopravy
Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. To je klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně a udržení pracovních míst v odvětví.
| Ministerstvo dopravy
Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

V rámci novinek návrhu novely zákona o silniční dopravě schválených vládou se k 1. červenci 2025 změní Centrum služeb pro silniční dopravu na Inspekci silniční dopravy (INSID). Kromě nových pravomocí získají silniční kontroloři zaměřující se zejména na kamiony i nové mobilní jednotky na kontrolu emisí či technického stavu přímo na silnicích. V případě zjištěných nedostatků budou moci sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna silničního zákona dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
| Ministerstvo dopravy
Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
| Ministerstvo dopravy