České dráhy··14 min

Nový jízdní řád 2025 v Praze a Středočeském kraji

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy zajišťované Českými drahami v hlavním městě vzroste zhruba o 6 %, ve Středočeském kraji o téměř 3 %. K největším změnám dojde na tratích z Prahy přes Poříčany do Kolína a Kutné Hory a z Prahy přes Nymburk do Kolína, na kterých bude změněn dopravní koncept. Ten bude založený na nových spěšných vlacích. K rozšíření provozu spěšných vlaků dojde také v úseku mezi Benešovem, Voticemi, Olbramovicemi a Táborem. V souvislosti se stavebními pracemi v pražském železničním uzlu dojde ke změně výchozí, resp. cílové stanice u linek S2 a S22, které nově pojedou směrem do Milovic, Nymburka a Kolína z pražského hlavního nádraží. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

Regionální vlaky na území hlavního města Prahy ujedou v době platnosti jízdního řádu 2024/25 celkem 5,135 mil. vlakokilometrů, na území Středočeského kraje celkem 15,733 mil. vlakokilometrů, tedy o 6,3 %, resp. o 2,7% více. V Praze a Středočeském kraji pojede v průměru 1785 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků denně.

Hlavní změnou bude zavedení nových konceptů regionální dopravy na elektrifikovaných tratích v okolí Prahy. Ve špičkách pracovních dní dojde v okolí Prahy k zásadní proměně provozu na tratích 011, 230, 231 a 232 a k drobnějším změnám na tratích 220, 221 a přípojných tratích 012 a 060.

Spěšné vlaky linky R41 mezi Prahou, Pečkami a Kolínem pojedou ve špičce pracovních dní každou půlhodinu (do Kutné Hory každou hodinu) a budou na nich nasazené zcela nové jednotky RegioPanter. Mezi Prahou, Nymburkem a Kolínem a mezi Prahou a Benešovem (některé spoje pokračují do Tábora, Votic, Olbramovic) pojedou spěšné vlaky špičce pracovních dní každou hodinu. S tím souvisí i úpravy u osobních vlaků. Dojde k propojení osobních vlaků do nové linky Strančice – Praha – Milovice, naopak z důvodu zavedení výhradního provozu pod zabezpečovacím zařízením ETCS na trati Praha – Kolín a současně také kvůli rozsáhlým stavebním pracím na trati Praha – Beroun s vlivem na jízdní doby bude linka S7 jezdit již jen mezi Berounem a Prahou a nebude tak pokračovat dále do Českého Brodu. Vzhledem k pokračující přestavbě Masarykova nádraží dojde k záměně cílových stanic v Praze (Praha Masarykovo n. vs. Praha hl.n.). V sedlech pracovních dní a o víkendech zůstane stávající stav.

RegioPanter Praha

Změny na jednotlivých linkách ČD v Praze a Středočeském kraji

Na základě požadavku objednatelů dopravy, tedy hl.m. Prahy a Středočeského kraje (resp. organizací ROPID a IDSK) a také v souvislosti se stavební činností Správy železnic dojde v regionu k následujícím změnám.

Trať 011 Praha – Kolín

Na této trati dochází k zásadní změně koncepce regionální dopravy. Ve špičkách pracovních dní budou osobní vlaky jezdit pouze v úseku Praha – Poříčany a zpět, každých 30 minut pojede spěšný vlak z Prahy do Kolína (Kutné Hory), který bude v úseku Poříčany – Kolín zastavovat všude (výjimkou jsou zastávky Nová Ves u Kolína a Tatce ve směru do Prahy u každého druhého vlaku z důvodu nedostatku kapacity na trati). Ve stanici Poříčany pak bude zaveden krátký přestup mezi osobními a spěšnými vlaky. V sedlech pracovních dní a o víkendech zůstane stávající koncept provozu v jiných časových polohách vzhledem ke koordinaci časových poloh spojů s dálkovou dopravou.

Trať 012 Pečky – Kouřim

Polohy vlaků se uzpůsobují přípojům v Pečkách.

Trať 060 Poříčany – Nymburk

Polohy vlaků se uzpůsobují přípojům v Poříčanech.

062 Nymburk – Mladá Boleslav

Na trati jsou v pracovní dny zavedeny dva nové vlaky linky S31, první (Os 6033) pojede z Mladé Boleslavi města v 5:34 a do Nymburka hl.n. přijede v 6:17, kde budou mít cestující nově přípoj na spěšné vlaky linky R42 do Prahy a Kolína, druhý (Os 6058) pojede z Nymburka hl.n. v 22:03 od přípojů z Prahy a Kolína, v Mladé Boleslavi hl.n. bude mít vlak přípoje do Turnova a Všetat, do Mladé Boleslavi města vlak přijede ve 22:45. Všechny vlaky na trati budou nově vedeny částečně nízkopodlažní motorovou jednotkou Regionova.

Trať 070 Praha – Turnov

Z důvodu pokračujících stavebních prací v uzlu Praha a na trati 232 jsou nově z / do stanice Praha hl.n. vedeny i vlaky linky S2 / S22 Praha – Lysá nad Labem – Milovice / Kolín. Spěšné vlaky linky R43 Praha – Mladá Boleslav a osobní vlaky linky S3 Praha – Mladá Boleslav / Mělník proto jedou nově ze stanice Praha hl.n. o několik minut dříve, ze stanice Praha-Satalice dál již jedou beze změny. Na lince R43 přibyde ve večerních hodinách další spoj (Sp 1548) s odjezdem z Prahy hl.n. ve 20:18, ze Všetat bude tento vlak pokračovat do Mělníka, kam přijede ve 21:15.

Trať 090 + 091 Praha – Roudnice nad Labem (– Děčín)

Počet a časové polohy vlaků jsou prakticky beze změn, na vlacích linky S4 Praha – Kralupy n. Vlt. – Hněvice (– Ústí nad Labem) jsou nově nasazeny nové elektrické jednotky 640.2 RegioPanter, některé vlaky jsou nadále vedeny patrovými jednotkami 471 CityElefant.

Ranní zrychlený vlak do Prahy (Os 9607) pojede z Kralup již v 6:02 a je z důvodu omezené kapacity stanice Praha Masarykovo nádraží veden do stanice Praha-Holešovice. Vlak bude z kapacitních důvodů veden soupravou s lokomotivou a taženými vozy.

V období od 2. března až do 1. srpna 2025 je plánována z důvodu pokračující přestavby stanic Praha-Bubny a Praha Masarykovo nádraží výluka s úplným zastavením provozu v úseku mezi Prahou Masarykovým nádražím a odbočkou Stromovka. V době konání výluky budou všechny vlaky vedeny do / ze stanice Praha-Holešovice. Zastávka Praha-Holešovice zast., kde je možné nastupovat a vystupovat jen z prvních tří vozů vlaku, bude ve stávající zkrácené podobě v provozu pouze do 1. března, poté bude zrušena. Po skončení výluky budou vlaky nově zastavovat ve stanici Praha-Bubny, kde dosud zastavovaly jen vlaky z kladenské trati.

RegioPanter Praha 2

Trať 093 Kladno – Kralupy nad Vltavou

Po dokončení modernizace úseku Kladno – Kladno-Ostrovec, díky kterému došlo ke zlepšení parametrů trati, bude rozšířeno zastavování vlaků v Kladně-Dubí a Dřetovicích. Ve stanci Kladno-Dubí nově zastaví všechny vlaky a na zastávce Dřetovice kromě jednoho vlaku v každém směru budou zastavovat také všechny vlaky. Naopak na zastávce Kladno-Vrapice budou zastavovat pouze dva vlaky ráno ve směru na Kladno a v opačném směru pouze dva vlaky odpoledne.

Na základě objednávky Středočeského kraje pojede v úseku Kladno-Ostrovec – Kladno a opačně o víkendech jeden pár vlaků navíc v poledním čase, ve 12:03 (Os 19859) s odjezdem z Kladna-Ostrovce jako přípoj k spěšnému vlaku do Prahy, naopak z Kladna bude odjíždět nový vlak v 11:45 (Os 19858) jako přípoj od spěšného vlaku z Prahy.

Trať 120 Praha – Rakovník

V Praze bude pokračovat přestavba stanice Praha-Bubny až do začátku srpna. Od 2. srpna 2025 by mělo dojít k obnovení provozu z Prahy-Dejvic až na Masarykovo nádraží a také k otevření nové zastávky Praha-Výstaviště, na nové zastávce budou zastavovat všechny vlaky kategorie Os. Z důvodu pokračující modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží je možné, že budou muset některé vlaky ze / ve směru Kladno končit / začínat ve stanici Praha-Bubny. Prosíme cestující, aby sledovali aktuální informace v průběhu léta.

Trať 121 Hostivice – Podlešín

Na základě objednávky Středočeského kraje pojede v pracovní dny navíc ranní vlak z Prahy-Zličína přes Hostivici do Noutonic, kam přijede v 7:32 (Os 19746).

Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy

Vzhledem k setrvale špatnému technickému stavu výtoňského mostu a pokračující přestavbě stanice Praha-Smíchov budou i nadále téměř všechny vlaky Českých drah končit / vycházet ve stanici Praha-Smíchov. Výjimkami jsou pouze poslední noční pár vlaků půlnočního rozjezdu, ranní Cyklohráček z Prahy a večerní Cyklohráček zpět do Prahy, tyto vlaky pojedou z / na hlavní nádraží. I nadále mají všechny vlaky prodlouženou jízdní dobu kvůli průjezdu přes stanici dvojitou úvratí. Noční pár vlaků „půlnočního rozjezdu“ (Os 25963 a 25934) pojede v úseku Hostivice – Praha-Zličín – Praha hl.n. a zpět pouze do 1. srpna 2025, poté by měl být obnoven provoz na trati z Dejvic do Buben, kudy budou noční vlaky do / ze stanice Praha hl.n. přesměrovány.

Trať 161 Rakovník – Blatno u Jesenice – Chyše (– Bečov nad Teplou)

Na základě objednávky Středočeského a Karlovarského kraje pojede o víkendech navíc jeden pár odpoledních vlaků v úseku Žlutice – Blatno u Jesenice a opačně. Půjde o vlak s odjezdem ze Žlutic v 16:27 (vlak pokračuje až do Rakovníka) a v opačném směru o vlak s odjezdem v 16:47 z Blatna u Jesenice (jde o prodloužení vlaku z Rakovníka). Od začátku platnosti nového jízdního řádu bude zhruba polovina vlaků vedena částečně nízkopodlažní jednotkou Regionova, jedná se zejména o vlaky v úseku Rakovník – Blatno u Jesenice.

Trať 171 Praha – Beroun

Vzhledem k zavedení výhradního provozu pod systémem ETCS na trati 011 a současně také kvůli rozsáhlým stavebním pracím na trati Praha – Beroun s vlivem na jízdní doby již linka S7 nebude pokračovat ve špičkách pracovních dní skrz Prahu hl.n. na trať 011. Jinak je základní jízdní řád beze změn. V průběhu jeho platnosti ale bude docházet k četným změnám dočasného charakteru v závislosti na postupu stavebních prací a z nich plynoucích dopravních omezení.

Tratě 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun a 174 Beroun – Rakovník

Na tratích 173 a 174 budou nové jednotky ř. 847 RegioFox nasazeny již v plném provozu na všech vlacích.

Trať 204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem

Na základě objednávky Středočeského kraje pojedou na trati i nadále 4 páry výletních vlaků o víkendech a svátcích v období od konce dubna do konce září. První ranní pár vlaků nově pojede také v celém období jako ostatní vlaky.

Trať 212 Čerčany – Zruč nad Sázavou

Dochází ke změně v rozlomení vozebních ramen na relace Čerčany – Zruč nad Sázavou a Zruč nad Sázavou – Havlíčkův Brod. Vlaky končící / výchozí v zastávce Zruč n. S. zast., které dosud jezdily od / do Ledče, pojedou z / do Kutné Hory.

Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor

V pracovní dny se rozšiřuje provoz spěšných vlaků. O víkendu budou zavedeny spoje z Prahy hl.n. v 8:16 do Tábora a v 17:06 v opačném směru z Tábora do Prahy. Kvůli těmto úpravám dochází ke změnám i u osobních vlaků, kdy se většinou trasy Olbramovice – Votice a Olbramovice – Tábor oproti stavu v současnosti časově prohodí. Většinou tak dojde k posunu o 60 minut.

Trať 221 Praha – Benešov u Prahy

Ve špičkách pracovních dní dochází k propojení vozebních ramen do relace Strančice – Praha hl.n. – Milovice, jinak jsou osobní vlaky prakticky beze změny. Dochází k rozšíření provozu spěšných vlaků (viz trati 220 a 223).

Trať 222 Benešov u Prahy – Vlašim

V pracovní dny okolo poledne je zaveden nový pár vlaků, díky kterému bude hodinový interval v pracovní dny zajištěn prakticky po celý den.

Trať 223 Benešov u Prahy – Olbramovice – Sedlčany

Na této trati dochází k rozšíření provozu spěšných vlaků Sázava. Nové vlaky odjíždějí v pracovní dny z Benešova v 5:40 do Tábora, v 7:38 do Votic, v 16:07 do Olbramovic, v 18:07 a 19:07 do Tábora a denně v 9:07 do Tábora. V opačném přijíždějí nové spěšné vlaky do Benešova v pracovní dny 5:48 z Tábora, v 8:48 z Votic, v 15:48 z Tábora, v 16:48 z Olbramovic, v 19:48 z Tábora a o víkendech a svátcích v 17:48 z Tábora.

Trať 230 Kolín – Havlíčkův Brod

Vzhledem ke stavebním pracím ve stanici Kolín dojde na této trati k několikaměsíčnímu omezení provozu. Přesný termín výluky bude zveřejněn po potvrzení ze strany Správy železnic. Během výluky nepojedou spěšné vlaky od Prahy v úseku mezi Kolínem a Kutnou Horou a zpět a také související osobní vlaky. Osobní vlaky budou po dobu těchto výluk z Kolína odjíždět dříve a přijíždět později. V dopoledním sedle budou zavedeny nové vlaky Kolín – Kutná Hora město pro zajištění přípojů od dálkové dopravy.

Trať 231 + 232 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín / Milovice

Na této trati dochází k zásadní změně koncepce regionální dopravy. Ve špičkách pracovních dní budou zavedeny spěšné vlaky Praha – Nymburk – Kolín a zpět v hodinovém intervalu, které budou mezi stanicemi Nymburk – Kolín zastavovat všude, zároveň v tomto úseku pojedou v časovém prokladu s osobními vlaky linky S2 Praha – Kolín. Ty budou současně doplněny dalšími osobními vlaky Praha – Nymburk, od nichž bude v Nymburce možnost přestupu do spěšného vlaku směr Kolín, obdobně i v opačném směru.

Vlaky od Milovic pojedou přímo do Prahy dvakrát za hodinu, z Prahy budou pokračovat do Strančic. V součtu tak v úseku Lysá nad Labem – Praha a zpět pojedou ve špičkách čtyři zastávkové spoje za hodinu v souhrnném intervalu cca 15 minut.

V sedlech a o víkendech zůstává zachován stávající koncept dopravy. Vzhledem k několikaměsíčním stavebním pracím ve stanici Kolín dojde k omezení provozu – opět budou projížděny zastávky Veltruby a Kolín-Zálabí, které budou obsluhovány NAD.

V letním období také bude třeba počítat s dočasným omezením provozu kvůli dokončení rekonstrukce trati mezi stanicemi Mstětice a Čelákovice.

Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou

V dopoledním sedle budou zavedeny nové vlaky Kolín – Kutná Hora město k zajištění přípojů od dálkové dopravy.

Na ostatních tratích ve Středočeském kraji nedochází k žádným podstatným změnám.

RegioFox

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Invaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v letošním roce. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit především cestující v Královéhradeckém kraji a také v Praze a středních Čechách. Tam dorazí i další moderní motorové vozy RegioShuttle RS1 původem z Německa, které znají cestující pod názvem RegioSpider.
| České dráhy
Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Bylo to celkem 2 154 326 vlaků z více než 2,4 milionu sledovaných spojů. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá jen s odjezdem z výchozí a příjezdem do cílové stanice, ale zpracovává i časy příjezdů a odjezdů ve většině stanic a zastávek na cestě. Za loňský rok statistici zpracovali přes 46,5 milionů údajů, což je v průměru skoro 20 časových údajů na jeden vlak.
| České dráhy
Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Na hlavní trati Praha – Beroun modernizuje Správa železnic úsek z Karlštejna do Berouna a vlaky Českých drah v tomto úseku jezdí s omezeními podle výlukových jízdních řádů. V následujících týdnech budou jízdní řády upravené, a to mj. v souvislosti se souběžnými pracemi ve stanici Praha-Smíchov a v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Vzhledem k poměrně velkým odchylkám od pravidelného jízdního řádu cestujícím doporučujeme, aby si před plánovanou cestou dopředu ověřili aktuální jízdní řád ve vyhledávačích spojení např. na stránkách www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
| České dráhy
Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

V roce 2024 přibylo bezbariérových spojů a vozidel Českých drah a cestovalo také více lidí s handicapem. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách. Do provozu uvedl více než 110 dalších bezbariérových jednotek, z toho je víc jak 100 jednotek regionálních a přímo nízkopodlažních. Díky většímu počtu bezbariérových souprav se zvýšil počet spojů přístupných osobám na vozíku na 7 131. Symbolem bezbariérovosti je v jízdních řádech označeno už 8 z 10 vlaků Českých drah.
| České dráhy
Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní přestávce znovu vyběhnou o víkendu fotbalisté na prvoligové trávníky. Fanoušci, kteří se chystají své oblíbené týmy podpořit přímo na stadionech, mohou pro pohodlnou a rychlou cestu na zápas i ze zápasu zpět domů využít vlaky Českých drah.
| České dráhy
Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Psací potřeby, 3D magnetky, dřevěné modely vlaků nebo 3D USB disky. To patřilo mezi nejprodávanější zboží, které si zákazníci v loňském roce pořizovali na oficiálním Fanshopu Českých drah. Sortiment Fanshopu se průběžně rozšiřuje, novinkou jsou například osušky s drážní tématikou a funkční sportovní trička.
| České dráhy
Minibary Českých drah v roce 2024 obsloužily přes 1,1 milionů cestujících. Nejoblíbenější položkou je tradičně káva

Minibary Českých drah v roce 2024 obsloužily přes 1,1 milionů cestujících. Nejoblíbenější položkou je tradičně káva

Více než 74 tisíc litrů kávy si objednaly v uplynulém roce cestující Českých drah z minibarů ČD. Káva patřila, společně s pivem, balenou vodou a čajem mezi nejprodávanější položky. Cestující si také pochutnávají na croissantech, bagetách nebo rozpékaném pečivu. Celkově stevardky a stevardi minibarů obsloužili přes 1,1 milionů zákazníků, což potvrzuje setrvalý vysoký zájem o tuto službu.
| České dráhy
Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Vysavač, velký nástěnný obraz nebo snowboard. I takové předměty cestující zapomněli v průběhu uplynulého roku ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2024 bylo evidováno 19 090 nalezených předmětů. Celkem 9 378 věcí se podařilo vrátit majitelům, dalších více než 4 400 nalezených předmětů bylo dle zákona odevzdáno na úřad příslušné obce. České dráhy evidují všechny ztráty a nálezy na webu eztraty.cz.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy