České dráhy··6 min

Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Na hlavní trati Praha – Beroun modernizuje Správa železnic úsek z Karlštejna do Berouna a vlaky Českých drah v tomto úseku jezdí s omezeními podle výlukových jízdních řádů. V následujících týdnech budou jízdní řády upravené, a to mj. v souvislosti se souběžnými pracemi ve stanici Praha-Smíchov a v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Vzhledem k poměrně velkým odchylkám od pravidelného jízdního řádu cestujícím doporučujeme, aby si před plánovanou cestou dopředu ověřili aktuální jízdní řád ve vyhledávačích spojení např. na stránkách www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.

CityElefant

Denní výluky

Období od 15. 12. 2024 do 7. 2. 2025, od 17. do 21. 2. 2025 a od 3. do 7. 3. 2025, vždy od 4:30 do 23:15 hod.

V těchto termínech jedou vlaky v celém úseku z Prahy do Berouna v hodinovém intervalu (tj. oproti běžnému jízdnímu řádu je počet těchto spojů redukován na polovinu), nicméně v úseku Řevnice – Karlštejn jedou vlaky v denní době v intervalu 30 minut bez datového omezení. Například spoje, které jezdily mezi Řevnicemi a Karlštejnem pouze o víkendu tak jezdí při výlukách denně. Podrobnosti jsou ve výlukovém jízdním řádu zde.

Období od 7. 2. 2025 od 20:55 nepřetržitě do 17. 2. 2025 do 04:20 a také od 21. 2. 2025 od 23:55 nepřetržitě do 3. 3. 2025 do 04:20 hod.

V mezidobí budou stavební práce Správy železnic probíhat i v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Na trati bude proto platit upravený jízdní řád (zde a také na těchto stránkách). Regionální vlaky z Prahy do Berouna pojedou v hodinovém intervalu (redukce vlaků na polovinu včetně vložených vlaků v pracovní dny jedoucích do Řevnic), vybrané vlaky jezdící v pracovní dny do Řevnic budou prodloužené do Karlštejna. V úseku Praha hl.n. – Praha-Radotín budou regionální vlaky zajištěné bez zásadních omezení.

Stavební práce omezí v tomto období také dálkové vlaky. Všechny spoje rychlíkové linky R16 Berounka budou v těchto termínech v úseku Praha-Smíchov – Beroun zajištěné náhradní autobusovou dopravou s dřívějším odjezdem dle výlukového jízdního řádu, v úseku Praha hl.n. – Praha-Smíchov pak budou tyto vlaky až na výjimky v brzkých ranních hodinách odřeknuté bez náhrady. Spoje linky Ex6 Západní expresa Bavorský expres pojedou bez zásadních omezení, vlaky IC 553 a IC 555 pouze v pracovní dny mimořádně zastaví v Berouně (pro výstup a nástup cestujících) a v Praze-Radotíně (pouze pro výstup cestujících) a v úseku Beroun – Praha hl.n. v nich budou mimořádně uznávány i jízdní doklady dle tarifu PID.

Pro zachování přípojových vazeb mezi linkami S7 a S76 v Zadní Třebani pojede v odlišných časových polohách a v upravených trasách také drtivá většina spojů linky S76 mezi Zadní Třebaní, Litní a Lochovicemi. Ve dnech 17. a 18. února se navíc na lince S76 uskuteční další denní výluky, při kterých budou vybrané spoje zajištěné náhradní autobusovou dopravou dle výlukového jízdního řádu. Spoje náhradní dopravy budou kvůli nemožnosti zajistit bezpečné otáčení autobusů v Zadní Třebani odkloněné do stanice Řevnice.

Noční výluky

V souvislosti se stavebními pracemi Správy železnic ČD v období od 3. února předběžně do 1. června 2025 denně (doposud se výluky konaly pouze v pracovní dny) nahradí dva páry osobních vlaků mezi Karlštejnem a Berounem autobusy. Půjde o vlaky s odjezdy ve 23:15 a v 00:30 z pražského hlavního nádraží, v opačném směru pak o spoje s odjezdy ve 3:44 (jezdí pouze v pracovní dny) a 4:14. Cestující upozorňujeme, že náhradní autobusy budou odjíždět z náhradní zastávky vedle berounského nádraží o půl hodiny dřív než podle pravidelného jízdního řádu a v opačném směru od Prahy sem budou přijíždět asi o půl hodiny později. Detaily jsou ve výlukovém jízdním řádu zde.

Ve stejném období zároveň ČD nahradí dva večerní dálkové vlaky v úseku mezi Berounem a pražským hlavním nádražím autobusy. Půjde o poslední večerní spoj linky R16 Berounka (vlak R 748), který jede z Prahy hl.n. těsně před půlnocí do Plzně, a v opačném směru o poslední večerní Bavorský expres (vlak EC 363), který jezdí z německého Schwandorfu přes Plzeň do české metropole. Tento vlak v Berouně obvykle nezastavuje, během plánovaných stavebních prací tu cestující mimořádně přestoupí na náhradní autobusovou dopravu. Podrobnosti jsou zde.

V souběhu s těmito omezeními budou probíhat i noční výluky mezi Prahou-Smíchovem a Prahou-Radotínem, a to z důvodu rozsáhlé modernizace stanice Praha-Smíchov. Aktuálně se konají do 18. / 19. února 2025, ale další budou následovat. Během těchto výluk jsou všechny vlaky dálkové i regionální dopravy vedeny odklonem mimo stanici Praha-Smíchov. Dálkové vlaky mimořádně zastavují ve stanici Praha-Radotín. Regionální vlaky mimořádně zastavují na odklonové trase ve stanici Praha-Kačerov. K obsluze stanice Praha-Smíchov je zřízena kyvadlová náhradní doprava linky XS7 jezdící dle výlukového jízdního řádu bez přímé návaznosti na vlaky v koncových stanicích. Výlukové jízdní řády jsou na těchto stránkách. Vlaků Os 8874 a 8800 se velmi často dotýkají obě výluky najednou, tedy jedou odklonem mimo Prahu-Smíchov a následně jsou z Karlštejna do Berouna nahrazeny náhradní dopravou.

Cestujícím se omlouváme za případné komplikace spojené se stavebními pracemi a s nimi souvisejícími změnami jízdního řádu. Veškeré informace o výlukových opatřeních jsou na stránkách www.cd.cz/omezeniprovozu.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Bylo to celkem 2 154 326 vlaků z více než 2,4 milionu sledovaných spojů. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá jen s odjezdem z výchozí a příjezdem do cílové stanice, ale zpracovává i časy příjezdů a odjezdů ve většině stanic a zastávek na cestě. Za loňský rok statistici zpracovali přes 46,5 milionů údajů, což je v průměru skoro 20 časových údajů na jeden vlak.
| České dráhy
Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Na hlavní trati Praha – Beroun modernizuje Správa železnic úsek z Karlštejna do Berouna a vlaky Českých drah v tomto úseku jezdí s omezeními podle výlukových jízdních řádů. V následujících týdnech budou jízdní řády upravené, a to mj. v souvislosti se souběžnými pracemi ve stanici Praha-Smíchov a v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Vzhledem k poměrně velkým odchylkám od pravidelného jízdního řádu cestujícím doporučujeme, aby si před plánovanou cestou dopředu ověřili aktuální jízdní řád ve vyhledávačích spojení např. na stránkách www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
| České dráhy
Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní přestávce znovu vyběhnou o víkendu fotbalisté na prvoligové trávníky. Fanoušci, kteří se chystají své oblíbené týmy podpořit přímo na stadionech, mohou pro pohodlnou a rychlou cestu na zápas i ze zápasu zpět domů využít vlaky Českých drah.
| České dráhy
Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

V roce 2024 přibylo bezbariérových spojů a vozidel Českých drah a cestovalo také více lidí s handicapem. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách. Do provozu uvedl více než 110 dalších bezbariérových jednotek, z toho je víc jak 100 jednotek regionálních a přímo nízkopodlažních. Díky většímu počtu bezbariérových souprav se zvýšil počet spojů přístupných osobám na vozíku na 7 131. Symbolem bezbariérovosti je v jízdních řádech označeno už 8 z 10 vlaků Českých drah.
| České dráhy
Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Psací potřeby, 3D magnetky, dřevěné modely vlaků nebo 3D USB disky. To patřilo mezi nejprodávanější zboží, které si zákazníci v loňském roce pořizovali na oficiálním Fanshopu Českých drah. Sortiment Fanshopu se průběžně rozšiřuje, novinkou jsou například osušky s drážní tématikou a funkční sportovní trička.
| České dráhy
Minibary Českých drah v roce 2024 obsloužily přes 1,1 milionů cestujících. Nejoblíbenější položkou je tradičně káva

Minibary Českých drah v roce 2024 obsloužily přes 1,1 milionů cestujících. Nejoblíbenější položkou je tradičně káva

Více než 74 tisíc litrů kávy si objednaly v uplynulém roce cestující Českých drah z minibarů ČD. Káva patřila, společně s pivem, balenou vodou a čajem mezi nejprodávanější položky. Cestující si také pochutnávají na croissantech, bagetách nebo rozpékaném pečivu. Celkově stevardky a stevardi minibarů obsloužili přes 1,1 milionů zákazníků, což potvrzuje setrvalý vysoký zájem o tuto službu.
| České dráhy
Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Vysavač, velký nástěnný obraz nebo snowboard. I takové předměty cestující zapomněli v průběhu uplynulého roku ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2024 bylo evidováno 19 090 nalezených předmětů. Celkem 9 378 věcí se podařilo vrátit majitelům, dalších více než 4 400 nalezených předmětů bylo dle zákona odevzdáno na úřad příslušné obce. České dráhy evidují všechny ztráty a nálezy na webu eztraty.cz.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy