České dráhy··16 min

Nový jízdní řád 2025 v Kraji Vysočina

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah dopravy Českých drah v Kraji Vysočina zůstane na podobné úrovni jako v současném grafikonu. Na některých tratích v regionu dojde ke změně dopravního konceptu. Vlaky ze Žďáru nad Sázavou do Křižanova tak nově pojedou přímo až do Velkého Meziříčí zast. a Studence. V souvislosti s dokončením elektrizace tratě ze Střelic do Zastávky u Brna se na trati Brno – Jihlava bude mezi regionálními vlaky přestupovat v Zastávce u Brna. Ke změně dopravního modelu dojde i na trati ze Světlé nad Sázavou do Čerčan, kde se nově bude přestupovat ve Zruči nad Sázavou a nikoliv v Ledči nad Sázavou jako doposud. Ke změnám v jízdních řádech také dochází v souvislosti s modernizací stanice Jihlava město. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

Objednávka regionálních spojů na území Kraje Vysočina zůstává na stejné úrovni jako v platném jízdním řádu. V období platnosti jízdního řádu 2025 ujedou regionální spoje na území Kraje Vysočina 4,443 mil. vlkm. Denně se na území Kraje Vysočina vypraví v průměru 374 vlaků v pracovní dny a 264 v nepracovních dnech; v celoročním průměru se jedná o 343 vlaků denně.

S platností od 15. 12. 2024 dochází k rozšíření IDS VDV. Do integrovaného systému budou nově zařazeny všechny vlaky regionální dopravy v úseku Rapotice – Zastávka u Brna (trať 240) a v úseku Vesce – Znojmo (trať 241).

RegioPanter na Vysočině

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Kraji Vysočina

S platností od 15. 12. 2024 dochází ke změnám dopravní koncepce na několika tratích v Kraji Vysočina, které umožnilo především masivní nasazení nových moderních vozidel řady 650.2 RegioPanter a řady 847 RegioFox v období let 2023 – 2024.

  • Trať 212 Světlá nad Sázavou – Čerčany: Všechny vlaky relace Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou a zpět budou nově prodlouženy z / do Zruče nad Sázavou, bez nutnosti přestupu v Ledči nad Sázavou. Přestup na vlaky jedoucí do Čerčan bude nově zajištěn ve Zruči nad Sázavou.
  • Trať 240 Brno – Jihlava: V návaznosti na zahájení elektrického provozu v Jihomoravském kraji v úseku Brno – Zastávka u Brna bude rozlomeno vozební rameno vlaků regionální dopravy v Zastávce u Brna, kde bude realizován přestup z elektrických souprav do vlaků motorové trakce ve směru do Třebíče a Jihlavy.
  • Trať 250 v úseku Žďár nad Sázavou – Křižanov a trať 257 Křižanov – Studenec: Nově budou všechny spoje relace Žďár nad Sázavou – Velké Meziříčí – Studenec a zpět vedeny jako přímé bez nutnosti přestupu v Křižanově.
  • Po celou dobu platnosti jízdního řádu 2025 bude probíhat modernizace železniční stanice Jihlava město na trati 225 Havlíčkův Brod – Jihlava – Veselí nad Lužnicí. Osobní vlaky mezi krajským městem a Havlíčkovým Brodem budou proto začínat, resp. končit v železniční stanici Jihlava. Ostatní osobní a spěšné vlaky budou náhradou zastavovat na zastávce Jihlava-Staré Hory. Dálkové vlaky linky R11B budou zastavovat pouze ve stanici Jihlava. Ve stanici Jihlava město nebude umožněn nástup a výstup cestujících (ve stanici bude možné pouze křižování vlaků z dopravních důvodů).
RegioFox na Vysočině

Změny na jednotlivých linkách ČD v Kraji Vysočina

Na základě požadavku Kraje Vysočina a v souvislosti se stavební činností Správy železnic dochází v regionu k následujícím změnám:

Trať 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou (– Čerčany)

  • Na základě dohody mezi Krajem Vysočina a Středočeským krajem dochází na této trati ke změně dopravního modelu. Všechny vlaky relace Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou a zpět budou nově prodlouženy z / do Zruče nad Sázavou, bez nutnosti přestupu v Ledči nad Sázavou. Přestup na vlaky jedoucí do Čerčan bude nově zajištěn ve Zruči nad Sázavou. S touto změnou dochází i k úpravám časových poloh většiny vlaků, jejichž cílem je zajištění nových přípojových vazeb ve Zruči n. S.
  • Na všechny spoje této linky mezi Havlíčkovým Brodem a Zručí nad Sázavou budou nasazeny nízkopodlažní motorové vozy řady 841 RegioSpider.
  • První ranní vlak s odjezdem v 4:43 z Ledče nad Sázavou a příjezdem v 5:28 do Havlíčkova Brodu (Os 24851) nově pojede i v sobotu.
  • V období od června do srpna budou v pracovní dny zavedeny nové vlaky z Ledče nad Sázavou v 8:38 do Havlíčkova Brodu (Os 24859) a zpět ve 12:39 z Havlíčkova Brodu do Ledče nad Sázavou (Os 24866).
  • Nedělní vlaky z Ledče n. S. v 16:46 do Světlé n. S. (stávající Os 24873) a ze Světlé n. S. v 17:17 do Ledče n. S. (stávající Os 24872) budou z důvodu změny dopravního modelu zrušeny.

Trať 224 Horní Cerekev – Obrataň (– Tábor)

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 225 (Veselí nad Lužnicí –) Horní Cerekev – Jihlava – Havlíčkův Brod

  • Všechny stávající osobní vlaky začínající / končící ve stanici Jihlava město budou po celou dobu platnosti jízdního řádu 2025 z důvodu modernizace stanice Jihlava město nově začínat / končit ve stanici Jihlava. Po celou dobu stavby nebude ve stanici Jihlava město umožněn nástup a výstup cestujících (ve stanici bude možné pouze křižování vlaků z dopravních důvodů). Ostatní osobní a spěšné vlaky budou náhradou zastavovat na zastávce Jihlava-Staré Hory. Po dobu stavby bude pro cestující zřízena náhradní pokladní přepážka v Horní Cerekvi.
  • Všechny vlaky dálkové dopravy linky R11B budou po dobu modernizace stanice Jihlava město zastavovat pouze ve stanici Jihlava. Víkendový pár dálkových vlaků R 961 / R 960 linky R9 bude začínat / končit též ve stanici Jihlava.
  • Vlak jedoucí v pracovní dny s odjezdem v 12:55 z Havlíčkova Brodu a příjezdem v 13:23 do Jihlavy bude nově sloučen do jedné trasy s vlakem z Kolína s příjezdem v 12:53 do Havlíčkova Brodu (Os 5911), bez nutnosti přestupu v Havlíčkově Brodě.
  • Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je zachovat či vylepšit přípojové vazby. Počet ostatních vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč (– Slavonice)

  • Všechny spoje na trati 227 budou obsluhovány novými nízkopodlažními motorovými jednotkami řady 847 RegioFox, které doplní motorové vozy řady 841 RegioSpider. Z oběhových důvodů dojde k úpravě trasování vlaků. U vybraných spojů bude nově zaveden přestup v Dačicích, případně v Telči. Některé spoje naopak budou nově vedeny jako přímé, bez nutnosti přestupu v těchto stanicích. Tyto uvedené úpravy nemají vliv na celkový počet spojů.
  • První ranní vlak ze Sedlejova s příjezdem v 5:48 do Dačic (Os 28311) bude nově prodloužen o úsek Dačice – Dačice město (příj. v 5:50).
  • Osobní vlak jedoucí v pracovní dny z Dačic v 6:07 s přímými vozy do Havlíčkova Brodu (Os 28314 / Sp 1904) bude nově prodloužen o úsek Dačice město – Dačice, s odjezdem z Dačic města v 6:04.
  • Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků. Počet ostatních vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou (– Kolín)

  • Vlaky z Havlíčkova Brodu v 5:04 do Kolína (Os 5902) a z Kolína ve 23:03 do Havlíčkova Brodu (Os 5927) nově pojedou v úseku Havlíčkův Brod – Světlá n. S. a zpět denně.
  • Vlak jedoucí v pracovní dny z Kolína s příjezdem v 12:53 do Havlíčkova Brodu (Os 5911) bude nově sloučen do jedné trasy s vlakem s odjezdem v 12:55 z Havlíčkova Brodu a příjezdem v 13:23 do Jihlavy, bez nutnosti přestupu v Havlíčkově Brodě.
  • Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je zachovat či vylepšit přípojové vazby v Havlíčkově Brodě a Kolíně.

Trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
  • Na všechny víkendové spoje budou nově nasazeny nízkopodlažní motorové vozy řady 841 RegioSpider. V pracovní dny budou přepravu cestujících i nadále zajišťovat částečně nízkopodlažní motorové jednotky řady 814 Regionova.

Trať 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou (– Pardubice)

  • Na většině spojů na této trati budou nasazeny nové motorové jednotky řady 847 RegioFox z Pardubického kraje, vybrané spoje budou vedeny jednotkami řady 844 RegioShark.
  • Na základě požadavku Kraje Vysočina dojde k navýšení objednávky spojů o víkendech v úseku Havlíčkův Brod – Hlinsko v Čechách a zpět.
  • Vlak z Pardubic s příjezdem v 10:05 do Hlinska v Čechách (Os 5307) bude nově o víkendech prodloužen o úsek Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod, s příjezdem do Havlíčkova Brodu v 10:50.
  • Vlaky s odjezdem ve 13:10, 15:10 a 17:10 z Havlíčkova Brodu do Pardubic (Sp 1454, 1456 a 1458) nově pojedou v úseku Havlíčkův Brod – Hlinsko v Čechách i v sobotu a neděli.
  • Vlaky z Pardubic s příjezdem ve 14:50 a 16:50 do Havlíčkova Brodu (Sp 1453 a 1455) nově pojedou v úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod i v sobotu a neděli.
  • Počet ostatních vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 240 (Brno –) Náměšť nad Oslavou – Okříšky – Jihlava

  • V souvislosti se zahájením elektrického provozu v Jihomoravském kraji v úseku Brno – Zastávka u Brna bude rozlomeno vozební rameno vlaků regionální dopravy v Zastávce u Brna, kde bude realizován přestup z elektrických souprav do vlaků motorové trakce ve směru do Třebíče a Jihlavy.
  • Všechny vlaky elektrické trakce v úseku Brno – Zastávka u Brna budou nově v objednávce Jihomoravského kraje.Přímé spojení z Vysočiny do Brna bude zajišťováno vlaky dálkové dopravy linky R11B a v pracovní dny dvěma páry spěšných vlaků linky R54 Třebíč – Brno a zpět.
  • Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Vysoké Popovice a Zastávka u Brna. Nově tedy bude do IDS VDV zaintegrován úsek Jihlava – Zastávka u Brna.
  • Nově budou na většině spojů v úseku Jihlava – Zastávka u Brna nasazeny čtyřnápravové motorové vozy řady 843 v kombinaci s vlečnými vozy Btn753 a nízkopodlažní motorové vozy řady 841 RegioSpider, které nahradí doposud provozované motorové vozy řady 854 s řídicími vozy ABfbrdtn795 či vlečnými vozy Bdtn756 a motorové jednotky řady 814 Regionova.
  • V rámci nového oběhového řešení z důvodu změny dopravní koncepce na této trati dochází k úpravám počtu a trasování vybraných spojů v úseku Zastávka u Brna – Rapotice – Náměšť nad Oslavou a zpět.
  • Dále na této trati na území Kraje Vysočina dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je navázat či zachovat přípojové vazby v Zastávce u Brna a Třebíči.

Trať 241 (Znojmo –) Moravské Budějovice – Okříšky

  • Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Blížkovice, Grešlové Mýto, Šumná, Olbramkostel, Citonice, Znojmo nemocnice a Znojmo. Nově tedy bude do IDS VDV zaintegrována celá trať 241.
  • Páteční večerní vlak ze Znojma ve 21:08 do Moravských Budějovic (Os 24838) nově pojede i v sobotu.
  • Ranní vlak z Okříšek ve 4:51 do Znojma (Os 24803) nově pojede v úseku Moravské Budějovice – Znojmo také v neděli.Na všechny spěšné vlaky a víkendové osobní vlaky, které jsou v platném jízdním řádu vedeny motorovými vozy řady 841 RegioSpider, budou nasazeny nové motorové jednotky řady 847 RegioFox. Na ostatních spojích budou i nadále nasazeny částečně nízkopodlažní motorové jednotky řady 814 Regionova.
  • Dále na této trati nedochází k žádným změnám. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 250 (Tišnov –) Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod

Úsek hranice kraje – Křižanov:

  • Mezi zastávkou Osová Bítýška a stanicí Vlkov u Tišnova byla vybudována nová zastávka Vlkov-Osová. S platností od 8. října 2024 zde nově zastavují pro nástup a výstup cestujících všechny regionální vlaky linky S3. V souvislosti s tím nově nezastavují pro nástup a výstup cestujících vlaky ve stanici Vlkov u Tišnova, která slouží pouze ke křižování vlaků z dopravních důvodů.
  • Ranní vlak jedoucí v pracovní dny z Tišnova v 4:29 do Hustopečí u Brna (Os 4601) bude nově prodloužen o úsek Křižanov – Tišnov, s odjezdem z Křižanova v 4:00.
  • Vlak jedoucí v pracovní dny a sobotu v 5:00 z Křižanova do Hustopečí u Brna (Os 4605) nově pojede v úseku Křižanov – Tišnov denně.
  • Večerní vlak jedoucí o víkendech ve 21:00 z Křižanova do Hustopečí u Brna (Os 4625) nově pojede v úseku Křižanov – Tišnov i v pracovní dny.
  • Vlak z Hustopečí u Brna s příjezdem v 22:29 do Tišnova (Os 4624) bude nově v pracovní dny a sobotu prodloužen o úsek Tišnov – Křižanov, s příjezdem do Křižanova v 22:58.

Úsek Křižanov – Havlíčkův Brod:

  • Po celou dobu platnosti jízdního řádu 2025 bude probíhat rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled. V ročním jízdním řádu dochází k úpravám časových poloh vlaků regionální dopravy z důvodu zohlednění jednokolejného provozu s pomalou jízdou a delších jízdních dob v celém mezistaničním úseku.
  • Nově budou všechny osobní vlaky relace Žďár nad Sázavou – Křižanov a zpět vedeny jako přímé z / do Velkého Meziříčí zastávky, případně Studence, bez nutnosti přestupu v Křižanově. Tyto vlaky budou nově vedeny motorovými vozy řady 841 RegioSpider.
  • Nově budou vybrané spoje relace Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou a zpět v pracovní dny vedeny jako přímé z / do Nového Města na Moravě bez nutnosti přestupu ve Žďáru nad Sázavou.
  • V pracovní dny bude zaveden nový večerní vlak Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou s odjezdem v 20:22 z Havlíčkova Brodu a příjezdem 20:58 do Žďáru nad Sázavou (Os 8759).
  • Vlak s odjezdem v 20:38 ze Žďáru nad Sázavou a příjezdem v 21:15 do Velkého Meziříčí zastávky (Os 24941) nově pojede i v pátek.
  • Vlak s odjezdem v 22:47 ze Žďáru nad Sázavou a příjezdem v 23:21 do Velkého Meziříčí zastávky (Os 24945) nově pojede i v sobotu.
  • V pátek a sobotu bude zaveden nový večerní vlak Velké Meziříčí zastávka – Žďár nad Sázavou s odjezdem v 22:44 z Velkého Meziříčí zastávky a příjezdem v 23:20 do Žďáru nad Sázavou (Os 24944).

Trať 256 (Tišnov –) Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou

  • Nově pojedou vybrané spoje relace Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě a zpět v pracovní dny přímo z / do Havlíčkova Brodu bez nutnosti přestupu ve Žďáru nad Sázavou.
  • S novým jízdním řádem 2025 dojde na této trati k ukončení provozu motorových jednotek řady 814.2 Regionova. Na většině spojů budou nahrazeny novými motorovými jednotkami řady 847 RegioFox, vybrané spoje v úseku Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě budou vedeny motorovými vozy řady 841 RegioSpider.
  • Ranní vlak z Tišnova v 5:33 do Žďáru nad Sázavou (Os 14900) nově pojede v úseku Tišnov – Bystřice nad Pernštejnem také v sobotu.
  • Dále na této trati na území Kraje Vysočina nedochází k žádným podstatným změnám. Počet spojů ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 257 Studenec – Velké Meziříčí – Křižanov

  • Na této trati dochází ke změně dopravního modelu. Všechny vlaky relace Křižanov – Velké Meziříčí zast. (– Studenec) a zpět budou nově prodlouženy z / do Žďáru n. S., bez nutnosti přestupu v Křižanově.
  • Drtivá většina spojů na této trati bude nově vedena motorovými vozy řady 841 RegioSpider, které v pracovní dny doplní jedna motorová jednotka řady 814 Regionova na spojích z Velkého Meziříčí do Studence.
  • Vlak s odjezdem v 20:38 ze Žďáru nad Sázavou a příjezdem v 21:15 do Velkého Meziříčí zastávky (Os 24941) nově pojede i v pátek.
  • Vlak s odjezdem v 22:47 ze Žďáru nad Sázavou a příjezdem v 23:21 do Velkého Meziříčí zastávky (Os 24945) nově pojede i v sobotu.
  • V pátek a sobotu bude zaveden nový večerní vlak Velké Meziříčí zastávka – Žďár nad Sázavou s odjezdem v 22:44 z Velkého Meziříčí zastávky a příjezdem v 23:20 do Žďáru nad Sázavou (Os 24944).
  • Dále na této trati nedochází k žádným změnám. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

České dráhy nasazují do vlaků v Jihočeském kraji nové prodejní terminály pro pořízení jízdenek

České dráhy nasazují do vlaků v Jihočeském kraji nové prodejní terminály pro pořízení jízdenek

V moderních regionálních vlacích Českých drah v Jihočeském kraji se cestující mohou setkat se samoobslužnými jízdenkovými automaty nové generace MOPAJ (mobilní prodejní automat jízdenek). Automaty umožnují rychlý a pohodlný nákup jízdních dokladů, ať už se jedná o jízdenky dle Tarifu ČD, Systému jednotného tarifu OneTicket nebo vybraných tarifů IDS.
| České dráhy
České dráhy v uplynulém roce rekordně modernizovaly. Na nové vlaky se mohou cestující těšit i v roce 2025

České dráhy v uplynulém roce rekordně modernizovaly. Na nové vlaky se mohou cestující těšit i v roce 2025

Celkem 144 zbrusu nových elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv za téměř 19 miliard korun uvedly České dráhy na koleje v uplynulém roce. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich palubách bude pokračovat i letos. Na koleje národní dopravce uvede další soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet, již v konečném devítivozovém uspořádání s řídicím a restauračním vozem nové generace. Na konci roku pak dorazí první lokomotivy Vectron zvládající rychlost až 230 km/h. Zlepšení se dočká i internet na vlakových palubách, a to díky instalaci opakovačů mobilního signálu a laserové úpravě oken. Navíc v průběhu jara začnou České dráhy testovat i využití vysokorychlostního internetu Starlink od společnosti SpaceX.
| České dráhy
České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace. Na řadě jsou bateriové vlaky

České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace. Na řadě jsou bateriové vlaky

České dráhy mají ve své regionální vlakové flotile již všechny RegioPantery nejnovější generace! Dopravce od výrobce Škoda Group před Vánocemi převzal poslední čistě elektrický RegioPanter, čímž byly úspěšně dovršeny kontrakty na dodání celkem 110 těchto dvouvozových a třívozových jednotek tuzemské výroby. K již dodaným vlakům se v dalších letech přidají zbrusu nové bateriové jednotky stejného jména, na které se mohou těšit cestující v Moravskoslezském kraji.
| České dráhy
Silvestrovské oslavy tradičně omezí dopravu, na Nový rok jsou připraveny posily

Silvestrovské oslavy tradičně omezí dopravu, na Nový rok jsou připraveny posily

Oslava příchodu nového roku znamená tradiční menší zájem o cestování. Provoz na železnici se proto utlumí už ve večerních hodinách. Sváteční klid na železnici se však během Nového roku rychle změní a odpoledne se již očekává ve vlacích rušno. České dráhy jsou připraveny posílit vlaky na nejvíce vytížených dálkových linkách a doporučují zákazníkům rezervaci míst. Předpokládanou obsazenost vlaků ukáže při on-line nákupu na webu nebo v mobilní aplikaci Můj vlak semafor.
| České dráhy
České dráhy znovu vypraví zvláštní noční vlaky pro poutníky na Svatý Hostýn

České dráhy znovu vypraví zvláštní noční vlaky pro poutníky na Svatý Hostýn

Také v letošním roce vypraví České dráhy zvláštní noční vlaky pro poutníky na Novoroční bohoslužbu na Svatém Hostýně. Zvláštností těchto vlaků je, že jedou pouze jedinkrát za celý rok.
| České dráhy
Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Nemáte ještě plány na poslední den letošního roku? Pojeďte si užít Silvestra na střechu české železnice – na Kubovu Huť. V úterý 31. prosince se můžete svézt s dobrou náladou na tuto nejvýše položenou železniční stanici u nás Silvestrovskými expresy. České dráhy poslední den letošního roku vypraví tři páry speciálních historických vlaků mezi Vimperkem a Kubovou Hutí. Z Kubovy Hutě se pak můžete vydat i na tradiční silvestrovský pochod na Boubín.
| České dráhy
Na ohňostroj v Protivíně vypraví České dráhy posilový vlak

Na ohňostroj v Protivíně vypraví České dráhy posilový vlak

První lednový den nového roku bude v Protivíně na Písecku tradičně patřit jednomu z největších novoročních ohňostrojů v České republice. Návštěvníci se mohou těšit i na bohatý kulturní program. Nejlépe se na místo dostanou ti, kteří nechají auto doma a vyrazí vlakem. Z důvodu očekávaného zvýšeného zájmu cestujících České dráhy kromě pravidelných spojů z Českých Budějovic, Strakonic nebo Písku vypraví z jihočeské metropole do Protivína i posilový vlak.
| České dráhy
Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích

Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích

Také o letošních Vánocích budou jezdit vlaky Českých drah podle svátečních jízdních řádů. Dopravce žádá cestující, aby věnovali zvýšenou pozornost informacím o omezení provozu vlaků v tomto období.
| České dráhy
Za 20 let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Za 20 let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Byl 23. prosinec 2004 krátce po 10. hodině a na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Čekaly příjezd expresní jednotky Pendolino z depa na Spořilově. Za pár desítek minut měla vyrazit na svou první cestu s cestujícími z Prahy do Děčína. Od té doby už Pendolina přepravila zhruba 20 milionů cestujících. Stále drží český železniční rychlostní rekord 237 km/h, jsou nejrychlejším a nejpohodlnějším spojením Prahy a ostravské aglomerace a v roce 2025 se mohou stát prvními pravidelnými vlaky, které u nás svezou cestující rychlostí 200 km/h.
| České dráhy
Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

Celkem čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v neděli 15. prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.
| České dráhy