Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál

|

Dynamika probíhajících prací na vsetínském nádraží je patrná na každém kroku. V polovině prázdnin se rozběhla další etapa rekonstrukce, která se nyní soustředí na druhou část kolejiště. Začne také odstraňování dosloužilé nádražní budovy, kterou nahradí moderní terminál. Cestujícím se otevře příští rok na jaře. Postupně se rýsuje i nový parkovací dům.

Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál

„Dosavadní podoba vsetínské stanice neodpovídala jejímu významu, který má nejen v regionální, ale také v dálkové železniční dopravě. Přitom zde zastavují i mezinárodní vlaky EuroCity z Prahy na Slovensko. Proto je dobře, že už brzy nabídne cestujícím veškerý potřebný komfort,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

„Nádražní budova ve Vsetíně uvolní v nejbližších dnech místo modernizované stanici. Aktuálně už ji cestující nevyužívají, pokladny a čekárnu včetně sociálního zázemí jsme přestěhovali do náhradních prostor na nedalekém parkovišti. Několikaměsíční provizorní opatření cestujícím brzo vynahradí moderní terminál, který se otevře v březnu příštího roku,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce na rekonstrukci kolejiště budou hotové ještě letos v prosinci, současně se dokončí také nové 2. nástupiště a dostaví se nádražní podchod. Práce nepolevují ani v dalších částech rozhlehlé stanice. V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny a od března se zde mohly rozběhnout práce na podchodu, který nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, následně se zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.

Zdroj: www.mdcr.cz

Ministerstvo dopravy

Stavba plavební komory Rohatec/Sudoměřice je zahájena

Ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů, hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich, predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič, starostové Rohatce, Sudoměřic, Hodonína i primátorka Skalice dnes zahájili stavbu nové plavební komory Rohatec/Sudoměřice, opravu jezu a úpravu navazujícího koryta Radějovky, které prodlouží splavný Baťův kanál o 7 km až do Hodonína. Stavební práce přímo na státní hranici mezi Českou a Slovenskou republikou potrvají více než dva roky. Prodlouženou mezinárodní vodní cestu tak turisté budou moci využívat od plavební sezóny v roce 2026.

Ministerstvo dopravy

Zprovozňujeme čtyřpruhovou silnici I/68 mezi Třanovicemi a Nebory

Ředitelství silnic a dálnic dnes uvádí do provozu silnici I/68 Třanovice – Nebory. Jedná se o poslední část obchvatu Třince, která navazuje na již dříve zprovozněné části silnice I/11 v úseku Nebory – Oldřichovice – Bystřice. Stavba je klíčovou součástí propojení dálnice D48 se Slovenskem v úseku Třanovice – Mosty u Jablunkova.

Ministerstvo dopravy

V Poděbradech byla uvedena do provozu nová veřejná přístaviště

Ministr dopravy Martin Kupka dnes spolu s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů a starostou města Poděbrady Romanem Schulzem slavnostně zahájili provoz dvou nových veřejných přístavišť. Obě mola jsou plovoucí s bezbariérovým přístupem a umožňují turistům plavícím se po řece bezpečně vystoupit přímo v centru lázeňského města nebo vyvázat si své rekreační plavidlo naproti zámku. Z odběrných sloupků lze do lodí doplnit vodu či čerpat elektřinu. Turisté na Labi ve Středočeském kraji tak od dnešního dne mohou zdarma využívat celkem čtyři veřejná přístaviště pro osobní lodní dopravu – v Čelákovicích, Nymburce, Poděbradech a Kolíně a dvě přístaviště pro malá plavidla – v Čelákovicích a Poděbradech.