České Dráhy··4 min

Na tratích ve středních Čechách jezdí už šest RegioFoxů v barvách PID

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

Už šest moderních motorových jednotek RegioFox PID vozí cestující na tratích ve Středočeském kraji. Jednotky s čísly 004, 005, 008, 018, 019 a 020 vozí cestující na osobních vlacích na trati Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha. Pravidelný provoz Lišek, jak se dvoučlánkovým motorovým jednotkám lidově říká, navazuje na provoz zkušební, který ve Středočeském kraji probíhal od loňského roku a v červnu po schválení nového typu vlaků skončil. Do konce roku 2026 bude na tratě především v západní části kraje nasazeno celkem 38 nových Lišek.

„Díky spolupráci se Středočeským krajem rozšiřujeme bezbariérové cestování v regionu a zákazníkům nabídneme podstatně vyšší komfort cestování. RegioFoxy jsou vybaveny například palubní Wi-Fi, mají USB konektory a zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, u části míst jsou stolky, na které lze položit třeba notebook, a interiér souprav je klimatizovaný. Vlak s kvalitním vypružením podvozků navíc nabízí mnohem klidnější a pohodlnější jízdu než dosluhující motoráky,“ říká k novým RegioFoxům Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„V průběhu tří let bude ve Středočeském kraji nasazeno celkem 38 nových vozidel RegioFox, které výrazně omladí vozový park. Jeho rozsáhlá modernizace vyplývá z dodatku prodlužujícím stávající smlouvu s Českými drahami na regionálních tratích o 5 let, který se povedlo jednomyslně schválit na březnovém zastupitelstvu,“ doplňuje Petr Borecký, radní pro dopravu ve Středočeském kraji.

„Chceme, aby zejména pro každodenní dojíždění do Prahy využívalo vlaky co nejvíce lidí. Proto je důležité, aby byly dostatečně kapacitní a cestující tam měli všechno, co potřebují. To znamená víc místa, pohodlí a taky všechny moderní vychytávky. Nové RegioFoxy tak mají samozřejmě klimatizaci, dost prostoru na kočárky a kola, bezbariérový přístup, fungující Wi-Fi, zásuvky nebo USB konektory,“ uvedl 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

„RegioFoxy postupně ve středních Čechách i jinde nahrazují již dosluhující vozidla řad 809, 810 či 814. Ve Středočeském kraji jsme už ukončili zkušební provoz. Vozidla, která se mu podrobila, odjela do Polska k finálním úpravám podle schváleného typu a místo nich jsme aktuálně nasadili šest Lišek. Ty jezdí na trati z Prahy přes Rudnou u Prahy do Berouna a z Berouna do Rakovníka, kde se o ně starají v tamním depu,“ uvádí Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, a dodává: „Na tratě v regionu navíc kromě RegioFoxů v následujících letech nasadíme i osvědčené motorové vozy německé provenience Regio-Shuttle RS1, které v Česku provozujeme pod obchodním názvem RegioSpider. Na tratě Středočeského kraje jich zamíří celkem 34.“

RegioFox

Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO, představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě.

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Praze a středních Čechách, ale také v Královéhradeckém, Jihočeském, Pardubickém, Plzeňském kraji a v Kraji Vysočina.

Informace o jednotce řady 847 RegioFox

  • kapacita 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček),
  • 8 jízdních kol,
  • 3 kočárky,
  • 2 invalidní vozíky,
  • 1 bezbariérová toaleta,
  • klimatizace,
  • Wi-Fi síť,
  • zásuvky 230V+USB,
  • audiovizuální systém, sčítání cestujících, bezpečnostní kamery,
  • délka 44,4 metrů,
  • hmotnost 83 tun,
  • max. rychlost 120 km/h,
  • výkon 750 kW,
  • počet motorů – 2,
  • počet hnaných náprav – 4,
  • přenos výkonu hydrodynamický,
  • počet podvozků – 3,
  • počet dveří – 4.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

Modernizace regionální vlakové flotily na Vysočině je dokončena. Všechny elektrické a více jak 85 procent motorových vlaků v kraji je zajištěno moderními soupravami

Modernizace regionální vlakové flotily na Vysočině je dokončena. Všechny elektrické a více jak 85 procent motorových vlaků v kraji je zajištěno moderními soupravami

Z větší části už jen moderní bezbariérové vlaky brázdí regionální tratě na Vysočině. České dráhy dokončily dva roky trvající obnovu vlaků v regionu. V uplynulém roce byly na elektrifikované tratě dodány moderní elektrické jednotky RegioPanter, v tomto roce k nim přibyly motorové jednotky RegioFox v celkovém počtu 9 kusů. Jednotku RegioFox si dnes mohla široká veřejnost podrobně prohlédnout při Dnu dopravy, který se dnes konal v Havlíčkově Brodě.
| České Dráhy
České dráhy podepsaly smlouvu na výstavbu nové opravárenské haly v Havlíčkově Brodě

České dráhy podepsaly smlouvu na výstavbu nové opravárenské haly v Havlíčkově Brodě

České dráhy podepsaly s firmami Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a. s., a TSS Group, a. s., smlouvu o výstavbě nové opravárenské haly v depu kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě za smluvní cenu více než 235 milionů korun bez DPH. Nová hala bude sloužit především pro zajištění kvalitního servisu nových ucelených jednotek RegioPanter a RegioFox. Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí národního dopravce, která se zaměřuje na modernizaci servisního zázemí a zvýšení kvality servisu kolejových vozidel.
| České Dráhy
Historickým vlakem z Olomouce do Lednice

Historickým vlakem z Olomouce do Lednice

V sobotu 7. září se milovníci železnice mohou svézt historickým vlakem z Olomouce až do Lednice. V úseku Olomouc – Břeclav pojede v čele vlaku dieselová lokomotiva Bardotka, v úseku Břeclav – Lednice ji pak nahradí parní lokomotiva Skaličák. Soupravu budou tvořit historické vozy bývalé třetí třídy, tzv. Rybáky, a historický restaurační vůz.
| České Dráhy
Regionální den železnice v Trutnově nabídne jízdy moderních i parních vlaků

Regionální den železnice v Trutnově nabídne jízdy moderních i parních vlaků

Neděle 8. září bude na Trutnovsku ve znamení oslav Regionálního dne železnice. Hlavním dějištěm se od 9 do 16 hodin stane depo trutnovského hlavního nádraží. Návštěvníci se mohou těšit nejen na prezentaci železničních vozidel všech druhů a velikostí, ale také na živou hudbu a celodenní zábavu pro děti i dospělé. Železniční nadšenci si pak budou moci na vlastní kůži vyzkoušet století vývoje české železnice v podobě jízd parním vlakem taženým historickou lokomotivou Všudybylkou a moderních motorových jednotek RegioFox. Při zahájení dne železnice také budou vylosování výherci soutěže s Veřejnou dopravou Královéhradeckého kraje a Českými drahami. Akce se koná za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
| České Dráhy
Den dopravy v Havlíčkově Brodě představí nové vlaky a upozorní na rizikové chování na železnici

Den dopravy v Havlíčkově Brodě představí nové vlaky a upozorní na rizikové chování na železnici

České dráhy spolu s partnery pořádají v pátek 6. září v Havlíčkově Brodě Den dopravy. V rámci této akce dojde i ke slavnostnímu pokřtění jedné z nových motorových jednotek RegioFox, které již brázdí koleje v Kraji Vysočina. V rámci odpoledního doprovodného programu jsou připraveny ukázky zásahu složek IZS i osvěta o rizicích na železnici, včetně simulace zásahu osoby elektrickým proudem vysokého napětí nebo srážky vlaku s automobilem.
| České Dráhy
Lepší mobilní signál ve vlacích. České dráhy vypsaly zakázku na vybavení vlaků opakovači mobilního signálu

Lepší mobilní signál ve vlacích. České dráhy vypsaly zakázku na vybavení vlaků opakovači mobilního signálu

Cestující ve vlacích Českých drah se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly veřejnou zakázku na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech až 132 milionů korun bez DPH.
| České Dráhy
České dráhy a Akademie řemesel Praha otevírají nový obor Mechanik kolejových vozidel

České dráhy a Akademie řemesel Praha otevírají nový obor Mechanik kolejových vozidel

České dráhy ve spolupráci s Akademií řemesel Praha – Střední školou technickou otevírají od září nový učební obor Mechanik opravář kolejových vozidel. Tento obor je určen pro žáky, kteří se chtějí specializovat na údržbu a opravy kolejových vozidel a stát se odborníky v železničním sektoru.
| České Dráhy
Stavební práce omezí provoz vlaků v úseku Zruč n. S. – Ledeč n. S., ČD zajistí náhradní autobusovou dopravu

Stavební práce omezí provoz vlaků v úseku Zruč n. S. – Ledeč n. S., ČD zajistí náhradní autobusovou dopravu

V období od 2. září do 14. prosince 2024 budou probíhat stavební práce Správy železnic v úseku Zruč nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou na trati č. 212. České dráhy nahradí během výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku náhradní autobusovou dopravou.
| České Dráhy
Na palubě jídelních vozů Českých drah mohou cestující ochutnat nové sezónní menu

Na palubě jídelních vozů Českých drah mohou cestující ochutnat nové sezónní menu

Do jídelních vozů Českých drah vstupuje dnešním dnem nová sezónní nabídka. Podzimní chutě připravila společnost JLV, která ve vlacích ČD zajišťuje catering, ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů České republiky. Součástí menu je tradičně polévka, varianty hlavních chodů a dezert. Cestující zbrusu novou nabídku najdou ve všech vlacích, které nabízejí služby ČD Restaurant.
| České Dráhy
České dráhy a ORLEN Unipetrol ve spolupráci s Výzkumným Ústavem Železničním a Pesou testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

České dráhy a ORLEN Unipetrol ve spolupráci s Výzkumným Ústavem Železničním a Pesou testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

České dráhy úspěšně pokračují v testování motorové nafty se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). V uplynulém týdnu testovaly toto biopalivo v nových motorových jednotkách řady 847 RegioFox dodávaných společností Pesa ve Zkušebním centru VUZ Velim. Cílem výzkumného projektu, který je rozvržen do let 2024 až 2025, je ověřit použitelnost této bionafty v osobních motorových jednotkách a následné její nasazení v běžném provozu. Hlavním partnerem projektu je skupina ORLEN Unipetrol se svou dceřinou společností ORLEN Unipetrol výzkumně-vzdělávací centrum, která realizuje výzkum a dodávky biopaliva. Na projektu se dále podílí Výzkumný Ústav Železniční, Fakulta strojní ČVUT a výrobce kolejových vozidel společnost Pesa.
| České Dráhy