Ministerstvo dopravy··4 min

Ministři jednali o klíčových stavbách D11, D35 a D6 se starosty obcí

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Ministr dopravy Dan Ťok, ministr životního prostředí Richard Brabec a ministr financí Andrej Babiš dnes v Královehradeckém, Pardubickém a Středočeském kraji jednali o prioritních dopravních stavbách D11, D35 a D6. Jedná se o stavby, které získaly souhlasné stanovisko EIA ve zrychleném režimu. O těchto stavbách diskutovali s dotčenými zástupci krajů, měst a obcí.

Ministři jednali o klíčových stavbách D11, D35 a D6 se starosty obcí

Výstavba dálnic D11, D35 a D6 by měla být zahájena již v průběhu tohoto roku, v současné době zde probíhá výběrové řízení na realizaci stavby a činí se potřebné kroky k získání stavebního povolení. Zmiňované stavby jsou třemi z devíti prioritních staveb, u nichž vláda vyjednala výjimku ze zcela nového posuzování dopadů staveb na životní prostředí, tzv. EIA. Dalšími prioritními stavbami je D3 – obchvat Českých Budějovic, D3 v úseku Úsilné – Hodějovice a Hodějovice – Třebonín, D48 - obchvat Frýdku- Místku, D49 v úseku Hulín – Fryšták, D55 – obchvat Otrokovic, JV část, D1 v úseku Říkovice – Přerov a modernizace železniční trati Sudoměřice – Votice.

Žádost o stavební povolení pro D6 v květnu

U dálnice D6 v úsecích Nové Strašecí – Řevničov, D6 Řevničov – obchvat a D6 Lubenec – obchvat budou podány do května tohoto roku žádosti o stavební povolení. Vybudování dálnice výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, ke zkrácení přepravní doby směrem k našim západním hranicím a umožní lepší spojení mezi ČR a SRN. Zároveň se zlepší možnost využití stávající silnice I/6 pro místní dopravu.

Na dálnici D35 bude zahájen záchranný archeologický výzkum

„Na jaře tohoto roku bude na dálnici D35 v úsecích Opatovice nad Labem – Časy a Časy – Ostrov zahájen záchranný archeologický výzkum, který je nutnou podmínkou pro žádost o stavební povolení, výstavba by mohla začít na podzim,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Zejména chybějící část D35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí tvoří v návaznosti na dálnici D11 z Prahy páteřní část této komunikace. Počítá se zde s nejvyšší intenzitou dopravy z celé D35. Díky dostavbě této části dálnice D35 se uleví zejména obcím ležícím na současné silnici I/35. S postupnou dostavbou dalších úseků také vzroste atraktivita této silnice jako spojení středních a východní Čech se střední a severní Moravou.

Projektové dokumentace pro provádění stavby na D11

Na dálnici D11 v úseku Hradec Králové – Smiřice aktuálně probíhá zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby, dokumentace by měla být odevzdána v květnu tohoto roku, zároveň již probíhá výběrové řízení na realizaci stavby. Dostavbou dálnice D11 a navazující dálnice D35 dojde k odlehčení dopravy na stávajících silnicích I/11 a I/33, v samotném Hradci Králové a odlehčí se také dálnici D1 ve směru Praha – střední a severní část Moravy. „Ke zprovoznění úseku D11 do Hradce Králové by mělo dojít už koncem srpna tohoto roku. U dvou navazujících úseků, tedy Hradec Králové-Smiřice a Smiřice-Jaroměř, začneme na jaře s archeologickým průzkumem, věříme tomu, že na mnoha místech bude ukončen do podzimu. Kolem září 2017 bychom zde mohli dělat hlavní stavební objekty, jako jsou křižovatky a mosty,“ dodal Ťok.

Během tohoto roku by měla začít nejen výstavba zmiňovaných dálnic, ale všech devíti prioritních projektů, pro které česká vláda v Bruselu vyjednala možnost neopakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí (EIA), ale uskutečnit jen zjednodušené řízení.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy