Ministerstvo dopravy··4 min

Ministr Kupka jednal v Pardubicích o železniční dopravě i problémech regionu

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Nový stavební zákon, financování výstavby vysokorychlostních tratí nebo otevřená diskuze se samosprávami a občany o vedení důležitých železničních staveb. O tom všem mluvil ministr dopravy Martin Kupka na Železniční konferenci Pardubice. Kromě ní navštívil také pardubický železniční uzel, který momentálně prochází rekonstrukcí, a místní letiště.

Ministr Kupka jednal v Pardubicích o železniční dopravě i problémech regionu

„Do Pardubic a celého Pardubického kraje teď plyne rekordní částka ze státního rozpočtu pro stavby na železnici, tam se jedná o kompletní rekonstrukci železničního uzlu Pardubice včetně navazujících staveb a včetně rekonstrukce nádraží za celkem deset miliard korun, a další miliardy plynou do stavby dálnice D35 a uvědomujeme si, že to přináší další zátěž pro okolní komunikace,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Dopad na stávající silniční síť chce řešit s Ředitelstvím silnic a dálnic a také Státním fondem dopravní infrastruktury a hledat zdroje pro jejich opravu.

Po železniční konferenci se byl ministr Kupka podívat na přestavbu pardubického železničního uzlu a rekonstrukci výpravní budovy nádraží. Cestující se zde dočkají nových nástupišť, pohodlnějšího přístupu k vlakům i nové lávky pro pěší, která spojí části Pardubic nyní oddělené kolejištěm. Cílem je přistoupit k rekonstrukci velmi citlivě v souladu s památkáři a maximálně zachovat místní genius loci.

Debata o stavu silnic či opravě mostu

Na programu bylo i rokování, na kterém se řešila celá řada zásadních témat z dopravy v celém regionu. Hostilo ho pardubické letiště, které je pro leteckou obsluhu východních Čech velmi důležité. Pardubice se díky němu tak stávají nejen železniční, lodní, ale i leteckou křižovatkou.

Jednání se týkalo například stavu silnic, po kterých jezdila těžká technika při stavbě dálnice D35 nejen v okolí krajského města. Dalším tématem byla oprava mostu v Řečanech nad Labem, který je v havarijním stavu. Pardubický kraj ho chtěl dočasně nahradit mostním provizoriem, kvůli vysokým nákladům na pronájem od tohoto plánu zatím upustil.

„Most je pro nás velkým tématem kvůli jeho stavu. Nový most ale musí zároveň splňovat určité podmínky. Vzhledem k blízkosti památky UNESCO – hřebčína Kladruby nad Labem – by měl mít určité estetické kvality. Zároveň by měl být postaven tak, aby vyhovoval plánům na splavnění Labe. Součástí by měla být také lávka pro cyklisty a pěší,“ míní první náměstek hejtmana a radní zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.

Mezi dalšími tématy byly také finanční prostředky pro pardubické letiště, stavba okružní křižovatky v Rybitví nebo vybudování západní tangenty Pardubic.

V letošním roce stát uvolnil na opravu silnic ve správě krajů čtyři miliardy korun, v příštím roce by tato částka měla vzrůst na šest miliard. „Toto zvýšení by Pardubickému kraji mělo přinést téměř sto milionů navíc. To by měla být významná pomoc pro opravy silnic druhé a třetí třídy,“ dodává Kupka.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy