Dokončení kvalitního dopravního spojení s Rakouskem a fungování rakouské společnosti ASFiNAG byly hlavním tématem dnešní pracovní návštěvy ministra dopravy Antonína Prachaře v Rakousku. Ministr ve Vídni jednal se spolkovou ministryní dopravy Doris Bures a v St. Pöltenu se setkal s hejtmanem Dolního Rakouska Erwinem Pröllem.
„Kvalitní dopravní spojení Rakouska s Českou republikou by mělo být samozřejmostí a pomůže k napojení české infrastruktury na evropskou dálniční síť. Proto jsem hned po svém nástupu do funkce označil výstavbu R52 a D3 za klíčové úkoly,“ uvedl Prachař. Při jednání s rakouskou kolegyní se vzájemně informovali o přípravě stavebních prací a současném stavu dopravní infrastruktury. „Dohodli jsme se na tom, že expertní týmy připraví mezivládní dohodu o místě propojení R3 a S10 a mezistátní smlouvu o výstavbě hraničních mostů na R52 a A5,“ řekl Prachař.
Pokračování výstavby R52 se neobejde bez toho, aby Jihomoravský kraj vyřešil příslušné územní plány. Ministerstvo dopravy je připraveno stavbu financovat a zahájit, jakmile k tomu budou administrativní podmínky. Spolková ministryně dopravy Doris Bures po jednání ocenila, že nová česká vláda dala ve vztazích k Rakousku prioritu právě dopravnímu spojení obou zemí. Obě ministerstva se dohodla na dalších termínech jednání, která naváží na současnou intenzivní spolupráci.
Ministr dopravy se ve Vídni setkal také s vedením společnosti ASFiNAG, která v Rakousku zajišťuje správu a výstavbu dálnic a rychlostních silnic. „Rakouské zkušenosti s vybudováním této fungující společnosti chceme využít při transformaci českého Ředitelství silnic a dálnic na státní podnik,“ uvedl Prachař. Během návštěvy rakouské metropole hovořil ministr také s předsednictvem asociace Platformy pro Mobilitu GSV, do níž je zapojena řada významných rakouských subjektů.
Úzká spolupráce mezi českou a rakouskou stranou bude pokračovat i v železniční dopravě. Od prosince 2014 budou mezi Prahou a Vídní jezdit každé dvě hodiny nové jednotky Railjet. Díky dohodě Českých drah a rakouských drah by se tak měla zkrátit doba jízdy mezi Prahou a Vídní.
Zdroj: www.mdcr.cz