Ministerstvo dopravy··3 min

Ministr dopravy pochválil ŘSD, které odmítlo převzít úsek dálnice D3 s vadami

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva
Ministr dopravy pochválil ŘSD, které odmítlo převzít úsek dálnice D3 s vadami

Ministr dopravy Antonín Prachař informoval první srpnový den na brífinku o aktuální situaci výstavby dálnic D3, D8 a o vývoji soudních sporů ohledně dálnice D47. Ministr dopravy ocenil, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepřevzalo kvůli zjištěným vadám do své správy stavbu dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. V minulosti se totiž běžně stávalo, že ŘSD stavbu převzalo a teprve poté vymáhalo opravy od zhotovitele.

ŘSD zjistilo, že na některých částech dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí se sesouvají svahy a při prudších deštích by tak mohlo dojít k nánosu bláta na vozovku a k vytvoření smykových ploch. Na mostu přes rybník Koberný zase prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce a zde by mohla v zimních měsících namrzat. Kvůli vadám, které by mohly mít dopad na bezpečnost silničního provozu, odmítlo ŘSD stavbu převzít, reklamovalo ji u zhotovitele a čeká na návrh způsobu jejich odstranění.

Dále ministr informoval o tom, že obdržel zprávu o dvou dálničních nájezdech na D47, na kterých z důvodu problémů s ložisky a s posunem přechodu mezi vozovkou a mostní konstrukcí hrozí snížení maximální povolené rychlosti nebo omezení provozu. O odstranění těchto vad již ŘSD se zhotovitelem jedná. Ohledně reklamace dalších vad na D47 je stát připraven soudu předat další posudky ke specifikaci vad tak, aby nebylo možné zpochybnit poskytování důkazů ze strany ŘSD. Ministr dopravy podpořil vznik vyšetřovací komise, která však žádným způsobem nesmí ohrozit probíhající soudní spor.

Ministr dopravy se dnes sešel s francouzským velvyslancem, se kterým řešil možnosti spolupráce v souvislosti s připravovanou cestou pana prezidenta Zemana do Francie, kterého bude ministr Prachař na této cestě doprovázet. „Požádal jsem ho o zprostředkování jednání mezi státem, ŘSD, a vedením společnosti Eurovia a společnosti Colas, abychom si promluvili o soudních sporech a hledali cesty pro to, abych tyto problémy již definitivně vyřešili. Tento postup se již v minulosti osvědčil v případě prací na jednom z modernizovaných úseků D1,“ upřesnil ministr dopravy Antonín Prachař.

Na závěr upozornil, že zpráva z geologického průzkumu sesuvu na dálnici D8 je již téměř hotová. Do konce měsíce srpna by měl být zpracován projekt sanace svahu a během první poloviny září předloží Ministerstvo dopravy krajskému úřadu Ústeckého kraje kompletní dokumentaci včetně způsobu sanace svahu. „Chceme dodat všechny materiály včetně návrhu řešení tak, aby krajský úřad měl dostatečné argumenty pro zvážení vyhlášení stavu nebezpečí a aby mohly být práce zahájeny neprodleně,“ řekl ministr Prachař.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministr dopravy Martin Kupka a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představili vládě návrh řešení problémů spojených s digitalizací stavebního řízení (DSŘ). Tento krok je reakcí na aktuální stav, kdy systémy nenaplňují očekávání uživatelů a zákonné požadavky.
| Ministerstvo dopravy
Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Ministerstvo dopravy se připojilo k dalším ministerstvům a úřadům, které postupně přecházejí na jednotnou státní doménu. Webové stránky jsou nyní dostupné také na md.gov.cz, stejně tak e-mailové adresy jsou nyní odesílané ze shodné domény. Stávající doména pro příjem zpráv funguje dál, adresa „mdcr.cz“ bude dostupná ještě více než pět let.
| Ministerstvo dopravy
Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Evropský zabezpečovač ETCS přináší mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na naší železnici. Výhradní provoz bude na 620 km tratí v ČR postupně začínat v průběhu čtyřech lednových týdnů na začátku roku 2025.
| Ministerstvo dopravy
Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Bělá pod Pradědem, Nové Heřminovy, Holčovice, Velká Kraš, Hošťálkovy, Vápenná … Co obec, to rozdělení velkou vodou a jejími následky. Provizorní mosty pomáhají opět spojovat a obnovovat život v zasažených oblastech. Což je před zimou pod jesenickými a rychlebskými horami dost důležité. 7 z přibližně 25 mostních provizorií, které vyčlenilo Ministerstvo dopravy ze svých zásob pro pomoc v nejpostiženějších místech, již zamířilo od Správy státních hmotných rezerv díky armádě do těch nejpostiženějších oblastí, jsou usazené na místě a pomáhají.
| Ministerstvo dopravy
Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Ředitelství silnic a dálnic začalo se stavbou úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Stavba je největší dálniční zakázkou v historii veřejných soutěží ŘSD. Práce na 21,2 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 11,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají 3,5 roku.
| Ministerstvo dopravy
První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
| Ministerstvo dopravy
Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem začne v pátek 11. října odpoledne.
| Ministerstvo dopravy
Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. To je klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně a udržení pracovních míst v odvětví.
| Ministerstvo dopravy
Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

V rámci novinek návrhu novely zákona o silniční dopravě schválených vládou se k 1. červenci 2025 změní Centrum služeb pro silniční dopravu na Inspekci silniční dopravy (INSID). Kromě nových pravomocí získají silniční kontroloři zaměřující se zejména na kamiony i nové mobilní jednotky na kontrolu emisí či technického stavu přímo na silnicích. V případě zjištěných nedostatků budou moci sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna silničního zákona dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
| Ministerstvo dopravy
Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
| Ministerstvo dopravy