Ministerstvo dopravy··4 min

Ministerstvo dopravy vybralo poradce pro výstavbu D4 formou PPP projektu, stát ušetří 53 milionů

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Ministerstvo dopravy vybralo poradce, který pomůže státu s výběrem koncesionáře a realizací projektu PPP na dálnici D4. Cena vybraného uchazeče, kterým je sdružení uchazečů White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika klesla z původně předpokládaných 79 na 26 milionů korun. Kvalifikační kolo na koncesionáře, jehož úkolem bude zajistit dostavbu chybějících 32 kilometrů D4 mezi Příbramí a Pískem a zároveň zabezpečit následný provoz a údržbu dálnice, by ministerstvo rádo zahájilo už letos na podzim. Stavba většiny zbývajících úseků D4 by měla začít v roce 2019.

Ministerstvo dopravy vybralo poradce pro výstavbu D4 formou PPP projektu, stát ušetří 53 milionů

„Proti původním předpokladům se nám podařilo ušetřit více než 50 milionů korun. Pokud vše půjde podle plánu, stavba většiny zbývajících úseků na D4 může být zahájena ve druhé polovině roku 2019. Koncesionář zajistí kromě dostavby také následný provoz a údržbu dálnice. Bude tak mít sám zájem na tom, aby stavba byla co nejkvalitnější, “ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Do zadávacího řízení byly podány celkem 4 nabídky. Vybraným poradcem je sdružení uchazečů White&Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika. Dalšími účastníky zadávacího řízení byla konsorcia vedená společnostmi PricewaterhouseCoopers, Deloitte a EEIP. Ministerstvo dopravy využilo pro hodnocení nabídek vícekriteriální hodnocení, kdy mimo nabídkové ceny hodnotilo i zkušenosti týmu, který bude poradenskou činnost vykonávat.

I v této situaci byla Ministerstvu dopravy nabídnuta cena, která je výrazně nižší než byl původní předpoklad zadavatele. Cena vybraného uchazeče klesla z původně předpokládaných 79 mil. Kč na 26 mil. Kč. Ministerstvo dopravy se tak při hodnocení muselo velmi důkladně zabývat i otázkou, zda nabízená cena není cenou mimořádně nízkou, přičemž vybraný uchazeč následně dostatečně vysvětlil důvody, kvůli kterým je jeho nabídková cena stanovena v této výši.

Vybraný uchazeč se významnou měrou podílel i na úspěšném uzavření koncesionářské smlouvy pro projekt PPP obchvatu Bratislavy, který byl uzavřen v loňském roce. Neúspěšní uchazeči nyní mají 15 dnů na možné podání námitek proti rozhodnutí zadavatele o provedenému výběru. Pokud nebudou podány námitky, bude s vítězným uchazečem bezodkladně uzavřena smlouva a stanoven další přesný harmonogram vývoje projektu.

Zahájení kvalifikačního kola samotného výběrového řízení na koncesionáře předpokládá ministerstvo na podzim tohoto roku. Uzavření koncesionářské smlouvy lze odhadovat na přelomu roku 2018/2019. Podobně jako u dalších otevřených soutěží ale harmonogram může ovlivnit postup účastníků zadávacího řízení na poradce i samotného koncesionáře.

O dostavbě chybějících částí dálnice D4 formou PPP projektu rozhodla vláda v lednu 2016. Snahou ministerstva bylo uzavřít co nejdříve výběrové řízení na poradce a nastavit ho tak, aby bylo transparentní a nediskriminovalo žádného z potenciálních zájemců, který bude disponovat potřebnými zkušenostmi. V zadávacím řízení na poradce Ministerstvo dopravy plně reflektovalo předchozí výtky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na základě kterých bylo původní zadávací řízení na výběr poradců zrušeno. Před zahájením soutěže Ministerstvo dopravy využilo možnosti uspořádat předběžné tržní konzultace, což umožňuje nový zákon o zadávání veřejných zakázek. Se zájemci tak byly předem prodiskutovány připravované zadávací podmínky.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy