Ministerstvo dopravy··6 min

Mimořádná opatření sníží dopravní komplikace při spuštění nového mýtného systému

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

CzechToll spustila realizaci mimořádných opatření, jejichž cílem je snížit na možné minimum dopravní komplikace způsobené malými dopravci ze zahraničí, kteří se nedostatečně registrují do nového mýtného systému v České republice. Prioritou všech opatření je zajistit volný průjezd pro řidiče osobních automobilů a odpovědné řidiče nákladních vozidel, která budou vybavena novou palubní jednotkou. Opatření přinesou také snížení čekací doby na palubní jednotky na hraničních přechodech.

Mimořádná opatření sníží dopravní komplikace při spuštění nového mýtného systému

Do nového mýtného systému bylo k 20. listopadu 2019 registrováno 251 tisíc vozidel, přibližně 55 % z celkového očekávaného počtu 458 tisíc automobilů. Za poslední týden expedoval CzechToll 60 tisíc nových palubních jednotek, celkem je jich u dopravců 141 tisíc. Bohužel dopravci přes hrozbu rozsáhlých kolon nadále podceňují povinnost registrace a obchodní místa nemají zdaleka vytíženou kapacitu.

„Naše společnost připravila maximum možných opatření, kterými lze snížit délku čekací doby a omezit dopravní komplikace při spuštění mýtného systému. Do opatření jsme investovali nad rámec smluvních povinností více než 50 milionů korun bez DPH,“ uvedl Matej Okáli, generální ředitel společnosti CzechToll.

Kromě rozsáhlých organizačních a informačních opatření bude na maximum posílena kapacita obchodních míst na hranicích. Na obchodních místech jsou již nyní zřizována nová pracoviště, která po dočasnou dobu zvýší kapacitu pro registraci a výdej nových palubních jednotek. Nová registrační místa budou zřízena na dočasnou dobu také při výjezdu ze Slovenské republiky.

„S ohledem na kapacity odstavných ploch, ale i prostorové možnosti obchodních míst nelze dosáhnout stavu, kdy odbavíme tisíce přijíždějících automobilů ze zahraničí bez jednotky bez čekání. Dopravní komplikace budou, ale věříme, že v podstatně menším rozsahu, než by nastala bez realizovaných opatření,“ doplnil Matej Okáli.

Opatření přinesou zásadní zlepšení očekávané dopravní situace na kritických hraničních přechodech. Na přechodu Lanžhot zkrátí kolonu z očekávaných 44 km na 12 km, v Bohumíně ze 40 km na 11 km, v Českém Těšíně z 22 km na 5 km. Riziko hrozí i na dalších přechodech, nárazově se mohou tvořit kolony čekajících nákladních automobilů i ve vnitrozemí u obchodních míst na čerpacích stanicích.

Výběr opatření přijatých ke zmírnění očekávaných dopravních komplikací v souvislosti s nízkou aktivitou malých dopravců ze zahraničí při registracích do nového systému elektronického mýtného v ČR:

  •  Bylo vytvořeno 41 dočasných pracovních míst, jejichž odpovědností je komunikovat s vydavateli tankovacích karet a zajistit v maximální možné míře kompletaci dokladů k tomu, aby mohly být dopravcům registrovaným přes vydavatele tankovacích karet odeslány palubní jednotky.
  •  Byla rozšířena možnost bezplatného zaslání palubní jednotky poštou do Maďarska, Bulharska, Litvy, Rumunska a Estonska.
  •  Bylo zřízeno 11 dodatečných registračních pracovišť na vybraných hraničních přechodech s nepřetržitým provozem, některá na území Slovenské republiky.
  •  Bylo vytvořeno 15 mobilních registračních míst, která se budou pohybovat na hraničních přechodech, také s nepřetržitým provozem. Mobilní registrační vozidla dislokovaná na odstavných parkovacích plochách se mohou přemístit mezi parkovišti v případě tvorby kolon.
  •  Bude probíhat detailní koordinace procesu registrace na vybraných hraničních přechodech:
  •  na šesti hraničních přechodech budou nepřetržitě přítomni koordinátoři, jejichž úkolem bude zajistit co nejhladší odbavení zahraničních dopravců při registraci a instalaci nové palubní jednotky;
  •  koordinátoři budou primárně na hraničních přechodech Bohumín, Český Těšín, Lanžhot, Mosty u Jablunkova, Náchod a Krásný les – v případě potřeby mohou být relokováni na jiná místa;
  •  koordinátoři budou viditelně označeni reflexní vestou s logem MYTOCZ;
  •  do řízení dopravy budou zapojeny drony.
  •  Na čerpacích stanicích, odpočívkách a parkovištích, kde je obchodní místo pro registraci, vyzývají proškolené týmy promotérů osobně řidiče, aby se registrovali (5 vozidel s posádkou).
  •  Na místech s vysokým výskytem nákladních vozidel se pohybuje 7 mobilních registračních míst s posádkou.
  •  Byla masivně posílena komunikační kampaň: z „informační kampaně“ je bohužel „přesvědčovací kampaň“.
  •  Na rizikovou situaci budou upozornění správci zpoplatněných komunikací v Polsku (GDDKIA), Německu (BAG), Rakousku (ASFINAG) a na Slovensku (NDS).
  •  Probíhá koordinace krizové komunikace mezi Ministerstvem dopravy, ŘSD ČR, Celní správou ČR, Policií ČR a společností Czechtoll.
  •  Budou přijata opatření pro koordinaci krizového řízení dopravy mezi ŘSD ČR, Celní správou ČR, Policií ČR/PL/SR a společností Czechtoll.

Dopravci se mohou nejsnadněji registrovat na stránce www.mytocz.eu, po úhradě vratné kauce jim palubní jednotka přijde poštou. Registrace je možná také prostřednictvím vydavatelů tankovacích karet, na vice než 200 obchodních místech a na 15 vybraných pobočkách Hospodářské komory.

Kompletní Informace o novém mýtném systému získají dopravci na webu www.mytocz.eu nebo na non-stop zákaznické lince +420 243 243 243.

Kontakt pro další informace:

Miroslav Beneš, mluvčí CzechToll s.r.o.

+420 603 174 347 | [email protected]

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy