Prima··8 min

Media Club jako jednička na trhu zdražuje. Rozšiřuje portfolio o nové TV kanály i rádia

Prima

Prima

Skupina Prima provozuje v České republice vysílání devíti volně šířených televizních stanic. Hlavní z nich je plnoformátová TV Prima pro celou rodinu, jejíž obsah zrcadlí kanál s posunutým programem o jednu hodinu Prima +1. Na mladší muže se orientuje stanice Prima COOL, další je Prima LOVE, zaměřená na odpočinkové pořady převážně pro ženy. V portfoliu skupiny nechybí ani dokumentární kanál Prima ZOOM a filmový kanál Prima MAX, na detektivní a kriminální pořady se pak zaměřuje Prima KRIMI. V roce 2020 přibyl do rodiny Prima zpravodajský kanál CNN Prima NEWS. V roce 2021 došlo ke spuštění nového kanálu Prima STAR, který přináší pořady vlastní tvorby.

Tisková zpráva

Obchodní zastupitelství Media Club představilo novou obchodní politiku pro rok 2025. Jako jednička na trhu na poli televizní a rozhlasové reklamy má podíl sledovanosti 34 %, poslechovosti 45 %, dokáže oslovit přes 6,9 mil. reálných uživatelů na webech a 8 mil. uživatelů na sociálních sítích. Díky širokému portfoliu a síle zastupovaných značek dokáže Media Club oslovit téměř 100 % české populace. V roce 2025 se plánuje orientovat na lepší cílení kampaní, samozřejmě s ohledem na cílové skupiny klientů, a tím zvýšení jejich efektivity. Do portfolia zařadí jeden až dva nové televizní kanály a tři rozhlasové stanice. Průměrná míra inflace pro televizní reklamu pro rok 2024 je na úrovni 18–22 %, pro rádiovou reklamu v průměru o 5 %. V online prostoru u vybraných formátů dosáhne inflace mezi 8 až 10 %.

Těší nás, že Media Club díky velké diverzitě zastupovaných značek dokáže v klíčové cílové skupině 18–69 let oslovit 96,9 % populace, což nás staví na špičku mezi komerčními mediálními domy na českém trhu,“ říká komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek a dodává: „Na vavřínech ale neusínáme, po loňském propojení s Impression Media letos rozšiřujeme portfolio o dva nové připravované televizní kanály ze skupiny Prima a tři rádiové značky. Novinkou je takéaudiovizuální mediální služba na vyžádání – video knihovna Prima play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů doplnit jejich obsah o odkaz na službu Primy, která obsahuje poutavá videa napříč různými žánry a oblastmi.

Husákovy děti na prahu 55 let

Media Club se v roce 2025 bude zaměřovat na optimalizaci kampaní s ohledem na cílové skupiny klientů. „Velkou devízou Media Clubu je, že dokáže oslovit více exkluzivních diváků ve všech hlavních cílových skupinách oproti konkurenci. Významnou cílovkou pro televizní inzerenty budou v příštích letech ,Husákovy děti‘, které v příštím roce oslaví již padesáté páté narozeniny. Jsou bonitní, plní si své sny, žijí naplno a nechtějí slyšet, že stárnou. Více než třetina z nich má čistý měsíční příjem domácnosti 50 000 Kč a více. Vidíme v nich potencionální růst a jako Media Club na ně umíme cílit. Kupní síla starších roste, zatímco mladších výrazně klesá, stejně jako celá populace,“ uvádí Ladislav Dianiška, obchodní ředitel televizní divize Media Clubu.

Pro rok 2025 je nadále strategickou cílovou skupinou pro TV i eGRPs dospělý 18–69 let. Klienti si budou moci pro plánování svých kampaní vybrat až z 23 cílových skupin. Rozložení jednotlivých kanálů optimalizuje Media Club dle aktuální výkonnosti zastupovaných kanálů a poptávky.

Díky zvýšené poptávce a klesajícímu objemu disponibilních GRPů zvyšuje Media Club průměrně ceny na příští rok v závislosti na objem kontraktu o 18–22 %. Kromě zvýšení základních cen Media Club zvyšuje i stopážový koeficient u delších spotů i sezónní koeficienty v měsících, kdy je vyprodáno. Media Club bude v roce 2025 požadovat od všech klientů předpokládané rozložení objemu objednávaných GRP s tím, že pokud toto rozložení budou klienti dodržovat, Media Club bude maximálně dbát na doručení takovýchto kampaní.

Motivace za včasný podpis

Klienti Media Clubu mohou stejně jako v předchozích letech získat motivační slevy u televizních kampaní. Těm, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2025 do 2. 12. 2024, bude aplikován off prime time index na úrovni 0,90 a prime time index na úrovni 1,05. Ti, kteří uzavřou závazky na rok 2025 do 13. ledna 2025, získají zvýhodněný prime time index na úrovni 1,05 a off prime time index 0,95.

Stejně jako v roce 2024 bude Media Club i v roce 2025 zastupovat prodej reklamy pro skupinu Prima, hudební stanice skupiny Óčko, stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon, NickToons a Nick Jr., kanál Retro, kanály zastupované společností Atmedia Czech a s největší pravděpodobností i kanály TV Barrandov.

Cenovou hladinu mění i rádia

Media Club dosahuje historicky nejvyššího podílu v poslechovosti na trhu, a to share 45,1 %. „Aktuálně reprezentujeme čtyři značky z pěti nejposlouchanějších rozhlasových stanic. Poslouchá nás o 2 miliony posluchačů týdně více než komerční konkurence. Rádio Kiss je nejúspěšnější rádiovou značkou na trhu s více než milionem posluchačů týdně,“ vyzdvihuje Jan Čadek, obchodní ředitel rozhlasové divize Media Clubu, a pokračuje: „Pro rok 2025 jsou novinkou stanice Rádio Čas a Rádio Čas Rock, díky kterým zvyšujeme o 1,7 % share na trhu. Velkou radost máme ze zahájení prodeje reklamy instore rádia Penny, které týdně osloví až 3,3 mil. zákazníků na prodejnách. “

Pro příští rok Media Club zvyšuje cenu spotové národní i lokální reklamy v průměru o 5 %. Nadále zastupuje nejsilnější a nejúspěšnější rádiové značky, mezi jejichž posluchači dominují mladší ženy a muži. Komplementárně se tak značky rádií doplňují s TV a online.

Jedná se o rádia Impuls, Evropu 2, Frekvenci 1, KISS, BEAT, Country, Signál, SPIN, Radio 1, Rock Zone, Bonton, Dance rádio, Český Impuls a Dechovka. Obchodní balíčky klientům nabízí ve čtyřech variantách – Radio United Total je nejsilnější produkt na trhu, který zasáhne více dvě třetiny populace v ČR, Radio United Optimal – tato kombinace rádií se zaměřuje na zajištěné rodiny, Radio United Progressive cílí na mladší posluchače a jejich rodiny a Radio United Creative je produkt pro nekonečné kreativní plánování rádiové komunikace.

Media Club spouští na HbbTV demografické cílení stejně jako u TV kampaní

Media Club v online segmentu skupiny Prima meziročně posílil. Měsíčně zasáhne téměř 6,9 mil. reálných uživatelů. Video imprese na zastupovaných platformách meziročně vzrostly o 28 %, share na čase stráveném sledováním videí je 21,9 %. Pro příští rok plánuje obchodní zastupitelství selektivně zdražovat u formátů, které jsou nejvíce žádané, a to o 8 až 10 %.

„Spustili jsme demografické cílení na HbbTV obdobně jako u televizních kampaní. Na základě chování a demografických údajů diváků našich lineárních televizních kanálů modelujeme cílové skupiny na základě času, kanálu, přehrávaného programu a zařízení. Tento model používáme k anonymnímu cílení formátu Switch-in na základě afinit odvozených z pozorovaného chování. Pro cílení využíváme stejné cílové skupiny jako u televizních kampaní,“ vysvětluje Petr Hatlapatka, obchodní ředitel online divize společnosti Media Club.

V prvním kvartále příštího roku spustí Media Club vlastní Data Management Platformu (DMP), se kterou mohou klienti naplno využít cílení na registrované uživatele tzv. 1st a 3rd (CPEx) party dat jak v přímém, tak programatickém nákupu. Dosud byly tyto možnosti cílení omezeny pouze na vlastní reklamní systém.

Kromě webů skupiny Prima (CNNPrima.cz, Prima FRESH, Prima ŽENY, Prima Lajk, Prima LIVING atd.) nadále Media Club zastupuje weby z portfolia Impression Media. Například portál Drbna.cz, lifestylové weby pro ženy Zena-in.cz a Femina.cz, weby zaměřené na filmovou a seriálovou tvorbu Kinotip2.cz, Fdb.cz a Serialzone.cz, dále Autoweb.cz, Fotrnatripu.cz, reprezentující auto segment, či weby zaměřující se na stavby, bydlení a zahradu Drevostavitel.cz, Ceskestavby.cz nebo Magazinzahrada.cz. Od dubna letošního roku zastupuje Media Club i streamovací platformu CANAL+ Action. Videoreklama se zobrazuje především u televizních pořadů CANAL+ Sport s atraktivními přenosy z anglické Premier League, WTA, World Padel Tour, ragbyové ligy Top 14 a pořadů CANAL+ Action.

Více informací naleznete na www.media-club.cz

Zdroj: ATO-Nielsen, CS 18–69, share za červen 2024; NetMonitor-SPIR+Gemius, září 2024 (souhrnný zásah FTV Prima a Impression Media); RADIOPROJEKT (týdenní poslech, 1Q+2Q 2024, CS všichni); datareportal.com, uživatelé sociálních sítí

Zdroj: www.skupinaprima.cz

Další články

Další články od Prima

Media Club jako jednička na trhu zdražuje. Rozšiřuje portfolio o nové TV kanály i rádia

Media Club jako jednička na trhu zdražuje. Rozšiřuje portfolio o nové TV kanály i rádia

Obchodní zastupitelství Media Club představilo novou obchodní politiku pro rok 2025. Jako jednička na trhu na poli televizní a rozhlasové reklamy má podíl sledovanosti 34 %, poslechovosti 45 %, dokáže oslovit přes 6,9 mil. reálných uživatelů na webech a 8 mil. uživatelů na sociálních sítích. Díky širokému portfoliu a síle zastupovaných značek dokáže Media Club oslovit téměř 100 % české populace. V roce 2025 se plánuje orientovat na lepší cílení kampaní, samozřejmě s ohledem na cílové skupiny klientů, a tím zvýšení jejich efektivity. Do portfolia zařadí jeden až dva nové televizní kanály a tři rozhlasové stanice. Průměrná míra inflace pro televizní reklamu pro rok 2024 je na úrovni 18–22 %, pro rádiovou reklamu v průměru o 5 %. V online prostoru u vybraných formátů dosáhne inflace mezi 8 až 10 %.
| Prima
Fenomén ZOO: seriál průměrně sledovalo přes 1 milion diváků

Fenomén ZOO: seriál průměrně sledovalo přes 1 milion diváků

Seriál ZOO, který skupina Prima vysílala na své hlavní stanici od 13. ledna 2022, nabídl divákům celkem 18 331 minut zábavy ve 224 epizodách. Poslední díl oblíbeného seriálu si nenechalo ujít 791 000 diváků (24,48 %) v CS 15+. Průměrně každou epizodu sledovalo 1 010 000 lidí starších patnácti let při sharu 27,08 %. Nejvíce diváků přilákala první epizoda, kterou si nenechalo ujít 1 452 000 diváků (share 31,01 %) v CS 15+. Alespoň jeden díl seriálu ZOO zhlédlo 2,7 milionu diváků.
| Prima
Hoďte se DO POHODY s Marianem Jelínkem! CNN Prima NEWS spouští poradnu zdarma pro lepší život

Hoďte se DO POHODY s Marianem Jelínkem! CNN Prima NEWS spouští poradnu zdarma pro lepší život

Být v pohodě a cítit štěstí se dá naučit. To je názor, s nímž lze určitě polemizovat. Hůř už, pokud je jeho autorem a zároveň obhájcem Marian Jelínek, populární mentální kouč, bývalý trenér hvězd hokejové NHL Jaromíra Jágra nebo Petra Mrázka a sám někdejší hokejista. Jak mít v těžké době lehkou hlavu? Ať už jsem rodič, či jeho ratolest? Jde to. Věhlasný kouč sportovních hvězd i vrcholných manažerů Jelínek hledá řešení v novém videopodcastu DO POHODY společně s moderátorkou CNN Prima NEWS Lucií Čermákovou.
| Prima
Hrdina míří na scénu

Hrdina míří na scénu

Televize Prima pouští na obrazovky nový krimi seriál s názvem Hrdina. V hlavních rolích se představí Jan Nedbal jako detektiv Adam Hrdina, Kristýna Boková jako státní zástupkyně Lucie Bartošová a trojku uzavírá Ondřej Malý jako major Říha.
| Prima
Devadesátky: Nový videopodcast CNN Prima NEWS ukazuje divoký porevoluční život bez cenzury

Devadesátky: Nový videopodcast CNN Prima NEWS ukazuje divoký porevoluční život bez cenzury

Na hlavách se nosily mullety, v kapsách džínů se objevovaly první mobily, kazeťáky pomalu střídala CD a večery lidé s oblibou trávili u filmů z videopůjčovny nebo si zašli na odvázanou diskotéku. Takhle si mnozí z nás pamatují devadesátky. Bylo to divoké období nově nabyté svobody, radosti, zábavy bez hranic, ale i zlatá éra králů podsvětí. Hosté moderátora Karla Zídky popisují v novém pořadu Devadesátky tehdejší dobu, kdy byla korektnost neznámý výraz, bez příkras a bez cenzury tak, aby si divák mohl názor udělat sám. Videopodcast poprvé uvidíte v sobotu 19. října ve 22:20 na CNN Prima NEWS a poté na webu CNNPrima.cz a v nejrozšířenějších podcastových a streamingových platformách.
| Prima
Láska nezná hranic ani na televizních obrazovkách. Už 1. listopadu startuje Prima LOVE SK

Láska nezná hranic ani na televizních obrazovkách. Už 1. listopadu startuje Prima LOVE SK

Programovou nabídku skupiny Prima na slovenském televizním trhu rozšíří od pátku 1. listopadu televizní kanál Prima LOVE SK. Podle konceptu kanálu Prima LOVE v České republice nabídne obsah zaměřený především na ženské publikum. Jeho program bude vycházet z programové skladby svého českého vzoru, a to včetně množství akvizičních titulů. Kanál Prima LOVE SK bude od svého startu v nabídce většiny operátorů satelitních, kabelových, IPTV a placených DVB-T služeb na Slovensku.
| Prima
Šestý ročník veletrhu a přehlídky čisté mobility e-SALON se blíží. Těšte se na technologické skvělé novinky i spoustu zábavy.

Šestý ročník veletrhu a přehlídky čisté mobility e-SALON se blíží. Těšte se na technologické skvělé novinky i spoustu zábavy.

Zajímají vás novinky ze světa automobilismu? Šestý ročník e-SALONu bude plný premiér nových vozů na největší ploše ve své v historii. Vydejte se za technologiemi i odpočinkem na Výstaviště v pražských Letňanech už na začátku listopadu.
| Prima
Skupina Prima natáčí nový seriál O lidech a koních z prostředí profesionálního chovu koní

Skupina Prima natáčí nový seriál O lidech a koních z prostředí profesionálního chovu koní

Před pár týdny se v kouzelném prostředí statku kousek od středočeského Benešova rozjelo natáčení nového seriálu skupiny Prima, ve kterém se v hlavních rolích představí Marek Lambora, Darija Pavlovičová, Michal Dlouhý, Ondřej Kraus, Matěj Hádek, Štěpán Benoni nebo Lenka Vlasáková. Osmidílný seriál bude mapovat nejen vztahy uvnitř rodiny hlavních hrdinů a v jejím okolí, ale především příběhy samotných koní. To vše pod supervizí legendy českého dostihového sportu a čtyřnásobného vítěze Velké pardubické Václava Chaloupky.
| Prima
Láďa Hruška představil novou vychytanou kolekci pro KlokArt Fondu ohrožených dětí

Láďa Hruška představil novou vychytanou kolekci pro KlokArt Fondu ohrožených dětí

Láďa Hruška, který se svým pořadem Vychytávky Ládi Hrušky oslavil v září nejen kulatiny, ale i 300. díl, přinesl divákům už na tisíc vychytávek a zlepšováků nejen svých, ale i ze zahrad, dílen a kuchyní svých diváků a divaček. S desátou sezónou pořadu ale tentokrát přichází také zbrusu nová vychytaná kolekce, která vznikla ve spolupráci s charitativním projektem KlokArt Fondu ohrožených dětí. Jejím prostřednictvím je možné podpořit děti v nouzi, kterým Fond už 34 let pomáhá.
| Prima
Skupina Prima po druhé ocenila mladé filmaře z FAMO Písek. Prima TALENT 2024 vyhrály komedie a drama

Skupina Prima po druhé ocenila mladé filmaře z FAMO Písek. Prima TALENT 2024 vyhrály komedie a drama

Druhý ročník soutěže Prima TALENT 2024 se uskutečnil v sobotu 6. října v píseckém kině Portyč v rámci oslav dvaceti let Filmové akademie Miroslava Ondříčka. Právě její studenti druhého ročníku měli možnost prezentovat své krátké filmy před odbornou porotou a zaměstnanci televize Prima.
| Prima