Prima··8 min

Media Club jako jednička na trhu zdražuje. Rozšiřuje portfolio o nové TV kanály i rádia

Prima

Prima

Skupina Prima provozuje v České republice vysílání devíti volně šířených televizních stanic. Hlavní z nich je plnoformátová TV Prima pro celou rodinu, jejíž obsah zrcadlí kanál s posunutým programem o jednu hodinu Prima +1. Na mladší muže se orientuje stanice Prima COOL, další je Prima LOVE, zaměřená na odpočinkové pořady převážně pro ženy. V portfoliu skupiny nechybí ani dokumentární kanál Prima ZOOM a filmový kanál Prima MAX, na detektivní a kriminální pořady se pak zaměřuje Prima KRIMI. V roce 2020 přibyl do rodiny Prima zpravodajský kanál CNN Prima NEWS. V roce 2021 došlo ke spuštění nového kanálu Prima STAR, který přináší pořady vlastní tvorby.

Tisková zpráva

Obchodní zastupitelství Media Club představilo novou obchodní politiku pro rok 2025. Jako jednička na trhu na poli televizní a rozhlasové reklamy má podíl sledovanosti 34 %, poslechovosti 45 %, dokáže oslovit přes 6,9 mil. reálných uživatelů na webech a 8 mil. uživatelů na sociálních sítích. Díky širokému portfoliu a síle zastupovaných značek dokáže Media Club oslovit téměř 100 % české populace. V roce 2025 se plánuje orientovat na lepší cílení kampaní, samozřejmě s ohledem na cílové skupiny klientů, a tím zvýšení jejich efektivity. Do portfolia zařadí jeden až dva nové televizní kanály a tři rozhlasové stanice. Průměrná míra inflace pro televizní reklamu pro rok 2024 je na úrovni 18–22 %, pro rádiovou reklamu v průměru o 5 %. V online prostoru u vybraných formátů dosáhne inflace mezi 8 až 10 %.

Těší nás, že Media Club díky velké diverzitě zastupovaných značek dokáže v klíčové cílové skupině 18–69 let oslovit 96,9 % populace, což nás staví na špičku mezi komerčními mediálními domy na českém trhu,“ říká komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek a dodává: „Na vavřínech ale neusínáme, po loňském propojení s Impression Media letos rozšiřujeme portfolio o dva nové připravované televizní kanály ze skupiny Prima a tři rádiové značky. Novinkou je takéaudiovizuální mediální služba na vyžádání – video knihovna Prima play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů doplnit jejich obsah o odkaz na službu Primy, která obsahuje poutavá videa napříč různými žánry a oblastmi.

Husákovy děti na prahu 55 let

Media Club se v roce 2025 bude zaměřovat na optimalizaci kampaní s ohledem na cílové skupiny klientů. „Velkou devízou Media Clubu je, že dokáže oslovit více exkluzivních diváků ve všech hlavních cílových skupinách oproti konkurenci. Významnou cílovkou pro televizní inzerenty budou v příštích letech ,Husákovy děti‘, které v příštím roce oslaví již padesáté páté narozeniny. Jsou bonitní, plní si své sny, žijí naplno a nechtějí slyšet, že stárnou. Více než třetina z nich má čistý měsíční příjem domácnosti 50 000 Kč a více. Vidíme v nich potencionální růst a jako Media Club na ně umíme cílit. Kupní síla starších roste, zatímco mladších výrazně klesá, stejně jako celá populace,“ uvádí Ladislav Dianiška, obchodní ředitel televizní divize Media Clubu.

Pro rok 2025 je nadále strategickou cílovou skupinou pro TV i eGRPs dospělý 18–69 let. Klienti si budou moci pro plánování svých kampaní vybrat až z 23 cílových skupin. Rozložení jednotlivých kanálů optimalizuje Media Club dle aktuální výkonnosti zastupovaných kanálů a poptávky.

Díky zvýšené poptávce a klesajícímu objemu disponibilních GRPů zvyšuje Media Club průměrně ceny na příští rok v závislosti na objem kontraktu o 18–22 %. Kromě zvýšení základních cen Media Club zvyšuje i stopážový koeficient u delších spotů i sezónní koeficienty v měsících, kdy je vyprodáno. Media Club bude v roce 2025 požadovat od všech klientů předpokládané rozložení objemu objednávaných GRP s tím, že pokud toto rozložení budou klienti dodržovat, Media Club bude maximálně dbát na doručení takovýchto kampaní.

Motivace za včasný podpis

Klienti Media Clubu mohou stejně jako v předchozích letech získat motivační slevy u televizních kampaní. Těm, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2025 do 2. 12. 2024, bude aplikován off prime time index na úrovni 0,90 a prime time index na úrovni 1,05. Ti, kteří uzavřou závazky na rok 2025 do 13. ledna 2025, získají zvýhodněný prime time index na úrovni 1,05 a off prime time index 0,95.

Stejně jako v roce 2024 bude Media Club i v roce 2025 zastupovat prodej reklamy pro skupinu Prima, hudební stanice skupiny Óčko, stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon, NickToons a Nick Jr., kanál Retro, kanály zastupované společností Atmedia Czech a s největší pravděpodobností i kanály TV Barrandov.

Cenovou hladinu mění i rádia

Media Club dosahuje historicky nejvyššího podílu v poslechovosti na trhu, a to share 45,1 %. „Aktuálně reprezentujeme čtyři značky z pěti nejposlouchanějších rozhlasových stanic. Poslouchá nás o 2 miliony posluchačů týdně více než komerční konkurence. Rádio Kiss je nejúspěšnější rádiovou značkou na trhu s více než milionem posluchačů týdně,“ vyzdvihuje Jan Čadek, obchodní ředitel rozhlasové divize Media Clubu, a pokračuje: „Pro rok 2025 jsou novinkou stanice Rádio Čas a Rádio Čas Rock, díky kterým zvyšujeme o 1,7 % share na trhu. Velkou radost máme ze zahájení prodeje reklamy instore rádia Penny, které týdně osloví až 3,3 mil. zákazníků na prodejnách. “

Pro příští rok Media Club zvyšuje cenu spotové národní i lokální reklamy v průměru o 5 %. Nadále zastupuje nejsilnější a nejúspěšnější rádiové značky, mezi jejichž posluchači dominují mladší ženy a muži. Komplementárně se tak značky rádií doplňují s TV a online.

Jedná se o rádia Impuls, Evropu 2, Frekvenci 1, KISS, BEAT, Country, Signál, SPIN, Radio 1, Rock Zone, Bonton, Dance rádio, Český Impuls a Dechovka. Obchodní balíčky klientům nabízí ve čtyřech variantách – Radio United Total je nejsilnější produkt na trhu, který zasáhne více dvě třetiny populace v ČR, Radio United Optimal – tato kombinace rádií se zaměřuje na zajištěné rodiny, Radio United Progressive cílí na mladší posluchače a jejich rodiny a Radio United Creative je produkt pro nekonečné kreativní plánování rádiové komunikace.

Media Club spouští na HbbTV demografické cílení stejně jako u TV kampaní

Media Club v online segmentu skupiny Prima meziročně posílil. Měsíčně zasáhne téměř 6,9 mil. reálných uživatelů. Video imprese na zastupovaných platformách meziročně vzrostly o 28 %, share na čase stráveném sledováním videí je 21,9 %. Pro příští rok plánuje obchodní zastupitelství selektivně zdražovat u formátů, které jsou nejvíce žádané, a to o 8 až 10 %.

„Spustili jsme demografické cílení na HbbTV obdobně jako u televizních kampaní. Na základě chování a demografických údajů diváků našich lineárních televizních kanálů modelujeme cílové skupiny na základě času, kanálu, přehrávaného programu a zařízení. Tento model používáme k anonymnímu cílení formátu Switch-in na základě afinit odvozených z pozorovaného chování. Pro cílení využíváme stejné cílové skupiny jako u televizních kampaní,“ vysvětluje Petr Hatlapatka, obchodní ředitel online divize společnosti Media Club.

V prvním kvartále příštího roku spustí Media Club vlastní Data Management Platformu (DMP), se kterou mohou klienti naplno využít cílení na registrované uživatele tzv. 1st a 3rd (CPEx) party dat jak v přímém, tak programatickém nákupu. Dosud byly tyto možnosti cílení omezeny pouze na vlastní reklamní systém.

Kromě webů skupiny Prima (CNNPrima.cz, Prima FRESH, Prima ŽENY, Prima Lajk, Prima LIVING atd.) nadále Media Club zastupuje weby z portfolia Impression Media. Například portál Drbna.cz, lifestylové weby pro ženy Zena-in.cz a Femina.cz, weby zaměřené na filmovou a seriálovou tvorbu Kinotip2.cz, Fdb.cz a Serialzone.cz, dále Autoweb.cz, Fotrnatripu.cz, reprezentující auto segment, či weby zaměřující se na stavby, bydlení a zahradu Drevostavitel.cz, Ceskestavby.cz nebo Magazinzahrada.cz. Od dubna letošního roku zastupuje Media Club i streamovací platformu CANAL+ Action. Videoreklama se zobrazuje především u televizních pořadů CANAL+ Sport s atraktivními přenosy z anglické Premier League, WTA, World Padel Tour, ragbyové ligy Top 14 a pořadů CANAL+ Action.

Více informací naleznete na www.media-club.cz

Zdroj: ATO-Nielsen, CS 18–69, share za červen 2024; NetMonitor-SPIR+Gemius, září 2024 (souhrnný zásah FTV Prima a Impression Media); RADIOPROJEKT (týdenní poslech, 1Q+2Q 2024, CS všichni); datareportal.com, uživatelé sociálních sítí

Zdroj: www.skupinaprima.cz

Další články

Další články od Prima

Novým vedoucím zahraniční redakce CNN Prima NEWS bude František Lavička

Novým vedoucím zahraniční redakce CNN Prima NEWS bude František Lavička

Zahraniční redakci CNN Prima NEWS povede od ledna 2025 František Lavička. Dosavadní editor zahraniční redakce vystřídá Matyáše Zrna, který odchází do vedení redakce serveru Aktuálně.cz. František Lavička působí v CNN Prima NEWS déle než tři roky a v posledních měsících se mimo jiné intenzivně podílel na přípravách náročných speciálů k americkým prezidentským volbám, které slavily divácký úspěch.
| Prima
Září a říjen přinesly webům a pořadům ze skupiny CAR PR MEDIA zajímavá čísla

Září a říjen přinesly webům a pořadům ze skupiny CAR PR MEDIA zajímavá čísla

Na podzim se extrémně dařilo oběma televizním pořadům CAR PR MEDIA – Autosalonu a Fotrovi na tripu.
| Prima
CNN Prima NEWS byla nejsledovanější zpravodajskou televizí během klíčových momentů sčítání amerických voleb

CNN Prima NEWS byla nejsledovanější zpravodajskou televizí během klíčových momentů sčítání amerických voleb

Americké prezidentské volby znají svého vítěze. Na další čtyři roky ovládne Bílý dům Donald Trump, který přesvědčivě porazil Kamalu Harrisovou. CNN Prima NEWS svým mimořádně komplexním speciálem opět dokázala, že je přední platformou pro sledování voleb. Během klíčových momentů amerických voleb, kdy se uzavíraly volební místnosti ve většině států, byla CNN Prima NEWS nejsledovanější zpravodajskou televizí v Česku. V čase mezi jednou a pátou hodinou ráno dosáhl share přes 12 % v cílové skupině 15+ a v nejsledovanějších chvílích překonal dokonce 18 %. Celkově multiplatforma CNN Prima NEWS během Americké volební noci zasáhla bezmála 1 500 000 lidí.
| Prima
Media Club i v říjnu vítězem. Skupina Prima je jedničkou od začátku roku. Prima SHOW zažila svůj nejlepší letošní měsíc.

Media Club i v říjnu vítězem. Skupina Prima je jedničkou od začátku roku. Prima SHOW zažila svůj nejlepší letošní měsíc.

Skupina Prima i nadále vítězí v cílové skupině 15+. Za období leden–říjen zůstává na první pozici mezi komerční konkurencí. Mediální zastupitelství Media Club vede v prime time u cílové skupiny 15+, v celodenním vysílání u cílových skupin 15+ i 18–69. Z malých stanic meziročně narostla CNN Prima NEWS, Prima MAX, Prima ZOOM a Prima SHOW. Pro tu byl říjen nejlepším letošním měsícem.
| Prima
Po Kamarádech vítězí i další novinka Primy. Hrdina ovládl televizní obrazovky

Po Kamarádech vítězí i další novinka Primy. Hrdina ovládl televizní obrazovky

Další novinka a další vítězství pro televizi Prima. Po Kamarádech u diváků zabodoval i krimi seriál Hrdina s Janem Nedbalem v hlavní roli. Středeční večer zcela ovládl, porazil tak svoji konkurenci v cílové skupině 15+ i 18–69 a obsadil první příčku mezi nezpravodajskými pořady. První díl sledovalo 767 000 diváků starších patnácti let při sharu 23,28 % a 22,46 % ve strategické cílové skupině 18–69.
| Prima
Kamarádi se stali vítězem úterního večera

Kamarádi se stali vítězem úterního večera

Skupina Prima včera odstartovala nový rodinný seriál Kamarádi. S přehledem porazil svoji komerční konkurenci v cílové skupině 15+ i 18–69 a obsadil první příčku mezi nezpravodajskými pořady. První díl si nenechalo ujít 832 000 diváků starších patnácti let při sharu 24,93 % a 24,07 % ve strategické cílové skupině 18–69.
| Prima
Media Club rozšiřuje své portfolio o Rádio Čas, Rádio Čas Rock a PENNY live

Media Club rozšiřuje své portfolio o Rádio Čas, Rádio Čas Rock a PENNY live

Obchodní zastupitelství Media Club přidává do svého portfolia hned tři nové rozhlasové značky. Od ledna 2025 bude Media Club zastupovat Rádio Čas a Rádio Čas Rock ze skupiny Pohoda Media, které patří mezi nejposlouchanější rádia na severní Moravě. Nově také navazuje spolupráci s instore rádiem Penny live, které je vysíláno ve všech 420 prodejnách po celé České republice a týdně osloví až 3,3 milionu zákazníků.
| Prima
Hravé proměny pod taktovkou projektu Prima SVĚT: Čekárna dětské chirurgie na Bulovce má zbrusu nový kabát

Hravé proměny pod taktovkou projektu Prima SVĚT: Čekárna dětské chirurgie na Bulovce má zbrusu nový kabát

Skupina Prima realizuje pod taktovkou značky Prima SVĚT ročně několik projektů, které mají za cíl zútulnit nebo obnovit prostory pro společné setkávání. Mezi naučnými stezkami nebo hřišti jsou to každoročně také nemocnice a dětská oddělení, kde vznikají nová, přátelská místa, která pomáhají malým pacientům se alespoň částečně odreagovat. Jedním takovým počinem je i rekonstrukce Oddělení dětské chirurgie a traumatologie FN Bulovka, které dostalo zbrusu nový hravý kabát v podobě džungle pestrých barev a zvířátek, doplněný knihovnou, hračkami i pohodlným sezením. Malí pacienti si navíc mohou zkrátit dlouhé chvíle v prostorách čekárny sledováním oblíbených pohádek na prima+.
| Prima
Soukromé rozhlasové stanice spouštějí kampaň "dopisposlanci.cz" proti navýšení rozhlasových poplatků

Soukromé rozhlasové stanice spouštějí kampaň "dopisposlanci.cz" proti navýšení rozhlasových poplatků

Dnes spouštějí soukromé rozhlasové stanice v České republice kampaň dopisposlanci.cz, jejímž cílem je vyzvat občany, aby napsali poslancům a senátorům a vyjádřili svůj nesouhlas s projednávanou mediální novelou, která má navýšit rozhlasové poplatky pro Český rozhlas.
| Prima
Nový rodinný seriál Kamarádi s podtitulem Přátelství je někdy víc než láska přichází na Primu

Nový rodinný seriál Kamarádi s podtitulem Přátelství je někdy víc než láska přichází na Primu

Skupina Prima uvádí nový rodinný seriál Kamarádi, který divákům nabídne příběh o síle přátelství, osobním růstu a snaze navrátit život do rodné vsi. Pořad se začne vysílat v úterý 22. října a diváci se na něj mohou těšit každé úterý a čtvrtek.
| Prima